Arriva musela nasadit náhradní autobusy. Vlakům na Jedlovou došel písek a nevyjely stoupání
Motorová jednotka 845 ve Svoru.
Dopravce nestihl včas doplnit písek pro jízdu na sklonově náročné trati.
Dopravce nestihl včas doplnit písek pro jízdu na sklonově náročné trati.
Menší připomínka k pískování: Při každé revizi se mají pískovače uvést v chod a do sáčku za určitý časový úsek písek zachytit a zvážit zda množství odpovídá normě. Dále je nutné zkontrolovat zda písek dopadá na kolejnici před kolo. Pokud toto není v pořádku, pískování nefunguje jek má a vznikají problémy.
Žádný článek o tom, že se včera náhradní dopravou provozovaly kvůli adhezním podmínkám vlaky na Šumavě?
Aha, to nebyla ta špatná společnost…
Pana Sůru bych nepodezíral z nadržování ČD. Bude v tom něco jiného.
Když o tom nevím, tak je to těžké. Pokud budete mít takovou informaci, neváhejte mi napsat na sura@zdopravy.cz
https://www.idpk.cz/cz/zhorsene-sjizdne-podminky-na-trati-c-183-klatovy-zelezna-ruda/
Celý problém je, že DB nemá depo v LBC, bulharský strojvedoucí z je zároveň posunovač, koloťuk a opravář. Nedivím se, že zapomněl doplnit písek.
Jak často se stává, že fíra před odjezdem něco zapomene? Kdyby to bylo běžné, proč nedostávají check-list?
A k čemu by mělo být DB či Arrivě liberecké depo v případě rychlíků vedených mezi Kolínem a Rumburkem (Šluknovem)?
Arriva jezdí z Liberce Os do Staré Paky (Lomnice). Teď má přidat R do Pardubic a R do Ústí n.L. To nestačí?
Tak se mi to líbí, kucí modrý. Neduste to v sobě! Dostaňte to ze sebe!
Tak ať si to otočí.
Tak dnes si to vyzkoušel zas jiný dopravce,
vlivem zhoršených sjízdných podmínek na železniční trati č. 183 (Klatovy – Železná Ruda) jsou následující vlaky vedeny náhradní autobusovou dopravou:
Vlak R 768 v úseku Zelená Lhota – Železná Ruda-Alžbětín,
Vlak R 775 v úseku Železná Ruda-Alžbětín – Zelená Lhota.
A to prosím rychlíky vedené lokomotivou (srov. se zdejší argumentací o tom, že jedním z problémů Arrivy v této věci je, že na rychlících jezdí s jednotkami, které mají jen jednu hnací nápravu z celkových čtyř).
2 nápravy z celkových osmi.
Vypadá ro že po převzetí R14 arivou se už vlakem kezdit nebude protože to nevyjde
Vot těchnika! I hurvínky M131.1 tam všude jezdily i když hrnuly sníh až po okna. O M240 a M262 ani nemluvě. Ovšem neměly WiFi, to je pravda.😀
Pro upřesnění musíme dodat, že existoval jen jediný uvízlý hurvínek a ten řídil Bolek Polívka ve filmu Kalamita.
Jenže to se vopičil po ET89, co tam zůstal o mnoho let dřív.
A v létě Arriva stále před stanicí Bezděz od Bělé a pak u Nového Boru od Skalice u České Lípy. Stevard říkal, že se vlak přehřál… No, tak to by se asi na téhle trati stávat nemělo. Teď listí…
Kolikrát to bylo?
Za mě 4x.
Modrogumy zahájili útok pozerám 😀
Tak sa pozerej inam.
Že vy jste ten fíra, co to nevyjel 😀
Jestli dva dopravci ve stejný den a stejný časový rozsach,stejné trati,jeden vyjel a druhý nevyjel tak je to dopravcem , nasazenými soupravami.Co myslíte?
Arriva musela nasadit NAD. Proti Dý Lendrbánu to jsou v nasazování NAD žabaři.
Asi je pro některé dopravce výhodnější a ziskovější nahrazovat vysoutěžené vlaky autobusem.
Je otázka, zda-li autobus NAD by neměl být placen jen ve výši plateb za autobus a navíc odřeknutý vlak pokutovaný objednatelem? Pokud je chyba na správci infrastuktury tak jistě zase dopravce dostane odškodnění za znemožnění jízdy vlaku (např. na základě vyčíslení pokuty co bude mít dopravce od objednatele) . Outsourcing je prostě už takový.
Docela bych se divil, kdyby smlouva nic takového neobsahovala.
To jsou specialisti došel písek potom nafta a nakonec nervy cestujícím- takovejhle bordel na dráze dlouho nebyl kdo to má na starosti pod ktrého minystra to spadá – kdo selhal už není ani na písek ??
