Arriva nabídla provoz rychlíků výrazně levněji než České dráhy, nebude však rozhodovat jen cena
Motorová jednotka řady 845 společnosti Arriva vlaky ve stanici Jesenný. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Stát rozhodne o provozovateli rychlíků až po volbách, České dráhy jsou proti Arrivě dražší.
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/zeleznice-ceske-drahy-arriva-usti-nad-labem-liberec-pardubice.A201008_092518_eko-doprava_cfr?zdroj=vyhledavani
Tento víkend jsem jel několika rychlíkovými spoji Arrivy i ČD na diskutovaných tratích. Je pro mě nepochopitelné, že v této diskusi p. Dominik uváděl, že jednotka ř. 845 Arrivy má jen 1 WC (a argumentoval s tím coby nevýhodu takových vozidel), když ve skutečnosti tyto jednotky (přinejmenším ty zmodernizované a mj. s tyrkysovým nátěrem) mají dvě WC v jednotce. Navíc jde o WC s uzavřeným systémem, na rozdíl od WC v rakvích i jejich odvozeninách. A u rakví jsem si i všiml o to nesnadnějšího nástupu pro osoby s pohybovým omezením – přípojné vozy mají vysoké (protože jen 2 namísto… Číst vice »
dominika neberte vazne, to je takovy modry oslik.
Ať si svoje d. nápady strčí někam. Kdyby místo blbostí byla pořádně opravená Opava Krnov na 120 jistě by to železnici pomohlo mnohem více. Nebo kdyby 20 let odkládání začali konečně s modernizací a elektrifikací příměstské 323 na Frýdek. Teď tam zase se x měsíců babrají s mostem, před tím s jiným.. Atd. Pak budou zase s jiným. A takto tam budou nonstop jen výluky. Trochu tuším zase nějakou šaškárnu. 40 let starý ojetý střep 2 vozový. Místo 843. Perfektní strojvůdce.. Atd.
„Kdyby místo blbostí byla pořádně opravená Opava Krnov na 120 jistě by to železnici pomohlo mnohem více.“
Úsek Skrochovice – Krnov-Cvilín je zrekonstruován na 120 km/h.
Ale ČD tam (nejen) na rychlících nasazují vozidla, která neumějí těch 120 km/h jet.
Arriva tam nabízí nasazení vozidel schopných jet 120 km/h.
rypete se v detailech! 🙂
Další diskuze jsou zbytečné. Staronový Půta zajede na ministerstvo a vysvětlí tam kdo bude v jeho gubernii provozovat rychlíky. Je velmi důležité rozbít molocha ČD a nahradit jej ještě větším molochem.
Tak určitě, ale:
– Arriva Vlaky ČR není žádný moloch, ale středně velká firma.
– Arriva je tu jen proto, že dokázala dodat na české koleje chybějící motorové jednotky (které tu 5-10 let určitě poslouží), zatímci ČD vybavené obrovským aparátem a napojené na státní penězovody nebyly schopné za desítky let situaci v motorové trakci civilizovaně vyřešit.
– I tak ale „moloch“ (vaše slova) ČD nebude rozbit ztrátou několika párů motorových rychlíků, které tvoří méně než procento jeho obratu. Prostě se bude soustředit na segmenty, které umí a nebude tříštit síly, které jak vidíte, moc nemá.
Deutsche Bahn je větší moloch než ČD. Rovněž Ferrovie dello Stato.
tak jasně protože DB je polostátní firma a ČD státní…je jasné, že otevřenější struktura je i ekonomicky aktivnější….větší moloch naž ČD je v podstatě všechno….v Rakousku a Švýcarsku pošty provozují dopravu
to je nejake cviceni z modrogumni logiky? hledame duvody, proc je arriva na hovno a nasli jsme je az za dvema rohy vlastnicke struktury?
podstatná je motorizace a komfort neb kvůli ní leze vlak po trati LBC-PA jak šnek bylo by fain aby to bylo Desiro nebo Regio Šark ….další zajímavostí může být aby se ty vlaky do nástupiště vešly 🙂
200 mega není nijak málo. Vzhledem k tomu, že stát peníze nemá, viděl bych to jako jasnou věc.
to je o službě ne o penězích, k čemu je cena když by provozovali na dráze rozvrklanou “ koněspřežku“ místo vlaků?
Pokud Arriva převezme R14, jak moc velký dopad to bude mít na provoz v úseku Pardubice-Rosice? Část chrudimských Os a Sp jezdí přivěšená na konci R14 a v Rosicích se odpojují, a tím v tomto úzkém hrdle snižují počet vlaků. Předpokládám, že Arriva cizí vlaky nebude chtít tahat, bude to mít nějaký dopad na provoz, nebo to půjde vyjezdit bez větších problémů?
Proč by je nechtěla tahat? 🙂
ČD se neumí spřáhnout ani s v rámci rodiny 😀
budou jezdit do Rosic autobusem 😀
Už jsem to někde napsal, že řešením je koupě Arrivy CZ Českými drahami, ne? :-)))
Asi jo, ale proč by ji prodávali? (Asi moc chytrý nejste)
Dělá si z toho šoufky a vy jste to nepochopil.
ČD jsou možná dražší ale zato spolehlivější a jsou zárukou toho,že peníze do ČD vložené zůstanou v ČR,což německá firma Arriva je vyvede do křtánu jejímu německému majiteli a to je daleko horší
… britská firma ….
To, že je oklika přes Británii, neznamená, že nejde o německou firmu.
Tak musíte si aspoň něco najít. Arriva je V PODSTATĚ NĚMECKÁ, což je podle modrogumů významné kádrové mínus. Tak si to užijte.
Arriva je stále britská firma, jen jaksi momentálně jejich akcie vlastní helmuti.
U Škodovky se tvrdí, že jsou to česká auta a ona jsou mnohem víc německá než ta Arriva.
Ony si ČD koupí českou naftu (no, možná moravskou) a české tablety pro strojvedoucí (TESLA 🙂 )? Nebo co vlastně Arriva vyvede?
peníze do ČD vložené zůstanou v ČR
…. to je asi něco jako když si dáváte transfůzi z levé paže do pravé …. a přitom ještě půl litru rozbryndáte po podlaze
Ne, horší jsou pitomci jako ty, kteří absurdními argumenty podporují dražší a mizernější služby ČD.
A pokud jsi zaměstnanec ČD, přímo zainteresovaný na jedné variantě, měl bys to v diskusi uvést.
Jsem přesvědčen o tom, že dost bylo Arrivy a jejich německého šrotu.Chci ryze české dopravce a to jsou České Dráhy
Zapomněl jste ještě říci tedy ryze česká vozidla s ryze českým vybavením.
Chcete ryze český šrot, není problém je v každém kraji 🙂
Ryze český dopravce je třeba Railway Capital nebo GWTR.
Ta modrogumnost z tebe smrdí na sto honů, kamaráde… radši jdi namazat výhybky.
Místo Německého šrotu raději o dvacet let starší moderní 810
vidim ze ve srotovem stavu je hlavne tvuj „patrioticky“ mozek
Bude to zajímavé, v Čechách je ten cenový rozdíl dost významný a to asi rozhodne, protože na všech třech spojích byly ČD v podstatě donuceny používat vozy 843+043+943. To je jedno z nejnovějších uspořádání, i když není nízkopodlažní. Podstatné lepší by bylo vysoutezit linky, kde ČD opakovaně vnucuje cestujícím staré koženkou čalouněné interiéry z doby komunismu.
Treba R9
Třeba R11.
A je k tomu teda vůbec nějaká veřejná část? Veřejné zadání? Návrh smlouvy? Požadavky?
Nesnáším soukromé dopravce a jejich německé ojetiny prostě hnus a katastrofa a Arriva tomu vévodí raději jezdím Regionovou ČD
Nesnáším české obětiny –> hnus
Na rozdíl od Arrivu která je většinově německou firmou ČD od nikoho žádné ojetiny neberou a jsou ryze české
Až na německá GTW, rakouská béčka…
Ale mají tu správnou barvu i odstín, tak je v pořádku.
Chlape, vy hulíte dobrej matroš.
Jo no 🤣
Oni obětiny vlastní
Tohle se dá dohledat přes Justice.cz – skopčáci jako poleno:
Arriva International Limited
SR33XP Sunderland, Tyne & Ware, Anglie, 1 Admiral Way, Doxford International Business Park, Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Registrační číslo: 17 37 85
Blbečku zamyslel jsi se nad tím ,že o 20 kč na kilometru levnější? Kolik podle tebe dostávají od státu za km provozu? Podívej se jak výnosně funguje regiojet na trati 504 Us-Bilina. Vlaky každou hodinu,fíra + průvodčí a hlavně plné vagóny…VZDUCHU.A to se státu vyplatí ?P. Komínek v Ústeckém kraji rozesral co se dalo v dopravě. Jak může komunista se svojí ideologií podporovat tenhle soukromnickej bordel? Prachy do privátu? A koho?
to mate jsko nebozku jermanovou ve stredoceskem kraji. co tam si lidi uzijou sukafonu a regiosuku a kraji je to jedno…
Co kdyby jste mi přestal tykat a nadávat a začal uvažovat nad tím, že težijka není vše
Je mi jedno kdo bude na Liberec-Pardubice jezdit, jen předpokládám že i když to bude Arriva tak v úseku Stará Paka-Pardubice bude možné využít tarif Iredo, byť pomocí plastové karty. Bez toho by to byly vlaky k ničemu.
Doufejme, že i bez karty.
Tak hlavně aby tam šel i tarif Arrivy, který je levnější a ne jako na L3, kde si kraj nadiktoval prodej lupenů pouze Idolu a to je fakt Idol, zejména pro peněženky cestujících.
Bez karty půjde, ale nebude přestupní (resp. max na jiný vlak Arrivy, ale nic jiného v IREDU nemá, takže nebude), stejně jako v autobusech.
Děkuji za mínusy, ale můžete mi říct v čem lžu? Nevím o tom, že by kraj měl nějak velké snahy změnit situaci ohledně přestupování s papírovými jízdenkami.
Pokud o korunu předají Krnov alternativnímu dopravci. Tak jim pěkně poděkuju. A rozpráší dobrý státní majetek. Taky jsem zvědav na kapacitu soupravy. Jestli pojede ta 2 vozová sardinka jako v Čechách.
Ať si uvědomí, že to je páteřní spoj mezi Ostravou a Opavou a také Krnovem.. Nemám pochopení pro jejich „hry“..
Dobře jste to řekl, soudruhu. Věcně a konstruktivně. Ještě bych dodal, že majetek v socialistickém vlastnictví si rozprašovat nedáme! Vedoucí úloha Č(S)D je nezpochybnitelná!
Ty jsi taky debil, podívej se do Anglie,tam to udělali a nyní to za velké peníze kupují zpět,aby to dali do pořádku. Strategická odvětví si stát musí zachovat jako vodu,elektřinu,plyn a zrovna tak dopravu,ale to tukani nechápou.
