Arriva po Velikonocích posílí autobusovou linku do Berouna většími vozy
Kloubový autobus SOR NS 18 diesel. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Společnost Arriva Střední Čechy po Velikonocích nasadí na přetíženou linku 380 z pražského Zličína do Berouna větší autobusy. Nově na
Nové Sory budou NB 18, nebo NS 18? Předpokládám NB, protože Sor není schopen NS začít v dieselu nabízet (o hybridu se Soru asi ani nezdá)… Jinak kloubáky budou v příměstských linkách v okolí Prahy stále větší nutností, viz třeba Neratovice, kde je Arriva taky občas nasadí, ale nedostatečně. Při problémech se sháněním řidičů lehký způsob, jak nevýšit kapacitu s minimem nákladů navíc.
„Při problémech se sháněním řidičů lehký způsob, jak navýšit kapacitu s minimem nákladů navíc.“
To je, bohužel, smutná realita – protože uživatelsky mnohem příznivějším řešením by byla vozidla dosavadní velikosti jezdící v mnohem kratším intervalu …
Příjde mi, že časem ty kloubáky budou potřebnější na více a více místech. Nejenom tedy do města jako Beroun, ale já to pozoruji u nás na východ od Prahy, kdy z vesnic se staly docela aglomerace, vznikají zastávky, počty spojů nicméně zůstavají a kloubák k nám spíše nedopatřením zabloudí.
No když se normální lidi stěhují za Prahu, aby měli kde bydlet.
Lidi se za Prahu stěhují odjakživa, nejdřív se stěhovali za Prahu do Karlína, pak za Prahu do Vinohrad, pak Strašnic, pak třeba Petrovic a teď například do Říčan. Tak to prostě je a vždycky bude, nebo snad chcete stavět domy na sebe?
Jinak Jardo, myslím že tam kde je to potřeba tak kloubák jezdí. Takže se zahušťováním zástavby to určitě přijde na více a více linek, stejně jako kratší interval. Což je jen dobře, nažene to více lidí do autobusů. Dobré by bylo také natahování kolejové dopravy tam, kde se tvoří velké aglomerační celky. Např. metro do Třeboradic, tram do Zdib, Čestlic a Jesenice určitě má smysl, pak se cesta MHD může vyrovnat autu co stojí v zácpách a další cestující jsou na světě.
Kdyby došlo k prodloužení metra do Rudné na nádraží, tak by tato autobusová linka šla nahradit železnicí.
To sotva – to by to metro spíše nahradilo železnici v úseku Smíchov – Rudná u Prahy. Zkuste se podívat do mapy, kudy jezdí ten autobus a kudy vede „hrbatá“, a zapřemýšlet o tom, jestli byste chtěl chodit na pomalý a plný vlak a z něho třeba více než kilometr, když autobus Vám jezdí okolo domu a na zastávku máte 100 metrů
Ten vlak fakt není plný. 😀 Pomalý a daleko, to jo.. a proto taky není plý. Je na zrušení od Nučic do Berouna.
Kdysi na této lince jezdila RTO s vlekem, protože nebyly kloubové autobusy, takže Ropid a IDSK zase objevili Ameriku.
Kdyby byl do Berouna tunel, mohli jezdit vlakem.
Pochybuji, že by touto linkou jezdilo až tak moc lidí do Berouna, vlak je i v současnosti pro většinu lidí výhodnější, samozřejmě lidé kteří jezdí jen na Zličín apod., tak se jim spíš vyplatí jet autobusem.
Hlavně tahle linka je spíš pro ty vesnice mezi Berounem a Prahou, jinak jezdí přímé busy po dálnici.
Přesně tak. Kromě toho nádraží ČD v Berouně není úplně v centru a mnozí proto jezdí busem.
A hlavně je určitou „paralelou“ ke stále dost pomalé „hrbaté“trati přes Rudnou u Prahy, která má i po modernizaci dost starostí už jen s odvozem frekvence z / do oblasti s rozsáhlou bytovou zástavbou v poslední doby, která navíc dále pokračuje.
Od Nučic dál to jezdí poloprázdné až prázdné. A těžko to změníte… nebo vybagrujete kus Loděnice a Vráže a vlak přesunete? Věřte, že to tam dost znám. Abych nemusel platit za kolo 40kč, ale jen 30, jezdím na něm od Zličína od metra až do Berouna. Pak teprve je do Milína za 30. Nemám režimku jako vy.
Cena vlaku Beroun Praha 70….cena autobusu 33….to mluví za vše. Vlakem 45min. autobusem 30 min. Jen blázen by jezdil vlakem.
Záleží, kam do Prahy se chcete dostat, vlakem jste z Berouna za 40 minut na hlavaku. Autobusem se dostanete pouze na Zličín nebo do Butovic.
Srovnáváte nesrovnatelné, vlak končí v centru. Autobus končí na Zličíně či Butovicích. Než se člověk dostane odsud do centra minimálně 15 minut uběhne.
Pro frekvenci mezi koncovými body ta linka pochopitelně velký smysl nemá, ale její trasa vede i dost velkými mezilehlými obcemi (Vráž, Loděnice, Rudná-Hořelice), jejichž obyvatelům nemusí vždy vyhovovat cesta pomalým vlakem, navíc končícím a začínajícím na Smíchově.
A ze Smíchova by se ti lidé zase vraceli na západ? Uvědomte si, že autobusem jezdí lidé kteří pracují v západní části metropole a tam není pracovních příležitostí málo. Vlak se vyplatí hlavně na centrum a další přestup směrem východ.
pritom by pomohlo, kdyby vlak jezdil casteji, rychleji a cast spoju mohla koncit na zlicine…
Zajímalo by mě to vnitřní uspořádání pro meziměstskou linku.
https://ibb.co/RHfbH84
https://ibb.co/xhGMkhF
https://ibb.co/vmc4hJ7
Podle fotek tedy SOR NB 18 (3dveřový) a ne NS 18 jak se nám snaží autor článku naznačit ilustrační fotografií? Leták s uspořádáním interiéru je tu: https://www.sor.cz/wp-content/uploads/2017/09/NB_12-18_CZ_LoRes.pdf (včetně té hrozné variace slova třídveřový…).