Tak z Varů do Potůčkú nemusel občas ani dojít písek a taky museli jezdit autobusy, stačilo mokro a listí a prostě to nešlo – takže bordel byl, dělá ho sama matka příroda.
PS: a ten ministr s y – to je taky pěknej bordel 🙂
muselY autobusy ty vymeno
Ubal si dalšího jointa a najdi si jiné fórum. Uvidíš, zabere to.
…na tebe ,panacku,jsem uz jednou reagoval-ohledne zasuvek dobijeni v m.b. hl.n….-psal jsi,ze je vina „nekde ve vedeni neceho“-tak jeste jednou-tam zadne zasuvky nejsou!!!…-a jak uz jsem psal loni v prosinci(pri rozjezdu noveho uzasneho dopravce s wifi)…-„jsem na ne zvedav na podzim,kdyz (kupodivu) pada listi…:-))..-a uz to zacina…-a zdaleka jeste nekonci…
Nevím už sice o co šlo, ale zásuvky jsou ve dvou stojanech u 8. koleje, akorát že mrtvé. Ale to je boj Arrivy, že si tam za skoro rok nezařídila funkční stojany. Všude jinde to šlo, tak nevím, proč tady ne.
A pokud jde o podzim, hold se to smeká… modrým, tyrkysovým, žlutým, černým, zeleným panáčku.
Havlíček si zítra přivstane a ten písek osobně zajistí. Obvykle teda ministr takové věci neřeší, ale že jste to vy, Václave…
Obvykle písek zajišťuje ten pán, jak jednou večer osobně objednával ty postele do nemocnic?
Nasadte tam brejlovce klasickou soupravu a bude po problemu drive jezdilo a problem nebyl znam to tam stoupani tam je opravdu znacne brejlovec si stim hrave poradi.
Na MSTS stopro.
A to i bez písku a bez nafty?
A nervů cestujících
Je pravda že lehký motorák má mnohdy při jízdě problémy, která těžká lokomotiva nemá. Ale dnes je jiná doba. Málokdo má jinou soupravu na slunečné léto, jinou na sychravý podzim a jinou soupravu na zimu.
V zimě se někdy sníh dostane pod motorák a i když je malá vrstva sněhu, tak ten sníh nadvihne lehký motorák a M152.0 (s jednou hnací nápravou) pak stojí a čeká na vysvobození.
To není dobrý příběh. Slyšel jsem, že M152.0 má ve správné barvě lepší prostupnost sněhem než parní sněhová fréza Henschel.
Ale to už je motorák na kterým je napsáno 810. 🙂
I kdyby měl hnané obě… ono to jaksi sedí na převodovce.
S Arrivou jsou jen potíže a pořád vyhrávají a dostávají další a další tratě (Liberec-Pardubice). Hnus velebnosti.
Zatímco ČD jezdí vždy přesně, ná nové čisté vlaky, levné jízdné a špičkový personál.
A co motoraky r.840 841 844 ty nejsou nové? Personál ČD je vždy profesionální.. u arrivy nedostali ani mundury a popky
840, 841 na Jedlovou nejezdí, na zpožděnou 844 čeká na Chřibské 845 každou chvíli a průvodčí Arr jsem dnes viděl 2, mundůr měli a popku taky.
Takže hurá zvednout hýždě od bedny a vyrazit se kouknout, jaká je realita!
Vozy řady 840/841 jsou staré už cca 9 let. Tzn. nejsou nové.
U ČD, a. s., jsem v poslední době též viděl na některých vlacích jednočlenný vlakový doprovod „v civilu“, pouze s páskou na levé ruce.
protože je nový a čeká až mu dodají uniformu.
Nebo třeba někdo náhle onemocněl a tohle byla náhrada z „kanclu“, kteří nárok na uniformu nemají.
To nikdo neříká.Ale už téměř rok lze pozorovat,že závady ARRIVY,případně i jiných dopravců jsou brány optikou ve stylu“ taky jsou to jenom lidi,chybujeme všichni“,zatím co jakákoliv závada ČD je „neskutečný bordel“….
Já spíše vidím tři skupiny: „normální lidi“, se nad zprávou moc nepozastaví, protože vědí že i ČD mají případy, že někam nevyjedou, zruší vlaky atp. Pak jsou modří a namodralí šotouši, kteří nesnesou „šrot z Německa“ a „soukromníka“ obecně, modernu u ČD trpí jen kvůli barvě, protože zamračenou, brejlovce, eso a béčko kde se dá natáhnout a otevřít okno přece stejně nikdy nic nenahradí. A pak jsou zase žluto-tyrkysoví maniaci kteří drží vykopanou válečnou sekeru vůči ČD a nic je nepřesvědčí, že tahle firma může i něco udělat dobře. 🙂
Šotouš je člověk který jen chodí fotit vlaky jakéhokoliv dopravce.
