Arriva posílí spojení mezi Prahou a Nitrou na dva vlaky denně
Zázemí Arrivy v malešické teplárně. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Společnost Arriva vlaky od září výrazně posílí svou komerční linku mezi Prahou a Nitrou. S příchodem nového školního roku budou
a čo takto to ešte rozšíriť na ďalšie trate príklad ,,Nitra-Prievidza-Martin-Olomouc -Praha a späť ???
Arriva expanduje na železničním trhu v ČR. Národní dopravce jí přátelsky přenechává nejen strojvedoucí, ale i manažery. Pan Konopík sice zájemcům o práci strojvedoucího sděluje, aby nikde nešířili informaci, že přešel k tomuto dopravci, ale v internetových rozhovorech byl už dávno odhalen. Rovněž pan Miklenda se rozhodl pomoci při stavbě potěmkinovy vesnice zvané liberalizace železnice v ČR. Z postu provozního ředitele společnosti LeoExpress odešel řídit nábor strojvedoucích pro Arrivu do Zlína. Že by to byla řízená konkurence? Možná na té pohádce něco pravdy bude, kdo ví, proto zde povídám ji!
Pane Sysle, Vás evidentně ta zlá Arriva trápí.
Fuj soukromník jezdici 120 na koridoru když pak jede na trať bez drátů. Lepší je modrák jedoucí 100 na koridoru když je celá trasa elektrifikována a navíc nestíhá jízdní doby.
Když to lidé chtějí a jezdí s takovou linkou tak ať jezdí. Jen je škoda že to nejde udělat na přestup a ze starého města ta arriva to vzala do Nitry. A do starého města aby platila jízdenka v ČD
Taky si říkám, že ČD tu linku mohli začít jezdit už dávno předtím, než to udělala Arriva.
BTW: nevadí lidem ve Zlíně, že musí v Otrokovicích přestupovat? Proč není víc přímých vlaků ze Zlína na Olomouc, Prahu?
A Pražákům z Jižního Města, Letňan, Břevnova, Vokovic taky vadí že musí na hl.n. nebo v Libni přestupovat? Zlín má pouhých 90000 obyvatel i s okolím. Na nádraží jede městská doprava.
Některé dálkové vlaky skrz Hl.N vyjíždějí ze Smíchova. Popravdě, proč některé nevyjíždí už z Radotína skrz Smíchov poté na Hl.N a dál? Je to vytížením kapacity kolejí nebo nádraží v Radotíně např. kvůli S7? Podobně mi není jasné proč některé dálkové vlaky jedoucí skrze Hl.N dál na sever/východ/ nenabírají cestující už ve Vršovicích?
…. Razantně???? Z jednoho vlaku budou dva… Kolik by jich bylo, pokud by dopravce neposílil „razantně“, ale jen běžně nebo mírně?
Dvojnasobek je asi dost razantni. Kdyby jini dopravci pridali vlaky na dvojnasobek, tak by to razantni nebylo?
Kolikpak asi nabízejí přímých spojení do Trenčína ČD? Nula, nula, nic a rychlík, který kdysi jezdil, zrušili, nebo se pletu?
Tohle je prima jednotka z Hostivare do Roztok, ale ze do toho nekdo vleze na skoro sedm hodin do Nitry, to mi hlava nebere.
Lepší spojení není. Přes Vlárský průsmyk jezdí minimum objednávaných vlaků, a přes ostatní přechody se musí mnohokrát přestupovat.
Jeden takový naprosto zbytečný přestup se provádí na trase Veselí nad Moravou – Nové Mesto nad Váhom ve stanici Vrbovce, kde se přesedá ze soupravy ČD do soupravy ŽSSK. Kdyby tam ten přestup nebyl, počet cestujících by se mohl na této trase zvýšit.
Není? S jedním přestupem v Nových Zámcích, z Prahy Metropolitan, což je kvalitativně vlak úplně někde jinde než tenhle německej motorák.
6:10 hod , z Prahy odjezd za deset šest, v Nitře v poledne.
Eventuálně Metropol v deset večer, pokud potřebujete být v Žilině ráno.
A přípojům v Zámcích věříte? Vy jste ale naivní…
Ano věřím. Je tam půl hodiny, na přestup.
Několikrát ročně tuhle relaci jedu a na Slovensko obecně cca jednou měsíčně..
A i kdybych si měl v Zámcích počkat na další vlak, nebo jet s více přestupy, trmacet se 400 km motorákem srovnatelném s RegioNovou?
Nehledě na to, že když jedu přes noc Metropolem , tak si těch 12 eur za lůžko příplatim a cestuju jako člověk, ne jako dobytek ve velkoprostoru, pohodlím srovnatelném s autobusem
A o tom to předci je ne? Jen pro to, že jednomu vyhovuje jedno, neznamená to, že druhému to vyhovovat musí také. Jestli on nebude největší problém neplatící režijka…
Priplacim si v těhlech dálkových vlacích za první třídu eventuálně lůžko, takže v tomhle případě to fakt není o režijce. Tyhle „tramvaje “ nemusím jakékoli barvy, ani Panterem bych trasu nad 50 km nejel ( InterPantery pokládám za velký omyl). Obecně preferuji kupé a klasickou soupravu s lokomotivou, na delší trasy ideálně“ koženku“, protože nic pohodlnějšího zatím vymyšleno nebylo.
