No hlavně to chce posílit linky Kladno – Praha. Především o víkendy. Bylo by fajn kdyby po 19h z Prahy jezdily právě kloubové autobusy. Je to hrozný cestování.Jezdí hodně lidí a o víkendy obzvlášť a to ještě nejsou prázdniny.
Může mi někdo z šoférů říct, jak velký rozdíl je mezi Many a Sorkami? Třeba trochu rozvést a popsat pocity z řízení?
Já osobně jezdím s Manem Lions coach tříosou zájezďákem v automatu.To auto miluji.
Mystifying oracle
6 měsíců
“kloubové autobusy splňují všechny požadavky systému PID” To bohužel nesplňují. 🙂
Pokud vím, nejsou zatím nasazeny nikde. Pro web Vaše Kladno dokonce ředitel ČSAD uvedl, že do plného provozu vyjedou až v prosinci s nástupem provozu dle nových smluv…
Ano, dle mé evidence už jezdí tyto vozy MAN Lion’s City 18(ev. č., poslední záznam, linka):
8235 29.04. 09:20:44 367/19
8237 29.04. 09:19:43 375/4
8238 29.04. 09:20:11 375/8
8270 29.04. 09:20:19 369/3
8271 29.04. 09:19:01 346/17
8272 29.04. 09:20:11 369/12
8273 16.04. 10:28:54 369/11
8274 29.04. 09:20:31 349/11
8277 29.04. 09:20:44 375/1
Bohužel nemám na webu ještě funkční vyhledávání podle rozsahu čísel, takže pro aktuální stav můžu nabífnout akorát celou tabulku autobusů a pak dát hledat číslo 8235 (poslední má u ČSAD je 8278) https://pid.8b.cz/mvc.php?type=buses&routeNumber=&orderby=registrationNumber&limit=10000
Stačí si stáhnout a otevřít zadávací dokumentaci k soutěžím. Jsou tam JŘ včetně typu vozů a včetně výhledu do příštích let. Takže v oblasti působnosti ČSAD Kladno kloubové 300, 307, 316, 324. Dohromady to dává 33 kloubových autobusů.
A co se týče posílení spojů do Kladna, stačí si opět přečíst dokumenty IDSK, kde se píše, že od prosince dojde k mírnému posílení linky 300 a 399 bude převedena do kloubových autobusů (Lamer+Pohl)
Je pravda, že novým majitelem Arrivy je Babiš?
Jakože by ovládl americký penzijní fond?
No hlavně to chce posílit linky Kladno – Praha. Především o víkendy. Bylo by fajn kdyby po 19h z Prahy jezdily právě kloubové autobusy. Je to hrozný cestování.Jezdí hodně lidí a o víkendy obzvlášť a to ještě nejsou prázdniny.
Projektanti o tom ví, jen vedení IDSK řeklo kvůli Kladnu, prostě ne!
Naopak, Kladno řeklo že ne. To si musí voliči na Kladně udělat pořádky a přestat volit lumpy a pak bude objednávka spojů
V době předPIDí tam jezdilo i dost komerce.
O kolik vyšší provozní náklady má kloubový autobus proti standardnímu?
Kĺbový berie asi 30-40 litrov, štandardný okolo 25-35 litrov nafty na 100km. Takže takmer žiadny rozdiel.
Prý máte jezdit vlakem.
Humor.
Může mi někdo z šoférů říct, jak velký rozdíl je mezi Many a Sorkami? Třeba trochu rozvést a popsat pocity z řízení?
Já osobně jezdím s Manem Lions coach tříosou zájezďákem v automatu.To auto miluji.
“kloubové autobusy splňují všechny požadavky systému PID” To bohužel nesplňují. 🙂
Které požadavky nesplňují?
v čem konkrétně?
Mohu poprosit linku a pořadí kde jsou nové many nasazeny? Děkuji
Také by mě zajímalo. Hlavně Hostivicko. Asi 306 nebo 365.
Pokud vím, nejsou zatím nasazeny nikde. Pro web Vaše Kladno dokonce ředitel ČSAD uvedl, že do plného provozu vyjedou až v prosinci s nástupem provozu dle nových smluv…
To jsem si přesně myslel, díky.
ČSAD Střední Čechy taky vlastní už pár měsíců několik klubových MANů, které ještě nezasáhly do provozu – asi stejná situace.
Občas se objeví mezi Solarisy na 375.
Teď nevím, jestli jsem vás nepochopil špatně, ale kloubové MANy ČSAD Střední Čechy už jezdí. Několikrát jsem na ně narazil na lince 369.
Ano, dle mé evidence už jezdí tyto vozy MAN Lion’s City 18(ev. č., poslední záznam, linka):
8235 29.04. 09:20:44 367/19
8237 29.04. 09:19:43 375/4
8238 29.04. 09:20:11 375/8
8270 29.04. 09:20:19 369/3
8271 29.04. 09:19:01 346/17
8272 29.04. 09:20:11 369/12
8273 16.04. 10:28:54 369/11
8274 29.04. 09:20:31 349/11
8277 29.04. 09:20:44 375/1
Bohužel nemám na webu ještě funkční vyhledávání podle rozsahu čísel, takže pro aktuální stav můžu nabífnout akorát celou tabulku autobusů a pak dát hledat číslo 8235 (poslední má u ČSAD je 8278) https://pid.8b.cz/mvc.php?type=buses&routeNumber=&orderby=registrationNumber&limit=10000
Některé jezdí, některé ještě nevyjely.
Jinak u těch prvních devíti kousků hovoří zákulisní informace o nasazení na linkách 300, 316 a 324.
A co Hostivicko?
Tak u 316 je zkloubování ve hře už delší dobu, u hostivické 306 popravdě nevím.
Stačí si stáhnout a otevřít zadávací dokumentaci k soutěžím. Jsou tam JŘ včetně typu vozů a včetně výhledu do příštích let. Takže v oblasti působnosti ČSAD Kladno kloubové 300, 307, 316, 324. Dohromady to dává 33 kloubových autobusů.
A co se týče posílení spojů do Kladna, stačí si opět přečíst dokumenty IDSK, kde se píše, že od prosince dojde k mírnému posílení linky 300 a 399 bude převedena do kloubových autobusů (Lamer+Pohl)
Takže nové jízdní řády bez přejezdů. KB na 356 v Černém Vole určitě nezatoci.
Moc hezké vozy
Pro někoho možná ano, bohužel ale s nižším počtem míst k sezení oproti Sorům NB 18, které jsou na Kladensku již provozovány.
No, jestli prospekt nelže, tak mají jen 49 míst k sezení, což je dost málo. To i ve 12m Ivecu je míst 45 a ve 14m přes 50.
Zas to aspoň nebudou sedačky pro trpaslíky ,jako má SOR.
Pak čtyřce sedí stejně jen jeden normální člověk a nikdo další se nevejde
Papírově. V sorbb18 jsem ještě neviděl obsazené všechny sedačky zároveň, ani to nejde aby na čtyřce skutečně seděli čtyři.