Bať, píšu namodralý šototuš. 🙂
A potom se najdou vylízanci typu Kocourka, Jasmína, Jerryho, Rtepa, Ušatýho a spol.
„Ut tute es, item omnes censes esse.“
„Všechny posuzuješ dle toho, jaký jsi sám.“
Milý Jasmínku, vy asi opravdu dost těžko můžete poznat, kdo je vylízanec…
Sám ses vylizanec
Zde jste trefil hřebík přesně na hlavičku. 🙂
neskutečný bordel je na ministerstvu dopravy vč. neznalého a nekompetentního ministra, u povoznictví ARRIVA a na libereckém kraji pod vedením Starostů, resp. panů Půty a jeho dopravního náměstka, který by tak mohl akorát kočírovat spřežení krav
To je bordel teda. Hele a když chcípne eso nebo 109E, tak tohle bleješ kde?
Ale zase má fšude WiFi a možnost pravidelné jízdy historickým vozidlem bez příplatku, víš ?
S Arrivou jsou jen a jen problémy. Jejich rychlíky na trase Budějovice – Písek – Praha v úseku tratě 173 jezdí opožděné a osobní vlaky Praha – Rudná – Beroun nabírají v cílové stanici zpoždění 5 až 10 min na příjezdu, resp. 5 min na odjezdu. A díky křižování se zpoždění přenáší na další spoje. Pak lidem ujíždějí na Smíchově přípoje ( vlaky a autobusy ) a chodí pozdě do práce. Během léta milá Arriva odpoledne zkolabovala mezi Nučicemi a Rudnou, poté souprava dobelhala zpět do Nučic. Dispečer ukončil čekající vlak směr Beroun v Rudné v žst. Nučice a cestující… Číst vice »
„Jejich rychlíky na trase Budějovice – Písek – Praha v úseku tratě 173 jezdí opožděné a osobní vlaky Praha – Rudná – Beroun nabírají v cílové stanici zpoždění“
Českým dráhám, a. s., se obdobná věc na této trati nestávala?
P. S. Jaktože ty rychlíky jezdí přes Rudnou? Nejsou nějaké „jen a jen“ problémy s Dobrou správou, neschopnou pro ně udělat dostatek místa na logické trase podél Berounky?
Ale taky stávala, občas … mimořádnosti, výluky, nepřízeň počasí. ale u Arrivy je to DENNĚ a prakticky u každého spoje. A trvá to dlouho, personál ČD v regionálních spojích se omlouvá za zpoždění způsobené soukromým dopravcem. ČD v minulosti na této relaci nasazovala řadu 749, ta měla dosrarečný výkon a hravě stíhala jízdní doby ; totéž platilo i u řady 854. Zpoždění jsou proto, že spoje Arrivy jsou vlaky vyšší kategorie ( rychlíky ) a regionální spoje musí čekat a uvolnit kapacitu tratě tomuto spoji. To uniklo i konstruktérům grafikonu – Arriva nedodržuje stanovenou jízdní dobu.
A skutečně je zpoždění způsobeno soukromým dopravcem, existuje k tomu statistika, rozbory zpoždění?
Na základě objednávky ROPIDu je osobní doprava na trati 173 intervalová, vzhledem k jednokolejné trati a možnými místy na křižování jsou pobytové časy ve stanicích napjaté a je nutné dodržovat přesně jízdní doby. Strojvedoucí po příjezdu do žst. Praha Smíchov mají na obrat soupravy 6 min a dělají, co mohou – souprava ve špičce okamžitě odjíždí směr Beroun, respektivě Nučice – zastávka. Pokud od Berouna vjede na trať 173 opožděná Arriva, je zle. Arriva v dopravě vyvolá dominový efekt, rozhodí nastavený takt a jednotlivé spoje z důvodu křižování a předjíždění vlaky vyšší kategorie ( což jsou rychlíkové spoje Arrivy na… Číst vice »
Ale zůstává otázka, co je příčinou zpoždění R26? Skutečně navyšuje zpoždění pomalou jízdou? 😀
Stačí se podívat do Grappu, proč a kde ta zpoždění R26 vznikají a vznikala, bez ohledu na dopravce.
Vážení, to že nevyjeli kopec se dá přežít, ale počkejte až jednou nedobrzdí…
To se už ČD povedlo, cestou pro vlak uvaznuty kvůli adhezí.
To byla falešná a nefér slůvka, toto!
Hlavně, že mají kvanta manažerů s tituly MBA a podobnými, kteří berou jen za ty tituly velké peníze. Ale o skutečném provozu na železnici nemají ani „páru“. Tím chci pouze říci, že jako v celém státě i na železnici se zbavili odborníků a na jejich místa dosadili politické pracovníky, kteří netuší ani takovou maličkost, jako proč se na železnici používá písek.