Trvalo mi 2 vteřiny, než jsem poznal ironii. Dostal jste mě.
Poznal jste houbeles, protože to nebyla ironie.
Na delší cesty jsou tzv “ koženky“ ( dnes už z většiny modernizované) to nejlepší, co na české železnici jezdí. Pohodlnější sedadla ještě nikdo nevymyslel.
Hned v závěsu jsou vozy, které jezdí na Berounce do Klatov. Kupe 2*3 s polohovatelnymi křesly a klimatizací
To si děláte prdel? Lavice pro osum plný litinovýho prachu, čehokoliv se v tom vlaku dotknete, tak smrdíte takovou tou drážní špínou? Nemluvě o záchodcích, neklimatizaci, nepoužitelných dveřích…
Vy to asi nevnímáte, nebo si myslíte, že to „tak má bejt“, ale je to hnus. Nekonkurujete traktoru s valníkem, ale osobnímu automobilu, které už 20-30 let vypadá podstatně jinak než komunistický hnus vozů A. B, Bymee a podobně…
Píšu koženky v uvozovkách jestli jste si nevšiml. Na dálkových rychlících už klasické DDR koženky dávno nejezdí. Jezdí tam repasy, šest polohovacích křesel v kupe, rozkládací stolek, čalounění .
Klimatizaci to má, wiffi nepotřebuju.( I když i to tam je)
Typ vagónů vám nenapíšu, v tom guláši označování osobních vozů jsem se nikdy nevyznal, ale naprosto stejně vozy jezdí na Berounce do Klatov.
A i ta klasická koženka před modernizací je na delší cestu pohodlnější než tenhle motorák. Protože kupé, pohodlnější sedačky a nesedite tam namačkaný jak v ekonomy class Smartwings..
Tyhle vozy jsem myslel
https://www.cd.cz/assets/nase-vlaky/rx-a-ex/bmz-ruzne/2-trida-bmz.jpg.
A pro mne horší horší varianta
https://www.zelpage.cz/zpravy/8665?oddil=1
Tohle je ale Bmz, tedy pravděpodobně vagón odkoupený od OBB. S koženkama nemá vůbec nic společného, má jiný podvozek (snad dokonce na 200 km/h?) a obecně patří k tomu nejlepšímu, co ČD mají.
tenhle soudruh zrejme jede podle stareho znameho manualu (cituji od jineho uzivatele tohoto fora):
§1 Vždycky se to tak dělalo (Nikdy se to tak nedělalo)
§2 Ještě nic nepřišlo
§3 Všichni jsou na obědě
§4 Na to je předpis (Není na to předpis)
§5 Bylo by to příliš složité
§6 Cestující by to nepochopili
§7 Cestující by to zneužili
§8 Zpoždění k cestování prostě patří
§9 Nedělejte problémy a nějak se domluvte
§10 Stejně to bude na …
HOdně lidí tím nejede až do Nitry. Pro ty by cesta přes Nové Zámky byla divná. Bývá to dost obsazeno.
Alternativa je auto (zasekaná D1) a nebo autobus (zasekaná D1). Pro srovnání, Ostrava − Brno kdysi jezdily vagony Bpjo přes Valmez.
jj to dojíždění přes VM spěšňákem pamatuju!
A ještě si za to platí jízdenku, když s nejistým přestupem v Nových Zámcích to jde zadarmo. Ale taky to nutně nemusí být lidé z Prahy, mohou to být lidé z těch oblastí ČR, pro které se modrou armádou stanovená trase přes PPS Břeclav/Kúty s tím jediným správným NRT nehodí. Nebo prostě pro lidi z Trenčíny do Nitry (jednoho z největších měst na Slovensku, kam se jediné správné ŽSSK neobtěžují vypravit ani Zr), kteří chtějí jet bez přestupů a bez nutnosti cestovat permanentně přeplněnými R z Košic.
Co je na tom přestupu nejistého Tronda?
Slovenské vlaky na dálkové expresy z Čech čekají až půl hodiny a hodinové zpoždění ICčko z Prahy fakt nemá , pokud není nějaká mimořádnost na trati ( ale to pak nejede ani Arriva)
Tohle není prima jednotka do Roztok. Na městskou linku má málo dveří, moc místa k sezení, není nízkopodlažní. Naopak na dálkovou dopravu je šikovná. Zkuste se projet a zjistíte, že je to úplně srovnatelné třeba s Hydrami.
Dobrý den, jaké konkrétní vlaky s cestujícícmi nebo s nákladem oba spoje Arrivy „brzdí“ svojí údajně nízkou rychlostí? Z Olomouc do Prahy Arriva vyjíždí dle JŘ v 10:36 a 16:31. A jak vnímáte např. praktický vliv vlaku, který jede před Arrivou? Jde o R890, který podle Babitronu měl v Pardubicích zpoždění víc než 10 minut v cca 30% případů za posledních 28 dní. (mezi Arrivou a R890 je dle JŘ vata 19 minut a to R890 v PCE stráví 6 minut). A vůči odpolední Arrivě jde o R884, který má v PCE na odjezdu odjíždět o 20 minut dříve než… Číst vice »
no jo, ale mohla by!
Nerozumím – je to ironie, nebo vážně míněno?
