315 nových autobusů. Arriva před startem provozu v Plzeňském kraji, první dva týdny bude jezdit levněji
Autobusy MAN v barvách Plzeňského kraje. Foto: Arriva
Společnost Arriva Střední Čech převzala symbolicky nové autobusy značek MAN a Iveco, se kterými začne od příští neděle jezdit v
Chudáci cestující. Ariva v okolí Kutné Hory je tragédie. Braní peněz do kapsy, nedodržování jízdního řádu… Snad si na to kraj posvítí, Sčk a dopravce totiž neřeší nic.
V okolí Kutné Hory jezdí Arriva tím co si Středočeský kraj objednává a platí. Plzeňský kraj si objednal a vysoutěžil poněkud jiný standard a ten dostane. Bude si též kontrolovat zda dostává to za co platí. Arriva dodává to, co si zadavatel objedná a zaplatí.
ČSAD zde jezdila od roku 1949. Proč takový obrat? A co řidiči, kteří celý svůj profesní život pracovali u tohoto podniku?
Všechny ty podniky jsou převlečená (transformovaná) ČSAD, ať tu zkratku mají v názvu, nebo ne. Ale je fakt, že to plzeňské ČSAD bylo ve stavu komunismu zakonzervované ze všech exČSAD nejvíc. Ale že by kapitalista Zdeněk Zemek byl víc ČSAD než německé státní dráhy, to bych si tvrdit netroufal. Arriva je u nás hrdým nástupcem někdejšího státně-krajského molochu.
S původním ČSAD má dopravce společný jen název. Řidiči holt přejdou k Arrivě.
ČSAD Autobusy Plzeň jsou soukromá dopravní společnost, která má s původním ČSAD společné jméno a některé garáže. Z nich bude jezdit i Arriva. Většina řidičů plynule přechází pod Arrivu. Dokonce mnohde bude na linkách nový dopravce, nový vůz, ale stejný řidič.
No coby, řidiči ČSAD půjdou do stoupy, Arriva si totiž pořídí nové. 😛
Mě by zajímalo, zda budou zpoždění těchto autobusů viditelná v aplikacích jako Idos nebo Jízdní řády?
Minimálně výhledově snad ano…
Hlavně by se měli probudit na ministerstvu dopravy a dát to jaké podmínku jakékoliv dotované dopravy, že musí on-line sdílet polohu vozidel a předpoklad zpoždění. Ale od víceministra Borovského asi nic moc čekat nemůžeme.
Když MiniDo zajístí pokrytí signálem, tak bude známá i poloha v místech, kde dneska signál není.
Jako, že za 12 Kč můžu jet např. z Tachova do Plzně?
Od 14.6. do konce června ano.
Arriva střední čechy by měla koupit na mladoboleslavsko místo těch urachotěnejch karos.
Jaká je objednávka, taková je služba.
Situace na Mladoboleslavsku je v oblasti vozového parku podobná té na Kutnohorsku. Ze strany kraje jsou požadavky na linky mimo PID velmi mírné. Dopravce i se současným vozovým parkem, který sem tam doplní o trochu lepší ojetinu z jiného regionu. Arriva umí dodat i špičkovou kvalitu, pokud ji někdo objedná a zaplatí. Pokud si kraj objedná a zaplatí vodík, klimatizací, kvalitní sedadla, zásuvky, hodně místa pro kočárek, vnitřní LED panely a třeba stříbrnou metalízu s červeným čumákem, tak to vše umí Arriva, či jiná větší společnost na základě smlouvy za příslušnou cenu dodat.
Jako Plzeňáci jedou bomby 😀
A vlastně …. říkalo se že Arrivě má vypomáhat Blokline (Busline ) čím teda vyjede ? Pokavaď to není tajné .
Tím samým. Arriva nakoupila vozy pro celý kraj.
Proc se nezverejni i fotky interieru autobusu? Treba komfortni sedadla. K cemu mi je vizualni vzhled z venku, kdyz to o kvalite cestujicich nevypovida.
Crosswaye mají sedadla dobrý, někde jsem tam ale zahlédl lizatka, a to je velké zlo tohoto světa…
To mají Setry, ty lízátka.
Když se podíváte na katalog sedadel EvoBusu zjistíte, že tzv. lízátka (nejlevnější sedadla v nabídce) jsou vyvinuta pro příměstské linky s velikým obratem cestujících a časem jízdy kolem půlhodině. Jsou konstruována ne na pohodlí, ale rychlé usedání a vstávání cestujících. Údajně dokáží zrychlit i výměnu cestujících. Pro linky nad půl hodiny jízdy (od hodiny zcela jistě) jsou v nabídce Setry určena pohodlnější a dražší sedadla. Arriva objednala ta nejlevnější.
