Arriva nemá smlouvu na rychlíky jistou, musí čekat do prosince. Nehorázné rozhodnutí, říkají o výběru odboráři
Motorák řady 845 společnosti Arriva. Pramen: Arriva
České dráhy zatím tají, zda podají proti výběru konkurence námitky. Odbory je podat chtějí.
Hezký nadpis článku ale autor zřejmě zapomíná že ani ČD nemají naopak jistou smlouvu na R27
Docela by mne zajímalo proč se stát nechová jako správný hospodář a dotuje cízí státní podnik DB=ARRIVA. Nepletuli se jediný akcionář je stát aten řídí ČD pomocí řídícího výboru. Členové řídícího výboru Předseda řídícího výboru – Ing. Tomáš Čoček, Ph.D., 1. náměstek ministra dopravy Místopředseda – Ing. Ladislav Němec, náměstek ministra pro řízení sekce dopravní Ministerstva dopravy Ing. Eduard Muřický – náměstek ministra sekce průmyslu Ministerstva průmyslu a obchodu Ing. Luděk Sosna, Ph.D. – ředitel odboru strategie Ministerstva dopravy Ing. Petr Pavelek, Ph.D. – zástupce náměstka pro řízení sekce Veřejné rozpočty a ředitel odboru 20 – Řízení státního dluhu a… Číst vice »
On se chová jako správný hospodář a dotuje toho, kdo za stejnou službu požaduje míň.
Jaký smysl by mělo dát o 300 mil. Kč víc Českým drahám?
Tak tady bych o odvolaní nepochyboval. Pokud jsem to správně pochopil, tak nabídka ČD je včetně ETCS. Arriva je sice o 302 mega levnější, ale už předem se počítá s vícenáklady na ETCS, na kterých se má MD podílet. A to blíže nespecifikovanou částkou. Chápu to správně ? Není něco špatně ?
„Pokud jsem to správně pochopil, tak nabídka ČD je včetně ETCS.“ Pokud vůbec, tak včetně ETCS na neexistující jednotky (které by si ČD pořídily kvůli jen cca 3 – 4letému uplatnění u tohoto 7letého kontraktu!). „Arriva je sice o 302 mega levnější, ale už předem se počítá s vícenáklady na ETCS“ Za vratkého předpokladu, že výhradní (tzn. „žádný jiný možný“!) provoz pod ETCS skutečně bude k 1. 1. 2025 zaveden, o čemž lze pochybovat (stejně jako se trhacím kalendářem stalo i mnoho dalších harmonogramů). „A to blíže nespecifikovanou částkou“ Jestli tu částku ČD nyní neumějí specifikovat, pak takové odvolání nemá… Číst vice »
Ono je tam těch renonců víc.
http://jablonecan.cz/index.php?name=Clanky&file=detail&id=1402923015
http://jablonecan.cz/index.php?name=Clanky&file=detail&id=1402923016
Berounskému nevěřte ani „dobrý den“.
Nepochopil jste to správně. Nabídka ČD není s ETCS.
Někde jsem to už dříve četl, ale to se asi mluvilo o původní verzi a pak si MD nelogicky vyžádalo verzi bez ETCS ? Přijde mi to dost zmatené.
A může se Arriva odvolat proti výběru ČD na Ostravě?
Jinak ČD táhne dolů víc věcí – jedna z nich jsou i ty odbory samotný, GŘ, zakázky pro Škodovku, kde zejména nákup 380 byl excelentní a taky si ho pak musí sami zaplatit a to je pak tolik peněz v tahu, že prostě nemůžou nikdy žádnou soutěž legálně vyhrát. A pokud podstřelí svoje náklady, aby uspěli, jak jim začne ubývat to co jezdí, budou víc a víc v prd***
A pokud se nepletu, vlastníkem ČD je stát, a ten stejnej stát si vybral prostřednictvím Havlíčka Arrivu, takže odvolávat se vůči rozhodnutí svýho majitele by mi přišlo i při vlastním neúspěchu jako docela dost odvážný rozhodnutí.
ČD je hlavně akciovka, jestli má výběrko vyhrát, ať to řeší.
Nicméně tahle situace nemá dobré řešení, nebylo žádné výběrko a už vůbec ne včas.
Upozornil bych na jedno-tady se stále skloňují odbory.Přitom jediný,kdo se proti výroku MD může odvolat,jsou ČD.Odbory to sice mohou navrhnout a požadovat,ale to je asi tak vše…..
…a co existence odborů Policie, min, vnitra, hasičů, armády – těm se na jejich námitky vykluše dřív než je podají
Kdy začne jezdit expres Praha-Nitra a zpět
Asi nikdy, zase a opět je několikaměsíční výluka mezi Uh. Brodem a Bojkovicemi.
Proč by, mají datace ne.
Byl to dobrý spoj přestupu Praha – obce bez koridoru (za Olomoucí).
Ve Středních Čechách Sp Benešov – Praha přinesl integraci rychlíků stavicich v Benešově do PID a rozšíření Sp Praha-Benešov na obě špičky.
Opravdu nevím, z jakého důvodu ministerstvo dopravy otálí, já bych navrhl nějaký rozumný termín, do kterého musí m.d. tu zakázku vypsat. Také z pohledu cestujícího by mohli urychlit tu slibovanou jednotnou jízdenku.
Nechtěli by rovnou přejmenovat ministerstvo dopravy na ministerstvo cirkusu
Pokud je neco z pohledu odboraru nehorazny, je to z pohledu trzni ekonomiky naprosto spravny.
Docela by mě zajímalo jak soupravy Arriva budou zvládat za zhoršených povětrnostních podmínek úsek trati Rynoltice – Křižany.
No jednoduše nevyjedou, to nikdo řešit nebude a dopadnete jak v tom slavném ZL kraji.
Zeptám se – oč je strmější úsek Rynoltice – Křižany než např. úsek Praha-Dejvice – Praha-Veleslavín, kde tyto jednotky už skoro rok jezdí?
Strmější není. Je ale mnohem delší, navíc v hustém lese, takže šancí k „uklouznutí“ bude víc.
Jak kvicej, to je sranda. 😅 Chtelo by to nejaky pruzkum verejneho mineni, zda lide chteji drzet CD a rezijky odborarum.
Odpověděl sis dobře, jedině autem.
Na tom muze videlat jen zakaznik. Jezdim casto rychlikem z Prahy do Pisku a Arrivu si nemuzu vynachvalit. Oproti drivejsim vlakum CD ktere zde jezdily je to skok do jineho stoleti. Klimatizace, Wifi, presne dodrzovani jizdniho radu, novy interier vozu, hlaseni kazde stanice, ciste uniformy personalu atd. To jak to vypadalo na techto vlacich za provozovani CD nemusim snad popisovat to vsichni znaji
Jednotka 845 má klimatizaci? Od které doby? Zatím ji nemá u těchto jednotek dodnes žádný dopravce.
Nemá ale mají mit
no, my se máme mít od roku 89 všichni líp—zatím bohužel ze dne na den čím dále hůře – a tady s těmi soukromými dopravci to bude asi tak stejné
Blábol. Vlaky Arriva jezdí také zpožděné, stejně tak jako vlaky ČD. Provoz totiž neřídí dopravce, ale SŽ. Klimatizace? Slabý výkon. Ve 30 stupních fakt ideální. Že by používaly jiný typ klimošky než na Tanvald, je nesmysl. Hlášení? Vizuální hlášení bylo také. Nový interiér? Rekonstruovaný, stejně tak jako v případě vozů ČD. Kdepak, tady nikoho rohlíkem neopijete.
Klimatizace na rychlících mezi Pardubicemi a Libercem chyběla. A interiér vlaků je příšerný. Jediné s čím souhlasím, je zpoždění. Jinak to je ale opíjení rohlíkem z Vaší strany.
Ale 845 nemá klimatizaci, takže v tomto se nic nezmění. Jo interiér 845 je příšerný, to máte pravdu.
Nemá klimatizaci? Podle fotek koukám, že má.
Jel jsem tím jednou v zimě a interiér byl na české poměry výborný. 🙂
Nemá, ještě jednou jsem to hledal, nemá, ani do žádné rekonstrukcí nebyla dosazena.
To je subjektivní, mě se nelíbí
– letecké uspořádání sedaček
– a docela nepohodlné sedačky
Toto je možná souprava na Os/Sp, ne R a už vůbec se nehodí do kopcovitého terénu, kde má jezdit. Méně hnaných náprav, slabší motor (klimatizaci už vůbec nemají šanci utáhnout), horší přenos výkonu (oproti elektrickému u 843).
„Toto je možná souprava na Os/Sp“
– Lze namítnout, že rozdíly mezi Sp a některými R se v dnešní době prakticky stírají co do nasazovaných souprav i četnosti zastavování; rozdílem v kategorii je jen to, kdo vlaky objednává.
– Pokud sám upozorňujete na relativně nízký výkon takových jednotek, pak jsou o to méně vhodné pro Os vlaky coby vlaky s častými rozjezdy.
– Taktéž jsou tyto jednotky méně vhodné právě pro Os vlaky s ohledem na jejich vysokopodlažnost a s tím spojenou pomalelší výměnu cestujících (jejíž rychlost je žádoucí tím více právě u spojů s vyšším počtem zastávek).
Nemá klimatizaci, má jen nucenou ventilaci vzduchu v venku hnaný ventilátory laicky řečeno.