Moment, ten článek ale není o zrušení rychlíkové linky, nebo kde to čtete?
rozdíl mezi spojem a linkou mistru Janovi unikl..
coze kam rozprasi? 🙂
On se překlepl, myslel, že to tam ČD doprasí.
Co si stát objedná to má
A jaký bude typ smlouvy. Bude alternativní dopravce klidně jezdit spokojen s prázdnými vlaky?
Dobrá otázka . Teď je to jinak ?
A už ministerstvo vypisuje řádnou soutěž na R 27, když tato je pouze na 2 roky? Nebo to zase bude na poslední chvíli? Já vím v říjnu 2022 se zase bude hledat dopravce 🙂
Tak kde soutěží kdokoliv vůči státnímu podniku a myslí to trochu vážně, tam už se musí hodně fabulovat, aby ten státní vyšel jako vítěz…
Předpokládám, že Khk a Pardubický kraj začínají přemýšlet o navýšení kapacity souprav Os a Sp vlaků mezi Pardubicemi a Jaroměří.Co sem tak pochytil od cestujících na vlaku, tak velká část jich v tomto úseku přestane využívat Lbc rychlíky. A dost Dvoráků se už těší na dálnici…Ti mají v plánu železnici opustit na dobro…To jsou mé postřehy z práce.
Můj postřeh jako cestujícího je ten , že ráno jedu panterem a odpoledne „rychlíkem“ na Liberec kvůli časům. Toto není komerční a má platit jednotné jízdné . Je mi jedno čí ten vlak je . A rozdíl mezi tím křápem co tam jezdí teď a tím co nabízí Arriva je kvalitativně téměř podobné . Celkově je to prohra cestujících a patří za to pověřené pracovníky do jednoho vyházet .
Tak ono i dnes mají cestující na výběr v daném úseku Vydisku, různé nabýdky od ČD a taky Iredo, které sice už v některých úsecích vychází podobně, jako Idol, dráž, než TR 10. Ale je ve vlacích ČD přestupní.Na dálkovinu existují flexi zvýhodněné jízdenky a tý kolikrát vycházejí o desítky korun levněji, než základní v TR 10, kterému se, myslím bude přibližovat SJT. Takže pro příklad, pojede li někdo z Brna do HK, či Jaroměře a bude mít na výběr, tak si vybere asi to levnější.Psal jsem, velká část, ne všichni.
Vybere si to levnější, takže z Brna do Pardubic RJ a dál Arriva a je to.
Když myslíš….Hádat se s tebou nebudu….každýho věc, kolik utratí.
prohra cestujicich, bohuzel
by mě zajímalo, jestli arriva na Lbc-Pardubice nabízí alespoň srovnatelnou kapacitu? tzn. základ dvě jednotky, poslední páry 1jednotka a posily ve formě 3 jednotek? Protože to jim podle mě s olomoucí a ústím nemůže vyjít s tím co mají..
Nevím to přesně, ale mají asi 60 jednotek, něco se rekonstruuje…
42x 845 mají + 8 rekonstrukci + 6x 628
Mají na to 17 jednotek, myslíte že jim to nevyjde?
Zajímalo by mě, jakou základní soupravu Arriva nabídla. Jestli 1x 845 nebo 2x 845?
Asi 2×845, aby to kapacitně vyhovovalo 843+ 2 vozy.
To kapacitně o pěkných pár sedaček převyšuje – 197 vs cca 260 (podle provedení) + cca 40 sklápěcích, velkých a vysoce polstrovaných, ne jako u národního cirkusu.
Mě jedna jednotka vychází cca 150 sedaček (včetně sklápěcích), takže a 843 + 2x 043 je 204 míst k sezení, tudíž pak záleží co je lepší jestli mínus 50 míst, nebo plus 96 míst (2 jednotky). Tak v 843 nejsou nepohodlné sedačky, ani nijak malé, a ani nejsou tvrdé na sezení.
843/55 + 2xBt/2×72 (nebo 72 + 64) s řidičákem (pokud jede).
Moje chyba, prohodil jsem místa k sezení a stání, takže ne 204, ale 199 na vlak, to je buďto – 49 míst (1 jednotka) nebo + 101 míst (2 jednotky 845), tady bude záležet, o kolik klesne počet cestujících (v případě výběru Arrivy) v úseku (Pce – Jaroměř), v Rychlíku, klidně se pak může ukázat, že jedna jednotka bude stačit.
Pokud vypadnou věčně nespokojení režijkáři kteří bežně obsazují 3 místa, tak se nikdo jistě zlobit nebude. Zbyde víc místa pro platící.
3 místa? Ano jsou jistě i mezi režijkáři tací, co se roztahují (já osobně si třeba ani nejdu sednout, když je vlak plnější a jedu třeba jen hodinu), ale to jsou i mezi obyčejně platícími, co se rozvalí přes 3 sedačky.
A nejde jen o režijky, ale i o ty, co mají třeba IN25 (či 50), nebo přestupují dál na vlak ČD (papírové IREDO je přestupní jen mezi vlaky ČD).
843 zrovna pohodlné sedačky moc nemají, je to spíše regionální vlak a ne na 2-3hodinové rychlíky..to sedačky v 845 jsou opravdu pohodlnější..i řady x54 mají lepší sedačky než x43,ale přežít se to samozřejmě dá, jízda v x43 je rozhodně pohodlnější ačkoliv mí horší sedačky..má mnohem víc prostoru a i v létě plně otevíratelné téměř každé okno..je jen pidi sklápěčky na každém druhém okně..dodělat na 845 klimatizaci, tak by ta jednotka aspoň za něco stála, ale tohle je jedna z jejich velkých nevýhod..adhézní schopnosti a něvětratelný interiér..
Tak to už je subjektivní, mě přijdou podobně pohodlné jako v 854.
Tak to jste asi dlouho nejel vlakem.
Konkrétně 843 asi 14 dní zpět, jinak vlakem jezdím x krát do týdne.
Nabízí to, co si MD objedná.
Teď nerozumím, kdo co nabízí?
vidím,že další trasy kde dám přednost autu před vlakem…
Budeme ochuzeni o milé spolucestující jako Vy…
Raději bych tam viděl CD.
Ale tu smlouvu bych nechtěl podepisovat.
Proto podpis ministra, ne úředníků?
845 jsou sice staré skopky, ale jezdí tu horší věci. Nešlo by tím spíš nahradit reginy?
845: r.v. 1986-1989, modernizovaná s novým WC a interiérom
843: r.v. 1995-1997, avšak koncepčne 2. polovica 80. rokov a bez modernizácie
Jasne, drobné rozdiely tam sú, pohon je iný, 843 má plošiny, ale inak sú to principiálne vozidlá totožnej generácie čo do vzniku, a teda interiér je u 845 prakticky nový.
Přesně tak.
Doplním, 845 mají ve výbavě nájezdy pro vozíky, fotografii z jejich použití lze dohledat i na zdopravy.cz.
Za mě: Radši bych viděl úplně nové jednotky, ale když je MD nechce, tak lepší 845 než zakonzervovat s pomocí 843 alá ČD cca 15 let starý stav na dalších 7 let.
Jenže jak známe ČD tak to bude trvat hodně dlouho než vypíšou vyběrko které nezruší
MD neobjednává regionálku – to prachy z dotací nabídlo a jedinej kraj co chtěl nová vozidla byl JMK, který vyčerpal 5,5 mld. Kč, pak MD zvedlo dotaci na 19,2 mld. Kč a nikdo už neměl o nová vozidla zájem – MD nepřišla jediná nabídka, každá chce staré střepy aby se dostal na nízkou cenu za vlkm s výjimkou JMK, kde střepy nechtějí…
845 má místo poruchových plošin jenoduché nájezdy – samozřejmě pomíjím diskutabilitu celé věci s plošinami či nájezdy, bez ohledu na dopravce, když vidím, kolikrát do roka je to využito. Pro cestující jsou zcela nové sedačky s vysokým polstrováním, WC u většiny jednotek také zcela nové (u zbytku zrenovované), nový infosystém s velkými obrazovkami, wifi a zásuvky, Bezplatný výdejník na pitnou vodu (studená i horká). Rekonstruováno 2019 – 20. 843 – sedačky nic, takže ty staré, prosezelé, propocené a dál ani nepomýšlím. WC zašlý hnus. Info jak z dílny mladých elektroniků Svazarmu v roce 1985. Wifi nic. Zásuvky nic. Pitná voda… Číst vice »
Možná jsou prosezelé, ale rozhodně se na nich nesedí špatně. Nevím, co je špatného na jednořádkovém displeji, ukazuje všechny důležité info a je dobře čitelný (narozdíl od těch velkých displejů, které jsou kolikrát špatně čitelné z větší dálky). Ale pravda, vlaky jezdí na WiFi a zásuvky, bez nich to totiž nejde . Co je za problém s kolem? Háky tam jsou, naložit to jde taky dobře, cestoval jsem tak často. To, že to dobře v zimě topí je nepodstatné, že to má polospouštěcí okna, takže v létě to za jízdy docela dobře chladí, lepší než mrznout se zapnutou klimatizací.
Kolik háků je v Bt?
Kde má 845 klimatizaci, abyste mohl umrznout?
S tím displejem to nemyslíte vážně, že…
Btn má myslím 2 háky. Nevím, proč do toho taháte Bt, ty se na Liberci nevyskytují (minimálně na trase z Pardubic).
Nemá klimatizaci, ale má jen vyklápěcí okna, a to jen některá.
Tak mi řekněte, co je, podle Vás, špatně na tom jednořádkovém displeji.
Bt jsem samozřejmě myslel to, co tahá 843, jen jsem nevylovil těch padesát písmen za.
O klimatizaci jste začal vy, vypadalo to,že v 845 lidé mrznou.
Na tom displeji je špatně to, že jak se posouvá, neukazuje základní údaje najednou. Mělo by to být kouknu a vidím, ne že dobu čekám až se to posune.
Dobře, ale háky na kola to má. A vzhledem k tomu, že sám jsem takto kolo vozil, tak s nákladaním zas takový problém není. Ne to ne, to jsem zas nemyslel, ale s vyklápěcími okny, místo polospouštěcími to nebude taková sláva v létě, sice nebudou mrznout, ale vedro tam bude pěkný. A záleží, jak se to v zimě dokáže vytopit, ale když to jde odpadním teplem, tak by to zas tak hrozné být nemuselo. Jistě, ono to trvá čtvrt hodiny, než se objeví požadovaná informace, že? Je pro mě nejdůležitější příští stanice, všechny informace se tam objeví x krát během… Číst vice »
interiér u 845 je prakticky původní – pouze nové potahy na sedačkách + vymalován vnitřek a venek vozu, a prostor mezi sedačkami to byl vlak dělán asi pro trpaslíky, resp. pro křováky, tam však koleje nemají, tak se uplatní na českých kolejích. Ještě jedna podstatná připomínka, kdysi se řvalo že ČD potřebuje konkurenci, a bude-li arriva schválena na trasu PU-LB-UL, pak bude mít prakticky DB arriva v Libereckém kraji MONOPOL na osobní žel. dopravu. Co na to pan Havlíček, Půta, Blažek a spol.|?