Myslíte ty co jsou už jako nové prosezené na kostru? 🙂
No jsem zvědavě jak to ten Adamkuv cirkus dá. Zatím co vím od soferu co u nás utekli v MSK k jiným dopravcům od Arrivy tak všude dobře v Arrive nejhůře + my stačilo spolupracovat s touhle firmou ve zlínském kraji…. To byla velká zkušenost.
Chápu váš pohled, ale my cestující ve Zlínském se už nemůžeme dočkat, až nejen Arriva konečně vykopne Zemka a jeho šroťárnu.
Jak kdo – aniž bych Zemkovi kdovíjak fandil, s ČSAD Vsetín se mi poslední dobou jezdilo lépe než dřív a rozhodně mnohem lépe než s Arrivou… řidiči Vsetína se trochu polepšili a autobusy jsou sice starší, ale rozhodně pohodlnější než ty dovlečené. Třeba převzaté Housovy vozy mi přijdou v hodně dobré kondici. Arriva zatím velké špatné, vozy vyježděné, špinavé, řidiči zmatení.
Upřímně se divím, že ty prorezlé Récréa a 954 (čest výjimkám) prolezou STK..
Co je špatného na 26 let starém autobusu? Se vyvaří a přetře. 😀
https://foto.bmhd.cz/f/130/1297/129686.jpg
Už dojezdil, vyrobeno 1990, šrotace 2016. Takhle to už dál nešlo, kraj fakt musel jít do soutěží.
Jenže ty recrea jsou většinou po dotažení i po 15 letech v kondici, nejsou totiž jeté v soli. Viděl jste ten vůz, když přijede z Francie? Kdyby jste viděl, tak to nikdy neřeknete.
Ano, když přijely byly super, pěkné, ale podívej se třeba po takové 6J1 4667, jak vypadá nyní.. asi vím, jak na tom jsou, když s něma jezdím ;).
A ty myslíš, že nové budou celou dobu v pohodě? Prostě se opotřebuji provozem. Ty v Plzni budou za 5 let vypadat taky jinak. Záleží, jak se k tomu firmy chovají, jak se k tomu chovají řidiči. Problém je na straně krajů, kteří neumí včas vypsat vyběrové řízení. Dopravce by byl debil, aby kupoval nové stroje, když nemá jistotu práce pro ně. Toť celé, primitivně jednoduché. Konečně takový Karlovarský kraj je toho důkazem.
Viděl jsi vůbec ty vozy, nebo ne? Je rozdíl mezi vozy opotřebovanými věkem a vraky.. a u ČSAD bohužel ze zástupců 954 a Récréí je dost. Ale pokud ti strana u dveří rezavá jak liška přijde v pohodě, tak prosím. Já neříkám, ať dopravce kupuje nové vozy, je to samozřejmě blbost, ale když ti za dva roky totálně zrezne zezačátku krásný vůz, tak je asi něco špatně s údržbou, alespoň trochu se snažit je dávat dohromady stačí ;).
Pravděpodobně není dostatečná údržba zahrnuta v ceně účtované objednateli. V Německu po malérech především s vlakovými dopravci je stále častější, že je ve smlouvě popsán jak minimální standard úklidu (jak velký úklid jak často), tak i požadavky na údržbu a funkčnost vybavení vozů. Pokud objednatel požaduje značkový autorizovaný servis v určitém rozsahu a zaplatí ho, tak ho dostane. Takhle si to jistí u nových tendrů i v Nizozemí. Předpokládám, že v ČSAD Vsetín je v údržbě minimum pracovníků a velmi malý rozpočet na pracovníky údržby a materiál.
Tady dost záleží na místních poměrech. Pokud máš nadřízeného blbce a poměry ve firmě vypadají podle toho, je úplně jedno, jak se tvůj zaměstnavatel jmenuje.
To ano, občas mám však pocit, že se při přípravě nabídek do výběrových podmínek velmi podhodnotí položka údržba. To se projeví minimem mechaniků, špatně vybavenou dílnou, přísnými finančními limity na materiál apod. Pak sebelepší šéf, má velmi svázané ruce. Nevím jak se náklady na údržbu počítají, ale tuším zakopaného psa i tam.
V MSK přesuny řidičů nebyl útěk od Arrivy, ale spíše převzetí konkrétních provozních oblastí krajem nově vysoutěženými dopravci. Řidiči šli nejen k novému zaměstnavateli, ale především ze starých rozpadajících se vozů do nových. A to je nesrovnatelný rozdíl. Arriva je jedna z těch firem, které nedělají víc než po nich smlouva chce. Ale pokud chce kvalitu, tak ji dodat umí.