Tady vůbec nejde o problém ČD vs. soukromníci, ale především o velice neefektivní využití naší nejdůležitější trati. Myslím, že by v pozoru měli být všichni hlídači veřejných rozpočtů, neboť škoda může být podle mého názoru značná, mnohem větší než jestli někde ve VŘ vyhraje ten nebo onen o 0,5 Kč/km. Pro méně chápavé malý příklad: Dvoukolejná trať, pro jednoduchost vezmeme jen jeden směr, 12 slotů do hodiny. Poptávka řekněme 3000 lidí, což může klidně odpovídat pátečnímu odpoledni z Prahy mezi Pardubicemi a ČT. Toto množství lze odvést např. a) 3 vlaky po 1000, 9 zbylých slotů pro náklady – cca… Číst vice »
A kdyby tam byl FUNKČNÍ Vlakový zabezpečovač, tak tam můžou jezdit vlaky co 3 – 4 minuty.
Tím pádem by kapacita trati byla vyšší a tvý výpočty jdou do kopru.
Ale není. A je třeba pracovat s čím co je, takže nechápu mínusy.
Takže podle tohoto by se měly vyházet z koridoru Reginovy jezdící v objednávce ZDO. Kupříkladu:
https://www.zelpage.cz/razeni/19/vlaky/cd-5078
https://www.zelpage.cz/razeni/19/vlaky/cd-5088
Nebo ne, a zastávková reginova na koridoru je vpořádku, protože Národní?
Nejde o to, že je to od ČD, ale o tu ZDO, samozřejmě. Pokud poptávka v zastávkách není v tu dobu větší, tak proč ne. Nebo byste chtěl ty osobáky co 2-4h ap.? Nebo jaké máte jiné řešení?
I na malou poptávku by se dalo vyrobit něco svižnějšího.
Stejne to bude jezdit jen do prosince. Potřebují teď upíchnout někam těch pár fírů, co k nim přišlo a od prosince stejně své komerční vlaky zruší úplně, aby vůbec personálně obsadili alespoň část vlaků, které vyhráli v objednávce.
Stále nechápu, jak drážní úřad může nechat vlaky typu 810,814, 844 atd. jezdit po koridoru, a přidá se k tomu Arriva, na již přecpaný koridor. Nádhera. A ano, opravdu 810 jezdí po koridoru, viz Břeclav – Kúty.
Prečo by to DÚ mal riešiť? Na základe čoho?
A čomu to vadí?
Asi ne DÚ, ale spíš SŽDC. Nebo úřad pro přístup k infrastruktuře? Zkrátka, mezi dopravci panuje tržní prostředí, ale SŽDC se momentálně nemůže chovat jako dobrý hospodář, ani kdyby chtělo. Dobrý hospodář by se k železniční síti choval jako k výrobnímu prostředku a snažil se o její maximální utilizaci, takže by raději přidělil kapacitu těžkému vlaku, který za dopravní cestu zaplatí hodně, a motoráčkům poplatek zvýšil, protože vyžírá kapacitu, kterou by potenicálně mohl využít výnosnější vlak. ZDO by mohla mít nějakou výjimku/strop, ale k vlakům na komerční riziko bych přistupoval… komerčně.
Nejsou náhodou problémem osobní vlaky na koridoru? Tedy vlaky, které by měli mít jezdit po jiné trati.
Problémem podle mě není ani tak nízká rychlost, ale vyžírání kapacity koridoru málo kapacitními dálkovými vlaky, které jedou pár minut po sobě stejným směrem. Že se tam občas vyskytne i regionova, tomu se nedá vyhnout, pokud chcete cestující dovézt přímo do většího města a ne je nutit přestupovat zrovna tam, kde se lokálka napojuje na koridor. Že by místní osobní vlaky a dálková doprava měly jezdit po jiných tratích, je čistě akademická debata, když oddělené tratě v ČR neexistují.
Kristepane, ale kapacity pre čo konkrétne?
Tu to stále znie, ako keby tu čakalo desať zúfalých dopravcov, každý s 10-vozovým rýchlikom pripraveným na štart, akurát chudáci to nemajú kam nakresliť. Také niečo nedeje.
Kapacita koridoru môže byť „vyžraná“ (vyčerpaná) až vtedy, keď reálne chýba. Príklad: 171 Praha-Beroun. Tam by PID chcel ďalšie vlaky (pravda, aj tak na ne nie sú súpravy), ale skrátka už to nejde. Ale kde inde je takýto prípad?
Třeba pro nákladní vlaky.
Ale vždyť to tak skoro je. Když potřebuje projet nákladní vlak, hodiny prostojí někde po cestě a čeká, než bude volno. Stačí se zeptat nákladních dopravců. I bez toho, čím víc vlaků, tím horší jsou dopady různých mimořádností a výluk. To je i případ trati 171. Tam je to ale zčásti dáno i tím, že tam jezdí hodně lidí a kvůli omezené délce nástupišť nelze provozovat o moc delší vlaky než nyní.
V tom prípade by ale musel na prvom mieste zakázať elefanty, panťáky okolo Olomouce a občasnú 810/814 okolo Třebové. A spolu s tým komplet nákladnú dopravu.
Znova sa pýtam: čomu to vadí?