Ve vedení firmy Arriva vlaky s.r.o. ani její mateřské firmy ARRIVA TRANSPORT ČESKÁ REPUBLIKA a.s. žádnou osobu s titulem MBA (viz obchodní rejstřík) nenacházím.
Které manažery Arrivy máte konkrétně na mysli? Postačí mi jen částečný výčet z toho kvanta. Děkuji.
On si to spletl s nábřežím.
ARR bere ukrajince, ta by MBA nezaplatila
Koho myslíte tím „on“?
Podle mě totiž „Kare Vojtíšek“ míří svou kritiku právě na „pobřeží chuj*viny“, ne na Arrivu vlaky s.r.o., jejíž vedení je N.B. navíc vzešlé z bývalých (i vedoucích) zaměstnanců ČD (a i MD ČR).
Jo, samí diletanti tam sou, co vo dráze nic nevědí, to je bordel todlencto.
https://zdopravy.cz/byvala-sefka-osobni-dopravy-ceskych-drah-presla-do-arrivy-je-provozni-reditelkou-27544/
Aha, absolvent VSŽ
Jak od Karla Plíhala: „…došel písek, došla pára…“
Nevím jak na železnici, ale u tram se stav písku kontroluje před každým výjezdem. Bez něj si nikdo nedovolí vyjet. Případně na každé konečné je možnost písek doplnit, v případě, že dochází. To že uvízne ve stoupání se stát může, ale že dojde písek a nemá jej kde doplnit je minimálně nedbalost.
Já se domnívám, že by to někdo měl prošetřit jako ohrožení bezpečnosti železniční dopravy – nejde o to, že vlak nevyjede do nějakého stoupání, ale že by nemusel včas zabrzdit, což je mnohem důležitější !!!
Zase ta Arrriva …. Nedávno soudruh ministr Havlíček tvrdil, že mu sliby Arrivy stačí. Inu slibem nezarmoutíš !!!
Co se rozčilujete, raději si hlídejte stav palivové nádrže, ať někde nezdechnete.
Vzpomínám si, jak na sklonku října 2005 uvázl na mokrém spadaném vlak ČD, a. s., ve stoupání z Milotic nad Opavou do Bruntálu. Vyjela pak pro něj lokomotiva ČD, a. s., která na mokrém spadaném listí také neubrzdila a do uvázlého vlaku ČD, a. s., narazila.
Trať pak byla několik dnů mimo provoz, než došlo k odstranění následků srážky.
Myslíte, že MD udělalo dobře, když tomuto dopravci, kterému nejen že uváznou vozidla na mokrém listí, ale dokonce mu ani vozidla dost dobře nezabrzdí, přidělilo kontrakt na rychlíky přes Bruntál? Slibem přece ČD, a. s. nezarmoutí.
Jak dost dobře nebrzdi? Ty si asi nikdy lok. nevedl co? Protože takovou blbost bys nenapsal. Všiml sem si, že ti leží ČD v žaludku,ale když něčemu nerozumím tak to nekomentuju.
„Jak dost dobře nebrzdi?“
Tak dost dobře nebrzdí, že v klesání z Bruntálu směrem na Milotice neubrzdily před vlakovou soupravou, pro kterou jeli za účelem jejího odtažení po jejím uváznutí.
Respektive, brzdilo tak dobře, že kola se zablokovala a tak došlo ke stavu smyku kola po kolejnici, protože došlo k situaci, že síla brzdící byla větší než síla adhezní.
Světe div se když se klouže železo po železe a jestě je to na styku namazáno směsí biomateriálu s vodou rozmělněného vysokým tlakem, tak to rozhodně nemá snahu klouzavý pohyb zpomalovat – brzdit
🙂 ne že by o něco šlo, ale mínusem opravdu princip fyziky, adheze, tření a smyku nezměníte. Musíte se s nima naučit žít, reagovat na ně, předpokládat jejich vývoj. K tomu všemu má sloužit výcvik a praxe, jak to je v reálu víme 🙂
Jak to bylo podle tebe?
Ta mašina brzdila jak nejlépe to za dané adheze bylo možné, kolejnicová brzda naplno, protiskluzy správně „bubnovaly“(žádné obouvání se nekonalo)… 😉
A.. panáček je odborník.jak na mokrém listí ze spádu chytneš sáně nic nepomůže…taky se mi to stalo.843 mnely problémy s brzdami ale ty šou vyřešeny již dávno.zajimave že ČD dostalo smlouvu na dva roky a Arriva na 7 let.
„A.. panáček je odborník.jak na mokrém listí ze spádu chytneš sáně nic nepomůže“
To by ale znamenalo, že existuje situace, kdy neubrzdění (a ve směru jízdy do kopce naopak nevyjetí) vlaku není zaviněno dopravcem a jeho možnostmi, ale např. správcem infrastruktury.