Jel jsem tím jednou v zimě
… a podle teploty uvnitř oddílu to má HODNĚ SILNOU klimatizaci 🙂 🙂 🙂
Nebo půjčený Brejlovec od KDS a BDs + B (posprejované).
Vlaky Arriva jsem ještě nejel, ale pravdou je, že personál ČD na Os/R spojích často vypadá spíše jako spolek bezdomovců. Často je důvodem rozměrové nevhodná uniforma, ale hlavně celková neupravenost. U IC/EC/SC jsem podobný problém nezaznamenal,…
Vydělat se píše s y. Jinak klidně Vaše hodnocení použiji pro vlaky ČD na rameni Praha – Rakovník, které tam jezdily dříve s výjimkou klimatizace. Nyní Arriva nemá naprosto žádnou přidanou hodnotu
Arriva má pro stát tu přidanou hodnotu, že za stejný standard jako předtím zaplatí míň.
Neznám, pište dál. Ale na rozdíl od vás jsem těmi R jezdil a nějak nevím, o čem píšete.
Za tou chybou ministerstva zřejmě stojí konkrétní lidé, ne? A co počítač, mlčí? Zavolejte mi Hyvryse.
No, zdá se, že šéfové arrivy musí mít nervy ze železa…
Spíš ví, že se jim nic nestane.
Jo kdyby se pořádně hospodařilo v ČD tak už dávno mají v Libereckém kraji nové vlaky a žádná Arriva tam nemusí být
Zná někdo smlouvu? Zná někdo požadavky? Zná někdo zadání?
Kolik je požadavaná kapacita.. A pokud někdo do 845 bude dotovat ETCS.. Soukromému dopravci, tak bych se zasmál o úspoře.
„A pokud někdo do 845 bude dotovat ETCS.. Soukromému dopravci“
O rozdíl půjde pouze v případě, pokud by pro Arrivu přišla dotace, zatímco pro vozidla ČD na téže lince nikoliv.
Perličkou je, že v případě linky Liberec – Pardubice to ETCS bude po dlouhou dobu využitelné jen v pardubickém uzlu. Nikde jinde.
A i v případě linky Ústí n/L. – Liberec jen v krátkém úseku Ústí n/L. – Děčín.
A to ještě na kusou kolej.
Sám šéf Arrivy tady v posledním rozhovoru řekl, že to mají ošéfovaný ve smlouvě…..že jim na to přispěje samotný MD…..Kapacita? Ve školní špičce mezi Pardubicemi a Jaroměří v době bez Covidu….rakev+ dva přívěšáky+sysel++2* bymečka…..narváno.
To v letošním GVD nejezdí mám dojem. Letos už jenom posily 843 + 3×043+843
Je to osekaný a redukce příjdou ještě po sčítání…..Jezdí málo lidí.
I když na Hradec by to posily, ve špičkách, chtělo, protože ty vlaky jezdí dost plný, i teď když je Corona. Ale to leda posílit spuxanseuvlaky, protože Pce hl.n. – Rosice je úzké hrdlo, které nezmizí ani po rekonstrukci, i když druhý most tomu trošku ulehčí.
Mám tam akorát jeden zájezd v turnuse na doplnění výkonu. Odpoledne ve tři tam a na otočku zpátky. Posledně bylo do Pardubic plno a zpátky z poloviny. U zbytku nevím, k tomu by se vyjádřily osobáři. Včera a dnes na Jičínce max 20. U dvou vlaků mezi Jičínem a Rovenskem 0….Je to v prdeli.
vyjádřili….oprava
Někdo určitě ano.
Bych si naivně představoval, že třeba od nás – myslim od ČD někdo vystoupí a povi lidem z provozu, kterých se bude pravděpodobná prosincova změna týkat pár slov. A ne nutně na serveru Zdopravy, ačkoliv by se to nabízelo, když se vyjádřil i pan Adamka…… Označí jasně, proč jsme to jako firma prohráli, vysvětlí jestli v tom má prsty odejduvší Míša a Luďka. Pokud ne, pojmenuje osobní selhání lidí, díky kterým jsme nekonkurenceschopní a vyvodí osobní odpovědnost za fatální neúspěch. Myslím, že máme docela dost ředitelů, kteří by se mohli vyjádřit, konckonců- „Kluci, máte na to školy!“ Prijde mi docela… Číst vice »
Vždyť je jedno, jestli pojedou 845 nebo 843. Nemůžete za tu krátkou dobu očekávat lepší vozidla, to nikdo prostě nemá. Nabídli nižší cenu, tak to mají. Teď se musí postarat, aby se provoz rozjel bez problémů. Kdyby ty 845 koupily ČD, tak se budou považovat za kvalitní zánovní vozy a super nákup národního dopravce. Chce to vidět objektivně.
845 by nebyla nikdy dobrým nákupem, vzhledem k tomu, kde má jezdit a nezáleží na dopravci.
Jediné,co bych uznal, že po nástupu do vlaku je dojem příznivější, než z nástupu do ř. 843.Ale je to vlak v podstatě stejně starý a myslím, že kdyby nám někdo toku 1989 tvrdil, co zde bude jezdit po roce 2020(a bude prezentováno jako posun k lepšímu),asi bychom se mu tehdy vysmáli…..
Já bych se nebála vyřknout prognózu, že ARRIVA ustojí i veškeré podané námitky proti výběrovému řízení na MD. Nepamatuji si případ, že když MD jednou rozhodlo, že by později nějaké odvolání pozměnilo smýšlení vlivných „apolitických“ úředníků. Verdikt bude znít: „odvolání je neopodstatněné“. Odbory zjevně kopou jen za ČD, ale neuvědomují si, že v jejich řadách jsou také zaměstnanci externích dopravců, kteří jim platí nemalé příspěvky, aby je zastupovaly a hájily! Každá mince má dvě strany, levnější nabídka axterního dopravce oproti národnímu nemá konkurenci. ČD dávno usnuly na vavřínech, když jim relace Pardubice – Liberec byla několikrát přiklepnuta s jistotou 100… Číst vice »
Pokud je tu někdo studentem vhodné vysoké školy, nechal bych mu na zvážení, zda-li by nechtěl zpracovat studii (možná i na bakalářskou práci by to stačilo) na téma drážních odborářů. Tedy abych byl přesnější, udělat si takový rozbor, kolik z nich vzešlo z provozu, co za svůj mandát udělali pro zaměstnance a jestli se po jeho ukončení vrátili zpět na své posty v provozu. To, že se někdo dostane do Poslanecké sněmovny ČR, na vedení odborových svazů, do vrcholných orgánů „Národního dopravce“, nebo na krajského radního pro dopravu, je jen vrcholek ledovce. Ale až k tomuto příspěvku budete dávat palec… Číst vice »
Souhlas!!!!
Nevíte někdo, jestli budou jezdit pouze 1×845 nebo jestli se plánuje, na nejvytíženější spoje, zdvojení souprav?
Všechny chtějí zdvojit kvůli trakci prý. Viz. včerejší rozhovor zde na Zdopravy.
Kvůli trakci? Já vždycky myslel, že když se spojí dvě shodné jednotky, výsledkem je delší a kapacitnější vlak s naprosto shodnými trakčními vlastnostmi jako u samostatné jednotky. 🙂
Tak musíte se zeptat šéfa Arrivy, taky mi to bylo divný.
Já si to myslel taky, protože měrný výkon jakožto intenzivní veličina je shodný. Snad jen dva aspekty to narušují:
1) Odpor vzduchu bude u zdvojené soupravy nižší (tedy méně než dvojnásobný ve srovnání s jednou jednotkou).
2) Při znečistěných kolejnicích by mohly přední podvozky „uklidit“ sníh, námrazu nebo stojící vodu a ty zadní už jet za lepších adhezních podmínek (ale to je jen moje spekulace, fírové to snad potvrdí či vyvrátí).
Vzhledem k tomu, že se obě jednotky řídí zároveň, tak ta zadní nemá jak využít těch lepších adhezních podmínek. Prostě když přiškrtíte přední, aby neklouzala, tak zároveň přiškrtíte i tu zadní.
Čekal bych ale, že to „přiškrcení“ stačí na větší tah.
Nikoliv, přiškrtit musíte podle první jednotky a druhá tedy táhne stejně málo, i když má očištěnou kolej. Pokud byste nastavil přiškrecení podle druhé jednotky, tak ta první začne klouzat.
Nemůžete nastavit každou jednotku zvlášť (to by se musely elektricky rozpojit a na každé být strojvedoucí).
Y.K.: Zapomínáte, že jde o motorový a řídící vůz, kde aktuální postavení té jednotky může jízdní vlastnosti dost významně ovlivnit (viz například problémy „regiokřápů“ v kopcích)!
Ale Regionova má uspořádání A’1’ + 1’1’, takže hnaná náprava jede první nebo čtvrtá. Oproti tomu jednotka 845 má uspořádání 2’B’ + 2’2’, takže hnané jsou buď třetí a čtvrtá, nebo pátá a šestá náprava. Takže závislost na směru jízdy je menší než u Regionovy.
No, Regiokřápy bych do toho raději netahal. 🙂 Přeci jen tu máme dvě hnací dvojkolí, oproti jednomu. Závislost tam asi bude, ale nemyslel bych že zásadní (nicméně důkazy nemám, jen dojem).
Tam bude imo najdůležitější rozdělení zátěže mezi ty dvě jednotky..
