Arriva navýší počty spojů mezi Prahou a Teplicemi

Autobusy Scania Irizar i6 v korporátním nátěru Arriva Express. Foto: ArrivaAutobusy Scania Irizar i6 v korporátním nátěru Arriva Express. Foto: Arriva

Dopravce posiluje spojení ve všední dny i o víkendu.

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
XXyy

A není to autobus Scania Irizar i6s ale Irizar Scania i6s

král j

Nebylo by lepší zde posílit vlaky?

Panoramix

To by vlaky nesměly jezdit oklikou přes Ústí nad Labem, kde navíc jezdí úvratí přes hlavní nádraží. Není pak konkurenceschopná jízdní doba, o ceně snad ani nemá cenu mluvit, že je vlak podstatně dražší. Lidé si žádají rychlé a levné spojení. Nikoliv drahé a pomalé.

Zapa

Úvrať je to nejmenší, tady hraje hlavní roli především cena. Nezapomenutelné jsou občas dohady o ceně na víkendové ranní 618 z Prahy, kdy mi argumentují tím, za kolik jeli autobusem do Prahy, a nebo za kolik to našli na internetu.🤷🏼‍♂️

Metys

Věřte mi že úvrať není to nejmenší.

Jsou to dva aspekty… cena a rychlost. A zde jsou autobusy Arrivy bezkonkurenčně nejlepší.

Zapa

To ovšem budou rychlejší i bez té úvratě. Těch pár minut tady roli nehraje.

udavač

Kdyby ta úvrať skutečně tolik vadila a zájem cestujících byl takový, aby se vyplatilo vést přímé vlaky, lze klidně jezdit v Ústí n/L. tunelem mimo hlavní nádraží a zastavovat jen na „západě“ (karlovarské rychlíky tak ostatně mnoho roků i jezdívaly) – ale frekvence zjevně naplní jen několik autobusů za den, a tak je pro klienty lepší doprava několika autobusovými spoji za den v kratších intervalech než mnohem dražší vlaky.

Jiří Švácha

Ne nebylo protože cena a hlavně rychlost. I když teď budu střílet od boku tak u vlaku je obojí skoro jednou tolik co u toho busu.

udavač

Podstatné přitom ovšem také je, kam a odkud v Praze jezdí autobusy a kam a odkud vlaky: jezdí-li autobusy až do/z Holešovic, pak cestující většinou nemá vůbec co řešit.

Jiří Švácha

Tak pro mě je podstatné to že v Teplicích na benešáku sednu na bus a za necelou hodinu vystupuju v Holešovicích. Vlak mě tam sice doveze taky ale trvá to skoro o 40 minut déle a ještě je to o dost dražší.

M19

Arriva si řekne, rostou nám počty cestujících na lince. Načež zavolá na ministerstvo a řeknou, mohli bychom posílit busy a vydělávat, ale nechcete prostě posílit rychlíky, ať to můžeme zrušit? Opravdu? 😁

Leinad

Stát udělá výběrko a vyhrajou Arriva Vlaky 😀

XXyy

Proč myslíš, že tam jezdí autobus asi????

HLN

Kež by arriva začala jezdit i další dálkové linky

troglj

Arrivou jsem jel párkrát, ale je to hrozný sardinkovač. Na sedačce jsem nebyl schopen si ani pořádně otevřít notebook a celou cestu jsme se masírovali se sousedem na sedačce (a to nejsem žádný obr, 178 cm). A jako bonus v ranní špičce 15-20 minut zpoždění.
Já zůstanu u vlaku.

Martin

Sedačka nejde vysunout do uličky?

