Arriva odtajnila plány s rychlíky. Voda zdarma, až čtyři spojené jednotky, nové toalety
Motorák dopravce Arriva 628.277 míří z Bavorska do Čech.. Autor: Jan Paroubek
Společnost Arriva vlaky nasadí od prosince 2019 na čtveřici rychlíkových linek z Prahy a mezi Kolínem a Novým Borem až
Je k pláči sledovat stále stejnou a smutnou písničku o Režijkářích, Důchodcích a jiných zakomplexovaných lidech. Jsem pro aby klidně jezdilo 200 různých dopravců. Tady u nás v České dolině jsme zvyklý na bordel a chaos a hlavně všichni nadávat a pomlouvat kdo za co může. Jsem zvědavý na dopravní obslužnost v chaosu. Bude super dostat u jednoho vodu třeba zadarmo jinde noviny nebo dokonce najíst nějakou bagetu nebo sušenku. Krása skončí v momentě kdy budu třeba s rodinou, zavazadly přestupovat. Už vidím jak na sebe budou různé dopravní spolky čekat, domlouvat přípoje nedej bože třeba čekárnu když moderní trend… Číst vice »
Dobrý den.
To je všechno krásné,ale kdy začnou České Dráhy modernizovat vlaky směr Valašsko,to už je prehistorie už jen chybí pára.
Myslím, že tohle bude zatřese s Ťokovou židlí jako ministra. A odrazí se to v preferencích ANO. Stejně jako jízdné zdarma znamenal dočasný pokles preferencí cca o 3 %. Myslím, že komunistům se toto rozhodně líbit nebude. A ukazuje to na nesmyslnost tohoto nesystému – podseknutí nabídky i o pár korun znamená že náš státní majetek, zatížený úvěry na modernizace bude neupotřebitelný.
Kapacita 110 je si myslím malá. Opět by mě zajímalo, jaké zadání bylo v pseudořízení.
Je neuvěřitelné, že to, o čem se několik let jen plká na fórech, se najednou stane.
Kvičící hydry nahradí civilizovaný motorák a třeba se spojení, které jsou zcela mimo prioritu ČD, dostanou trochu dopředu. Taky motoráčky od Arrivy umí jezdit trochu rychleji než hydra s 1-2 vleky…
V systému bude více konkurence, více vozidel. ČD nemá v nezávislé trakci moc co nabídnout (poslední větší zlepšení byly hydry) a navíc nejsou bohužel mentálně schopni situaci vyřešit (viz stav na městské lince, kde nastalo velké divení, že se „najednou“ už úplně rozsypal tam provozovaný šrot).
Civilizovaný motorák? Bez klimatizace? Starý..
Tyhle trasy které vyhrála arriva nejsou stejně nějak pro cestující moc výhodné protože u každé z těchto tras je o hodně rychlejší autobusová doprava zvítězit může jenom cena nebo lepší služby než v autobusu. Jen je škoda že zanikne přímý rychlík Praha – Harrachov. Nelíbí se mi že pan Ťok který naprosto neumí řídit dopravu takhle rozdává jednotlivě tratě několika dopravcům a přitom to není vůbec potřeba tohle dělat. Za nedlouho bude naše republika bez obslužnosti menších tratí protože to tu dopadne stejně jako u autobusové dopravy. Soukromí dopravci jsou jenom vyzobávači rozinek kteří jezdí jenom tam kde je to… Číst vice »
Pane Sůro, budete pátrat i po tom, kolik si Arriva řekne za zařazení dieselových rychlíků v okolí Prahy do PIDu? Já jen, aby to bylo objektivní. Abyste jí jen nedělal reklamu, o kolik je proti ČD levnější a pak nevyšlo najevo, že za členství v PIDu požaduje 2x tolik co ČD a tím si pohodlně vyrovná to, co nedostane od státu. Když tak bojujete za veřejné informace, tak by bylo fajn vědět i tohle. Aby ROPID nemohl v tichosti s Arrivou uzavřít dohodu na vyšší částku než s ČD. A nebo obráceně, abychom mohli Arrivu pochválit za skromnost a zkritizovat… Číst vice »
Budu. Stejně jako čekám na smlouvu na městskou linku, až ji zveřejní.