Což by ale souběžně s tím znamenalo spekulace, že třebas ani konkrétní případ Arrivy okolo Jedlové nebyl (přinejmenším zčásti) zapříčiněn nikoliv neschopností dopravce, ale i neschopností správě infrastruktury.
No ,ale v tom případě mašina brzdí ,jenže adhezní podmínky jsou tak špatné,že nic nepomůže.Terminus technikus tak jak říkám, nevíš nekomentuj
Právě na to tam máte ten písek ,ten trochu pomůže ,jak na štípání nebo na spádu.jedine co sz může udělat ze to kolem trati proreze ..ale i tak vítr tam to listí nafouká .vždy před přípravou vozidla k výkonu je strojvedoucí si vozidlo skontrolovat ..stav paliva ,písku,oleje .jestli nejsou protočené obruče atd.
„Právě na to tam máte ten písek ,ten trochu pomůže“
Čili problém s pískem měly i ČD, a. s., při tom svém uváznutí v říjnu 2005?
A taktéž při následném „nedozbrzdění“ (resp. přesněji řečeno „doklouzání“) pomocné lokomotivy ČD, a. s., před onou uvázlou soupravou?
Vy neznáte celou Story z roku 2005? Tak co tu kritizujte ..
„Vy neznáte celou Story z roku 2005?“
Její zásadní část jsem uvedl – vlak ČD, a. s., nezvádl vyjet kopec (navzdory zásobám písku?); lokomotiva ČD, a. s., jedoucí jemu na pomoc, (navzdory zásobám písku?) do tohoto vlaku vrazila.
První zablokovaná náprava v podvozku tu kaši (listí s pískem) hrne před sebou, takže se pod ostatní nápravy nedostane.
No pokud se podíváte na snímky kolejnic po projetí motoraku 810 smykem ve zdejším článku k MU tak zjistíte, že to tak vůbec není. Kaše tam zůstává stále dost i pro potěšení ostatních dvojkolí. Při teorii, že dvojkolí se s kolejnicí setkává vždy jen v jednom bodě, což se dá dovodit i z tvaru hlavy kolejnice a profilu jízdní plochy dvojkolí, z pohybu dvojkolí vůči vedení kolejnicemi – sinusovy pohyb dvojkolí, je zřejmé, že kaši, nános, na hlavě kolejnice první dvojkolí potká v jiném bodě než další dvojkolí, přicemž i ta kaše má tendenci po rozjetí od prvního dvojkolí se… Číst vice »
To si fakt myslíš??!! Když jsi v životě neřídil vlak, nebo jen lokomotivu, tak sem neser tyhle hovadiny frajere!!!!!!😡
Ale písek není všemocný. I ve 20 km/h tak jak říká předpis a začne to klouzat je to rána jak prase. Tak znova se ptám,z praxe víš úplně hovno,ale budeš tady komentovat věc o které nevíš zhola nic. Stojí ti to za to?
„Ale písek není všemocný. I ve 20 km/h tak jak říká předpis a začne to klouzat je to rána jak prase.“
Ale pak platí, že jde do určité míry o „vyšší moc“, kdy za konkrétní věc nemůže dopravce, ať už tím dopravcem jsou ČD, a. s., nebo Arriva vlaky s.r.o.
No ale pozor,my se tady bavíme o dvou odlišných věcech.To že jedu pro uvázly vlak a chytnu sáně to je asi vyšší moc, ale když mám jet do stoupání a nezkontroluju si písek, tak to je lajdáctví a ano u všech dopravců takoví lidí jsou(bohužel)
Jedu pro vlak uvazlý kvůli adhezi a myslím si, že mě to klouzat nebude – to je dost odvážný předpoklad, nejen vyšší moc.
A jak se tam jezdí pro uvazly vlak jinak? Jde před loko dvojice metaru a ometa koleje? Prostě asi bohužel smolik, tehdy
Především..nezdá se vám lehce ujetý roku 2020 argumentovat událostí z roku 2005????
Ač třeba jinak nesouhlasím, tak myslíte, že se od roku 2005 změnila fyzika? 🙂
Nemělo by to být spíš opačně, poučit se z události v roce 2005 a neopakovat stejné chyby a postupy
V případě motorového vozu, jednotky, je tam písku několik jednotek kilogramů na několik tisíc kilometrů oběhu bez možnosti doplnění zásoby, dva strojvedoucí si zapískují, třetí večer, nebo druhy den ráno má smůlu. Tak asi tak
Chcete snad tvrdit, že skutečně zodpovědný strojvedoucí vyjede klidně úplně bez písku, N.B. s veřejným vlakem vezoucím cestující, když ví (protože to sám zjistil), že už v písečnících opravdu žádný není? Nejde přece o to, že by nemusel vyjet nějaké stoupání, ale že by nemusel včas zastavit, protože by při intenzivním brzdění ten písek chyběl, nemyslíte?