Dobře, omlouvám se, ale měl by to řešit aspoň SŽDC. Zbytečně pomalé vlaky na rychlých tratích zdržují provoz. Musí čekat ve stanicích, čímž zpožďují sebe, ale i provoz v okolí. Otázku „čemu to vadí?“ To bych se styděl ptát, protože jestli vám přijde na vysoce vytížených tratích s rychlostí nad 130 km/h pustit 810 a 814, tak nemám slov. Víte co, ještě je nejlepší, když pod elektrifikovanými tratěmi prohání 814 a 843.
Lze to i otočit: „zbytečně“ rychlé vlaky snižují kapacitu tratí.
To tam má jezdit Eso s jedním vagonem? Nebo Plecháč?
Břeclav − Kúty? Tak tam je fakt provoz. Našel by se méně zatížený úsek koridoru?
Moc nerozumím tomu proč tyhle obstarožní šroty jezdí na koridoru. To je nové pojetí české liberalizované železnice, že dálkové trasy obsluhuje stroj s Vmax 120 a jedním hajzlem na 120lidí?
Souhlasím, tohle je opravdu jen vyžírač kapacity na přetížené trati.
No jasne, to by sa u správneho dopravcu nikdy nemohlo stať.
Teda, no…
https://www.zelpage.cz/razeni/19/vlaky/cd-3319
https://www.zelpage.cz/razeni/19/vlaky/cd-3726
https://www.zelpage.cz/razeni/19/vlaky/cd-3773
https://www.zelpage.cz/razeni/19/vlaky/cd-3817
https://www.zelpage.cz/razeni/19/vlaky/cd-12713
https://www.zelpage.cz/razeni/19/vlaky/cd-24748
https://www.zelpage.cz/razeni/19/vlaky/cd-4710
https://www.zelpage.cz/razeni/19/vlaky/cd-4759
https://www.zelpage.cz/razeni/19/vlaky/cd-4763
https://www.zelpage.cz/razeni/19/vlaky/cd-15362
https://www.zelpage.cz/razeni/19/vlaky/cd-7832
Jo a samozrejme všetky linky, kde sa strieda panter a 460/560/Bdt, majú samozrejme cestovné časy nakreslené na ten pomalší, pretože sú v takte.
A úplne na koniec. porovnanie časov Praha – Olomouc:
– Arriva: 2h22
– EC Varsovia: 2h22
– Valašský expres: 2h27
– Slovácký expres: 2h31
Tak ešte raz: kto tu teda zaberá kapacitu?
Od Vás jsem tedy čekal více soudnosti než toto srovnání komerčního vlaku se závazkovými osobáky…
Komerční vlak, který jede 2x po trase po neelektrifikované trati…
Má 4x přepřahat a nebo si substrát 4x přeleze. Protože tak je šotosprávně! (sarkasmus)
Pokud vím, tak dopravce si o kapacitu žádá. Pokud jde o komerční vlak, a byla mu přidělena kapacita, tak ať jede třeba koňespřežkou, když to stihne. Jaké vyžírání kapacity? To jako že by místo nějakých „vyžírkových“ spojů dráhy vytáhly z křoví další panťák a nasadili by to na koridor jako spěšný vlak?
Právě ty závazkové vlaky by měly mít daleko větší kvalitu, když to objednává stát, oproti tomu co někdo provozuje na vlastní triko.
Varsovia a Valašský mají 3 minuty pobyt v Zábřehu a Slovácký 5 minut pobyt v Pardubicích, Arriva stojí v Pradubicích jen 1 minutu.
A?
Kde staví arriva.??? A kde Slováckým ex. Vždyť ten Slováckým ex je dost často rychlejší než ex. Jenže ty jízdní doby tomu nedovolí. Už párkrát jsem jel zlínským ex 2h a 15minut. Jen když stojí 4 minuty v kolíně protože přijede dřív potom 5 minut pardubice a potom 4 minuty vata když to spočítám tak na kolik má zastávek tak je to jeden z nejrychlejších vlaků. A to arriva nemá šanci .
Pokud pojede v úseku C.Třebová-Zábřeh s postrkem tak budiž. Protože jet za Arivou se Stadlerem, který všude zastavuje a furt jedete za Arivou na vystrahu…tohle na koridor fakt nepatří. Jednou pustili Arrivu proti správnému směru a v Krasikovskem tunelu ji Stadler (všude zastavující) dojel 😁
To se mi zase jednou stálo v EC 140, z Olomouce Arriva odjížděla o 8 minut dříve než my a v Lukavicích už byla naboku :-D.
Je to proti spádu. Ty jednotky se co se týká výkonu lze srovnat s Regionovou…
Řekl bych, že nelze. Regionova je svižnější na rozjezdech.
Asi jsem konzervativní a dostanu dost mínusů, ale soukromé dopravce nemusím. Tenhle motorák podle mě na koridor nepatří. Cesta leoexpresem je zase stísněná, do toho na LDC dávají furt ty stejné stupidní reklamy. Od nového JŘ bude jezdit Arriva např. na rychlících Kolín-Rumburk.
Jak je to vlastně s nákupem jízdenky? Koupím si jízdenku do Doks a nechci řešit, jestli zpět pojedu osobákem ČD nebo rychlíkem Arrivou, budu bude mít každý dopravce své jízdní doklady ? Když jedu na Moravu budu potřebovat 3 jízdenky, protože pojedu Arriva, Leo, ČD ?? To je přece krok zpět!