A nebo v rámci jednotky. Pokud to bude klouzat, tak průvodčí požádá cestující, aby se na tu chvíli než vyjedou kopec shromáždili nad trakčním podvozkem a zvýšili tím adhezní hmotnost.
a když ani to nebude stačit, tak cestující budou požádáni aby šli laskavě tlačit
To mi připadá jako vyloženě státní (resp. úřední) trollení. Koukejte být perfektně připravení pro provoz, ale kdyby to dva týdny před zahájením nedopadlo, sorry jako. Mohli jsme to sice udělat pečlivěji a s lepším časovým rozvrhem, ale proč, když naše peníze to nejsou.
Tak to je v podání MD ČR ještě větší komedie než na Slovensku. 🙂 Když odhlédnu od toho, kdo kde má jezdit, tak podpis smlouvy týden před začátkem plného provozu je v každém případě šílený.
Ale běda, jestli nebudete připravení…..jo souhlasím, fakt komedie. Hlavně od zoufalých odborů, kteří kolem sebe kopou jedině, když hrozí, že přijdou o koryta.
arriva si to sama vybrala, resp. sama tuhle šaškárnu spustila, tak to je její podnikatelské riziko, bylo to přiklepnuto čd a arriva podala protinabídku..to spíš tam smrdí mnohem více věcí než tohle, tohle je normální postup, ale i to jasně ukazuje o tom jakou má arriva jistotu, proč asi..
“ bylo to přiklepnuto čd a arriva podala protinabídku..to spíš tam smrdí mnohem více věcí než tohle“
Z hlediska zacházení s veřejnými penězi je nejsmradlavější právě toto – přiklepnout to napřímo někomu, kdo je o 300 mil. Kč dražší než někdo jiný.
Šaškárna zjevně od MD.
“ bylo to přiklepnuto čd“
(…)
„ale i to jasně ukazuje o tom jakou má arriva jistotu, proč asi..“
Protimluv?
Komu je tato diskuse malo vyzivna a stale ma dost popcornu a coly, doporucuji https://www.facebook.com/Arriva-vraky-v-%C4%8CR-nechceme-101467674618938 😀
Idiocie autoru nezna mezi, ale pozor, za pravdive komentare, ktere se jim nehodi do kramu davaji ban. At zije svoboda slova.
tak to je sila 😀 😀 priemerné IQ diskutujúcich tam je na úrovni izbovej teploty
Připomíná mi to stránky LeoExpress vlaky v ČR nechceme, když se leo rozjížděl na Ústeckoorlicku. Že by stejní autoři?
Modre elity naroda 😀 😀
To je zase reportáž, samozřejmě to nemá hned jisté, podle správního řádu má účastník řízení 15 denní lhůtu na případné odvolání proti Rozhodnutí správního orgánu.
Novy clanek, nove prokliky. Ale tak nikdo nas na to nenuti klikat, tak je to oboustrane vyhodne.
Nechapu jedine,jak ma dopravce nasadit kvalitni jednotky,kdyz jsou souteze na posledni chvili…..Soutez 5 let dopredu na 10 let provozovani i vic….Pak se da neco vyrobit….Pripomina mi to stav,jako kdyby kazdy z nas mel zalozniho Mercedesa s kterym nejezdi a ceka,co kdyby….se mu posrala ta Fabie😀
A co by to nešlo? 😀 Místo na 10 let rozpočítám cenu jednotky na něco málo přes dva roky. (A ne celou cenu, jenom rozdíl pořízovací-barazová)
Kdy se do toho zaplete i ÚOHS?
Myslíte Úřad pro ohýbání hospodářské soutěže? Hned po odborářích.
ČD v žádném případě nepodaji odvolání, neb pokud ano tak člověk který se pod to podepíše je mrtvý muž a u ČD končí. Takže v tomto směru se ariwa nemusí bát
Nebyl bych si tak jistý. http://jablonecan.cz/index.php?name=Clanky&file=detail&id=1402923016
U odboru CD si clovek neni jisty nicim. 😀 Kolikrat uz jsem tuhle ohranou pisnicku slysel. Chtelo by to novy hit. Asi napisu clanek o tom, jak CD neustale vyhravaji Linku R 27, pritom v Olomouckem kraji porusuji neustale smlouvy o dodani Stadleru, navic slibene Desira v Cechach take po nekolika letech porad nejsou. A to, ze se jim 810 hodi i na Sp vlaky, kdyz nejsou soupravy, to uz je jen takova tresnicka 🙂
Nejen na Sp. Už jsem viděl dvě spřažené regionovy místo pantera na R
Proč by měl být mrtvý muž a skončil by?
Asi ano, byla by to jasná indicie, kdo tahá za nitky a jak je to tady politicky a korupčně prohnilí…Dokážu si představit v momentě, kdyby to odvolání přišlo, že během pár chvil dojde ke změnám v dozorčí radě. Kdyby bylo rozhodnuto rok, dva dopředu, neřeknu ani popel a pogratuluju…..Tenhle kšeft mě osobně fakt smrdí, jak bolavá noha……Nehledě na to, že, ač jsem minulého ministra neměl v oblibě, ale netrvalo dlouho a potom, co si vzal pana šéfa Arrivy na kobereček, šel od válu…..A jestli má Arriva přístup k interním věcem naši firmy?…..Proč tedy před dvěma měsíci kontaktovali mého kolegu na… Číst vice »
Proč tedy před dvěma měsíci kontaktovali mého kolegu na služební telefon, kde k tomu číslu přišli?
Ten člověk měl podat trestní oznámení pro zneužití osobních údajů. Ještě může.
Firemní telefon, služební číslo……jestli to jde tak mu to řeknu. Je jeden z těch, co by do toho šli.
Mi s měkkým I tomu tlačení moc náležité důvěry nedává. Ne, že bych vám to nepřál, ale.. Chci-li hájit zájmy národního dopravce, umím národní jazyk 😛
Rafaji, trhej!
On by i trhal.
Otázka je, kdo ho má na vodítku.
Ten asi těžko, ten si už uklízí kancelář, možná zabalí kufříček s kartáčkem a nafasuje tepláky.
Ano, já myslím, že odboráři ČD jsou ti nejpovolanější k rozhodování o obchodních smlouvách. Ještě by mohli stávkovat v případě, že z výběrového řízení vyjde jako vítez nesprávný dodavatel nafty.
tesat do kamene 😉
Ťal do živého …
Toto není obchodní smlouva ale výběrové řízení.
Z výběrka se pak sepíše smlouva. Navíc to ani nebylo pořádné výběrko ne?
Tak to prostě dejte podepsat těm drahám a bude pokoj.
Když jsme u těch lhůt. R27 je na dva roky, loni Arrive dostala rychlíky na tři, tzn za dva roky konec. Nemělo by tedy již nyní MD ukončovat soutěž, kdo bude tyto linky provozovat dále? Ať má vítěz dva roky na pripravu a nehoní se to zase na poslední chvíli.
Mělo, ale bohužel to nestíhají. Takže to bude zas bez soutěže, možná zas stejný způsob, jako to bylo řešeno. Bez soutěže to jde až do roku 33.
Arriva je ZATÍM o 300 milionů levnější. České dráhy ale nabízejí dlouhodobé řešení s pozdějším nákupem nových vlaků. Arriva je nakoupí později také, ale jednak 1) Vodíkové vlaky jsou velmi nákladné.
2) Bude si muset půjčit velké dotace od MD na pořízení těchto vozidel.
3) České dráhy sice jsou dražší, ale pro nové vlaky nechtějí dotace NAVÍC na pořízení nových vlaků.
To znamená, že se ve skutečnosti linka R14 prodraží. ☺️
Taky se psalo o příspěvku MD na dovybavení vozidel Arrivy zabezpečovačem ETCS. Takže aby to ve výsledku nakonec nebylo ještě dražší.
„Taky se psalo o příspěvku MD na dovybavení vozidel Arrivy zabezpečovačem ETCS.“
Zatímco ČD tento příspěvek nedostanou?
Ne, nová vozidla by ho měla z výroby.
Platí ale pouze v případě, že ty rakve půjdou ke dni spuštění ETCS do šrotu (či aspoň budou odstaveny).
V opačném případě na ně ETCS bude tak jako tak nainstalováno. A to… s dotací?
(byť by byla přepočítávána na jinou trať než na 030/086, na které by v té době už „zcela určitě“ jezdily nové motorové jednotky ČD)
Plus samozřejmě platí jen v případě, že ten výhradní provoz ETCS skutečně bude k 1. 1. 2025 zaveden.
Vzhledem k tomu, že mnohé termíny stanovené v železniční branži (cožpak třeba termíny soutěžení rychlíkových linek v rámci liberalizace trhu? 😀 ) se staly cárem papíru, nedivil bych se ani tomuto termínu.
jezis to jsou analyzy, todlencto… dal chovejte kraliky a venujte se tomu, co doposud…
Na to vám stačí logika a matematika. Žádné analýzy. Ze dvou zmíněných znalostí postrádáte zřejmě obě.
„České dráhy ale nabízejí dlouhodobé řešení s pozdějším nákupem nových vlaků.“
Pozdější nákup za cca 3 roky při 7leté smlouvě, tzn. jen 4leté jistotě uplatnění těch vozů?
Ne, to by byl pozdější nákup za cca 7 let a pláč že musí dostat novou smlouvu bez vyberka, když už koupili ty vlaky.