V tom případě chválím snahu to dál sledovat a budu se těšit co zjistíte…
Jezdil jsem hodně Brno – Mladá Boleslav, ale s děckem jsem přešli na auto a koukám, že to nebude důvod se vracet. Jako „zlepšení“ s ARRIVOU si budu muset kupovat dva lístky (aspoň rok) a doufat, že mi to neujede v Kolíně, jinak si můžu koupit další lístek na osobáky ČD nebo tam trčet dvě hodiny. Skutečný servis ČD jako Můj vlak, jizdenka v INkartě nebo virtuální peněženka nahrazena vodou. Děkuji, končím.
jel už s nimi někdo např. v létě? Mě moc nejde na rozum, že to nemá klimatizaci a má to jen malé sklopné okýnka a to ještě jen každé druhé, to i 810 na to byla lépe.. nebo to má nějaké kvalitní nucené větrání? Ve vlaku se stahovacími okny mi absence klimy nijak nevadí, naopak to vítám, ale tady si docela říkám jaký to bude bez klimy.. jinak si myslím, že oproti hydrám to bude i mírné zlepšení, akorát by to asi chtělo tu klimu.. A další věc co mě celkem zaráží, je cenová politika, myslím, že pri objednávkách by… Číst vice »
Cela ta myšlenka mi prijde naprosto ujetá. Rozvraceni dosud funkčního systému. Jako stát mame vlastního „interního“ dopravce, mame plnou možnost ridit jeho hospodaření a kroky. Veškerý zisk se mam vrací, investice do majetku jsou také naše. Každá vydaná koruna se z nezanedbatelné části vrátí zpět. A my tleskame tomu ze prijde německý dopravce, da cenu o neco niz a my si to s radostnym hykanim objednáme, jako ze strasne ušetříme. Teoreticky na papíře v jedné kolonce výdaje ano. Bohuzel ale každá vydaná koruna je definitivně pryč. Zisk zmizí v Německu, investice taktéž. Za další Arriva už tu predvadi co za… Číst vice »
Tak a mám po dojíždění z Hradce do Boleslavi… Nějak nechápu co tím stát sleduje. Ještě že mi firma zaplatí i benzín, akorát s tím budu mít víc papírování…
Když píšou o vozíčkářích, znamená to, že půjde o jednotky z druhé série s širokými dveřmi (628.4) ?
Tak voda v tom pojízdném skleníku bude potřeba. Zejména když jsou někde pevná okna a v jednotce běžně bývá v létě až 40 stupňů. Ještě by to chtělo dát do výbavy defibrilátor.
Největší výhra pro cestujícího by bylo fungování stylem IDS. Tedy jednotný „státní“ tarif platící pro všechny vlaky, dále platnost dokladů příslušných IDS, ale ničeho jiného. Riziko tržeb za jízdenky by nesla nějaké státní firma zajišťující jízdní řády a prodej jízdenek a vznikl by tak jednotný vlakový systém. Jednotliví dopravci by soutěžili konkrétní vlakokilometry za plnou provozní cenu…tak jak je tomu dnes u autobusů IDS. Výhoda = jednoduchost a přehlednost pro cestující (1 jízdenka platící pro libovolný vlak po trase), zachování všech přestupních vazeb, konkurence mezi dopravci vedoucí k (možnému) snížení ceny přepravy pro objednavatele… Současným způsobem se železnice akorát rozkouskuje… Číst vice »
A co dálkovka? Co Ad-hoc Orient Express?
Michal: To může fungovat u osobaku, spesnych vlaků cu rychlíku, ale vlaky vyšší kvality lákají k delším cestám časem, kvalitou služeb a to je většinou v rozporu s co nejnižší cenou (vyšší náklady na počet členů vlakoveho doprovodu, menší počet sedaček ve vagone či jednotce).
Však se tu jedná o rychlíky, tak nevím, proč do toho mícháte expresy a nějakou „vyšší kvalitu“. Tedy možná vím. Současný systém podivně váže místní vlaky těsně právě na expresy (mající přitom zcela přirozeně větší pravděpodobnost zpoždění), zatímco vzájemná návaznost Os, Sp a R je často ve stylu „pá pá, lá lá“.