V čem krok zpět? Že to kolikrát bude na ty tři jízdenky levnější než na jednu u ČD?
V tomhle jet dálkovou trasu jedině zadarmo a s bažantem 😁
Svačino, zejména z vás mám dlouhodobě pocit, že se bez toho bažanta už opravdu neobejdete. A díky za super příspěvek k tématu.
To myslíte vážně nebo si děláte srandu.???
Své zákazníky si to očividně našlo a to je pro týpky jako vy nejvíc k vzteku, že se život neřídí podle jejich mám rád – nemám rád…
Spíše je zarážející, že všichni nadávají na koženky , ale potom jezdí něčím co má rychlost o 20km/h nižší, bez klimatizace a s jedním WC na dva vozy. To i koženka má ty záchody dva. To jsem si liberalizaci trhu představoval trošku jinak…
Vám ten záchod hodně leží v žaludku =) pořád lepší jeden nefunkční u Arrivy, která to nějak řeší, než jeden „funkční“ u ČD =) Dnes sem jel „spěšným vlakem“ – panťákem 460 z Přerova, hajzlů 3 prdele, všude hnus a nefungoval ani jeden =) A to nemluvím o tom, že to je to Sp.
Samozřejmě ty záchody se ucpaly a zaprasily úplně samy.
845.2 má záchody dva. 20 km/h je reálne rozdiel v ráde jednotiek minút, hlavne pri častých zastávkach.
Jasněže, ti co nadávají na koženky všichni do jednoho jezdí Nitra − Praha a ani jeden z nich Plzeň Budějovice.
A každému, kdo jede Nitra Praha, nabízejí ČD vagony Bmz.
Já taky a ty koženky si ještě dlouho užiju, stejně jako tisíce dalších cestujících.
Může nás vnitřně hřát, že o to déle budou mít existence jako vy „smrádek, ale teplíčko“ bez konkurenčního tlaku.
Jo, akorát ta koženka co má to WC, tak se nedá použít, neboť je tam smrad a špína jako z doby krále klacka6
Sorry, ale když ti někdo zese*e záchod a není to po sobě schopný ani spláchnout nebo območí všechno okolo a neutře ani to prkýnko, tak to bude smrdět i v té Arrivě. To je prostě fakt. A že už jsem se tím setkal i tam. Prostě když jsou někteří taky cestující prasata, je jedno, jestli má vlak zelenou, modrou, žlutou, černou nebo třeba růžovou barvu.
Před vstupem konkurence občas WC bylo znečištěné, bez mýdla a papíru už na odjezdu z výchozí zastávky.
Přijde mi asi důležitější zájem lidí, kteří tím jezdí a komerčně to uživí než názor nějakého nádražíka z České Lípy.
Nejsem uplně odpůrce všeho soukromýho za každou cenu, takže muj koment nemá s žabomyšíma válkama mezi ČD a neČD a ČDC vs neČDC nic společnýho. Dokonce je s touhle jednotkou poměrně fajn svezení na zhruba 10 až 15 minut (možná i trošku dýl) pokud se využívá k nějakýmu popojíždění kousek tam a zpátky. Nechápu ale, že když to někdo chce provozovat jako Express na přecpanym koridoru, dostane prostě přidělenou kapacitu. VMax 120 a čau. Nevidim v tom nějak ten pokrok, kterej je jeden z nejčastějších argumentů pro otevření trhu.
Souhlasím. Kolik vozů mají vlastně tyhle kolejové autobusy?
Souhlasíte, ale nevíte, o jakých vlacích je řeč? Pozoruhodné. Někdy jezdí jedna souprava (tedy dva vozy), někdy dvě soupravy.
On si přečetl v Obzoru, že je to německý šrot, vrstevník řady 810 🙂
2 vozové jednotky to jsou.
Pokrok je v tom, že cestujícím bylo nabídnuto do té doby neexistující spojení, které je pro ně zjevně atraktivní a zároveň má ekonomicky smysl i pro provozovatele (bez veřejné objednávky). Vliv na kapacitu koridoru nekomentuju.
a které je pomalejší než bus, nebo vlak s přestupem
Bus jeden nejrychleji za 6h, v noci můžete risknout 5 min přestup a „ušetřit“ tak 10 minut. Nebo často složitě přestupovat s použitím ČD vlaku v kombinaci s jiným či s autobusem a pod 6 hodin se taky prakticky dostat nedá. Arriva to jede přímým spojem za 6:37, což už na takové trase není výrazný rozdíl, zvláště když autobus většinou chytne zpoždění už na D1.
Jediný výrazněji rychlejší spoj (o hodinu – 5:30) je nějaký ukrajinský autobus, takže tam je pravděpodobnost, že to stejně pojede déle. Navíc je taky otázka, kolik lidí jede celou trasu a pro kolik lidí je to využitelné na kratších úsecích zejména z/na Moravu z Nitry, kdy kolikrát ani podobné spojení neexistuje, nebo složitější a delší…
…vlak s přestupem.. Jde to, ale při spolehlivosti metropolitanů a způsobu práce výpravčích v Nových Zámcích je to poněkud adrenalin. Že o to spojení je mezi cestujícími zájem, je dostatečně zřejmé z vývoje situace a vše ostatní jsou jen plané šotodebaty.