Jako ty nové vlaky do Rakovníka nebo na Olomoucku? Slibem neurazíš
Nakonec se ty linky zruší a bude pokoj 😀
Jsou strategické státní podniky, jež se vyplatí vlastnit a dosypávat do nich peníze daňových poplatníků, neboť fungují a vydělávají. Sypat peníze do národního dopravce v dnešní době, ať už to jsou ČD nebo Smartwings je ale prodělečné. Daňoví poplatníci platí rozsáhlý zkostnatělý management, zlaté padáky, neefektivní práci, drahé reklamy a další nesmyslné položky a managery. Arriva je sice vlastněná DB ale česká pobočka je tu čistě samostatná s.r.o., není to žádný německý plán DB jak obsadit českou železnici, spíš příležitost přisátí se ke státnímu zdroji, které se chytil pan Adamka…a pokud nabídne konkurenci, lepší ceny a vlaky, měli bychom být… Číst vice »
A teď sledujte palce – podle toho poznáte, kolik z diskutujících má objektivní pohled na železnici a kolik jich je afektovaných a neobjektivně smýšlejících (jinak řečeno, „tým jedině modrá“). 😉😉
Jistě,a vy jste ten jediný povolaný,kdo to bude posuzovat
Co Vám brání v civilizované diskuzi? Ovšem, pokud někdo dá palec dolů bez jediného argumentu, dokazuje tím mé tvrzení.
Nedokazuje. 😛
Arriva je taky modrá 😄
Nemám nic proti konkurenci, naopak. Ale v tomto případě Arriva nenabídla lepší vlaky. To je, z mého pohledu, ten hlavní a nejdůležitější problém. Nejednoznačnost či neprůhlednost řízení, vedoucího k výběru dopravce, či podezření na „ušití podmínek na míru“ (jak mnozí spekulují), teď neřeším.
843 + vyssi vykon + oteviraci okna – neprobehla reknostrukce – infosystem – gravitacni toaleta – horsi pristupnost pro osoby s omezenou moznosti pohybu 845 – nizsi vykon – vyklopne okna + rekonstruovane + infosystem + uzavreny system toalety + WiFi (ano, vsichni kdo chteji, maji mobilni data, ale signal uprostred vlaku je mizerny) + zasuvky + vetsi dvere, toaleta pro osoby s omezenou moznosti pohybu Takze o fous lepsi vlaky Arriva nabidla. I kdyz nejsou nizkopodlazni. Slib o vodikovych vlacich Arrivy je stejny, jako slib od CD o novych vlacich v prubehu smlouvy. Viz Desira v podani CD, ktere… Číst vice »
843, ale Infosystem má, a je dostačující, dobře čitelný displej.
Toalety pro osoby s omezenou možností pohybu má i 843.
Z pohledu provozu nabídla horší vlaky a co je důležitější WiFi + zásuvky, nebo dobrá větratelnost?
„843, ale Infosystem má, a je dostačující,“
Údaj o dostatečnosti je velmi subjektivní; dalo by se namítnout, že u 845 je info daleko širší mj. s uvedením mnoha následujících stanic na daleko větším (!) displeji, zatímco u 843 na displeji přeskakuje jen několik málo údajů.
„Z pohledu provozu nabídla horší vlaky“
Nabídla mj. ucelené jednotky, které z pohledu provozu mají značnou výhodu v podobě neexistence objíždění v konečných stanicích, na rozdíl od dosavadních souprav ČD.
Nemluvě o WC s uzavřeným okruhem oproti „hnojicím“ rakvím a jejich odvozeninám.
Displej 843 ukazuje, čas, cílovou stanicí, všechny následující, příští stanici, případně platné IDS, datum a mám dojem, že i zpoždění. Jaké informace navíc ukazuje displej v 845? Navíc u těchto větších displejů je často problém s nečitelnosti menších textů z dálky, což u 843 opravdu nehrozí. Jistě, jednotka z menším výkonem, méně hnaných náprav, horší přenos výkonu, ale nemusí se objíždět. Pravda v Pce to může být výhodou při rekonstrukci, jinak objetí, zas takový problém není, ostré obraty, které díky tomu nejspíš vzniknou, jsou zas ideální pro přenášení zpoždění. Já zapomněl, WC, WiFi a zásuvky převáží všechny neduhy, které to… Číst vice »
„Jaké informace navíc ukazuje displej v 845?“
Všechny následující stanice najednou (bez „rotace“ údajů).
“ jinak objetí, zas takový problém není“
V dané situaci je to problém způsobující nutnost soupravy navíc (a z toho vyplývající dražší nabídku).
„ostré obraty, které díky tomu nejspíš vzniknou, jsou zas ideální pro přenášení zpoždění“
Čili něco, co odedávna praktikuji mj. ČD, a. s., na nyní (jimi obhájené) lince Olomouc – Krnov – Ostrava.
Takže ukazuje vše, akorát, že si holt musíte 15 vteřin počkat, než spatříte požadovanou informaci.
Souprava navíc, ale zas zajišťuje stabilitu JŘ, čas na úklid na obou konečných, případně i čas na řešení menších závad, která se během jízdy třeba projevily.
Já neříkám, že je ČD a.s. nemají, ale spíš bychom se měli se snažit to vymítit, než za cenu nižší útraty, to podporovat. Navíc, žádná pauza pro strojvedoucího.
Tím, že jsem napsal „lepší vlaky“, jsem rozhodně neměl na mysli „o fous lepší vlaky“. A debata o rozdílech mezi 845 a 843 mi přijde zcela zbytečná. Lepšími vlaky by měly být myšleny opravdu kvalitativně lepší vlaky a ne jen s nepatrným rozdílem, o který se stejně budou všichni dohadovat. Takže sečteno a podtrženo… 845 ani 843 nejsou „lepší vlaky“.
ale to, ze tam LEPSI vlaky nejsou, neni chyba CD ani Arriva. Je to chyba objednavatele a jeho pozadavku. Hlavne casu, kdy a jak se to resilo. Nebyt zasahu jine strany do smlouvy by se o tom nerozbehla ani diskuze a 843 mala domu jeste na dalsich 20 let.
To je mi, bohužel, jasné.
čd nabídly nové vlaky samovolně od sebe, výměnou za přímé zadaní..do toho podala arriva protinabídku..která byla paradoxně dražší, než pak druhá..asi někdo tušil kolik dají čd..a aby na tom nebyla nazmar, tak dostane příspěvek na etcs nebo nové vlaky bokem…
Ano ČD nabizeji samovolně všude nové vlaky. Třeba 811….
A co plošina pro vozíčkáře? Ta se do kritérií nepočítá? 😉
Jestliže musíte do státního poniku _sypat_ peníze daňového poplatníka, tak pochybuju o tom, že vydělává.
Mě je osobně jedno, jestli to bude ČD nebo Arriva, když to budu mít jako cestujcící za stejných podmínek. To ovšem tak není, u Arrivy mi většinou vyjde jízdné o něco dráž (to za problém až tak nepovažuju), musím ho složitěji kupovat (u mě z mobilu) a ještě nemám u Arrivy zajištěné dopravení do cílové stanice, na rozdíl od ČD. Hlavně to druhé a třetí je pro mě osobně velmi důležitý bod, který se „díky“ liberalizaci jaksi vytrácí.
Problém je v tom, že si nemůžu vybrat já, ale je za mne „vybráno“, a to značně podezřelým způsobem a s dodatky, které zakládají oprávněnou obavu o horentní „vícenáklady“.
Že má ČD zkostnatělý management, za to si můžeme jako voliči sami. Zase to nestavte tak, že vy nic a že „soukromník to vyřeší“. Soukromník bude jezdit za podnáklady, dokud bude cítit příležitost, stejně jako jezdil Praha – Benešov.
Takže to dopadne tak, že arriva bude mít zase problémy s výjezdem a zase se tu bude psát že arriva nevyjela kopec a že ty jejich motoráky jsou nevhodné pro ty tratě. A taky se tu bude tak měsíc psát, že arriva má velké problémy, že ji chybí personál a podobně. Je možné že by arriva mohla lhát, že má připraveno vše na rozjezd těch nových linek. Nejlepší by bylo kdyby roztrhali smlouvu s arrivou z důvodu pozdního zadání soutěže a nejlépe by to měli podepsat s čd. Tím by měli alspoň jistotu že vlaky vyjedou a bez problému.
Přesně tak, ČD na to mají i potřebná a troufám si tvrdit komfortní vozidla 843+043 s tím, že se vybrané spoje posiluje o třetí vůz. Neřekl bych ani popel, kdyby tam trvale jezdily nějaké zálohové kopřivy, ale tohle je krok špatným směrem a budou z toho mít jenom všichni problémy.
komfortné vozidlá 😀 😀 😀 😀
Teda jestli je 843 komfort, tak Octavie II je superluxusní hypersport.
Oproti 845 se v tom dá vyvětrat, dá se to posílit o druhý vlek, více míst pro jízdní kola, krom vlaku i ÚBP, plošina pro vozíčkáře.
s CD na vecne casy a nikdy jinak!
Clovek by si po vcerejsku myslel, ze veskery rev utichnul. Ale ono ne, ono se to bude skubat a kricet ve smrtelne agonii jeste dalsi pulrok. Kdyz uz se rozhodlo, misto toho aby se zamestnanci preskupili, zacne dalsi obdobi nejistoty. A to prave diky odborum. 🙂 Nevim, co je na tom tak tezkeho, dnes lidi normalne meni zamestnavatele, i kvuli banalnejsim vecem nez je vzdalenost, kterou by museli kazdy den dojizdet. Asi je v lidech stale zarosteny komplex, ze jeden jediny spravny zamestavatel, jedny jedine spravne CD, jedna jedina spravna fabrika, kde makam od vyuceni az do duchodu. Proboha, proc?… Číst vice »
Hm, síťovost vás nezajímá. Komfort jednoho tarifu vás nezajímá. Předplatní jízdenky pro pravidelně dojíždějící vás nezajímají.