Jizerskohorská železnice je také Arriva? Když měly ČD monopol, navíc bez soutěže, bylo to v pořádku?
Tak ČD jsou dopravce vlastněný státem, takže pak je otázkou, k čemu jinýmu je státu takový dopravce, než k zajištění ZDO? Takže z logiky věci ano, bylo správné, že ČD, jako dopravce vlastněný státem měly monopól v závazkové dopravě, jiní dopravci, ať si klidně komerčně jezdí.
Tak stát samozřejmě žádný ČD vlastnit nepotřebuje stejně jako nepotřebuje vlastnit aeroklub ČSA, nebo ČSAD nebo státní řetězec potravin, především proto, že mu to nic nenese a provozovat zo ziskově neumí, narozdíl třeba od ČEZu nebo Budvaru. A cestující si taky oddychnou, když nebudou ve vlacích potkávat za své prachy takové ty elitní modré gumy typu Dominika, které si myslí, že dráha je středobodem vesmíru a že jim patří.
Dominik: vaše teorie je odvozeninou marxismu leninismu.
ČD jsou v osobní dopravě neustále ztrátové, například GWTR pravidelně generuje zisk a to s ním jezdí více cestujících na šumavských linkách než z ČD. Kraj to stojí nákladově méně dle ceny ze soutěže a má i výšší tržby od cestujících.
Kraj to stojí méně, ale cestující to stojí více.
No vzhledem k tomu, že základní cenová hladina GWTR je na úrovni 75 % ceníku TR10 ČD, tak běžné občany to stojí méně.
Přesně tak.
na JHŽ – resp Tanvald-Harrachov, Arriva technicky nemá, zkrátka nevyjedou kopec, 845 motoricky a Desiro technicky. Proto snad jako jediná zůstává tato trasa ČD. Arriva se sice snažila ale daleko nedojela a to byla prázdná souprava a nebylo zde 2 metry sněhu.
Sedačky pouze s novými potahy (a to ještě jenom někde, rozhodně ne u 843) mají ČD, to jste si spletl firmu.
Sedačky jsou úplně nové, vy asi vůbec nic o arrive nevíte
845 mají také plošiny
Mne 628/845 nevadí, nevadí mi 843 a ani 854. Vadí mi reginy.
Z nich smrdí pejsek s kočičkou jak plácají vlak…
Arriva je nejlepší dopravce. Společně s Regiojetem.
A vy co jste proti ni tak akorát závidíte.
Je mi Vás strašně moc líto. Prosím do mě, ať se mám nad čím pobavit. Udělejte mi tu radost!
Arriva je nejlepší dopravce. Tak si jeďte vy joudo na Zlinsko a řekněte to tam na nádraží, před cestujícími. Před tím si, ale rezervujte místo na chirurgii. Arriva je suverénně nejhorší dopravce v ZDO.
Jakozto pravidelny cestujici ve ZLK bych rad opravil vase polopravdy a myty. Situace, kterou popisujete, se da zasadit do ledna 2020. Nikoliv do soucasnosti, kde jsou lide radi za Linty a Stadlery, ktere nahradily vraky typu 810 a 814. I vyluky zvladaji bravurne, navic autobusy, ktere zajistuji NAD jsou veliky nadstandard oproti CD. Znam dokonce pripady (a mezi nimi je i jeden zde komentujici) cestujicich, kteri diky novym soupravam zacali vlakem znova jezdit. To ze Erikovi tam neplati rezijka je uz veci druhou..
Fandím ČD na R27,protože Arriva by nevyjela některé stoupání na trati. Takže proto fandím ČD, ať to vyhrají.
A které je to některé?
Rynoltice – Křižany. Oj to bude švanda!
A proč jako?
Ona to už švanda je, když nasadí na podzim na tento úsek Regionovy:)
Ehm…, švanda začala již dnes na Železnobrodsku, a to ještě opravdu není žádný podzim. Ta 845 na ty horské úseky prostě nemá: v létě lze na oleji fritovat a na podzim si usmýká kolečka.
A ony 854 (852/853) neměly nikdy na Sálově problémy a nezřídkakdy pro ně nemusel traktor z Tanvaldu?
Já tam s regionovou nikdy problém neměl.
Arriva dostala minulý rok velkou šanci, kterou svou neschopností promarnila. V dalších soutěžích už je prakticky jen do počtu a na další tratě má po katastrofálních zkušenostech zřejmě ban, poté co většině cestujících na jimi provozovaných linkách způsobila nemalé potíže. O nedůvěře v tohoto dopravce napovídá i logické vyjádření ministerstva a výzva k dodatečné „obhajobě“ jejich nabídky. Z pohledu cestujícího nemám zájem, aby Arriva provozovala další spoje.
Až se bude podepisovat smlouva s dopravcem dva až tři roky dopředu, tak to bude bez problémů. Pokud se podepisovali smlouvy někdy i dva měsíce před zahájením provozu dají se ze začátku očekávat problémy. Nicméně od března jezdí téměř všichni dopravci bez problémů.
ono je rozdíl, ale do světa vykřikovat jak se vše zvládne a vlaky vyjedou na 100% a to i pár dní předem, kdy to bylo naprosto jasné úplně všem, vedení společnosti to vědělo už půl roku předem, že to nezvládnou, ale pořád jen mlžení a falešné sliby..místo toho se k tomu mohli postavit čelem..stejně tak jim díky tomu nelze věřit ty jejich vyjádření ani teď..pokud to dostanou, start nedopadne dobře..
Arriva získala rychlíky Tanvald – Praha a tam jezdí dobře. Nevím, z čeho konkrétního pramení vaše špatné zkušenosti.
až na ta zpoždění
Mám z vás záchvat smíchu Machu. Už to nehulte.
Já z pohledu cestujícího nemám zájem, aby ČD provozovaly linku, na které jezdím, ale ta se pro jistotu ani nesoutěží.
Pokud jste opravdu cestující a ne drážní důchodce s režijkou, kteří tu jediní představují skalní příznivce ČD hnáni svojí tolerancí k humusu a čtyřicetiletým vozidlům, tak byste mohl být rád, někdy konkurence i bez změny provozovatele přinese pozitivní změny.
🤣🤣🤣 začátek není vše , důležitý je celkový průběh
„Arriva dostala minulý rok velkou šanci, kterou svou neschopností promarnila.“
Kromě prvních pár týdnů jezdí obstojně.
„O nedůvěře v tohoto dopravce napovídá i logické vyjádření ministerstva a výzva k dodatečné „obhajobě“ jejich nabídky.“
Z vyjádření ministerstva vyplývá, zda Arriva stihne od poloviny prosince t. r. začít provozovat ony rychlíkové linky. O spolehlivosti tam není jediné zmínky.
ANO bude Líp. SUPER Ministr půjde o dvě hodiny později spát a vyřeší to. Ještě že ho máme. 👍
Víš proč zrušili znělky na nádražích? Protože na nádraží v Křižanově hrála jeho oblíbená písnička Spi Havlíčku v Svém hrobečku. Vím nikdy tam nebyl, ale v Brodě asi byl.
Jak můžete veřejně lhát, že ministr chodí spát!
Naše vláda přece pracuje 24 hodin denně, 7 dní v týdnu a někdy i víc.
Tuhle jsem Havlíčka viděl u píchaček v 0:10 na odchodu a v 23:50 už měl píchnutý příchod. 10 minut před a po pracovní době má samozřejmě aby dojel výtahem do kanclu, vytáhl propisku, nandal bačkory, vysrkl kafe z minulý šichty atd.
Po delší době jsem využil služeb CD.Kdyz jsem vstoupil za dveře označené WC,tak mě nic nepřekvapilo.Kdyby nešlo o modernější soupravu řekl bych,že ta toaleta s umyvadlem jsou nemyté od roku 1988.Vizitka CD.
Vizitka cestujících, kteří jsou schopni z umyteho zachodu udělat pavilon opic během pěti minut.
Takoví cestující jezdí se všemi společnostmi (bohužel). Jde o to, že se dopraváci musí starat o to, čím jezdí. Snad nechcete tvrdit, že je to útok na ČD?
Ne, jen nekulturnost části cestujících. A může za to CD…
Jakkoliv ty gravitační pole WC jsou celkem sranda věc…
Lord Hoven!
https://www.extra.cz/cesky-fekalni-fantomas-lord-hoven-je-zpet-mame-dukaz
Tak, tak. Je to hnus všude, i u těch vyzobávačů rozinek. Jel jsem tuhle s RJ a orchidea na záchodě měla viditelně povadlé okvětní lístky. A to se mi například u ČD nikdy nestalo, aby orchidea na záchodě byla povadlá…
Arriva se snaží, to je v pořádku. Ale zkušenosti s ní mám, i v autobusové dopravě, zatím spíš horší, než lepší.
Je čas urobiť ČD pá pá.
Aj ZSSK?Čo povídáš?
Začínám být na podobné mudrce z východu dost alergický…zamette si před vlastním prahem.
Levnější? Na základě čeho? Je to skutečně tak? A proč? Kdo a jak si to ověřil? Ale pravdou je to, že s tím, co používají to asi skutečně je levné, ale pro cestujícího příšerné
takhle debilně se neptá ani moje pětiletá dcera
Kůň je jednou hříbětem, člověk dvakrát dítětem. A to platí i pro mistra „ušatá“.
Desiro je levné a příšerné? Proti regionově a 843?
To jsou mi novinky!
Musíte myslet politicky. Stadler GTW je šrot, pokud není natřený modře.
Ale pozor! Není modrá jako modrá.
Věčná škoda, že zrovna modré jezdí jen jeden nebo dva…
Co se vleče neuteče a pitomcům na hejtmanství v Olomouci to stačí.
Protože ČD tam mají započítané ETCS od roku 2025, zatím co ARR s ním nepočítá, bude končit v Děčíně.
No jakožto novinář si to může ověřit snadno 🙂
Mně teda vadí přístup MD obecně k rychlíkům. Poslední rychlíky do Liberce jezdily v roce 2011 (?). Od té doby Liberec obsluhují ze všech stran jen motoráky.
Rychlíky tam jezdí dodnes, a to z Pardubic a z Ústí nad Labem.
A dost možná jen díky úspornější vozbě bez velké lokomotivy (na což zjevně ve svém komentáři narážíte) je možné ufinancovat takový rozsah provozu, na obou linkách od časného rána až do pozdního večera, a to bez děr v taktu.
Ja to ctu tak, ze kdyz to nedokazali vcas zpracovat pracovnici MDCR, tak to bude resit primo ministr. Optimalni by asi bylo dat kazdemu dopravci cast linek.
Važení odborníci na železniční dopravu … Přečtěte si toto a použijte to, co nosíte na krku, aby vám do něj nepršelo: http://jablonecan.cz/index.php
Přeji hezký den!