Rychlejší než bus … kudy? Po D1 je to fakt fofr. Skutečný fičák! Tam to lítá, že člověk ani neví jak. V pět v Dejvicích, v Brně před šestou!
Ono by nepřidělení kapacity mohlo u soukromníka vyvolat nevoli a křik, jak je tu poškozují. I když tomuto by se konečně měla udělat přítrž ať z pohledu délky vlaku, tak zbytečného provozu vozidla nezávislé trakce pod TV. Konečně by se tomu mělo udělat přítrž opatřením ve stylu: Na elektrizovaných tratích smí vozidla nezávislé trakce (vyjma SHV a HV určených pro opravu, údržbu a rekonstrukce tratí) jezdit jen v případě poruchy či napěťové výluky TV, přepravy vozidla do depa (údržba, oprava), přepravy na výkon (např. do stanice z které odbočuje neelektrizovaná trať), nebo jako vlak s přepravou cestujících, kdy vlak pojede… Číst vice »
No, tak to se mají ČD na co těšit se svými 4 vozovými „expresy“
Jenže ten Express ČD má většinou Vmax minimálně 140 v dnešní době spíš 160.
Mno, a pritom Arriva má na koridore na minútu rovnakú jazdnú dobu ako ostravské EC a je rýchlejšia než valašské aj slovácke expresy. Takže kde je ten kapacitný problém?
To nehraje roli. Na koridoru jezdí i mnohem pomalejší nákladní vlaky.
4×54-86>120, že poctari 😀
Tak Arriva by tam taky mohla narvat lidi na stojáka, abyste byl spokojený, že to pobere víc. Jinak když už chceš porovnávat porovnatelné, tak porovnej Arrivu s dvěma jednotkami, tj. 240 lidí a najednou už ti tak dobře nevychází, co?
Takže konec řady 814 na koridorech? Hurá! 👍👍😁 Jak ale budou jezdit R po neelektrizovaných tratí, vedoucích do velkých uzlů, to by mě zajímalo. Zřejmě přestup na širé trati… 😁
Přečtěte si můj návrh ještě jednou přeprava do depa či na opravu by byla povolena, přeprava na výkon a vlak, který svou trasu pojede pod dráty max 50% trasy taktéž.
A tedy prvotně toto opatření směřovat na tratě, které jsou na hraně kapacity.
To ale ČD začnú mať pomerne vážny problém s osobákmi.
No, třeba přestup v Horních Heršpicích cestou z Brna do Jihlavy. Přiveze vás tam Plecháč. Vmax 120 jen u lokomotivy, Honecker může 160!
Dominik: Pokud tam Arriva posílá dvě dvouvozové jednotky, tak to vychází kapacitně stejně jako lokomotiva se čtyřmi vagóny na expresech do Ostravy.
Otázka je, zda-li vy tam mohla Arriva vyslat něco modernějšího, ale pochybuji, že nějaká dieslová jednotka má maximální rychlost vyšší než 120 km/h.
Tak například Pesa Link existuje i ve variantě na 140 km/h (pro DB) a pokud chápu polskou wiki správně, tak je možné objednat i 160 km/h verzi.
Děkuji za info.
612 DB je 160 km/h
„…pochybuji, že nějaká dieslová jednotka má maximální rychlost vyšší než 120 km/h…“
Jojo, elektrizační dogmata mají u nás hodně hluboké kořeny. Stadler má taky motorové jednotky na 160, dánské motorové jednotky s gumovým čelem 180 (ty se mi moc líbí) a německé ICE TD jsou na 200.
Tleskám k tomu jakou pitomost jste vymyslel. Kapacitu tratě nesnižuje typ pohonu, jestli elektrický, naftový, nebo parní, ale rychlost vozidla, ale pokud by se na koridoru zavedla Vmin, což by mělo mnohem větší smysl, tak možná polovička elektrických lokomotiv ČD/ČDC po koridoru na Moravu neprojede.
Jenže je rozdíl jestli po koridoru pojede něco, co má výkon 400 kW nebo 4000 kW. Ano udělat Vmin by také teoreticky šlo (i když zase s vyjímkou pro SHV a HV pro údržbu, opravu a rekonstrukci tratí), jenže tím byste úplně zabil přepravu vozidel do dílen, či na výkon (třeba na regionální trať).
Jenže to co potřebujete vědět spíš jsou kW/t a tam dost pravděpodobně ta jednotka nebude horší než klasika s lokomotivou. Hlavně zákazy jsou pitomost když je třeba kapacita, Třebová-Choceň. není to ideální tahat vše jedním místem, ale je to jedno z řešení. takže minimálně 3 koleje v celé délce. Jestli bude na tunel nevím. na tři koleje tam místo je určitě. Ale to přidá jen trochu kapacity. Pardubický kraj, který trochu nelogicky zabírá i několik Moravských okresů, potřebuje poměrně značnou investici o dráhy, jejímž výsledkem bude mimo jiné i vznik alternativních tras k hlavní trati přes Třebovou, trasa zhrbua Pardubice-Chrudim-Polička-Svitavy.… Číst vice »
A loko s Vmax 90 km/h a výkonem 2040 kW, táhnoucí 1000 tun a více nevadí. Protože je elektrická a téměř nezastavuje.
Nevadí, protože o reálném provozu ví Dominik velké kulové. 🙂
Yes!