Co je to za úplný nesmysl? Farský, tenhle příspěvek nemá hlavu a patu.
Tenhle váš navrhovaný socialistický systém nevede vůbec k ničemu lepšímu, akorát místo jednoho dopravce, který zvysoka kašle na své cestující, bychom tu měli třeba čtyři dopravce, kteří zvysoka kašlou na cestující. Co by v takovém případě motivovalo dopravce k tomu aby do svých vlaků lákal lidi z aut? Nic. Dopravci by bylo fuk, jestli je ve vlaku 1 cestující nebo jich tam je 100. Neměl by z toho vůbec nic. Fungovalo by to už jako zemědělství, kde se dneska pomalu vyplatí seslat na své pole všechny živly. Když mi kroupy a mráz zničí úrodu, stát mi to zaplatí a já… Číst vice »
A jak je tedy možné že to ve Švýcarsku funguje? To tam mají také socialistický systém?
Ve Švýcarsku bydlí Švýcaři, a ne Češi. Proto tam funguje hromada věcí, které u nás nemají šanci.
To byla otázka… když takový systém je ve Švýcarsku tak proč by tady byl ten system socialistický?
Jste udeřil hřebíček na hlavičku 😀
Ono to ale funguje i v rámci PIDu, například. Ve středních Čechách taky bydlí Švýcaři?
Dopravce by v dobře nastaveném systému motivovala zpětná vazba, neměl by jistotu. Zato lidi z aut pro časté a pravidelné cesty těžko naláká „systém“, kdy si musejí zjišťovat, ve které pokladně či na kterém webu si mají koupit lístek na spoj, který chtějí zrovna použít, zda tam mohou využít integrovaný tarif a za jakých podmínek. Toto lze těžko posoudit optikou člověka, který má a nadále chce mít jako základ auto, a jen sem tam se z rozmaru projede vlakem, pročež si vše dohledá.
Tady má někdo režimku, že Franto Farskej?
Prosím – co je to režimka?
Potrefená husa se ozvala… 🙂
Za chvilku to tady bude jako v Polsku a nevyzná se v tom ani čert.
Zvláště do očí bijící je vyjetí v roce 2019 a univerzální tarif v roce 2020 (bude-li tedy vůbec k něčemu). Co mezitím asi udělají cestující…
Co by? Jedno procento si bude kupovat víc lístků a zbytek pojede autem.
Aspoň se konečně ukáže, o které tratě nikdo nestojí a poptávka po nich byla jen uměle vytvořena slevami. A budou se moci konečně zrušit.
Onen tolik omílaný vlakokilometr je jednotka, kterou zločinecká organizace – České dráhy jen zneužívá pro své machinace a podvody páchané na státu a krajích, úřednící a politici zase vlakokilometr zneužívají v argumentaci pro nahrazování lokálek busy. Myslícím tvorům musí být naprosto jasné, že cena za kilometr jízdy šukafonu na lokálce a bez doprovodu se od ceny za rychlík s lokomotivou, mnoha vozy, vlakvedoucím a průvodčím liší o řád až dva. Jediná opravdu srovnatelná jednotka pro úhradu za provoz vlaku, busu anebo třeba i lodi je MÍSTOkilomnetr!!! Nedegradujte se na úroveň zločinců a těch, kdo jim svou nevědomostí slouží, proti tomu… Číst vice »
Dobrá poznámka.
Čílíte se statečně, jen Vám možná nedocvakl jeden detail – „cena za vlakokilometr“ není vyjádření celkových nákladů vlaku (v odhadu máte pravdu), ale vyjádření požadované dotace na kilometr.
Stát vypsal výběrové řízení , kde byla stanovena požadovaná kapacita jednotky…tuším , že to bylo 120 sedaček.. A jako hodnotitel nabídek bych neměl problém nabídky přepočítat na vlkm a rozhodovat dle toho. Když chci jednotku o 120 místech , je mi úplně jedno , zda někdo nabídne větší jednotku za více peněz. Váš příspěvek je trochu mimo…
Ryk Mat> Vy jste si něco před napsáním příspěvku šlehnul, ne?