To má k nestrannosti tak odbornosti hoooooooodně daleko….
Líbí se mi, že pod tlačítkem „kontakt“ není nic a autorem všech „článků“ je jistý Berounský. Ano ten opilec Berounský, bývalý výpravčí ČD (do roku 1998, takže už o provozu dávno nic neví, jen oblbuje). Kdysi, když měl u státní firmy velké problémy, otočil kabát a etabloval se do funkce dopravního náměstka Jizerské dráhy. Poté se otočila garnitura i on opět otočil kabát, vlezl socanům do hýždí a zatloukl JD hřebík do rakve. Za to dostal nestandardním postupem jmenování přímo generálním ředitelem Zeleným přednostou stanice Jablonec n.N.. Legendární jsou již jeho excesy, kdy posilněn alkoholem káral své podřízené. Občas došlo… Číst vice »
SOSAL? Ech 🙂
A hodně!
Ladas2.
No ty krásou. Takovou snůšku tendenčních nesmyslů, jsem dlouho nečetl.
Za to by se měl jít někdo udat.
Do Apolinářské.
😀 pobavilo… je vidět, že autor chlastá první ligu!
Již velmi dlouho. Do němoty už mu to jde minimálně od poloviny 90. let, už tenkrát to do něj teklo jako do žumpy a nestačil jsem zírat, jak rychle se dokáže zbourat a kolik při tom nakecat nesmyslů.
Kopa nesmyslů . K tomu by mě zajímalo , proč někdo stále jedná s odbory o soutěžích . To je snad starost vedení ČD a jejich interní boj . Za chvíli to bude tak , že MD nebo kraje vyhlásí soutěž , přihlásí se dopravci a odbory ČD někoho vyberou .
Raději to nečtěte, pokud si chcete zachovat jasnou mysl, docent Berounský má vypitou budku a jen blábolí.
Asi mu Arriva nedala režijku, tak na ni má pifku…
Zajímavé je, že nenávidí Arrivu a tuhle, když byl leštit kliky a pak se tradičně zmazal jako carský důstojník, mu byl vlak Arrivy dobrý, aby se dostal domů. Musel jsem si odsednout do vedlejšího vozu, abych si nekazil zbytek dne.
To bude super na R27 s jednotkou 843: Olomouc 220 m n.m., Dětřichov 620 m n. m, převýšení 400 m na nějakých 40 kilometrech…
Právě ta jednotka 843 se dvěma vozy to ve směru do kopce moc nedává.
A cožpak když za ni svého času byl připojen ještě upravený šukafonový přípojný vůz určený pro přepravu kol…
Ano, to byla ironie
Neví někdo jak ro bude s R9 ???
Tam budou jezdit nadále ČD, nikdo jiný neměl zájem.
Arrivě, tedy DB, jde jen o proniknutí na náš trh. Čeští cestující jsou jim u zádeke Tedy dotace, dotace…tentokrát plynoucí německým soudruhům. Jen tak dál, čeští úředničtí nýma dové!
Z článku lze „mezi řádky“ vyčíst, že to nakonec „z rozhodnutí férového ministra“ dostanou ČD, pro které jsou cestující na prvním místě; a nějaké „dotace, dotace“ jsou pro ně naopak vedlejší, pro ty české soudruhy z ČD, a. s.
Upřímně, mezi řádky jsme se tam nesnažili nic dát. Kdyby se na to dalo někde vsadit, tak bych opravdu nevěděl. Vámi předkládaná verze by byla favoritem, pokud by se nabídky tolik nelišily, nicméně v tom součtu jde o opravdu velký rozdíl. Neschopnost ministerstva a především ministrů za ANO tenhle zdánlivě banální příběh výběru dopravce dokonale zamotala.
Když se nedá nikde vsadit, můžete pro čtenáře tohoto serveru udělat aspoň „hlasovátko“. Po víkendu se ukáže, jestli mají dobrý vhled do myšlenkových pochodů MD ČR. 🙂 Můj tip je R14B pro Arrivu (protože je levnější), R14A pro ČD (kvůli spojování vlaků v Pardubicích) a R27 taky pro ČD, když je to cenově skoro nastejno.
R14 se soutěží dohromady, to by muselo být dost násilné a napadnutelne rozhodnutí. Ale hlasování zkusíme.
Ste v celku optimista, můj odhad je vše arriva a její šrot…
Toto není o úřednících. Celé zdržení je plně na hnutí ANO a jeho ministrech, kteří nebyli včas rozhodnout o otevřených soutěžích a otáleli i s tím, kdy se vypíše notifikace přímého zadání na tyto soubory.
Ne, to je v celé státní koncepci dopravy. Když ta je mizerná, tak se těžko s tím něco udělá. To tedy i znamená, že nejsou jasné kvalitativní parametry celkově, není dbáno klimatu, funkce krajiny, potřeby dostat co nejvíce dopravy na koleje (tedy i nákladní)atd., což právě zejména u dopravy musí být rozhodující. Dále scházejí nějaké odborné propočty, které by ukázaly, jak reálné mohou být ceny a jaké skutečné náklady a ceny dopravci mohou mít. Protože ta nízká cena nemusí být objektivní a může se za tím ledacos skrývat. Nic totiž není zadarmo a ty ČD mají ve svých nákladech leccos,… Číst vice »
Režijkáře?
A režijkáře v důchodu.
Tak hoď ušáku něco do placu co ostatní nemusí. Neberu nabubřelý management , režijkáře , odbory (mohou míti všichni) a jízdy historickými vozidly na běžných linkách.
Tak ono jde zavzpomínat na dobu, kdy žádná konkurence nebyla, dotace se přidělila bez ohledu na to jestli vůbec nějaké vlaky jezdí, pro Č(S)D byli cestující substrát, ev.obtížný hmyz, který je tu nutné trpět, jo to byly panečku časy.
A mmch. když ty dotace nebudou plynout německým, ale českým soudruhům jakou výhodu z toho bude mít český cestující nebo daňový poplatník, kromě dražšího jízdeného?
Rychlíky jsou v režimu, kdy tržby jsou rizikem dopravce, takže pokud Arriva chce méně peněz než ČD, tak by měla jezdit ona. Pokud s ní budou/nebudou jezdit cestující je její problém.
Jj, a cestující, tedy občan, pro kterého má být ZDO poskytována, je vlastně úplně nedůležitý, že.
A jiní dopravci to snad dělají z lásky k cestujícím a jezdí zadarmo? A čím víc peněz zůstane doma, tím líp snad pro všechny, ne? To je základ ekonomiky. Co na tom není k pochopení?
Ušatá: v případě kdy ČD dosahují v osobní dopravě pravidelně ztrátu (za posledních 10 let tuším devětkrát), takže kumulativní ztráta za deset let je v řádu miliard, tak nemám problém s tím, aby to jezdili jiní dopravci. Jako pravicový volič si nemyslím, že by stát měl specializovat ztráty. Mimochodem není to tak dávno, kdy ČD prohlašovali, že musí osobní dopravu dotovat z nákladní.
Jinak pouze neschopností našich politiků a úředníků (krajských, MD) ohledně vypsání pořádaných tendrů viz. tyto linky hlásí mimo ČD akorát kapitálově silná Arriva a nikoliv ostatní dopravci s českými majiteli (např. GWTR, Regiojet).
Ztrátu měli vždy . Jen někdy něco dostali co prodali zase zpět .
prosím, sdělte některý stát celého světa, který provozuje žel. dopravu, kde tato doprava není státem dotována??
Například v sousedním Německu jezdí dálkové vlaky bez objednávky státu. Mimochodem již v ČR funguje několik linek bez objednávky MD a vcelku úspěšně.
„čím víc peněz zůstane doma, tím líp“ A co kdyby lidi v zahraničí přestali kupovat např. Škodovky? Asi by nebyl v roce 2019 přebytek zahraničního obchodu 150 mld. Kč. Ne, základ ekonomiky je úplně něco jiného.
Na to tihle nemyslí, co by se stalo, kdyby bylo podle nich. Po nich… klidně potopa, hlavně že peníze budou státu – totiž jejich.
No to doufám že nerozhodne jen cena. Cenově podstřelit ten aparát z Nábřeží Ludvy Svobody, který je tučně živen z každého lístku, je pro firmu s malým managementem nejjednodušší tah.
Nic Českým dráhám nebrání onen aparát zeštíhlit a pak díky tomu nabídnout o to nižší cenu.
Naopak – pokud bude platit, že „nerozhodne jen cena“, nebudou ČD k onomu zeštíhlení motivovány.
http://www.sosad.cz/odbory-na-zeleznici-spolecne-protestuji-proti-postupu-ministerstva-dopravy-pri-vyberu-dopravcu-na-rychlikove-linky-r14-a-r27/
On někdo bere šaška Berounského ještě vážně?
A vás?
Já nepíšu štvavé články.
Jen tak mimochodem, jaké máte důkazy, že aparát ČD je drahý, přemnožený apod.? Pak rychle s tím nejméně na NKÚ a na vládu. To snad pak není problém rychle změnit?! Nebo jsou to jen řeči? nebo domněnky? Tím nechci říct, že to není pravda, ale chce to důkazy a pak požadovat změny. Ale to se nedá dělat diskusemi na internetu, ale v praxi. Tak do toho, když to víte a můžete doložit.
A kdo podstřelil cenu před 15ti lety, aby tam nezačal jezdit Connex nebo Viamont s fungl novými Desiry?
Jinak pro upřesnění, management na nábřeží je léta (bohužel) živen zejména z daní občanů tohoto státu, tedy i z vašich.
Cenu (40 Kč/km, předpokládám že netto) podstřelily ČD, a. s. Vtipné je, že následná vyjádření typu „nekalkulovali jsme odpisy“ (u tehdy cca 9 let starých rakví) či „počítali jsme s průměrnou tržbou (tuším) 0,85 Kč/km“ atd. byla do odborných médií (tehdy to bylo podrobně rozebírání v Železničním magazínu, který jsem v době „raně-internetových“ četl v tištěné verzi) tlumočena mluvčím ČD Alešem Ondrůjem – pozdějším mluvčím docela jiného dopravce. 🙂 Ale to je vedlejší – ano, ČD tehdy podstřelily cenu mj. i na rychlících Plzeň – Most s částkou 16,70 Kč/km. A ve stejném termínu (od 12/2006) jako uvedené dvě linky,… Číst vice »
Pokud nemáme organizaci, která je schopna pro vládu, státní správu a pod. spočítat možné náklady a z toho vyplývající ceny podle daných (požadovaných) parametrů, pak to nikdy nebude objektivní a nenapadnutelné. Ty rozdíly v cenách za dodržení podmínek pro všechny stejných, nemohou být tak markantní. Vždy se musí doložit, co v těch propočtech, cenách je a co tam není a proč. Pak lze teprve srovnávat. Navíc z logiky věci musí vycházet, že čím větší dopravce, tím by měl mít celkově náklady nižší při zajištění potřebných parametrů, rezerv apod.