Víte ona Arriva není nadšená z toho, že jezdí dieselem pod dráty, je to o dost dražší. I tak je to celkově levnější než dva přepřahy a podivně neefektivní využití navazujících elektrik.
A kdyby kvůli pitomým výmyslům lidí jako jste vy musel skončit spoj do Nitry, byla by to docela škoda.
Souhlas. Tedy jen co zadrátují Vláru…
Jak rychle jezdí na koridoru náklady s řadami 121/2/3 v čele? 🙄😁
Připojte 4 rajky neb treba 6 eska že tenhle vergl a na sir trati provnejte s 121
Co je tohle za nesmysl? Připřahat za motorák nákladní vagoy?
Ne, s tím vlakem se dá pohodlně dojet až do Starého Města. Je to naprosto srovnatelné s jízdou Slováckým expresem, rozdíl je v tom, že v expresu je klima a v Arrivě lepší palubní servis.
Spojení Prahy a Nitry se vás evidentně netýká, tak hledejte pokrok třeba v béčkách s umakartem přestříkaným na bílo…
Výborně, takže další vlak na koridor, který má navíc max V 120..
Ano, ale dohání to menším počtem zastávek. Mezi Prahou a Pardubicemi nic, pak opět nic až Olomouc. Pokud za ní jede nějaký vlak a začíná dýchat na záda, ujede mu když zastaví ve stanici. Cestovní rychlost je pak přibližně stejná. Tak nějak to funguje.
No nevím, vlaků které mezi Prahou a Pardubicemi nikde nestaví a valí 160 je dost.
Tak je tam rozdíl necelé půl hodiny od Pendolina, cca 15 minut od ostatních a je to stejně rychlé jako rychlík ČD. Takže v tom taky nevidím problém, to víc blokují koridor osobní vlaky.
Jak rychle jezdí na koridoru náklady s řadami 121/2/3 v čele? 🙄😁
Co to dá. Na silnici by se řeklo s cihlou na plynu. Jen v Bezpráví, cestou dolů, tam se musí ubrat.
Nic proti Arrivě, ale pokud to takto půjde dál, tak na Štégu skončí dopravci našeho ŽESNAD.CZ ještě dřív, než začnou akce typu Blanding Call nebo přestavby Pardubic a České Třebové…. Prostě se nic nákladního nikam nevejde. Tohle není normální.
Chápu, že nákladní doprava je potřeba, ale ono taky kapacitě moc nepomáhá, když člověk potká 4 nákladní vlaky za sebou s 4 – 8 vozy.
Kde? Víte jestli to nejsou třeba manipulační jedoucí ze seřaďovacího nádraží na některou jinou trať?
Na koridoru, ano to vědět nikdy 100% nemohu, ale pokud mezi Moravanama a Uherském potkám 2 vlaky za sebou jednou se 163, podruhé s 123 jeden s 4 vozy, druhý s šesti, tak to asi nebude jen Mn z nějakého seřaďovacího nádraží na nějakou trať.
Průměrná hmotnost nákladního vlaku v ČR je cca 900 tun. Měl jste opravdu štěstí…
P.Šimral-Vám,Vaší firmě a celkově nákladní železniční dopravě fandím.Ale třeba včera u Otrokovic viděno Eso+6 a dnes jen dokonce +2 vagony.
Nebyl to manipulák do Přerova? … někteří fanatici by vás hnali na železnici, ikdyž toho máte 4 palety denně a pokaždé jinam.
Od Přerova to jelo na jih
A opět tu máme ŽESNADem neustále rozdmýchávaný konflikt mezi osobní a nákladní dopravou, místo aby společně táhli za jeden provaz proti skutečným žábám na prameni (Sosna, Čoček, polovina managementu SŽDC atd.).
Kdybyste byl v obraze, tak víte, že nic proti osobní dopravě nehrotíme. Má jiné principy fungování a priority, než my, proto z principu nemohou fungovat dohromady svazy a spolky, kde je oboje, ale jedno máme společné – trápí nás nedostatečná propustnost důležitých tratí. Teda těch potíží je víc, ale teď diskutujeme k tomuto článku. No a kapacita je ten problém, o kterém se už přes 3 roky snažíme přesvědčit odpovědné instituce a jednotlivce. Ale je to i jinde, viz problém s pripravovanymi rozsáhlými výlukami v Elbtalu.
Jsem v obraze – hrotíte. Třeba Jančuru osobně docela dost.
No kapacita koridoru v chápání Žesnadu bohužel znamená „dostatek místa pro nákladní vlaky tažené různými dieselovými vraždami, případně deriváty bobiny.“
….a proto jsme se přihlásili k podpoře ETCS, že? Je zajímavé, jak ty největší blbosti a nesmysly píší vždy jen a pouze anonymní internetoví hrdinové 😊
To je opravdu megaargument – „přihlášení“ se k něčemu, co bude dřív nebo později legislativní povinnost. EET a zákaz kouření v hospodách doufám taky podporujete…. 🙂
A mimochodem nevím, co má ETCS společného s poměrem hmotnosti k výkonu, což byla podstata mojeho komentáře. Když si někdo nechá nainstalovat ETCS do bangle, tak jí tím asi zázračně nezrychlí….
Znáte ten vtip, jak zdvojnásobíte cenu trabantu? Tak jej na bangle a ETCS aplikujte analogicky.