Integrace je nutnou podmínkou k tomu, aby se systém definitivně nerozpadl, pokud bude na lince existovat více dopravců ve srovnatelných podmínkách (např. příměstská relace Kladno – Praha a jí podobné). Myslím si, že tady je dohoda nasnadě na všech třech stranách (MD/dopravce/koordinátor ROPID, KORID).
Výzvou pro pražský uzel bude i vznikající „malé ON Malešice“.
Pochlubila se Arriva, jestli tři až čtyři jednotky budou též znamenat i tři až čtyři členy vlakového doprovodu?
Subjektivně uznávám, že brejlovci a stahovací okna mi budou chybět, objektivně doufám, že vymodlené úspory nezabrání budoucí prozákaznické modernizaci vozového parku.
Myšlenka využívání mobilních plošin je velice zajímavá, jen z mého pohledu vidím malý zádrhel v tom, že ve stanicích Turnov, Bakov, Ml. Boleslav atd. plošina není… Dále by mě zajímalo jak chtějí splnit podmínku pokladen ve stanicích, kde vlaky zastavují? Vždyť ve většině stanic již není místo pro další pokladnu… to si budou cestující chodit pro jízdenky o dvě ulice dál do místní trafiky??
Podmínka pokladen ve stanici se dá splnit i tak , že se dohodnou s ČD , že ČD budou jízdenky Arrivy za provizi prodávat. Řadě pokladnám ČD díky Arrivě klesnou výkony a toto by je mohlo zachránit..
a kde bude jezdit arriva a nebude jezdit čd tam zůstane pokladna? Lístky bude prodávat zaměstnanec sždc.
Na všech trasách kde vyhrála zatím ještě dcera DBAG, budou souběžně jezdit i ČD, jakkoliv je vám to proti srsti. Na úseku z Vysočan do Čakovic dokonce ještě AugustaRail se svými osmsetdesítkami za úžasnou cenu za kilometr. Pokud tedy konečně nenasadí Ferdy mravce.
máte seznam pokladen, kde obsluhuje pracovník čd a sždc?
Není problém si ho zhotovit. Stačí JŘ a aplikace Můj vlak. Ale chápu, nechcete si infikovat mobil. 😁
K čemu další pokladna, ve středočeském kraji, kde se bude odehrávat většina výkonů je plná integrace a jízdenky PID prodávají pokladny ČD. Místní frekvence v severních Čechách se zase pokryje IDOLem. Zbytek se dá řešit e-shopem a nákupem u průvodčího.
Prodej lístků ve stanici byl jednou z podmínek výběrového řízení.
A ten lze vyřešit třeba jízdenkovým prodejním automatem (jak to svého času udělal například GWTR na hlavním nádraží v Trutnově) …
Jako obvykle na tom z mého pohledu prodělá pouze zákazník 🙁 a o ty nejde ani úředníkům ani dopravcům.
A pokud bude drážní Arriva tak fungovat, jako jejich autobusy, tak nás nic dobrého opravdu nečeká. Dva týdny před platností nových jízdních řádů Arriva ještě nemá k dispozici nové jízdní řády a na dotazy není schopná ani ochotná odpovídat.
„A pokud bude drážní Arriva tak fungovat, jako jejich autobusy, tak nás nic dobrého opravdu nečeká. “
ČD jsou ještě daleko horší – ty nebyly schopny si žádné autobusy pořídit vůbec. A nikdy nevyjely.
(To je absurdní argumentace, že?)
No to ano 🙂
Na přístupu Arrivy je jasně vidět, že o zákazníky nestojí ani omylem.
Tak třeba cestující z Prahy do Trenčína na to mají úplně opačný názor.
Arriva zřejmě od 9.12.2018 zrušila hodně svých autobusových linek, ale na jejich webu se nedozvíte vůbec nic.
To bude asi tím, že leckde prohrála výběrová řízení na další rok.
Doufám, že to tak je.
Ale pravděpodobné je i úplné rušení dálkových linek. Za poslední roky řada i hodně plných spojů byla zrušena.
Nejsou šoféři.