Dejte pokoj s Desiry. To opravdu není vozidlo, které by stálo za to a už vůbec ne na rychlíky. Ano, nejlepší jsou klasické čtyřnápravové vozy, ale je to samozřejmě dražší. Čili chceme kvalitu a komfort nebo jen jezdit za každou cenu levně a mizerně? Těžko pak dostat lidi z aut, když to půjde takto dále. A i ty vyšší ceny se vrátí třeba tím, že pak ubude aut na silnicích, protože lidé rádi pojedou vlakem. Ale pro to se musí něco udělat. Soukromí dopravci a tzv. výběrová řízení to nevyřeší.
Ano musí se pro to něco udělat, proto zakonzervovat mizerný stav na R14 na 7let je ta největší kravina a je jedno kdo z téhle dvojice to bude, 845 nebo 843 není ani jedno vhodné tam nechat smrdet 7let, ale to je jen problém MD, zadat na dva roky a okamžitě zajistit řádnou soutěž na delší dobu,aby mohlo dojít k posunu k lepšímu, do Liberec – Pardubice se investovalo dost peněz na zrychlení a je potřeba k tomu dodat i odpovídající vozidla
co je na R14 tak hrozného? krom jízdní doby. Linka vcelku slušná, jsou tady mnohem horší linky… R8, R9, R11, R12, R17, R26…
Taky doufám, že se tak s 3-4 letým předstihem konečně dočkáme od MD soutěže i na R11. Za nějaký 2 roky by mohl být ideální čas ji konečně vypsat. Drahám, jestli se nepletu, tady má vypršet smlouva někde kolem roku 2026. Proč by ten dosyp za ztrátu, měl dostávat navždy jen ten jediný správný dopravce. Tak tři až čtyři roky předstihu by mělo bohatě stačit, na sehnání a repas vagonů. Třeba by nám svitla i naděje, zbavit se těch vyplyšených béček v ČD kvalitě a nahradit nějakou ojetinou ze západu (kéž by i s klimou). No to by byl přímo… Číst vice »
tahle linka moc pro soukromníky zajimavá nebude, 3lokomotivy, dlouhý cestovní čas, a ojetiny ze západu nejsou žádná výhra…
A v čem jsou klasické čtyřnápravové vozy lepší, když vezete sto lidí ve vlaku?
Že můžete semo tamo k těm dvěma béčkům vozit ještě 75 tunovou lokomotivu?
souhlasím desira někde na Os místo 814 jsou ok, na rychlících to nemá co dělat…
Ano, na tento rychlík se hodí jedině „lokomotiva nízkého výkonu s možností přepravy cestujících“.
Přesně . Lépe stopadesát malych soukromníků s novými nebo zánovními vozy a vstřícným přístupem než jeden předražený moloch se špinavým šrotem . Doufám , že v této nabízené kvalitě bude rozhodovat výhradně cena. A pokud je to tak jednoduché proč touto cestou nejdou České Dráhy ?
soukromníci mají nové zánovní vozy? 😀 😀 krom LE ani omylem …
RJ bude mít nové v ÚK , Arriva , DLB a Leo soupravy v pohodě , GWTR je slabší ale dohání to vstřícností . Nevidím jedinou linku kde by jezdily horší vozy než doposud. ČD je sice moloch ale mají ohromnou výhodu ve znalostech tratí , provozu a mohou , s ohledem na množství , soutěžit soupravy za ceny , o kterých by se soukromníkům s pár vozy ani nezdá. Bohužel všichni víme , že to tak není a proto budeme rádi za každou linku kde odejdou. Měli by se zamyslet a posílit , mít vizi . Myslím že ideální… Číst vice »
Je vidět, že Arriva nemá ani špetku soudnosti. Být na jejich místě, tak se zasoustředím na dosavadní ne moc lichotivé hodnocení tím, že si dám do kupy to, co jsem před rokem vysoutěžil. Budu dbát na vypilování služeb tam kde jezdím, na návrat k dobrému jménu a podobně. Na dva,čtyři roky si dám pokoj a pak se můžu hlásit do dalších soutěží. Jo, to je přístup, kterého bych si u nich za ty čtyři roky vážil. Ale hnisající rána se nezacelila a už se bezhlavě hlásí za každou cenu do dalšího dobrodružství ? Čili jaká koliv reflexe se nedostavila……ani bych… Číst vice »
Obdobně nesoudné mi přijdou ČD.
Na mnoha linkách pravidelně jezdí s vysokými zpožděními, jejich služby jsou mnohdy „nevypilované“, a hle – s nesoudností sobě vlastní chtějí dál provozovat uvedené tři rychlíkové linky.
Nedají si pokoj, přitom těch svých problémů (a vůbec i objemu výkonů) mají ažaž.
“ Na dva,čtyři roky si dám pokoj a pak se můžu hlásit do dalších soutěží.“
Které soutěže se budou konat za 2 – 4 roky?
Ono většina zpoždění je dáno vylukami, takže to je mimo vliv dopravce. Jo já zapomněl, soukromníci zpoždění nemají, haha.
– To, že „soukromnící zpoždění nemají“, jsem nenapsal a ani si to nemyslím, tzn. vkládáte mi do úst něco nepatřičného a takříkajíc polemizujete sám se sebou.
– Aspekt „zpoždění daných výlukami“ platí samozřejmě i pro Arrivu.
A mimochodem – čekal bych, že „národní dopravce se 160+letou tradicí“ už ví co a jak a umí při plánovaných výlukách stanovit takové výlukové jízdní řády, aby se v úseku za výlukou nejezdilo se zpožděními.
Tím jako myslíte poručit fyzikálním zákonům – když to po kolejích trvá 10 minut a po silnici třeba 30 a kapacity tratí … On si ho třeba i národní dopravce připraví, jenže Arriva na to výlukové opatření např. na 070 dost dlabe a trať je jednokolejná, čili přednost má R, takže to zpoždění osobákům ČD se předá velmi rychle. Ale chápu, je potřeba si kopnout.
„když to po kolejích trvá 10 minut a po silnici třeba 30“
… tak je potřeba vytvořit výlukový jízdní řád, který s těmi +20 (reálně ještě více kvůli času na přestup vlak-bus a pak zpět bus-vlak) minutami bude počítat.
„Arriva na to výlukové opatření např. na 070 dost dlabe“
To vím, že tomu tak bylo; a je špatně, že tomu tak bylo (posuzuji v této věci stejným měřítkem OBA dopravce).
Ono ta jaksi není jen na nich.
A za plesnivý béčka na spoustě R linek můžou taky výluky!
za ty snad může objednavatel ne.
Objednatel chce u rychliků nízkou cenu doplatku, tržby jsou starostí dopravce. Pokud je díky kvalitním vagónům nebo jednotkám přiláká nebo vinou například B249 vyžene je problém dopravce. Pak je zase na rozhodnutí objednatele, zda-li linku nechá volnému trhu, bude objednávat dopravní obslužnost, nebo rychlíky úplně zruší.
Zlatá béčka a plíseň jsem tam, nikdy neviděl. Jezdím s nimi rád a nějak mně to nevadí. A to jsem na dopravu dost náročný. Nová vozidla toho moc nenabízejí. Je to jen taková Potěmkinova vesnice, nablýskaná paráda, stejně jakoby nové a kvalitní autobusy, zejména třeba v MHD v Praze.
To máš pravdu . Taky vzpomínám na Š1203 , dnešní dodávky jsou úplně mimo. U těch vlaků a busů je to stejné. Žádný Vectron nemá na Bobinu a takové RTO to bylo něco ……….. Je idět , že máš za ušima 🙂
Když chceš jezdit na režijku, tak jsou ta béčka zlatá.
Já myslím, že režijkáře by mohlo převzít Cargo, pár Zetek s pivními lavicemi by mohlo vyhovovat.
No když se někdo pořádně podívá , poslední dobou, jak je předpoklad že by někde mohl jezdít soukromník, rychle je naplánována výluka, než začala ariwa jezdít na Rumburk, celou dobu jedná výluka za druhou, teď. Nic. Jinak rychlíky Liberec- Pardubice už měly být před rokem či dvěma, ovšem či čert nechtěl skočili jím do toho archeologové a posunulo se to v tichosti. Jaroměř hotová tak hurá do boje, a rychle výluka Bílá Třemešná – Semily. Tak takto se to pytlíkuje. Tak rychle palce dolů
Vypadá to sice podezřele, ale zrovna u linky Pardubice – Liberec to chtělo MD zadat přímo ČD, na poslední chvíli do toho skočila Arriva a výluky se plánují dlouhodobě, ano nějaké menší se třeba dodatečně vkládají, ale určitě nic velkého.
podle posledních informací pana Hamáčka, že ten kdo rozhodne bude pouze on sám a nikdo jiný, to vypadá asi tak, že do „soutěže“ Arrivu vložilo MD samo, bohužel. A proto rozhodne pan ministr osobně, aby náhodou los nepadl ve prospěch ČD
S nabídkou přišla Arriva, ani MD ani pan Hamáček. Nevím o tom, že by MV rozhodovalo o dopravě.
Aha, na poslední chvíli do toho skočila Ariva? A jak? Co když jim to někdo vždy vytáhne tu nabídku..
Jak mohou za zpoždění? To by stálo za vysvětlení. Nebo je to jen neznalost a nenávist k ČD z nějakých důvodů?
Dobře, to máte taky pravdu. Nebojte, i toto si uvědomuji. Pak jsou tedy misky vah téměř vyrovnané a já se musím v tomto případě přesto přiklonit se skřípěním zubů na stranu ČD. Jen proto, že když už bych někoho podpořil, tak českou firmu.. Protože pak nevidím důvod, proč mají dotační penize za tuto dopravu mizet v zahraničí. A ještě kdyby tady Arriva jezdila s něčím výrazně modernějším, tak prosím. Ale v kontrastu.toho že si z nás vyloženě dělají srandu a evidentně nam dávají najevo že jsme druhořadí občané tím že sem posílají 845, říkám NE ! A to jsem hooodně… Číst vice »
To by mělo být v podmínkách každého výběrového řízení, že zájemce neměl v poslední době žádný průšvih, že by nezvládl převzatou zakázku.
Už jen to slovo „převzatou“ inklinuje k tomu, jako by se to nemělo vztahovat na (byť sebeprůšvihovitějšího) dosavadního provozovatele té linky.
Zajímavá by byla i definice slova „průšvih“ (či jeho definované obdoby).
Ale to je dvojsečná zbraň, někde by to přímo nahrálo konkurenci toho správného dopravce. Takové šumavské linky předchozí dopravce vůbec nezvládal, srážky vlaků s mrtvými z jeho viny, každý týden chcíply (nebo ještě lépe hořely) aspoň dva brejlovci, o plesnivých pojízdných saunách Bmo, kde bylo v horním patře jak ve skleníku, to o profesionalitě moc nesvědčí.