Viki

Zůstaň radši doma 😂

XXyy

:))))

Gajda

Mám 185 a nemám problém – co dělám špatně?
Kapacita autobusů a vlaků je dosti odlišná, ovšem pro Arrivu mluví dvě věci – první je více míst k nástupu a pro lidi kratší nebo snažší cesta k nim – Celní, Benešovo náměstí a Pražská. Druhá je cena – vlak je minimálně za 165, teď v prázdniny většinou za 195, autobus 89-109 se stropem asi na 130.

troglj

Já dělám asi špatně to, že nevím, že se dá vysunout sedačka, a hlavně, že chci cestou pracovat (=hlavně psát) na notebooku.
Bydlím v Trnovanech, takže na hlavní nádraží to mám stejně daleko jako do Celní, kde bus začíná. Hlavní výhoda busu je pro ty, co nastoupí na Benešáku nebo až v Proseticích.
Cenu řeším okrajově, rozdíl finanční vykompenzuje rozdíl v komfortu – sardinka vers. InterJet. A stejně jedu většinou služebně 🙂

XXyy

Určitě zůstaň u pomalého, špinavého a drahého vlaku než u nového luxusního autobusu Irizar. Nebo víš co? Zůstaň raději doma.

rzc

Zato v Litomericich rychlou linku nechceme, my radsi pojedeme 413kou pres vsechny rite sveta. Ne kecam, jezdime ted autama…

M19

Jak moc jste ji chtěli svědčí její zrušení.

Jiří Kocurek

Tam byl maličko jiný problém:
„… společnost BusLine. Ta na jaře prudce zdražila a přinutila město Litoměřice… “
https://zdopravy.cz/konec-predrazeneho-cestovani-z-litomeric-do-prahy-autobusove-spojeni-miri-pod-objednavku-kraju-163631/

M19

Zdražila proč? Protože nikdo moc nejezdil.

moza14

Tak se podívejte na počty obyvatel. Arriva Expres sváží obyvatele z teplické aglomerace (Teplice, Novosedlice, Dubí, Krupka, Duchcov, Hrob + pár dalších satelitů), kterážto aglomerace má kolem 80–90 tisíc obyvatel. Litoměřice mají s Terezínem cca 25 tisíc obyvatel a nic většího v okolí není. A to vám komerční linku fakt neutáhne. A aby závazkový autobus vezl hodinu 10 lidí, to taky moc nemá ekonomický význam.

udavač

Polabím vede vcelku rychlá železnice, navíc spolehlivější než D8 a v Praze s dojezdem až do centra, ale Teplice už jsou ve vztahu ku Praze „zárohák“ a tam je za normálních podmínek použití dálnice už asi rychlejší a hlavně cenově příznivější, protože po kratší trase. Pokud DÚK zajistí pro Litoměřice kvalitní vazby „místní“ autobusové dopravy v Bohušovicích n/O. s pražskými rychlíky, pak zbývá už jen vyřešit úroveň souprav těch rychlíků a přímá komerční autobusová linka v té relaci by stejně jen skomírala.

Jiří Kocurek

„Polabím vede vcelku rychlá železnice“

Ale z kapacitních důvodů nejsou přímé R do Prahy, jednokolejka. Stavění rychlíku v Lovosicích a pak po 7 km v Bohušovicích není zrovna rychlíkové. Taky to vůbec neřeší obsluhu obcí mezi Bohušvocicemi a Straškovem, které nejsou v SJŘ, ale přesto existují.

Jiří Kocurek

A než mě někdo napadne, že Pravobřežka je dvoujkolejná, tak raději dodám, že jednokolejkou mám na mysli Všetaty-Neratovice-Rajská Zahrada.

udavač

Naučte se lépe číst (a myslet): neuvažuji žádné přímé rychlíky Praha – Litoměřice, ale kloudnou MHD v tom v podstatě souměstí Litoměřice – Terezín – Bohušovice n/O. s řádnými vazbami na rychlíky v Bohušovicích n/O., protože pro Litoměřice je to časově výhodnější než závlek vlakem přes Lovosice (možná mimo sídliště na Cihelne, to nevím). Obsluhu území jižně od Bohušovic n/O. (na opačné straně „levobřežky“) zajišťují běžně autobusové linky DÚK (i to ale lze asi vylepšit), Budyně n/O. ovšem spáduje dopravně spíše do Roudnice n/L. než do Bohušovic n/Ohří. A ještě k rychlosti železnice („levobřežky“): je to především otázka toho, zda… Číst vice »

Svojšín

Podle vyjádření kraje má linka obsazenost zcela nad očekávání…