Tak děkuji MD že budu muset zadávat další údaje jinému dopravci, že přes rok nemohu jet na jednotnou jízdenku možná tež ani na jízdenku PID, že jízdné při přestupu na jiného dopravce vyjde dráž díky dělením jízdenky atd. 🙁 Hlavně že na 45 min jízdy si užiji wifi a dostanu možná i vodu 😀
U ČD se dělením jízdenek většinou dasahuje nižší ceny. V případě více dopravců na trase to může být také levnější.
kdyby to byla pravda (s tím dělením) tak by to všichni využívali. Ale pravda to není u krátkých jízd platíte za km víc než u dlouhých. viz ceník ČD.
Konkrétní úseky, kde toto bude problém + počty zasažených cestujících byste prosím neměl?
Liberec – Kolín – Kutná Hora?
Zařazení do tarifu PID by mělo být zcela samozřejmostí, nechápu, že se o tom vůbec diskutuje. Když se v poslední době konečně podařilo integrovat všechny rychlíky ve stč.kraji, bylo by nezařazení zcela opačným, tj. nežádoucím směrem.
Jo to tam mělo být automaticky. Nyní PID na R21 platí až do MB
PID sice moc nepoužívám neb bohužel když někam jedu z přestupem v Praze tak vyjde dráž mám IN 25 a to bude i v případě že tu bude jezdit Arriva tak cesta se prodraží…
Ještě nevydali ceník a vy už víte, že se cesta prodraží. Jasnovidec?
Ani nemusí když s IN25 mám jízdenku levnější než v PID
jak by ne, když já vás dotuji z daní.
ja dotuji z dani hlavne 75% slevu pro duchodce a studenty…a taky me to prave netesi
ale vy dotujete ty lidi co to potřebují, já dotuji in-kartáře. čd když je ve ztrátách tak ty in-karty měl dávno zrušit.
Opravdu to potřebují studenti co se velkém jezdí bavit do větších měst za pár šprdlíků. Nebo držitelé ZTP co opouští ústavy a usrkávají něcojakokávu ve vlacích RJ?
potřebují, nevím proč by nemohli jezdit i zadarmo. stačilo by zrušit režijky a in-karty. Si to propčítejte.
Nejhorší je srážka s blbcem 🙁
Nevím jestli jste to zaznamenal, ale ve stanici Všetaty visí hodiny s logem ČD. Na to bych si být vámi posvítil, jestli jejich provoz také nedotujete 😁.
Ano, studenti a důchodci to potřebují zcela bez ohledu na své konkrétní příjmy, a to pokud možno v mnohem větší míře než nutné (stávající slevy je neoslnily), zatímco pracujícím dáme opět bez ohledu na jejich příjmy plnou palbu, nejlépe aby to měli výhodnější auty, a mohli tak tvořit ještě větší smrduté kolony a zabírat další místo v krajině. Tomu říkám logika! 🙂
Nebrečte a kupte si už konečně toho slona.
Hromadná doprava má smysl tam, kde jezdí lidi hromadně, to kde nikdo nejezdí se zruší.
Veřejná doprava je obvykle hrazena z daní, což je z celospolečenského pohledu rozumné. Přijmy z jízdného jdou na úhradu jen relativně malé části nákladů, zvlášť u MHD cestující hradí spíše symbolický paušální poplatek.
coudy: Rychlík jedoucí jako mhd. Proto spoustu lidí na dálkových trasách využívá auto nebo autobus, kde si obvykle sedne a ma pohodli. A ne rychlik, který jede poloprázdný a pak v rámci PID na posledních kilometrech naplněný. Zpětně je obvykle opačný problém.
Od dálkových tras jsou expresy. Nechtěl bych vidět ty kolony, kdybyste lidi z větších měst v kraji posílal (mimochodem také směrem k centru až přeplněnými) zastávkovými vlaky. To, že dochází k degresi kategorií čím dál častějším zastavováním, je ovšem jiná věc.
Netuší někdo, jak to u Arrivy bude s mezinárodními jízdenkami (NRT, Interrail)? Jančura Interrail uznává, GWTR ne, Arriva nevím.