Máte svoji mantru a tu budete opakovat.
vždyť od prosince bude jeden státní tarif…
Zcela normální, kdo nemá žádnou odpovědnost za další vývoj, nejvíc křičí.
Jak to skončí, právě to skončilo. Arriva vyjede a ČD by oddálením podpisu dosáhly akorát dalšího pošramocení pověsti.
Jj, zatímco Jančura se odvolávat a soudit může, tak ČD ne. 😀
Rozhodly její nadřízené orgány, jakože se dcera vzepře matce?
Nevím jak nehorázné rozhodnutí bylo přidělení Arrivě, jak tvrdí odboráři. Je tam skutečně mnoho podivných okolností a o čistotě výběrových řízení si asi iluze nedělá nikdo. Ostatně korupci u nás kritizuje nově i EU. Ale i když Arrivu rozhodně nemusím, tak to, že se dozví zda skutečně na tuto linku nastoupí až v prosinci, to je obrovská nehoráznost. Znovu se ukázala úroveň našich politiků a úředníků. Jak to dopadá, když se stále dopravci odvolávají a neustále se něco musí řešit je jasně vidět u autobusové dopravy. Prodloužit stávající smlouvu s ČD na dva roky a okamžitě vypsat klasické výběrové řízení… Číst vice »
arriva si tuhle situaci vynutila sama, bylo připraveno přímé zadání pro čd, které nabídly po 4letech nové vlaky..to byla prvotní nabídka čd..arriva s tímto vědomím, že bude málo času, na to sama od sebe reagovala protinabídkou..takže jaké chudák arriva? jen spíš je jasné, proč mají takovou jistotu, že nabírají personál a modernizují další jednotky..a ještě dají zálohu..a druhou nabídkou podstřelí čd, ačkoliv jejich první byla dražší? za stejnou kvalitu..
Dotaz na znalce 🙂
Když to bude mít stát levnější o 300 míčů, tak i cestující to bude mít levnější oproti ČD?
Bude, protože jízdné Arrivy je cca o čtvrtinu levnější než jízdné ČD.
To se o R8 tvrdilo také.
Ze začátku jenže arriva taky později podraží jízdné.
Poprosím o zdroj této informace.
RJ na R8 taky sliboval, že bude levnější než ČD. Když jsem s ním měl jet teď o víkendu, byl o cca 60 Kč dražší než před pár lety ČD (Ostrava-Brno, IN25 vs Kreditová jízdenka).
RJ na R8 není Arriva.
že někdo jiný cosi kdesi není argument ….
(mmch srovnávat cokoliv s IN25 jde těžko, jedině kdyby tu IN25 dávali zadarmo)
jizdne urcuje objednatel, vy komiku.
A jakto, že Jančura na R8 měl zezačátku teda nízké jízdné? To mu taky nařídili z ministerstva? 😀
Pak kdo je tu komik…
A jak to víš?
určitě! jinak si myslím, že v tomto by měla být úloha státu, aby když to on objednává jako veřejnou službu, měl by udávat i cenu pro cestující…jenže ty tarify poslední dobou to je něco…
A co jednotný železniční tarif, který je před startem, nebude to potom jedno ? Ovšem pokud bude navíc existovat třeba nějaká ArrivaCard … sleva zde bude.
Nebude, protože to bude drahé. Na ZDO by měl fungovat jednotný tarif jako ve Švýcarsku.
Ano. To, že se těch 300 míčů platí z eráru, neznamená, že to neplatí cestující/daňový poplatník.
Ano, jízdné Arrivy je levnější, než TR10.
Jinak tarify místních IDS a připravovaný SJT to nemění.
Nebude,z rozhovoru s panem ředitelem Arrivy,pokud sem správně pochopil,se píše,že na ETCS stát firmě přidá.V cenové nabídce ČD je ETCS započítáno v ceně,dle odborů. Oficiálně jsem nic nehledal
Přičemž u rakví to ETCS pro tuto zakázku ani nemuselo být instalováno, protože do cca 3 let by ČD přece nasadily (dle odborářských vyjádření) nové jednotky, tzn. rakví by se na těchto výkonech už ETCS-povinnost ani netýkala.
Bože to jsou úvahy….
Odboráři jsou placený od ČD za to, aby měli plnou hubu keců. Jsou uvolněný ze svých původních prací u ČD, aby mohli jezdit po jednáních, konferencích, žrát chlebíčky, potřásat si rukou s opravdu důležitýma lidma typu generální ředitel, ministr atp., a hlavně aby nemuseli náhodou pracovat rukama jako před tím.
Nemuset krmit nedotknutelnou odborářskou armádu, mohla být třeba nabídka ČD o trochu levnější 🙂
V poslední nabídce ČD není ETCS, je tam 843 + Btn, žádné ETCS.
Proč ty mínusy a žádná oponentuře?
pocitadlo fanatiku CD. to je tak, kdyz dojdou argumenty – ale odpoved se jim proste nehodi. tak aspon minusko. 😀
Díky všem, takže se necháme překvapit 😀
Nojo, řídíme stát jako firmu. Taky se furt něco nestíhá. Nehorázný bor… ehm.
Titulek: ČSD končí s parními lokomotivami, nahradí je dieselové stroje Reakce odborů: „Považujeme toto rozhodnutí za nefér, jako nehorázné, které nebere v úvahu dlouhodobé řešení. Opatření bude mít navíc dopad na desítky zaměstnanců.“ Titulek: Hradla a vechtrovny zmizí, zaměstnance nahradí elektronické zabezpečovací zařízení Reakce odborů: „Považujeme toto rozhodnutí za nefér, jako nehorázné, které nebere v úvahu dlouhodobé řešení. Opatření bude mít navíc dopad na desítky zaměstnanců.“ Titulek: České dráhy nedostaly pokračovací smlouvu na rychlíky bez soutěže Reakce odborů: „Považujeme toto rozhodnutí za nefér, jako nehorázné, které nebere v úvahu dlouhodobé řešení. Opatření bude mít navíc dopad na desítky zaměstnanců.“ Je… Číst vice »
Zejména v kontextu, kdy 7letá smlouva tedy není dlouhodobým řešením – ? 🙂
Je špatným dlouhodobým řešením, pokud nechá sedm let jezdit na souboru nevýkonné stroje, které se i po rovině na traťovou rychlost rozjíždí snad minutu. A tady nejsou zrovna roviny… A přitom stačilo chtít po dvou letech Desira, nic víc. Srovnejte si třeba na koridoru jízdní doby Flirtů a souprav 151+X. Flirty staví srovnatelně často, a přitom mají jízdní dobu téměř Pendolina stavícího všeho všudy dvakrát. Dynamika jízdních vlastností má na jízdní dobu naprosto zásadní vliv, ta je momentálně na obou relacích R14 mimořádně tristní.
“ Srovnejte si třeba na koridoru jízdní doby Flirtů a souprav 151+X. Flirty staví srovnatelně často, a přitom mají jízdní dobu téměř Pendolina stavícího všeho všudy dvakrát.“
Mimoběžné přirovnání mj. pomíjející okolnosti jako nutnost uměle prodloužit jízdní doby Pendolina tak, aby se okolo něj vešly další vlaky; či naopak jízdní doby „na krev“ stanovené u komerčních spojů Leo Expressu.
U vlaku spíše ne . Za dvacet let to odepíše a charita to není . Klidnou soutěž , nový vlaky a jistota na patnáct dvacet let a budou i stávající ceny
0 300 milionu levnejsi, co dodat. Vazeni odborari, co kdybyste se misto sportu a rekreaci postarali o zajisteni kvalitniho zazemi pro personal?
Ale do budoucna, do budoucna.
Ono je nejhorší, že 7 let se z Liberce do Pardubic nedostanou vozíčkáři a ani maminky s větším kočárkem..
Lžete.
Ne tak docela. Do jednotky 845 nelze naložit elektrický vozík pro invalidy (opakovaná osobní zkušenost). Do 843 ČD se zvedací plošinou ano. U dětského kočárku bych problém neviděl.
Netvrdím, že těch případů je tisíc za den, ale existují.
No jo vlastně a jak se takový vozík nakládal v dobách ČD třeba do R Praha – Tanvald, nebo dnes do R Praha – ČB, Brno – Šumperk? Copak mají chudáci vozíčkáři dělat tam?
Co to plácáš, pomatenče??? Važ si toho, že jsi jen hlupák a ne imobilní.
El. vozík se vždycky nakládá blbě. Ale Arriva do 845 ho nenaloží vůbec.
Ty si bohužel toho, že jsi jen modrogumní tupec nevážíš vůbec.
Ale ještě jednou to zkusím, jak se dostává jakýkoliv vozíčkář do BDs na zmíněných R linkách nebo v minulosti do 854+2*Bnp na R do Tanvaldu?
1) Ano, vyjmenované typy vozů jsou pro přepravu vozíčkářů opravdu nevhodné, ne-li zcela nepoužitelné. Ale porovnávali jsme 843 a 845.
2) Ne, nemám a nikdy jsem neměl s „modrou armádou“ nic společného. Vyjma toho, že v případě potřeby / nouze jezdím vlakem.
No tak my jsme neporovnávali, vy jste porovnával.
My porovnáváme všechny R linky.