Ano? Osobně? A jak konkrétně, prosím?
Přesně tak. Už takhle to jezdí prakticky denně na 010 tu více tu méně zpožděné a to se ještě nic moc „nekope“. Až se opravdu rozjedou výše uvedené akce, tak si nedovedu představit, že tu zůstane zachován stávající rozsah osobní dopravy. A pokud ano, tak to nejen zadusí nákladní dopravu, ale rozvrátí i osobní kvůli velkým zpožděním.
Tak Pardubice by se snad měli dělat tak, že nikdy nebude úplně zastavený provoz, ale počítám, že osobní vlaky budou omezeny (od HK do Rosic a na 010 taky asi nepojede úplně vše a některé vlaky vyšší kvality budou jistě odkloněny).
I když samozřejmě by bylo lepší mít úplně zastavený čas, alespoň část výluky.
Oldřich Sládek: Primární problém v kapacitě trati považuji nesmyslnou objednávku MD v úseku Praha – Olomouc, kdy objedná MD spoustu nesmyslných spojů, které by šli řešit jinak. Například rozdělením jednotek či souprav, nebo návaznosti spěšných či rychlikovych spojů v Olomouci směrem na Staré město, Vsetín, když jede rychlík do Ostravy. Vzhledem k čtyř- či pětivozovým soupravám, by jezdili po koridoru delší sopuravy méně často. Obecně mě fascinuje, že na trati Praha – Ostrava přepraví Regiojet s deseti páry spojů obdobný počet cestujících jako ČD s dvojnásobným počtem párů spojů. Možná, že kdyby do toho MD vrazilo trochu rozumu, hned by… Číst vice »
No proč tomu nepomoct poplatkem za dopravní cestu? Na přetížených úsecích koridorů by každý vlak bez výjimky platil aspoň jako by měl 1000 tun. A naopak na alternativní (nepříliš atraktivní) trati přes Vysočinu by se platilo násobně míň a navíc jen do 1000 tun, cokoli navíc by se vezlo zadarmo. Možná by se pak ukázalo, spojování jednotek v Olomouci je možné, že lehké nákladní vlaky (jako třeba nová auta) lze trasovat i přes kopce, a kdo by si uměl zařídit postrky, ten by tam mohl protlačit i těžší vlaky. Podle mě není nutné hned kapacitu přidělovat, či tam někomu jízdu… Číst vice »
To je mizerný přístup a to že tu předci z nouze postavili rampu za Tišnovem to neomlouvá. Tady je problém nedostatečné vhodné kapacity tratí, máte tam dva uzly kde do jednoho vstupují dvě tratě, do druhého dokonce tři a spojuje je jenom jedna o dvou kolejích. Navíc ty uzly negenerují nějak extra vlaků. Součet kolejí o uzlu vstupujících se nerovná počtu z něj vystupujících, pokud by je spojovalo více kolejí, tak problém nebude. Samozřejmě lze navrhnout i alternativní trasování které se napojí jinak. Například přes Svitavy. Ale to není až tak podstatné. Aby začaly náklady ve velkém jezdit horem bez… Číst vice »
O tom, že je nutné posílit infrastrukturu, nejsme ve sporu. Ale časový horizont takového řešení (třeba i VRT by pomohla, protože odvede ze současných kolejí nejrychlejší vrstvu vlaků) je bohužel v řádu desetiletí. Já zkusil navrhnout něco, co by mohlo fungovat do roka a aspoň trochu pomohlo. Delší vlaky jsou řešením, postrky jinudy taky. A jen tak mimochodem – Slovinci zrovna začali budovat převážně nákladní trať, tunelovou jednokolejku ve stoupání 17 ‰ určenou výhradně pro jízdu do kopce. http://www.drugitir.si/en Takže 17 ‰ je nepříjemná komplikace, nikoli však fatální.
Tak první komplikace je třeba už 350 místo 450kN na šroubovce, že ano, ale tu odstraníme za měsíc, když na to dojde.
Druhý problém je nesmyslnost snahy hnát těžké vlaky do takového kopce když k tomu není jiný důvod než jen úsporná stavba před desítkami let. V tomto případě by ekvivalentem té tratě do Kopru byla nová kolej z Dolních Louček, či rovnou Tišnova, která by se dostala do Vlkova se sklonem 8-10 promile. šlo by to, jen je třeba nějaká vůle k tomu.
Spojování jednotek s lokomotivou řady 380 v čele je poněkud nešťastný koncept. EC na Valaško mají v PÁ a NE 9 vozů. Jeďte na střeše.
noerf: mě v žádném případě nepřísluší hodnotit práci MD v osobní dopravě. Zastupuji zájmy nákladních dopravců a jde mi o zvýšení propustnosti. Jak to či ono se konkrétně vyřeší, je už potom v zásadě jedno, důležitý je výsledek. Obecně – nic není tak jednoduché, jak se na první pohled zdá.
No s tím počtem přepravených cestujících si podle meho názoru RJ rád zakouzlí, proč taky ne že… Státní slevy jsou lákadlo, to víme všichni, kdo podnikáme ve veřejné osobní dopravě v tomto státě. 🙂
Tady zase někdo bojuje s větrnými mlýny a s hrubkami.
Proč ne, ale od prosince má nějaké závazky. Co se takhle pozeptat a nechat si doložit co bude dál… jaká je připravenost.