Realita je taková, jaká je, ostatně rozhlédněte se kolem sebe, kolik odpovědných občanů této republiky dodržuje opatření uložená vládou a MZČR. Teď si naběhnu, ale tak odpovědného strojvedoucího, jako si představujete neznám a nikdy jsem neznal. Pokud si pamatuji dobře po neštěstí, kde zahynul strojvedoucí díky závadě na pískování a chybě v SW zabezpečovacého zařízení, kterému bylo jedno, že vlak z dopravní koleje zmizel, přestože z ní neodjel, má každý strojvedoucí uloženu povinnost jednou za směnu pískování přezkoušet, zkusit, a závadu v podobě trvalého pískování ohlásit a řešit (u národního dopravce). Tato činnost je registrována také elektronickým tachografem. Otázkou je,… Číst vice »
Problémy s epidemií a neschopností vlády a politiků je skutečně řešit a řádně to řešení vysvětlit občanům do toho netahejte – to nelze srovnávat, protože občané nejsou v zaměstnání a za své jednání odpovídají jen sami sobě. Část problému je jinde, což tady všichni přehlížejí – je to i v debilně realizované pseudoliberalizaci provozu na českých železnicích: když ty vlaky vozily ČD a strojvedoucí třeba v Doksech (při výluce) zjistil, že nemá písek, mohl zavolat do České Lípy do depa a řešit to se strojmistrem – strojvedoucí ARRIVA vlaky sice asi něco podobného může udělat také, ale jaký bude výsledek,… Číst vice »
A proto se pak dodávají nová, nebo modernizovaná vozidla a pískování vůbec nemají 🙂 Občané se za své jednání neodpovídají sami sobě, ale společnosti jako celku! Odpovídají všem, které ohrozí! Proto také do současné doby ve společných prostorech budov moc železničářů roušky nenosí, ale v okamžiku kontaktu s virem je hned změna v poslušnosti. Liberalizace je v pořádku, co v pořadku není je její provedení a vlastnický poměr ČD, kde objednavatel a výběrce výkonů na straně jedné, je zaroveň 100% vlastník a řídící prvek narodního dopravce a pak v konkrétním výběru upřednostní externího dopravce s vazbou a dotováním ze zahraničí… Číst vice »
Která vozidla nemají pískování?
Adheze: Můžete, prosím, ten svůj výlev zkusit přeložit do srozumitelnější češtiny?
To ano, ale zde písek nebyl, viz vyjádření samotné Arrivy, tedy vozidlo legislativně nesplňovalo parametry přistavení do provozu, nezaměňovat se situací, kdy písek dojde vypískováním při provozním nasazení.
Zavinění, spoluzavinění SŽ bylo třeba jak motorák projel nedávno celou stanici smykem a ještě se střetl s vlakem protijedoucím = jízdní plocha kolejnice zarostlá travou, což SŽ ovlivnit může, ale zamezit padání listí a jehličí z modřínů, to se nepovedlo ani komunistům 🙂
Vyřešeny? To mě zajímá.
Tak jedině snad poučným listem a všeobecným „chlapy bacha na to“ + návodem vypnout automatiku, parkovačku, eliminovat EDB, a nové úpravou technologie brzdění za sněžení, ale pouze z ČD, tedy opatřením dopravce.
Ještě se vlastně vyměnil materiál brzdové desky, ale ten nemá moc společného s mezí adheze a čistící přítlak desek na zimu.
Od začátku se s 843 v určité dny jede z kopce klidně 1/3 rychlostí a i tak jsou starosti se zastavením, pokud dotyčný strojvedoucí pravidelně nečerpá adhezní dovolenou 🙂
Arriva problémy s adhezí řeší zavedením NAD a obnovením provozu během dne. ČD vysláním lokomotivy, která do stojícího vlaku narazí a zastaví provoz na 3 dny 🙂
Další expert,to se pozná 🥱
Touché! 🙂
Ať žije Arriva a její objednatelé, včetně těch perfektních vozidel
Myslíte Desira a Liberecký kraj?
Nebo Linty a Zlínský kraj?
** Pardon, kromě Lintů jsem ve Zlínském kraji zapomněl na (postupně dodávané) Stadlery GTW.
Mimochodem jde o GTW odpovídající výškou podlahy českým nástupištním normám.
Na rozdíl od „perfektních vozidel“ Stadlerů GTW, které si pořídily ČD, a. s., pro Olomoucký kraj a které mají podlahu o 21 cm výše než je česká norma pro nástupiště.
Myslíte ty Linty, kdy vás vysadí na mráz v Újezdci a se slovy musíme jet místo do Bojkovic, do Luhačovic? Arriva ať táhne do, víte kam.