Dveře jednotky řady 845 mi přijdou o něco málo širší než jednokřídlé dveře rakví či jejich odvozenin (či polovina sice dvoukřídlých, ale středovým zábradlím pomyslně rozdělených, jedněch dveří u rakví).
Pletu se?
Když moje děti byly v kočárku, tak ho do vagonů ČD nešlo naložit jinak než složený, tak jsme holt cestovali bez kočárku nebo autem.
Však kočárek se nakládá do služebního vozu, ten je tam od toho!
Proč lžeš?
845 má nájezdovou rampu.
Ale el. vozík nenaloží.
A kdy nejaka fungovala? Kdyz jsem pred lety casto jezdil rychliky Pa-Lb, tak nejednou jsem pomahal kocarkum rucne do/z schodu.
Což by ČSD s Brejlovcem a 4x Bdmtee zcela jistě zvládly.
Je podivné, když už v létě ARRIVA nabírala zaměstnance na zmíněnou trať aniž by prý věděla jak to dopadne. A je taky podivné jak se výběrové řízení správně ohýbalo ve prospěch této firmy. Je zajímavé(podivné) jak ihned se rozhodlo po volbách a ne před volbama. A ty záruky příspění na ETCS jsou skandální(podivné). Příští rok jsou volby tak milí zaměstnanci ČD nezapomeňte hodit hlas Andrejovi a ministrovi, který nikdy nespí, kterého velmi štědře podporuje Jančura. Je jasné, že umí stát řídit jako svou zadluženou a krachující firmu. ANO, bude líp.
Myslím že zaměstnanci drah jsou ti poslední, kterým by toto vadilo.
Přesně tak. Zaměstnanců drah se to nijak nedotkne. Dráhy budou i nadále spravovat zaměstnanci Správy Železnic.
Samozřejmě ti co budou propuštěni těm to jistojistě vadit nebude.
Položím protiotázky:
Když je (prý) tak Štědře podporuje zrovna Jančura, proč od nich nedostal skoro žádný kšeft? (vyjma rychlíků Brno – Bohumín)
A pokud by Arriva s náborem v létě nezačala, neargumentoval byste nyní, že Arriva nemůže mít právo od prosince začít jezdit, protože nemá dojednaný žádný personál?
Zdá se ti trať Brno-Bohumín málo? Mně ne. A kdoví jak dopadne provozovatel nových vlaků na Jižní Moravě. Už teď se mluví o přesném zadání, aby z toho profitoval Radim.
„Zdá se ti trať Brno-Bohumín málo? Mně ne.“
Zejména mi přijde zcela mimoběžná zmínka o Jančurovi v kontextu tohoto tématu, kdy je řeč o ČD a Arrivě.
„A kdoví jak dopadne provozovatel nových vlaků na Jižní Moravě.“
O tom ale nebude rozhodovat MD.
A „hnutí“ ANO, které je dle vašeho tvrzení Jančurou podporováno, bude v Jihomoravském kraji v opozici.
Necháme se překvapit, ale když bude politické zadání(nařízení), aby podali(ČD) co nejvyšší nabídku tak není co řešit.
ČD a.s. takové zadání těžko někdo dá.
Bude představenstvo raději riskovat odvolání nebo vězení.
Ale. . Vysoky rizikovostni postar v nabidce obhajite snadno, zato podstrelena nabidka ve statni akciovce je mozny kriminal.
Konspirací plný ranec
Jančura jde jenom po linkách kde jezdí nejvíce lidí kde nejvíce vydělá. Nějaký dotovaný tratě kde jezdí málo lidí tak ty ho nezajímají. úplně stejný je to u jeho autobusů. A tímhle úplně ničí celou tu veřejnou dopravu protože s těmi ostatními dopravci potom nikdo nejezdí no a potom ti ostatní krachnou a už potom nemá kdo by odvezl ty lidi do těch nejzapadlejších vesnic. A proto by měli všichni přestat podporovat jančuru jestli chcete mít nějaký kvalitní systém veřejné dopravy.
Nelžete! Díky Jančurovi se konečně rychlíky na Moravu dostali na jakž takž slušnou úroveň a o tom proč se nejezdí s ČD rozhodli cestující- oni vědí, dráhy stále ne….A největší byznys je ten dotovaný co mají ČD z 90%- žádné riziko, staré křapy, žádní cestující a stát platí jak mourovatej….a i přez to
zisk ČD nikde….
Právě na dotovaných tratích se dá jezdit nejlépe. Jako podnikatel nesete nejmenší riziko. Ať už s vámi jede 10 nebo 100 lidí, vždy si vydělate to svoje. Nemusíte vymýšlet žádné krizové plány , máte stabilní cash flow, jasnou budoucnost.
Nezapomeňte že RJ jezdi téměř vše na své riziko, bez dotací. A to že s ním jezdi lidí asi není o tom jestli má dotace nebo ne, ale o ceně a službách.
Kecy v kleci. Víte prd a jenom vypouštíte nesmyslné, ničím nepodložené spekulace.
Pane xyz jestli jste si nevšiml, tak v poslední době se Jančura ani nikam nehlásil, tak logicky nemohl nic dostat.
Otázka, jestli si Radim řekl o tyhle trasy.
Rozumní zaměstnanci ČD podepsali předběžnou dohodu s Arrivou a výsledek výběrového řízení jim tak může být lhostejný.
A k čemu jim to je, když jsou zaměstnanci ČD, leda by je dopravce pustil na dohodu, jinak 2 měsíce jezdit na HPP pro 2 dopravce je asi nereálné (aby udělal normu).
Nestanou se u ČD nadbytečnými poté, co ČD přijdou o rychlíky Pardubice – Liberec i Liberec – Ústí n/L.?
Tak část fírů bude potřeba na Os do Děčína a do Harrachova, nebo si myslíte, že fírové na těchto rychlících nejezdí nic jiného?
Nebo třeba přejdou pod jiné depo. Nadbytečnost možná bude (pokud bude), ale určitě ne velká, ale i tak to je o dohodě, že budou ochotni je pustit dohodou, taky jim můžou dát klidně klasickou výpověď s 2 měsíční lhůtou, pokud bude nadbytečnost.
„Tak část fírů bude potřeba na Os do Děčína a do Harrachova, nebo si myslíte, že fírové na těchto rychlících nejezdí nic jiného?“ Pořád tím významněji poklesne „tabulkový“ počet potřebných pracovních míst (včetně započtení snížení výkonů pro ty, kteří dnes např. většinou jezdí jiné výkony, ale menšinově jezdí i na oněch rychlících). „Nebo třeba přejdou pod jiné depo. Nadbytečnost možná bude (pokud bude),“ Z čehož se dá usuzovat, že ztráta těchto rychlíkových výkonů se Českým dráhám snad i bude v této věci hodit, že (po příslušném přesměrování k depu umístěnému byť o desítky km daleko) tím vykryje nedostatek svých strojvedoucích… Číst vice »
A k čemu by ČD bylo nepustit na dohodu člověka, kterého nepotřebuje?
Odmítnou mu podepsat dohodu, nařídí mu hrát karty v depu, když nepřijde tak ho vyhodí na paragraf.
Nebo mu můžou dát na výběr buďto přejde pod jiné depo nebo výpověď pro nadbytečnost, proč by měli podepisovat dohodu někomu, kdo má znalost lokomotiv a může se hodit jinde?
Když mu dají výpověď pro nadbytečnost, tak je to bude stát několik mezd navíc (tipuji 3-8, ale neznám dokonale kolektivní smlouvu), když ho pustí na dohodu, nestojí je to nic.
A jakou má výhodu dát výpověď pro nadbytečnost proti dohodě?
Já jsem zděšen z toho , jací diletanti vedou MD. Sakra , takto se vypisuje výběrové řízení ? Já se divím i Arrivě , že za takových podmínek do něčeho takového šla. Tedy , jestli to nebylo ušito dopředu. Představa, že naberu lidi , které zase ihned propustím…. tím může Arriva utrpět takový pád své image , že další zaměstnance bude horko těžko shánět , neboť nikdo k nim nebude chtít jít…
Ale Arriva tvrdí, že má ty zaměstnance pouze domluvené, ale nemají ještě podepsané pracovní smlouvy. A hlavně proč by utrpěla její pověst (někdo může namítnout, že žádnou nemá), když viníkem je podle všeho MD?
Pokud ty zaměstnance má pouze domluvené , poté je nemůže mít k začátku nového GVD. Protože ti zaměstnanci musí dát výpovědi u svého předešlého zaměstnavatele a mají dvouměsíční výpovědnů lhůtu. A v zaměstnavatelských vztazích jsou dva subjekty proti sobě. Zaměstnavatel a zaměstnanec. A pokud nějaký zaměstnavatel se mnou uzavře smlouvu , já dám výpověď a poté mi tuto pracovní smlouvu vypoví…už k němu v životě pracovat nepůjdu.
Tuhle trasu získala Arriva právem za skutečně mnohem nižší cenu.
Otázkou ovšem je, jestli ta cena není až příliš nízká, a jestli není v plánu Arrivy po pár letech někoho uplatit, aby získala od státu na trasu do Ústí superdotace na superpředražené vodíkové vlaky.
Ano o to právě jde! Za 4 roky už Arriva bez ETCS jezdit nesmí.. Stát pak vyplatí Arrivě 200 milionů jako dotaci.. Opravdu se to vyplatí…
Vzhledem k tomu, že jde o ten samý stát, který si povinnost ETCS vymyslel, tak dotace (kterémukoliv dopravci) v této věci smysl dává.