Prosím, jestli tomu dobře rozumím, vybraný dopravce dostane tyto peníze od Ministerstva dopravy + peníze od kraje, podle toho jak v kterém kraji bude šikovný. Pro mně jako daňového poplatníka to tedy je: a(MD)+b(kraje) = Y. To Y není těch 119, ale může to být třeba i 220 Kč.
Pak se ptám, proč není podmínka mít tyto vlaky rovnou v integrované ceně krajů. Kde se dozvím konečná čísla!!
Stejně tak dneska u ČD to není 145, ale 145+b.
To je jednoduche, aby byla integrace rychliku, tak by bylo nutne uzavreni vzajmenych smluv mezi kraji a statem. No co ja vim, tak nekde stat dela mrtveho brouka, nekde se krajum sam podbizi. Tedy ale pred touto smlouvou na 3 roky by musely byt vyreseny vzajemne porminky stat – kraje a to by znamenalo jednani s mnoha partnery a v casove tisni ktere tyto vyberova rizeni provazeji. Proto se to necha na dopravci. A muze se to zaridit i v prubehu. Nebo stat musi svoji politiku otevirani trhu dostatecne dopredu oznamit a kraje samy budou na ministerstvo chodit, to ale… Číst vice »
Co je myšleno tím: velmi pohodlné a široké sedačky, To bude uspořádání 2+1 řada ?
tato souprava má 2+2, vyjímka je u sklopných sedadel.
Aha, tak pokud Arriva vyzdvihuje jako plus pro cestující, že budou široké sedačky, tak to chápu tak, že budou širší než obvykle, a když to není na úkor řad, tak to bude užší ulička ?
Nevím, jel jsem tím do trenčína a zdálo se mně to pohodlný, vzduchový odpružení, nepískající brzdy, ale každý má svůj názor a jiné tělesné proporce.
Takže by otázka měla znít: oproti čemu jsou sedačky široké?
myslím 810 má užší nebo regionova, možná jen jinak tvarované, zkuste se projet a uvidíte, že je to pohodlný.
Na linkách EX2 a R18 úspora přes 153 milionů Kč ročně oproti současnosti, na rychlících pro Arrivu 55 milionů Kč, zajímalo by mne, jako je to vychází ročně u linky Brno – Bohumín. Nicméně za sedm vysoutěžených linek tento týden úspora pro MD přes 200 milionů ročně, to by se dalo využít k přípravě infrastrukturních projektů nebo oprav výpravních budov.
Z něčeho se těch 6 mld. na sociální jízdné zaplatit musí. Na opravy bych to neviděl.
příští rok půjde na stavby 23 miliard korun, více než tenhle rok, ale musíte si uvědomit, že oni začnou jezdit až za rok, tak vlastně ještě příští rok půjdou peníze ještě do čd, ty uspory tedy až na rok 2020.
Radek: Těch 200 miliónů v těch šesti miliardách je kapka v moři.
Ale každopádně se ukazuje, že poptávka u vice dopravců ukáže zajímavé ceny proti soucasnosti.
Asi 1,4 miliardy Babiš utrží na daních za zvýšení minimální mzdy, k tomu 200M rád a už jsme na více jak 1/4 toho co potřebuje. Šikovný lidí tam má.
Co myslite tim 23 miliard na stavby pro CD? Asi se dobre orientujete…
nevím co je CD.
Petr. R: Vy jste jedinečná kulturní vložka tohoto serveru, bez vás by to tady nemělo cenu. Už chápu, proč se tady dostal tak lehce k moci agent Bureš. Mimochodem, každý kdo tady jásá nad porážkou ČD a neuvědomuje si, že právě přišly o půl miliardy, tak by měl vědět, že po řízené likvidaci Českých drah jejich dluhy zaplatíme my všichni z našich daní. Jančurovi od samého začátku šlo o to, dostat se do závazku a o nic jiného. Potvrdil mi to do očí jeho provozní ředitel a i on sám, ale ani nemuseli, je to zřetelné od prvopočátku. Jen naivní… Číst vice »
a co je na tom špatného chtít se dostat do ZDO? To je navždy už byznys pro ČD a jejich povedená výběrka šitá na míru Škodě Transportation? (další už brzy vyhlášeno, vítěz opravdu překvapivý)
Tak špatné to jistě není. Špatne je to že se neuznává jízdné, dále to že jednotné jízdné bude až od roku 2020 a Cendis který se „inspiruje“ ve Švýcarsku nezohledňuje že se vzdáleností jízdné klesá až o 25% atd. Pak MD argumentuje že cena jízdného je ve Švýcarsku mnohem vyšší ale asi neví tedy jaké tam jsou platy o proti ČR. Obdoba IN 50 tam také existuje. Dále v tom Švýcarsku mají jednotný tarif a ne že každý dopravce si jezdí dle svého vlastního tarifu tak jak budou jezdit dopravci v ZDO. Automaticky ty linky které jsou v PID,IDS atd.… Číst vice »
A co takhle se koukat na nám mnohem podobnější Německo, hm? Tam to mají jak?
