Arriva převezme autobusovou dopravu v Plzeňském kraji, podepsala desetiletou smlouvu
Autobus v barvách dopravce Arriva. Foto: Arriva
Plzeňský kraj dnes podepsal smlouvu se společností Arriva Střední Čechy, která převezme od poloviny příštího roku provoz všech regionálních autobusových
Doufám, že Arriva nepřenechá část linek Buslinu
To by byl docela podaz na ČSAD Plzeň – bez ohledu na to, komu který dopravce „finančně“ patří!
hlavne busline by dříve či později začal dělat potíže a naschvály
To by musel schválit kraj, nejspíš i jako subdodávku.
Rozhodně by Busline nemohl vletět na KU do Plzně, že chce přidat apd.
Ale mohl by udělat problémy tomu, kdo by mu tu „subdodávku“ umožnil: k čemu jsou dodavateli dohady o smluvních pokutách či dlouze se táhnoucí následná soudní řízení, když subdodavatel ze dne na den přestane své služby poskytovat, ale dodavatel je pro odběratele musí zajistit nějak náhradně hned?
To si musí zvážit Arriva, jakýho koně(jelena) si pustí do obory….
Spíše by mne zajímalo, jestliže nakoupí nové autobusy, jestli s tím budou jezdit po celých 10 let nebo dojde k obnově po pěti letech.
Pokud se s autobusem zachází všeobecně alespoň v rámci elementární slušnosti, není většinou žádný důvod jej po 5-9 letech měnit.
Vždyť teď v Plzeňským kraji jezdily mnohem starší šroty a ještě se toho někteří zastávali……
svojsine,
např. já zastávám názor, že důležitější než stáří je stav, dále nejsem zastánkyní potřeby měnit autobusy každých pár let, protože takové počínání zavání plýtváním a hlavně zanechává neúměrně velkou ekologickou stopu, proto také průměrné stáří vozidel nepovažuju za hlavní natož jediné kritérium,
takže plně souhlasím, že busy by po dobu smlouvy mohli vydržet (10 let nepovažuji za příliš), samozřejmě 18 let, jak někdo uváděl, už je na autobus zbytečně moc
doporučuju nespekulovat a radši se podívat do smlouvy: 170. Dopravce je oprávněn pro plnění Veřejných služeb využívat poddodavatele pouze v takovém rozsahu, aby nedošlo k porušení ustanovení čl. 4 odst. 7 Nařízení č. 1370/2007, tj. poskytovat minimálně 70 % ročního dopravního výkonu v přepravě cestujících sám. 171. Dopravce je povinen 171.1. identifikovat nejpozději ke dni Zahájení provozu poddodavatele, jež budou pro Dopravce provozovat veřejnou linkovou dopravu, a to v seznamu poddodavatelů, jenž tvoří přílohu (Příloha č. 15 – Seznam poddodavatelů) Smlouvy, 171.2. oznámit Objednateli změnu poddodavatele dle předchozího pododstavce do pěti (5) pracovních dnů od provedení takové změny, a to předložením… Číst vice »
Tak tohle Plzeňsku od srdce přeji. Všechny autobusy zbrusu nové a za takové peníze? No někdo umí, někdo bere úplatky.
Tak nějak nevím,ale pokud dobře čtu,tak pan hejtman tluče pusou,že WIfi bude v každém busu a ředitel Arrivy zase,že v busech páteřních linek. Tak kde je pravda?
Čtete blbě. Požadavek na wifi v zadávací dokumentaci byl u páteřních linek – jsou tam vyjmenované linky, kde wifi musí být. To bude muset dopravce dodržet. Citace v tomto článku, že wifi bude ve všech busech, je výrokem generálního ředitele Arrivy. Tedy pokud bude dobrovolně Arriva nabízet wifi ve všech vozidlech, proč ne, v tom jim kraj určitě bránit nebude.
Clovece, jak jste na to prisel? Vzdyt to rika redtel Ariivy.
nejen redakci- ve zlínským kraji platí starostové za dopravu 100kč za člověka, co má bydliště v obci, tohle vymyslel Zemek a starostové se bojí, že se to zvedne, jinak krodos přestane zajíždět do obcí. Je tenhle modul financování soukromníků i v jných částech republiky?
Když pominu absurdní spojení „modul (model?) financování soukromníků“ (už cca čtvrt století linkové autobusy provozují dominantně „soukromníci“) – tak ano, naše obec (1400 obyvatel) přispívá ročně na autobusy na hlavu 300 Kč. Spojení máme – i díky tomu – velmi slušné a rok od roku lepší.
a nemá se o obslužnost starat kraj? V jakým kraji je vaše obec?
Obce běžně připlácejí i v jiných IDS, pokud mají zájem o „nadstandardnější“ obsluhu, než jakou jim nabídne ten, kdo u nich ZDO organizuj – to ostatně platilo (a asi i stále ještě platí) tba i v PIDu.
Bydlím v PIDu. V naší obci je příspěvek na autobusy 1,4 % rozpočtu, to mi přijde OK. Zajímejte se, jak hospodaří vaše obec, 100 Kč za obyvatele a rok je pro obec velmi snesitelná částka.
Rozdíly v cenách mezi Ústím a Plzeňským krajem jsou neuvěřitelné.
equipe: Porovnejte ceny autobusů u Arrivy a ceny autobusů pro dopravní společnost Ústeckého kraje.