Předpokládám, že stejně tak ji dostanou i ČD na své rakve, je to tak?
Ne, protože ČD by za 4 roky nahradily rakve novými jednotkami jaké svět ještě neviděl, podobnými těm, co už 4 roky jezdí z Prahy na Kladno 🙂
Nenahradili.
Sorry, neskoro docvakla ironia ale uz som tu z tych modrogum vyvedeny z miery:D
Ano je, jen to modří prostě ignorují.
Dotace na ETCS budou jistě účelově vázané, takže by Arriva musela vykázat fiktivní náklady na zavedení ETCS, ale ve skutečnosti je dosypat do provozu, ne že by to částečně nešlo, ale je to o ústa. To není jako „prodej“ majetku od ČD do SŽ(DC).
Z Arrivy nejsem nadšený, ale fanatismus odborářů je neskutečně trapný.
Nezanedbatelná část z těch 300 milionů bude šetření na platech provozních zaměstnanců, vy byste se taky ozval.
Ono to také znamená, že Arriva se pro změnu může odvolat u rychlíků přes Bruntál. Takže by o ně ještě ČD mohli přijít taky.
No nevím, jestli má Arriva taky šotoodboráře jako ČD.
Na odvolání nepotřebuje odboráře, stačí jeden právník.
To jistě ne, ale ti šotoodboráři jsou také ti, kteří na to nejvíc tlačí.
Tam se odvolávat nebude. Liberec se jim hodí vzhledem k jejich stávajícím linkám. Ale Bruntál je daleko a kvůli jedné lince a žádné synergii s jinými linkami tam nepůjdou…
Tam ba to šlo synergicky autobusy. 🙂
ARRIVě se hodí především to Ústí nad Labem, protože například všechna jí provozovaná Desira jsou udržována v Německu a vozí se tam i zpět „strojově“, což rozhodně není úplně levné (mimo jiné je to minimálně jedna celá směna strojvedoucího navíc) – takže bude-li mít možnost si ta vozidla přesouvat až skoro na hranice pravidelnými (dotovanými) vlaky, bude to jednoznačný a významný přínos pro ekonomiku firmy …
Železničáři budou tak dlouho hádat až tam budou jezdit autobusy a trať zaroste trávou…
Kdyby už nic jiného,tak doufejme, že zejména pro MD bude tato kauza varováním a nastaví nějaké realistické termíny, myslím všeobecně.Ta odvolání sice mohou vypadat směšně,ale pokud je zákon dovoluje, musí se s nimi počítat.Co se teď stane, pokud by MD na základě odvolání zadalo zakázku ČD?Odvolá se pro změnu ARRIVA???
Když kraje uzavíraly na poslední chvíli smlouvy na 10 let s tím jediným správným dopravcem bez výběrového řízení, tak odbory držely hubu. Mám pocit, že železniční odbory nehájí zájmy zaměstnanců, ale hlavně zájmy své. Vždyť železnice není pupek světa, když dělá někdo ve fabrice a koupí ji jiný majitel, tak zaměstnanci většinou automaticky přejdou, toto je podobný příklad. Řešení by bylo, kdyby rezijka platila u všech dopravců, odbory by byly poloviční.
Tam to bylo ještě zajímavější – v létě 2009 připustil tehdejší ministr dopravy ‚Gustáv Slamečka, že by se rychlíkové výkony mohly soutěžit. Odbory okamžitě začaly protestovat, že úřednický, dočasný ministr Slamečka na toto nemá právo.
Když za pár měsíců ten samý dočasný úřednický ministr schválil 10leté nesoutěžené smlouvy s ČD, tak ze strany odborů bylo ticho po pěšině.
Copak se mění majitel ČD, aby zde platilo Vaše přirovnání ke firmy jiným majitelem?
Ne, ale zase jste něco nepochopil. V Anglii, pokud někdo získá franšízu, přebere od předchozího provozovatele personál (a většinou i vozidla) a vlaky jezdí dál, jen se přelepí loga. Nebo myslíte že někde stojí nachystaných 100 strojvedoucích v triku Arrivy a trpělivě čeká, až vedení něco vysoutěží?
A vy myslíte, že všichni strojvedoucí co jezdí nyní mu ČD na Rychlících Pce – Liberec – Ústí jsou ochotni přejít k novému zaměstnavateli.
Franšízu vážně? Tohle má k tomu daleko. Tohlemby platilo, kdyby byla vozidla a lidi pod MD, jenže oboje dodává dopravce.
Pokud pro ně nebude u ČD práce, tak jim nic jiného nezbyde. Ještě můžou jít řídit tramvaje.
Neznám přesné početní stavy, ale část fírů tam stále bude potřeba na Osobáky (Děčín, Harrachov), a nebo můžou třeba přejít pod jiná depa. Ale kdyby byly opravdu navíc (ano nechtěli pod jiné depo), tak ve výpovědi pro nadbytečnost je stejně 2 měsíční výpovědní lhůta, takže těžko se změnou GVD začnou jezdit u Arrivy (leda brigádně, prozatím).
A taky bylo od odborů vcelku ticho po pěšině na sklonku roku 2010, když za podivných okolností došlo ke zrušení objednávky osobní dopravy na několika tratích (v krajské objednávce) s cílem (který u některých z nich poté byl naplněn) ty tratě učinit nesjízdnými či vyloženě zrušit.
To by mě zajímalo, když uspějí, tak to nevyjede nikdo? Když ČD končí smlouva? A MD týden před začátkem to „vyřeší“ jako MD na Slovensku Komárno? A pak to hned zase napadne Arriva?
V Česku snad nikdy nebyla obsáhlejší diskuse a takový nepořádek je snad možný jenom u nás, což je smutné.
Jo dobré a to autor nevěděl při psaní minulého článku? Že jsou jisté lhúty pro odvolání a tak,ne necháme ovečky vykecat a pak jim dáme další mlsku,pletichy jako všude.Jinak k tématu ,ani mě už moc nejde o cestující ,bude jednotné jízdné (tarif) ,škatule 843,nebo starší škatule 845 ,ale co ti zaměstnanci? Ano ono to zase nějak vyjde,ale dokáže si někdo představit co to je u provozních pracovníků být stále v nejistotě,rok co rok ,někdy i mimo změnu GVD ?půjdu-zůstanu,sem tu 20 let budu začínat jako ucho u nějaké Arrivy ,vydrží ta Arriva?Nyní před vánoci nevím co bude,já se nedivím že… Číst vice »
tak jsou obory, kde stát vypnul fungování ze dne na den a nikomu dosud nepomohl……
Tak běž dělat na oamičky a nemusíš jezdit na popelnicích 843.
Zrovna zaměstnancům ČD by se spíše ulevilo. Což je taky tak trochu špatně.
Jsem vedoucí posunu v Liberci, blíží se vánoce a 50 zaměstnanců neví co bude. Ministerstvo sere jek na cestující tak na nás.. Škatule 843 měli do 4 let být nahrazeny novými jednotkami… Teď tu 7 let budou 30 let staré vlaky které nejsou nízkopodlažní, nemají plošinu a mají malé dveře… Tzn kola, kočárky, vozíčky pro invalidy atd.. se dostanou leda autem…
Tak to jste Vy…. No ted je mi to jsnejsi 🙂
Jinak za 4 roky nevysoutezite a nevyrobite a neuvedete nove jednotky. Jedine ze by uz byla ram nova smlouva davno vysoutezena, potom snad.Ale ta u CD neni.
😀 😀 😀 😀 ach guma
Nové vlaky?!Vlk taky sliboval….😂
Pak má mít bezproblémový start, když ČD nechtějí přiznat porážku. 🤦♂️
Mám pocit že ČD zatím oficiálně námitk, nepodali. Lžete.
Stížnosti podávejte především na MD. Ty zákonné lhůty tam bohužel asi jsou.
Šílené. Chudáci zaměstnanci obou dopravců, na Mikuláše, nebudou vědět, co budou dělat o Vánocích. 🙁
železniční odborář – nejnižší forma života
Co je špatného na tom, že odbory hájí své zaměstnance?
Na tom není špatného vůbec nic a mělo by to tak být. Odbory ale hrají divadlo a hájí především samy sebe.
A teď zpráva co vás dostane do kolen, oni totiž u těchto „pochybných“ OSŽ jsou i zaměstnanci mimo ČD, takže vážně háji své zaměstnance…? 😉 Veřejně hází špínu na vše co není ČD ale v ústraní jim peníze od zaměstnanců mimo ČD nesmrdi
Nic, kdyby své zaměstnance hájili.
Už mají fírové přestávky nebo stále dělají do kbelíků? Pořád stačí 6h spánku, může strojvedoucí odpracovat víc hodin než kamionak?
Nebo je stále největší problém, že zákazník ČD si dovolí soutěžit dodavatele?
A teď tu o Červené karkulce. 😀
A co je na tom teď nehorázného. Asi to, že trať Ol_Ova není tak atraktivní a jen na dva roky, kdežto Arriva dostane smlouvu na 7let
No Arriva se za tak krátkou dobu nepřipraví.
Ta se připravuje už minimálně čtvrt roku….
Já už bych to tak nechal. Důležité přeci je, aby sociální smír zůstal zachován.
„… nabídka ČD byla koncipovaná do budoucna,“ Jinak řečeno slibem nezarmoutíš.
Přece byste nechtěl jezdit v ojetých německých popelnicích jménem desiro, které nám ČD slibovali už před 10ti lety.