Naopak pro ARRIVu je to logické ucelení provozního souboru. Má už linky do Rumburku, Turnova/Tanvaldu a osobáky do Lomnice nad Popelkou. Linky do Pardubic a Ústí n. L. jim vytvoří ucelenou síť.
takže bude-li tomu tak, Bože dej ať není!, tak potom za veškerá zpoždění v regionu liberecka ponese plnou odpovědnost Arriva, dceřinná společnost Deutsche Bahn – to bude srandy kopec. DB bude odpovědné za zpožděné vlaky v Čechách, pardon v „sudetech“
„vybere dopravce „na základě posouzení všech argumentů férově přímo on, aby sňal břemeno rozhodnutí z exponovaných a napadaných nejvyšších úředníků ministerstva““ Vůbec zajímavé, že „ANO, bude líp“, od začátku své existence hlásající mj. boj proti předraženostem ve státní sféře, vůbec uvažuje nad tím, že by to nakonec dostal dražší zájemce, a to mj. s „férovým podpisem“ pana „ministra dvou ministerstev“. Už vůbec to je zajímavé – ministr konající práci dvou ministrů navíc ještě sám férově posoudí všechny okolnosti? Tzn. ti úředníci, kteří jsou k těmto úkolům určeni, budou vyhozeni? Nebo budou mít o to méně práce? Nebo by to vyhodnotili… Číst vice »
Nj řešit dopravce 2 měsíce před nástupem je stupidita nejvyššího kalibru. Takové věci se mají řešit několik let dopředu, aby měl případný dopravce se na to po všech stránkách připravit.
Nebyli borci z ministerstva na školení v Bratislavě?
Nějak mi vypadli ve větě slovíčka: …aby měl případný dopravce dost času, se na to… Ale jak vidím, podle reakcí, tak jste si to všichni doplnili sami ;-). Škoda že nejde komentář nějak dodatečně upravit, všiml jsem si toho hned, jak se komentář zveřejnil.
Pardubice – Liberec, Liberec – Ústí ČD a Moravu dostane Arriva, aby se neřeklo, že všechno dostaly ČD. I když by vzhledem ke krátké době do startu by bylo jistější všude nechat ČD, než riskovat, že Arriva nevyjede. Aby to nedopadlo, jak vloni na Tanvaldy, i když je jasné, že Liberecký kraj by rád měl Monopol Arriva ve svém kraji. Když pronáší lži typu, že za delší jízdní doby mezi Pce a Libercem můžou vozy řady 843, které jsou výkonnější jak 845.
„Když pronáší lži typu, že za delší jízdní doby mezi Pce a Libercem můžou vozy řady 843, které jsou výkonnější jak 845“
Relevantní srovnání může být učiněno jen při porovnání „843 + dva přípojné vozy“ (reálné řazení rychlíků Pardubice – Liberec) vs. 845 (případně 2x 845.
Ne výrokem „843 je výkonnější než 845“, kterýžto výrok je velmi zavádějící, resp. platil by jen pokud by 843 jezdila na oněch rychlících sólo.
Máte pravdu, zde trochu mystifikuji. Pro 2 vlečňáky musí být 2x 845 (kapacitně sólo 845 by nestačila), pro jeden sólo 845 (tam by 843 ještě stačila), ale to, že delší jízdní doba je způsobena výběrem vozidla, je lež, tak za tím si stojím, však jaká prodleva vzniká díky pobytům, při čekání na připoje, pak traťová rychlost taky není nejvyšší, 843 ani nevyužívá svou maximální rychlost
„však jaká prodleva vzniká díky pobytům, při čekání na připoje, pak traťová rychlost taky není nejvyšší, 843 ani nevyužívá svou maximální rychlost“
Předně – čekání na přípoje (nad rámec stanoveného jízdního řádu) je věc, která do konstrukce jízdních dob vůbec nevystupuje.
Délka pobytů závisí mj. na počtu a šířce dveří.
„traťová rychlost taky není nejvyšší, 843 ani nevyužívá svou maximální rychlost“
Ano přesně tak – 843 + 2 vozy jsou velmi líné, viz zejména úsek a směr Olomouc – Bruntál. Nic k chlubení v tom aspektu, co tam ČD nasazují a co tam „dočasně“ chtějí nasazovat dál.
Mluvím třeba o Staré Pace, kde díky čekání na připoje je 5 minutový pobyt
Tak v případě 845 jde jen o jedny dveře navíc a jak vídáme ve stanicích, lidé se nahrnou k nejbližším dveřím a je jim jedno, že druhé jsou volné, navíc, vlastně 843 má jedny dvoukřídlé a extra pro vozíčkáře, takže vlastně nastejno.
Divná matematika.
Nejsem si jist, jestli Vám dobře rozumím, když píšete, že by Liberecký kraj měl rád monopol Arrivy. Zaprvé ty rychlíky objednává MD, a nevím do jaké míry do toho může kraj mluvit. Zadruhé tratě na Frýdlantsku, Jablonecku a Tanvaldsku obsluhují ČD a na trati 086 zase jezdí Trilex. To má k monopolu jednoho dopravce daleko…
Vím, že v Libereckém kraji, to má Arriva ještě trochu daleko, ale vzhledem k protěžování Arrivy (i když se prokázal střet zájmů) v posledním výběrovém řízení a snaha Libereckého kraje tlačit na MD, jejich rétorika je skoro až diktátorská, jaká vozidla by tam měla jezdit, je docela jasné, kterého dopravce by tam rádi viděli.
Co to zněměná protěžovat? Něco s protěží, nebo snad s těžbou?
proč to máme na Moravě odesrat my?
A proč my v Čechách?
Já bych viděl nejraději na všech 3 tratích ČD, ale vsadím se, že minimálně jedno Arriva dostane, aby se neřeklo, že neliberalizujeme.
třeba proto že u nás jezdí mnohem horší soupravy a taky se to všechno řídí z čech tak si to užijte…
To už tady mimochodem při jedné z pseudosoutěží bylo (už si nevzpomenu, na kterou to bylo linku) – jeden z dopravců dal nejnižší nabídku, ale uvedl u ní, že ji garantuje jen v případě, že ten kontrakt získá do – tuším – 30. 9. toho roku, aby měl aspoň 2,5 měsíce (?) na přípravu. MD ale řeklo, že tento termín splnit nemůže, protože lhůty vyplývající z ohlášení soutěže do věstníku atd. (Pravda, tehdy zjevně šlo o nabídkové řízení – veřejnou soutěž, ne o „rozstřel“ v podobě poptávkových řízení. Taky mě napadá, že jestli se teď chce MD vymlouvat na „kdokoliv… Číst vice »
Však to chtěli dát na přímo ČD, ale raději vzali v potaz i nabídku Arrivy, aby to někdo nenapadl. Však nejlevnější neznamená nejlepší, ČD nabízelo teď 843, později novější jednotky. A sice 843 je trochu hlučnější ve velkém oddíle, ale jinak to je docela pohodlné vozidlo (i přívěšáky, navíc ty mají nezávislý bufik na topení).
Však 845 je také pohodlné vozidlo.
„později novější jednotky“ – právě – neschopnost udělat soutěž včas a tím pádem umožnit nasazení moderních jednotek již od začátku kontraktu, ne nesmyslně v jeho průběhu (což mj. znamená o to kratší dobu, kdy ty nové jednotky mají jisté výkony, než onen kontrakt skončí; tato věc je důležitá právě u nových jednotek pořízených za poměrně velkou částku, kde čím delší je kontrakt, tím menší cena za km může být kalkulována v kalkulační položce „odpis vozidla“).
845 a pohodlně vozidlo? Hahahahhaha:(
845 je příšerné vozidlo…
Jo jako ty nové jednotky do Kladna, které tam už dva roky jezdí, takové, které svět ještě neviděl!
Tam už v roce 2008/2009 slibovaly ČD Desira (výměnou za to, že dostanou 10letou smlouvu, což dostaly; ale Desira nepořídily).
Chvála bohu za to, že nepořídily.
Je mi jasné, že tam neplatí režijka, ale to už jsme si vyjasnili jinde.
Není mi ale moc jasný argument, že přívěšáky mají nezávislý bufík na topení.
Jen pro informaci: 845 má topení společné pro oba vozy, odpadním teplem z chladícího okruhu motoru + Webasto, takže oč jde?
Já vím, že nám tu režijku závidíte
Takže, když z důvodu nějaké poruchy to přestane topit, tak to odnese celá jednotka, v případě ČD máme další 2 ze 3 vozů topící.
845 topí většinou i v červenci.
nic nového pod sluncem. 262 kdysi také topily i v červenci a čím větší teplo tím více – byly totiž topením napojeny též na chladící systém motoru jako takového. Nedávno jsem jel s 845 Arriva z Tanvaldu do Brodu – tedy z kopce, a teplo, že cestující naříkali jaká tu je asi „zima“ když venku bude kolem 40°C. Já myslím, že v tom případě by se Arriva nerozejela ani z kopce.
Měj jsem ji několik desetiletí a pak už jsem si řekl dost. Už ji nějaký čas nemám (kecám, mám, leží mi neplatná v šuplíku) a nějak mi nechybí, stejně jako ten státní moloch.
Jen jestli nejste zapšklý bývalý nádražák, kterého vyhodili.
K 843 by stacilo pripojit ABfbdtn a byl by to v pohodě rychlík
O tratiLiberec-Pardubice se hodně dlouho vědělo, že ČD smlouva skončí. Už před těmi drahnými lety jsem psal. že to chce soutěž aspoň na 10 let, požadovat nové jednotky. To co tam nyní jezdí a říká se tomu rychlík je fraška. A jak to dopadlo? Vlastně neuvěřitelně.Co tam na ministerstvu dělají. ANO, dlabou na to.
A to, s čím jezdí Arriva, není fraška? To patří na rychlíky? Ve své podstatě taková, opět , tramvaj, nikoliv kvalitní, komfortní vozy, aby cestující jel pohodlně, s určitým soukromím, komfortem. s dostatečným počtem WC (tím myslím . jedno WC na max. 50 sedadel) apod.
Myslím tím, že fraška se soupravami bude pokračovat s jakýmkoli dopravcem. Soutěž se měla vypsat minimálně 2 roky dopředu aby byl čas zajistit nové jednotky.
Tuší někdo zasvěcený, jak se stane, že jsou ČD výrazně dražší (zase)? Však oba dopravci nabízí podobně staré jednotky, jejichž provoz nemůže být na údržbu až tak výrazně jiný. Řekl bych, že už z tohodle je rozhodnuto, což mě mrzí, komplikuje mi to cesty do Děčína, ale co už. Jen bych byl rád, aby ČD už začaly dělat něco jinýho jak prohrávat jednu linku za druhou.
Klidně přiznám, jsem proti Arrivě zaměřený, ale jde blbě podporovat ČD, když jsou objektivně neschopný.
Třeba si Arriva může dovolit být o tolik levnější, protože nemusí platit hromadu odborářů, kteří toho stejně moc neudělají? 🙃
Dopravce platí odboráře? Můžete vysvětlit?