Ano, stejně tak jako myslím ty (výškou vstupní podlahy zcela nekompatibilní s českými normami) Stadlery GTW v Olomouckém kraji na kontraktu, který získaly ČD, a.s., bez jakékoliv soutěže; na kontraktu, kde do dnešních dnů zvádly ČD, a. s., uvést do provozu jen 2 vozidla tohoto typu, ovšem kdy jedno z těch dvou vozidel snad více stojí než jezdí.
Do takového rizika objednatel (Olomoucký kraj) s dopravcem (ČD, a. s.) šel…
Tak ho nech, ona mu tam neplatí režijka, tak je říčnej. Tuhle jsem v Rumburku viděl Desiro 642.086 na vlaku ČD a ještě na něm jsou vyšisované nápisy Arriva. To by mě zajímalo, jak by si to ten zabedněnec ideologicky obhájil, i když mu tam režijka platí. Nejspíš by si vytáhl buřta z drůbežího separátu, rohlík z akce za kačku, lil by do sebe lahváče za 5,90 a chrochtal blahem v jakém prima vozidle to jede. Jenže i ono to Desiro, které mám osobně velmi rád se dokáže smekat a když jedeš jak hov*do, tak tě ani písek nezachrání, stejně… Číst vice »
Teda,jedno se vám a těm různým „xyz“ upřít nedá..na to jak vám leží režijka v žaludku,používáte tento výraz náramně často..někdy si tak říkám,jestli jste to jako mimino neřekl ještě dříve než máma nebo papu….
„Teda,jedno se vám a těm různým „xyz“ upřít nedá..na to jak vám leží režijka v žaludku,používáte tento výraz náramně často.“
Výraz „režijka“ používám výhradně v diskusi na téma režijek. Nikde jinde.
Vy jste s tu rezijkou jak nejmenovaný člověk s pozváním každého člověka aby šel po koblihu do Babiše
Jdi se léčit.
Mě se ale líbí, jak se vztekáte, že jezdí vlaky, kde neplatí.
Naštěstí jezdí téměř výhradně v tom vašem lese, kam mnoho normálních lidí (včetně těch s režijkami) jezdit příliš nepotřebuje.
Já třeba žádnou režijku nemám a nikdy jsem neměl. Co tam máš dal joudo.
Ano. Ale hlavně 845 jezdící všude pod pláštíkem rychlíku.
Akorát, že ty Linty jsou od Leo Expressu
To je tady zase v diskuzi shitstorm…
To víte, co má člověk v důchodu dělat…
On snad stát nabízí předčasný důchod už od dosažení plnoletosti a bez dalších podmínek? A kolik jste dostal vy?
Myslím, že tohle je zrovna téma, na které by měli reagovat jen človíčkové, kteří opravdu někdy seděli v podzimních podmínkách za kontrolérem!!! Je úžasné sledovat, jací jsou tady na diskusi odborníci!!
jak asi probíhá u ARRIVA povoznictví kontrola vozidla před vyjetím???? asi se žádná nekoná!!!
A jak probíhá u ČD? Když jedete … A najednou … Dojte nafta. To je co!
Přesně tak, je tady hafo žvanilů, kteří za pákami nikdy neseděli, nezmohli se na to, aby si papíry udělali a melou nesmysly. Další skupina jsou ti „mě by se to nikdy nestalo“ nebo jezdí někde po rovině a na Jedlovou nebo jinej větší kopec nikdy nejeli.
Tak a teď se mínusáři snaže, ať víme kolik je tady slintalů!
Jenže ty výhrady nai tak nejdou proti těm,co seděj za pákama..tady jde o systémovou chybu.
Asi tak ,kor když byla výluka a narušeny oběhy(ano má být zpracován VJŘ)Ale to je provoz,já sám jsem si zapomněl dát písek do 810 a pak taky takhle na podzim málem nevyjel z Vysočan do Satalic a jako vlakvedoucí pamatuji jak jsme s průvodčí šli před rychlíkem a sypali písek a štěrk na šíny protože mu nešly pískovače skoro až do Křižan a na Moldavu ,když se musel použít záložní stroj došel písek za Osekem ,dojeli jsme do Hrobu a čau pipi Jinak ano ,když vám přijde kontrola z DÚ a nemáte na stroji písek je to docela problém,ale zde… Číst vice »
Jsou tady dvě skupiny, pracovníci v žel. dopravě, a lidé, kteří dopravu používají, a jejich názory jsou důležité. Tak to nemíchejte dohromady. Já nepotřebuji znát odborné znalosti, abych mohl nastoupit do vlaku, a ohodnotit kvalitu.
To by lidé, kteří neví, proč LED svítí, museli být doma potmě. 🙂 podobně asi málokdo zná, co přesně je je c TV, a přesto na to hledí celé dny.
Jenže pro lidi co dopravu používají je to jen obyčejná závada z nějakého důvodu, stejně tak ti lidé nebudou řešit, co přesně se jim v té televizi porouchalo a proč. Divil by jste se, proč vlak někdy nejede.