Zákonné lhůty, podmínky, námitky, záruky a další úsměvné pseudoargumenty…proboha, kde to žijete. Jediným zákonem je Andy, ktorý zdvihne telefón a povie: „Karol, odj-baj ho!“
Já myslím, že odvolání nemá smysl, pokud tam nebude opravdu silný argument. To že byl vybrána výhodnější nabídka dopravce je jisté. Ale je vidět, že odborová organizace místo zkvalitňování pracovních podmínek zaměstnanců (někdy dost zoufalých, viz. některé nocležny) řeší politiku a zaměstnanci, stejně jako cestující jsou až poslední v řadě.
Neřekl bych, že lze jednoznačně říct, že byla vybrána lepší nabídka. Je tam mnoho otazníků. Bohužel návrhy, kalkulace a provozní detaily nejsou zveřejněny, tak lze zatím jen spekulovat. Určitě by ale bylo vhodné, aby byl postup při zadávání této zakázky přezkoumám někým nestranným.
Toto neni soutezni rizeni dle zakona o verejnych zakazkach. To az bude ostre rizeni, tak nikdo na argument „nabidka vic do budoucna“ nebo pobobne nemuze brat zretel. A bzw. Olomouc Opavato nebyly CD nejlevnejsi a tam to neni treba prezkoumat? Ne, protoze to dostaly CD, ze.
Soutěž to sice není, ale pokud by se v procesu zadání zakázky udály nějaké nekalé úmysly, tak by zapotřebí to řešit. Však také ještě nemůže MD podepsat smoluvu.
To je ale nekalé, být o 300 milionů levnější, no fuj, to se dělá!
S čísly se dá vždycky kouzlit. Detaily nevíme, tak bych to více zatím nerozebíral.
Není to soutěž, ale proč teda MD prezentuje, že soutěž vyhrála ta a ta společnost?
Soutez to je. Soutez muze byt I o nejchytrejsi nebo nejtupejsi prispevek v teto diskuzi 🙂
Jen to neni soutez dle zakona o verejnych zakazkach. Tedy pravidla souteze na dopravce ted musi splnovst jen obecne zakonitosti o hospodareni v verejnem sektoru, ale zatim nemusi splnovat prubeh a nalezitosti zakona o verejnych zakazkach. Ty si v tom to pripade urci ministerstvu samo a interne.
Přesně je to o 300 mio levnější, ale stejně to je spiknutí!
Víte, co všechno je v té ceně zahrnuto? Jestli to nebude v průběhu smlouvy znamenat další vícenáklady? Zda to nebude znamenat omezení stávajících služeb? Zda to nebude mít vliv na stabilitu JŘ.
Ve smlouvě nejsou pokuty za nedodržení JR?
A víte proč? Ostré obraty v Pce (ano ČD si je můžou udělat klidně taky, tzn. potřeba méně souprav), navíc není požadavek na pokladny (které chtěli po ČD, takže ano i bez pokladen se zaměstnancem taky ušetří), jistě ČD je mohlo taky vypustit, ale to by byl křik, že ruší pokladny. A jako vážně řešíte 300 milionů? Když plánovaný kanál Dunaj – Odra – Labe se pohybuje v miliardách, tady ušetříme 300 milionů, abychom támhle vedle mohli prostavět 30 miliard. I když pravda je to technicky horší vozidlo (méně hnaných náprav, horší přenos výkonu, horší větratelnost v létě), třeba proto… Číst vice »
Pokud je to tak, že český státní dopravce kalkuluje provoz pokladen a pokladních a německý státní dopravce pouze provoz automatů a tel. sluchátek, pak je finanční rozdíl enormní (osobní náklady na zaměstnance). Nevím, jaký je zde rozsah pokladen a počet pokladních, ale dokážu si úplně klidně představit, že to může smazat podstatnou část nebo dokonce celý finanční rozdíl obou nabídek.
Tak po ČD ty pokladny byly nejdřív i požadovány. Tak pokladní mají skoro ve všech stanicích, kde Liberečák staví, Pardubice, Rosice, Hradec Králové, Jaroměř, Dvůr Králové, Stará Paka, Semily, Železný Brod, Turnov, Rychnov u Jablonce nad Nisou, Liberec.
No tak teď je budou moct zrušit a ušetří.
Samozřejmě, nač nějaké služby lidem, všude všechno zavřete. Místo aby to požadovali i po Arrivě, tak raději tento požadavek stáhli.
Třeba odbory ČD 😀🤣😀🤣
Mate pravdu. Jen nevim, ze letos odborari busi do kastrolu o tolik vic nez loni, kdy prisli o mnohem dulezitejsi trate a zakazky. Ze by se teprve ted probudili? Nebo by citili slabsi rukuna ministerstvu?
Třeba k nim prosákly nějaké zákulisní informace, jak se věc má ve skutečnosti a kdo za koho lobuje. Ale těžko takhle spekulovat.
protože by se na režijku do Liberce dostali jen z České Lípy
Aha, to jsem nevedel ze vylety na Jested jsou mezi rezijkar I tak popularnimi 🙂
A Pavel Semecky z prezidia bude platit jizdne. To aby federantum navysily clenske prispevky na prebendy prezidia.
Máslo na hlavě má ministerstvo…a jejich termíny ,za to by mnel někdo pykat.arriva je lepší v čem konkretne? Jestli do toho odbory vstoupily je špatně proč?
Vůbec nechápu co do toho vstupují odbory CD. Firma podala horší nabidku, zákazník si vybral, firma má smůlu. Kecy o dlouhodobém řešení: to je problém MD, ne Českých drah ani odboru CD.
Odbory at se starají o kolektivní smlouvy, dodržování podmínek práce kvalitní prostor pro odpočinek zaměstnanců ve službě.
Opravdu výhodnější nabídky, když druhá z nabídek počítala s pořízením vozidel s ETCS? Což ostatně stát chce (nedělá se ETCS jen tak pro srandu králíkům) a v rámci zachování bezpečnosti by tak měl i činit.
Zohlednovalo VŘ parametr ETCS? Nebo to dokonce byla podmínka? Spíš ne, jde tedy o selhání ČD, když nabídly Mercedes tam, kde stačí Škodovka a nabízenoi kvalitu za vyšší peníze zákazník nezohledni.
Smlouva je za 7 let, do té doby se dostaví dvoukolejka HK – Pce a mozna se bude nějak realizovat HK – Jaroměř. Nikde jinde ETCS do té doby určitě nebude, nebo se pletu?
Zapomnel jste ETCS na úseku Ústí-Děčín
Já mluvím o Pardubice – Liberec.
Děčín – Ústí, vjezd do uzlu Pardubice. Budeme končit Děčín-východ a Rosice, miliony děkovných dopisů cestujících? 🙂
Proč by proboha vlak koncil v Rosicich?
Ze stejného důvodu, jako třeba v DC-východě… Bude se smět bez ETCS vjet do Pardubic hlavního?
V tom případě je viník hned na začátku vypisovani VŘ – stát prostřednictvím těch klaunu co pod principalem v cirkuse dělali.a dělají Ministra dopravy.
To je viník tak jako tak, vybírat dopravce 2 měsíce před začátkem JŘ 🙂
…..aby jste se nedivil…
A proč by nesmělo ? Smí dneska Regionova z Boskovic vjet do Skalice nad Svitavou, kde je ETCS ? Smí !! Smí vjet do Svitav Regionova od Žďárce od Skutče ? Smí !! Smí vjet vlak do Lichkova do Ústí nad Orlicí ? Fíha !! Smí !! Tak přestaňte s tím už blbnout !! Dík.
Trochu jste si pomýlil rok. Je stále rok 2020, výhradní provoz ETCS začíná v roce 2025.
Jirko ETCS nezohlednilo! A po 4 letech kdy už 845 nebude Arrivě smět jezdit, Ministerstvo vyplatí 200 milionů Arrivě
„když druhá z nabídek počítala s pořízením vozidel s ETCS?“
Třeba jako na trati Praha – Kladno? Tam taky ČD počítá s novými vlaky…
Ano na trať měla do 4 let vyjet nová vozidla která již mají ETCS… Vozidla Arrivy nemají ani bezbariérový přístup😥
Bezbariérový přístup mají.
A jestli Arriva bude v situaci, kdy bude mít podepsanou smlouvu s MD a zároveň je SŽ nebude chtít pustit na koleje (třeba kvůli ETCS, o kterém víme už teď) bude to zajímavé, mohlo by to skončit i vypovězením smlouvy Arrive.
Spiz zalobou na stat, mareni podnikatelskeho zameru…
Ať je to jak chce….tohle mělo být již minimálně rok vyřešeno.Tady není viník ani Arriva,ani ČD a i když se to mnohým nebude líbit,ani odbory Tady to jde jednoznačně za MD.Můj názor je,že v okamžiku,kdy přišla s nabídkou ARRIVA mělo být řečeno, necháme ČD ještě JŘ 2021 jezdit a vyhlašujeme soutěž na provozovatele od prosince 2021.I tak by to bylo dost těsné,ale přece jen reálnější.
O odvolávání se ČD si sice může každý myslet své,ale pokud to zákon umožňuje, nelze jim to zakázat.Za mě je viníkem MD.
Však se starají, aby zaměstnanci měli práci, aby třeba nemuseli měnit zaměstnavatele.
Dobrá sesle, popcorn, cola a komedie pokračuje. 🙂 🙂 🙂
Můžu si přisednout? Mám sebou i popkornovač.