Členské příspěvky jdou asi od koho? Od zaměstnanců ČD
S prohráváním jedné linky za druhou nenaděláte nic. Dnes je IN dávat linky soukromníkům. Viz Ústecký kraj.
Udělají optimalizace vyhozením zbytečných lidí na nábřeží a pořádně nabídky.
železnice v Ústeckém kraji – toť bordel nad bordel do nebe volající. Jedenkrát jsem je Žatce. od té doby razím heslo: „V Ústí sednout do R vlaku, nikde nevystupovat, jet až do KV, neotevírat okna, nedívat oknem ven. A modlit se, abych už projel UL krajem a zpět“
Podstřelit cenu můžou vždycky.
Dražší musí být, protože zajišťují více věcí v dopravě komplexně. On to někdo dělat musí a po těch soukromých dopravcích nikdo nic nepožaduje ani kvalitativně, ani jiných podmínek typu rezerv, strategických požadavků atd.
Jaké rezervy a strategické požadavky mají ČD?
Něco konkrétního by nebylo ? Takto ten příspěvek vypadá jako lejno v dárkovém balení plné nesmyslných frází . Modrá armáda to byla jenom jako , nikdy nebojovali ani proti dotacím , covidu ani za lepší nebo čistější vlaky. Jen , jako jeden muž , stáli s nataženou rukou
Taky zajímavé vyjádření MD. Nikde tam není ani náznak omluvy nebo připuštění vlastní vinny na celé té komedii. Ta situace prostě vznikla sama od sebe. Ještě to mohli svádět na ono magické „se“… „Ministerstvo samozřejmě aktuální stav nepovažuje za ideální a je si vědomo časového prostoru pro přípravu rozjezdu provozních souborů. Toto časové pnutí vychází ze vzniklé situace,“
Vznikla, jelikož se od začátku počítalo s přímým zadáním ČD, tudíž nijak soutěžit nechtěli. To, že do toho vstoupila Arriva, je druhá věc.
Dle vaší teze by i ono přímé zadání tedy bylo na poslední chvíli, bez možnosti výraznějších kvalitativních změn.
Plus alibismus přinejmenším ze strany MD, kdy nyní je už jasné, že v českém prostředí je několik relevantních neČD dopravců, tzn. nelze předem předjímat, že by žádný z nich neměl o provozování oněch rychlíků zájem a že by nepřišel se svojí nabídkou.
Zde jde, ale o to, že o změně ani neuvažovali, nabídku Arrivy raději ale vzali v potaz, po předchozím rozhodnutí antimonopolního úřadu, který řekl, že se musí zabývat i nevyžádanými nabídkami. Tj. Arriva oslovila je, ne oni Arriva, a jak jsem se vyjádřil už dřív, osobně si myslím, že nevyžádanými nabídkami by neměla bý povinnost se zabývat, ale holt antimonopolní úřad má jiný názor. Takže nebýt nabídky Arrivy, by už smlouva mohla být podepsána klidně. Navíc ČD jasně nabídly 843 teď, později nové jednotky.
Právě – rozhodnutí ÚOHS je ministerstvu dopravy již z dřívějška známo.
Tzn. s oněmi „nevyžádanými nabídkami“, které mohou, navzdory své „nevyžádanosti“, onomu ministerstvu přinést úsporu finančních prostředků (!); vzhledem k existenci několika dalších dopravců mohlo očekávat tuto situaci, přesto to nechalo na poslední chvíli (aby se pak samo mohlo vymlouvat na „časovou tíseň“?).
Ono to „levné“ nás přichází pěkně draho v jiném směru. A tím se nikdo nezabývá. jen cena dopravce není tím, co je tak podstatné.
Ale to drahé je ještě dražší . Ty tady házíš samé fráze jako nějaký nástěnkář .
Jistě, že se nabídkou Arrivy muselo MD zabývat, protože k podpisovému automatu směrem k ČD není žádný důvod. To, že se to může, není důvod.
Minimálně časová tíseň a problémy Arrivy při rozjezdu naposledy, kdy měly více času, by se jako důvod dalo brát.
„Minimálně časová tíseň“
Kterou si MD způsobilo samo (aneb výběr dražšího dopravce zdůvodnit vlastní neschopností).
Kdy se konečně naučíme, že cena není jediný faktor? A 845 rozhodně není lepší vozidlo, abychom mohli říct, za méně peněz více muziky. Vlastní neschopností? MD počítalo s přímými zadáním ČD, žádné výběrové řízení ani dělat nechtěli.
„Kdy se konečně naučíme, že cena není jediný faktor?“
Podsuv se subjektivním názorem a jeho touhou jej změnit na objektivní skutečnost.
(Dle jiného názoru, je naopak cena jediným „neprůstřelným“, nezpochybnitelným faktorem v situaci, kdy kvalitativní a další požadavky na dopravce/vozidla/atd. jsou nastaveny v zadání výběrového řízení.)
„Vlastní neschopností? MD počítalo s přímými zadáním ČD, žádné výběrové řízení ani dělat nechtěli.“
Ano, vlastní neschopností.
(jak už jsem psal výše) Neschopností předpokládat, že nabídku předloží i jiný zájemce; ruku v ruce s již dřívějším (vámi zmíněným) rozhodnutím ÚOHS v těchto věcech.
Časovou tíseň si způsobilo ministerstvo samo.
Jo % odreknutych spojů, zpoždění, nedodržení řazení,… Vinou dopravce by byl zajímavý údaj, nespolehlivé dopravce nebrat.
To nevysvětluje za A – proč to přímé zadání probíhalo jen pár měsíců před novým GVD. Kompetetní managment by to naplánoval s časovou rezervou.
za B – proč přímé zadání pro ČD brali jako hotovou věc, když nad tím, jak je vidět, nemají kontrolu. Kompetentní managment by to anticipoval a zajistil se proti tomu.
Výsledek je tedy dán, Arriva Čechy a ČD Moravu. V Liberci a okolí to holt měsíc, dva vydrží že občas rychlík pojede občas nepojede. Zajímavé bude jestli ČD budou muset rozdávat výpovědi, pokom budou chtít náklady na odstupné. Smlouva sice končí,ale měli důvod očekávat podepsání další.
Jaký měly důvod očekávat podepsání nové smlouvy?
Lidi se přeberou. S těmi Arriva nemá problém, techniku díky převzetí Desir od Alpha trans se uvolní několik 845, další má půjčené Regiojet.
Ukazuje to pouze na to, že ČD jsou nejdražší dopravce v regionu a nevyhlášním soutěží jsou pouze poškozováni daňový poplatníci a občas i cestující. Na nové dieslové jednotky čekají v některých regionech již několik let.
Lidé by museli odejít od ČD leda na dohodu, na klasickou výpověď je už pozdě, aby od Prosince mohli jezdit u Arrivy. Resp. by samozřejmě mohli, ale těžko budou asi jezdit pro 2 dopravce na HPP, tak aby udělali normu. Ale tak vyšší cena automaticky neznamená, že to je špatně, stejně jako nižší cena automaticky neznamená lepší. Navíc 843 nemá akorát tak WiFi, narozdíl od 845, jinak, co se týče komfortu pro cestující, to je podobné, naopak při složení 843 + 2×043 to jsou 3 na 3 vozy, u složení 2×845, aby dosáhly kapacitně na předchozí složení to jsou 2… Číst vice »
„navíc u vozů 043 se dá případně přejít do vedlejšího, mezi jednotkami těžko projdete.“
Zato každá jednotka sama o sobě má větší kapacitu než samotný vůz (ex) 043. Tzn. nepřesné srovnání (pominu-li vůbec smysluplnost argumentu „přínos způsobený průchodností mezi dvěma vozy“).
Zde nejde o kapacitu, ale o toalety, a přitom jaký jsem tam zažil triko (jak někde na Václaváku, stále se tam někdo tlačil), se docela hodí, že na 3 vozy byly 3 zachody, v případě potřeby lze přejít na WC do druhého (ano do motoru nelze). No na složení 843 + 2×043 je potřeba dvou 845.
A další výhoda je vlastní bufik na topení v každém voze.
Nevim co se tady porad resi,na tyto rychliky budou nasazeny 845.2xx a 845.3xx jako zaklad,kdy kazda ma 2 wc plus jako posila 845.1xx kde je dalsi wc,coz dela celkem 3 wc na vlaku… 843 ma jeden zachod,kde neni mozne prejit do 043 kde je vzdy take jeden zachod tak 845 versus 843 na pocty zachodu a pruchodnosti je naprosto schodna!! Resi tu blbosti typu pocet zachodu,ze by dochazeli argumenty??
Pokud vím, 845.2 je jen 5 kusů, tak leda by stáhli odněkud 845.3, či modernizovali 845.1. aha, takže je důležité jestli je vakuové WC nebo ne, ale už není důležitý jejich počet?
A to nemluvíme o patku a neděli, kdy to jezdí 5 vozové, to bude potřeba více jednotek, aby se dosáhlo stejné kapacity. I když kdo ví, část lidí to třeba vyžene na Os/Sp Pardubice – Hradec, In karta (25, 50), takže tolik posil nebude potřeba. A nevýhoda jednotky, že se vždy musí přidat celá, či při poruše odstavit. V současné podobě to jde po jednotlivých vozech.
„výběr Arrivy může být považován za risk, protože pro dopravce to znamená během dvou měsíců připravit start dalších vlaků“
Ten risk si z toho udělal sám objednatel svoji neschopností.
O kolik minut Arriva prodlouží jízdní dobu z Rynoltic do Křižan?
Ty jednotky nejsou zas takový lemry, 843 s jedním je o něco svižnější, proti 843 se dvěma už je zase svižnější 845,ale mají mizernou adhezi,ttakže za špatných podmínek to může být horší
V požadavku výberka není nic jako „stihnout jízdní doby podle našeho jř?“
Asi se hledají důvody a způsoby, jak to ještě zadat ČD,. Jinak by se už dávno ohlásilo vítězství Arrivy. Celé je to fraška, rozhodovat dva měsíce před vyjetím. Nezlobte se, ale kde to jsme? V Německu se soutěží minimálně několik let dopředu.
Technická poznámka: motorový vůz ř. 843 není jednotka. Je to motorový vůz.
To je takový nešvar, že se nemluví o motorových vozech, vagonech, lokomotivách, soupravách stálých nebo variabilních, jablkách nebo švestkách, všechna podstatná jména jsou zbytečná kromě jednoho jediného všechna ostatní nahrazujícího: „jednotka“.
Je to vozová jednotka a ne soupravová jednotka. 🙂
A to je ta výhoda, že se dají připojovat další vleky, motory a je po starostech i po problémech s kapacitou a cenou. Vše se dá přizpůsobit dle potřeby.
Jedna ostuda od Arrivy minulý prosinec už stačila, nechceme to tu mít znovu. A snižovat kapacitu linky R14a (která jezdí věčné přeplněná) nasazením jediné jednotky 845 skutečně ke zlepšení nepřispěje. Nižší cena zkrátka není vždy lepší volbou, což v tomto případě platí dvojnásob.
jezdíte tam stejně často jako jste jezdil do Vidnavy?