A proč se neinspirovat tím lepším a udělat to tak?
Ten švýcarský zázrak bude hodně o penězích, které jak vidíte, nemají ani v tom Německu…
V dopravních svazech rychlíky budou, není důvod proč by se dopravce připravoval o peníze.
Třeba proto, že tam je ještě nižší podíl železnice na dopravě? 🙂
A co nám kulturně poslední půl tisíciletí nejbližší Rakousko? Vždyť to je jak přes kopírák. Jednotná hustá síť, jeden tarif + izolotvaný soukromník, 25,50,100 karty, skupinová síťovka na regionalku.
flatt1 děkuji za odpověd, už vím co myslel mn tím cd. Odvádíte pozornost?
flatt-Bureš u čd skončil a chci se zeptat, vy se nemáte lépe? Vždyt za cestu platíte méně, nebo máte režijku a třepete se, že bude konec a pro druhý bude lépe?
Tady jde nakonec vždycky o režijku. Akorát to ty líné umolousané modré gumy, schovávající se za různě stokrát vyvrácené pseudoargumenty, nikdy nepřiznají.
Ano, jezdím na trase Praha – Tanvald, někdy na režijku, někdy autem. Tak teď budu jezdit jenom autem.
Podpora VHD v praxi. Naštěstí režijkářů je málo, takže vliv na silnicích z nich bude zanedbatelný.
Pro platícího cestujícího nejedoucí režijkář znamená výhru – uvolnilo se pro něj místo, které mu režijkář zabíral.
Jestli to ten Flatt nemyslel tak, že liberalizace v osobní dopravě je v zásadě naprostý omyl, protože když se nad tím zamyslíte, tak de facto soutěžite jen barvu a délku sukní vlakusek, na rozdíl od nákladní dopravy, kde se to povedlo a osvědčilo, což můžu osobně potvrdit.
Ještě něco : klíčem je, KDO je koncovým zákazníkem. Zákazník, cestující, to rozhodně není. Opět na rozdíl od nákladní, tam je to fabrika, spediter, obchodní firma. V tom a o tom to je. Komerční doprava se nikdy, opakuju, nikdy nemůže sama uživit. Argumenty si nechám na seminář ve Státních aktech, Honzo😊
PS2:… a likviduje nám to propustnost tratí a kapacitu stanic. Docela se zauzluje původně nákladní spojka přes Malešice. Nenecháme to jen tak být.
Oldřich Sladek: 1) domnívám se, že na koridorech lze i osobních dopravu provozovat bez dotaci
2) pokud MD bude dopravcům platit fixní částku za km na danou trať a přenese riziko tržeb na dopravce, tak dopravce si určí cenu jizdenek, kvalitu služeb i čas cesty, popřípadě množství zastávek, tak může dojít ke zvýšení počtu cestujících, tedy i tržeb a zvýšení marže dopravce s možností investic do personalu, vybavení. Pokud bude riziko tržeb na straně MD, tak dopravci nebudou motivováni ničím a nebudou mit ani jak motivovat zamestnance a bude to pouze o Vami uvedených rozdílech.
Noerf:1) nikoliv, je to blud, viz detailní ekonomické výsledky firem a cen za DC a TE, 2) ano, jde o to, aby to tak bylo. Ale to si nejsem úplně jistý, že je to skutečně realita.