Já jsem snad tvrdil, že jsem někdy jel do Vidnavy?
no právě
V této situaci není žádná lepší volba. Jsou jen špatné volby. Dražší volba se zastaralými vozidly, nebo levnější volba se zastaralými vozidly a možnými problémy při zahájení provozu.
843 nejsou, narozdíl od 845, zastaralá vozidla. A narozdíl od 845 mají např. zdvihací plošinu
Obě tato vozidla jsou zastaralá. 845 aspoň nemusí objíždět.
U složení 843 + vozy je aspoň záchod v každém voze, u 845 to je záchod na 2 vozy. Navíc nyní se u rychlíků Pardubice – Liberec taky neobjíždí, nevím jestli to je díky výluce, ale jezdí tam i 943.
“ Navíc nyní se u rychlíků Pardubice – Liberec taky neobjíždí, nevím jestli to je díky výluce“
Ano, je to kvůli výluce.
V bezvýlukovém stavu se tam jezdí bez řídicích vozů (což snad sám víte, když jste o něco výše psal o dvou 043, vzájemně průchozích; s řídicím vozem namísto druhého přípojného by to bylo pro běžné cestující neprůchozí).
Jezdilo se v loňském GVD, letos jsem tam jel párkrát až teď při výlukách, tak jsem si nebyl jistý.
Ale mezi řídícím vozem a přívěšákem se procházet dá (pro cestující), ne?
To, že 845 nemají zdvihací plošinu neznamená, že není jak dostat vozíčkáře do vlaku. Takže myslím, že tohle je zrovna maličkost. Naopak ale mají uzavřený systém wc, což Arrivě nahrává.
Proti Arrivě, menší počet záchodů na vlak, problémy při posledním startu (při delším času na přípravu).
Na „dvoustovkových i třístovkových jednotkách“ je vždy po dvou toaletách. A je pravda, že je do nového grafikonu málo času, ale Arriva díky prosinci ví, kde udělali chyby a již delší dobu se připravuje, jako by měla vyjet. Takže si myslím, že v případě výhry Arrivy se rozhodně loňský prosinec opakovat nebude.:)
Na polici naproti věšákům na kola mají skládací nájezdové ližiny, ale nikdy jsem je neviděl v akci.
Arriva má nějaké pseudonajezdy , kterými by měly vozicky dostat dovnitř. Reálně čtyři cestující zvednou vozíček s invalidou a šup s ním do těch úzkých dveří. Tady se s lidmi co neměli štěstí a jsou imobilní prostě nepočítá.
Jedna ostuda od Arrivy, tisíc ostud od Českých drah. Dejte to Arrivě. A jestli to kapacitně nezvládají, tak ať si moravskou rychlíkovou trať ponechají ČD, když je tam rozdíl cen minimální.
Co si objednatel zadá a vysoutěží, to by měl dostat. To je pak už jen otázka smluvních podmínek. Takže jestli nadávat, tak na (ne) schopnost právního odboru MD.
Právě že žádná soutěž neproběhla, pak je z toho takováhle trapná situace bez jasných pravidel, bez kterých tedy ani nejde určit vítěz, jakékoliv rozhodnutí bude vyvolávat pochyby. Priklad, jak se ti nemá dělat.
Je špatné že ministerstvo si nedalo do požadavků moderní vozidla. Holt jsme pořád chudý postkomunistický stát který si to nemůže (nebo nechce) dovolit. Takže se budeme dalších 7 let vozit morálně zastaralými škopky, ať už ze Studénky nebo Duewagu.
843 jsou morálně zastaralé ?
To byly už v době výroby.
Jsou vysokopodlažní (byť to trochu napravuje plošina pro vozíčkáře) a pokud za ně zapřáhnete dva vleky, tak celková dynamika jízdy je dost slabá.
Jde o rychlíky. Většina rychlíků je vysokopodlažní.
To že většina čehokoliv je nějaká, neznamená, že je to správně.
(Zrovna u zastávkových rychlíků – tzn. ne expresních spojů – považuji nízkopodlažnost za velké plus jak co do bezbariérové přístupnosti, tak i co do o to rychlejší výměny cestujících ve stanicích. Ostatně viz linky Praha – Česká Třebová – Brno i Brno – Břeclav – Olomouc.)
Toť otázka. V jednom vysokopodlažní voze s plošinou vezme jeden vozíčkář 2 – 4 místa k sezení. V nízkopodlažním asi 20. Teda ne přímo on, ale konstrukce vozu.
Podle této logiky by byl nejlepší Ešus, protože svojí bezbariérovostí místa k sezení (oproti klasickému vysokopodlažnímu vozu) ještě přidá.
Možná. Anebo jsi jenom nepochopil tu logiku. Taky možnost.
Nesmyslně předpokládáte, že nízkopodlažní vstupy jsou přínosem jen pro vozíčkáře.
Reálně jsou přínosem i pro lidi s jiným (byť ne tak závažným jako být na vozíku) pohybovým omezením, rovněž tak pro lidi s kočárky, ba i jízdními koly.
V součtu je tato skupina poměrně dost početná.
To jo. Ale ani jedna ta skupina neocení úbytek míst k sezení.
Tento úbytek lze kompenzovat o to delší soupravou (ostatně, na rychlíkových linkách Praha – Česká Třebová – Brno a Brno – Břeclav – Olomouc to ČD zvládly taky).
Ano. Ale pak ten vlak reálně jezdí dráž.
proč by měl být dálkový vlak nízkopodlažní?
Podobné důvody jako zastávkový vlak:
– Přeprava všech (kromě vozíčkářů třeba jenom lidi o berlích, s kufrem,…)
– Rychlejší výměna cestujících, kratší pobyty.
Já osobně v Ešusu přes den chodím do patra kvůli výhledu, ale kdyby SŽ nedělala nesmyslné PHS.
Na spěšňákorychlíky už existují (interpanter, flirt,….)
Záleží na tom, jakou kdo má morálku. Ale pro mě je něco, co vznikalo před 30 lety, taky morálně zastaralé.
Tak ono i to je relativní. Třeba žabotlam byl natolik nadčasovým vozidlem, že co se základní konstrukce týče tak se prakticky nelišil od dnes vyráběných jednotek.
Stejně tak dnešní klasický rychlíkový vůz se prakticky neliší od nadčasových rychlíkových vozů před 100 lety. Nějaký rozdíl tam ovšem přeci jenom je.
Ještě hůř, žabotlam předběhl dobu o tolik, že jeho následovníci (460, 560) se vrátili zpátky a většina stanic a zastávek té doby (a mnohé bohužel ještě dnes) jeho bezbariérovosti nebyla schopna plně využít. Škoda.
628.2 ?
Ty mají aspoň řidičáky pro vsechny…
Bohužel na těchto „rychlíkových“ linkách není změna vozidla za jakkoliv moderní žádnou spásou. Protože když se moderní vozidlo pořítí průměrnou rychlostí 53 km/h bude to stále pro mnoho lidí nepoužitelné. Moderní vozidlo je sice krůčkem kupředu, ale fakt je to jen krůček.
Moderní vozidlo může umožnit:
– (buď) změnu konceptu, kdy díky lepšímu výkonu, zrychlení a dalším vlastnostem, bude možné zkrátit jízdní doby, např. posunout pravidelná křižování (stanovená jízdním řádem) do sousedních stanic (něco takového proběhlo na trati č. 035, i když tam jednak díky novým vozidlům, ale zároveň díky provedené rekonstrukci tratě)
– (anebo) jízdní řád sice pořád stejný (beze změny jízdních dob a časových poloh), ale stabilnější (lepší stahování případných zpoždění) díky lepším vlastnostem nasazovaných vozidel.
A známá lež Libereckého kraje, že za delší jízdní doby může vozidlo. A připoje se taky přeloží? Třeba Stará Paka tam je 5 minutový pobyt jen díky čekání na připoje (jinak jeden Liberečák přijíždí v 23 a druhý 25, co nárok chcete vymýšlet lepšího, když jste omezen maximální traťovou rychlostí). Aby se zkrátila jízdní doba, tak se zruší připoje, všude budou minutové pobyty, ale se stejně v sezoně stíhat nebude, kvůli většímu počtu cestujících, nebo rekonstruovat trať na výši rychlost, však ani 843 nevyužije tu svou maximální.
„A připoje se taky přeloží?“
Pokud je přeložit nelze, platí odrážka č. 2 (nepopírám, že zrovna pro R Liberec – Pardubice by platila spíše ona).
Zato naopak na trase Olomouc – Krnov – Ostrava by jednotka řady 845 byla schopna dosahovat traťové rychlosti i tam, kde ji rakev zvládnout neumí (viz úsek Krnov-Cvilín – Skrochovice).
Odrážka 2 platí částečně, už nyní se zpoždění krátí dobře (na Libercích) a nová vozidla to těžko zestabilní, když průměrnou rychlost budou mít stejnou jako 843.
Modernost je zrovna ta vlastnost, která je úplně k ničemu. Krom samozřejmě kapacity, pohodlnosti a udržovatelnosti jsou zajímavé takové vlastnosti jako rychlost otvírání a zavírání dveří a výměny cestujících, rychlost jízdy a zrychlení (přirozená podmínka pohon na všechna kola), rychlost změny směru jízdy … konkrétně na lince Pardubice – Liberec aktuální, když na obou koncích může se hodit okamžitý obrat, když na úsecích Liberec – Turnov, Turnov – Stará Paka i Jaroměř – Pardubice chybí maličko ke vhodným půlhodinovým časům (Stará Paka – Jaroměř chybí více, ale snad i 46 km by se mohlo do půl hodiny stíhat, otázka je,… Číst vice »
Aktuální? Však na té lince jezdí soupravy proti sobě, není potřeba ostrých obratů v Pce/Liberci.
„Však na té lince jezdí soupravy proti sobě“
… což pak dopadá tak, že dopravce, který na obou konečných má více než 2hodinový obrat, má (dle informace z tohoto článku) nabídku o poznání dražší než dopravce, který přinejmenším na jedné z konečných má obrat krátký.
Jenže při ostrých obratech hrozí přenášení zpoždění (i když to bude jednotka bez nutnosti objíždět) a aspoň je vidět, že dražší nabídka není neopodstatněná. A aspoň je čas na úklid, teď po vystoupení cestujících, tam nastoupí úklidová četa, při ostrých obratech nemožné.
Ano při výluce je jasně vidět přínos ostrých obratů v Pardubicích
Teď Vás nějak nechápu, však liberečáci ani teď při výlukách ( u Dvora Králové) nejezdí na ostrý obrat, resp. skoro nic nemá v Pce ostrý obrat (krom pár Panterů na Hradec).
Nebo, jaký má přínos mít ostré obraty v Pardubicích (krom toho, že ušetřím soupravu)?