Obecně – všichni dopravci jsou brutálně zadlužení, TSI to jen zvyšují a proto takto argumentuji. Proto chtějí být všichni v závazku. Komerce je prostě neuzivi.
Oldřich Sládek: Tak zadlužení osobních dopravců je nezpochybnitelné, otázka je ve vývoji v čase u jednotlivých dopravců. Na druhou stranu je otázka, co je dopravní obslužnost, jestliže například na trase Praha – Tábor – České Budějovice jezdí prakticky každou hodinu rychlíky, který jede plný v úseku Praha – Benešov (PID) a zbytek cesty by stačily dva vagony, u expressů v dvouhodinovém taktu je to obdobné, tak se nabízí řešení střídání expessů a rychlíků po hodině, čímž by se mohla zvýšit i kapacita vlaků. Nehledě na to, že místo lokomotivy a sedmi vagonu což jezdilo před tímto experimentem, je standard u… Číst vice »
Petr. R., David : nemám režijku, nejsem zaměstnanec žádného dopravce, vydělávám si dost peněz vlastní silou a na rozdíl od vás obou mám informace, které vy nemáte a k tomu používám rozum a hlavu, milí rozumbradové a kobliháři. 😊 Ale plácejte, prosím, blbosti dál, jinak by ten server nebyl tak zábavný.
Největší sranda je, že tou režijkou se zde ohánějí ti, kteří jí nevlastní. Tudíž klasická česká závist. No a teď když dochází k cílené likvidaci „národního“, tak konečně pomyslně sousedovi chcípne koza. Kecy typu já ti něco dotuji, jsou těžce mimo mísu
Tak si vezmeme vzorový příklad: Kraj je objednatelem železniční dopravy se smlouvou, kde přebírá riziko tržeb. Ve vlaku je 20 lidí, každý jede vzdálenost odpovídající 10 Kč. A nyní malá slovní úloha: Jaké jsou tržby z tohoto vlaku, když v něm jede 20 plně platících lidí a jak jsou tržby kraje, pokud v něm jede deset režijkářů? O kolik vzroste prokazatelná ztráta, když jede deset režijkářů? Kde se peníze na tuto ztrátu vezmou? Děkuji za odpověď.
Zdravím pane Sůra. Dám Vám také jednu úlohu. Já jedu vlakem z bodu A do bodu B, protože mám režijku. Se mnou ovšem jezdí partnerka za jízdné, protože režijku nemá a dítě 10 let, které také režijku nemá. Jezdím tedy já „zadarmo“ a oni na akční jízdné – tj. 135+34 Kč za jednu cestu , každý víkend. Tj 340 Kč. Tak a pokud mi naběhne na trasu ta skvělá Arriva, nebudu mít akční jízdné, pojedu tedy odhadem 2*180+45. Tj 810 Kč. Takže v tomto případě se mi vyplatí už jet automobilem. Vydělá tedy kraj/potažmo stát, když začneme jezdit autem?
Vy už znáte ceník Arrivy? Ne, nesnášíte pouze jiné dopravce, protože Vám tam nebude platit režijka.
Tak já jsem se Vám jen snažil vysvětlit situaci, kdy pro mě při platbě za druhou osobu bude výhodnější auto, které jinak stojí na sídlišti a nejezdí. Nevím co je na tom tak divného. Ten rozdíl prostě bude o 100% více. Takže místo 340 Kč nedostane veřejná doprava nic. A jestli mi Arriva nabídne 190 km za méně než 140 Kč, zvu Vás na panáka a omluvu. S pozdravem Vl.
Hele já se s „režijkou oháním“ jen proti lidem, kteří používají naprosté marginálie pro obhajobu ČD a „nutnosti“ státního tarifu, aniž by měli jakékoliv statistiky o počtu přestupů a dotčených osob.
Aha, takže na tom, že nesezdaní řežimkáři jezdí s partnerkou a dítětem stojí železnice. Pokud tihle odejdou, tak se to celé položí. 😀
V podstatě jediným smyslem těch vlaků je, aby se vyplatil aspoň nesezdanému režimkáři. 😀
Vlastimil:
Ono si to ministerstvo vezme od vás jinudy, dálniční známka, spotřební daň za palivo atd… 😀