Ja za tim kontrolerem sedim a jedna z mojich povinosti je pred jizdou zkontrolovat zda mam dost pisku
A když zjistíš, že máš v písečáku houby a jsi někde bůhvíkde, tak co uděláš? Odřekneš rychlík a cestujícím řekneš „vážení nikam se nejede, nemám písek“?
A jak řešíš dilema – písek mám, ale je ho málo ?
1) zkusím to, třeba to vyjde a dojedu, ale půjdu do rizika ?
2) prohlásím vozidlo za neschopné ?
V roce 2018 jsem jel s dětmi posledním říjnovým cyklohráčkem Praha – Slaný. A skoro jsme dojeli. Asi necelý kilometr před nádražím ve Slaném kola se sice točila, chvíli ano, chvíli ne, ale vlak to do toho stoupání prostě nevyjel. Listí a snad i „rosa na kolejích“. Vystoupit, zvláště s dětmi bylo nemožné, okolo lesní houština. Ve Slaném žádná lokomotiva nebyla, aby nás vytáhla. Nakonec museli přivolat lokomotivu, která nás dotlačila. Nevím, jestli ji volali z Kladna, nebo z Kralup. Obojí je dost daleko, z Kladna pak zvláště. Jaký je na trati sklon, to nevím. Bylo to v úseku, kde… Číst vice »
Nejspíše myslíte místo těsně před vjezdovým navěstidlem do žst Slaný. Nejspíše také došel písek, či to nepískovalo, na podzim tam bývalo hodně listí, do té doby než tam ty stromy prořezali. Toto se opravdu může stát každému a je jedno jestli je to ČD, či někdo jiný. Samozřejmě se teď zas tato situace hodila, aby se mohl napsat tento článek. Můj názor 845 nejsou podle mého ta nejvhodnější vozidla, pro tyto tratě, ale někdo si je tan objednal, tak tam jsou. Lokomotiva možná přijela z depa v Lounech. Nejsem tedy opravdu zastánce Arrivy, ale toto je opravdu věc co se… Číst vice »
„Lokomotiva možná přijela z depa v Lounech.“ Ne – zjevně přijela z Kralup nad Vltavou (tam se naštěstí navíc většinou i něco „živého“ ještě najde): „Pink“ ostatně sám píše, že „nakonec museli přivolat lokomotivu, která nás dotlačila“. Cyklo*ráček míval tyhle problémy zejména na podzim často, a nejen přímo ve Slaném (často třeba i z Dejvic do Veleslavína, když jezdil z Masarykova nádraží), zejména dokud jej vozila „Esmeralda“ a byla vpředu (= hnanou nápravou jako první ve vlaku) – od té doby, co ten vlak vozí lokomotivy (většinou nějaká „veselá kráva“), tak už se problémy s uváznutím nevyskytují, ale občas jsou… Číst vice »
jo když to táhla 812 a mělo to několik vleků, tak to byla ještě větší šílenost něž 845..jenže cyklohráček je jeden zážitkovej vlak složený z „odpadu“, kdežto arriva nasazuje 845 jako něco „ultrasuper“ denodenně na rychlíky, kterým jezdí i lidé do práce atd. nikoliv jako víkendovou zábavu a navíc se s tím svým vozovým parkem ještě rozlézá na další tratě a zakonzervovává tam tenhle výkvět z 70let určený do rovin v německu.. Je trochu paradox vyhrát s tímhle „rozstřel“ na dalších 7let v roce 2020..ale stejně tak bych nechtěl ani zakonzervovat na 7let 843, abych tu nebyl nařknutý z nadržování… Číst vice »
Přátelé, prostě jednoduše…. Kdo je sjihzdny za silnice, kdo je sjizdny za železnici…. Provozovatele pouze vymáhálaji . Tak jako vy když měníte pneu. 🙂
To si to u Mautfíldu nemohli vytočit v kole štěstí?
To je pokus o transkripci z ukrajinštiny, nebo alkohol?
Pán se asi zjezdil….
Přesně tak, SŽ se opět vydlábla na údržbu kolejí. Minulou zimu nesolili vůbec nikde a nemít řetězy, tak jsem nedojel.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Oops. Tak to je docela.trapas.
Furt menší, než když během cesty dojde nafta. :-)))))
Jako chápu, že nějaký popleta manažer nebo dispečer může na něco zapomenout, ale to se jako ta vlaková četa neuměla včas připomenout a hlídat si to?
Za to nemůže vlaková četa, ale strojvedoucí! To by se u ČD asi nestalo!
Chyba je také v tom, že stroje se předávají ve stanicích na trati a ne v depu, kde jsou pískovny!
Navíc na podzim a v zimě se v této oblasti bez písku žádný stroj neobejde! Kolem lokomotiv jsem strávil mnoho let a proto vím co dokáže třeba jen napadané listí na kolejích! Ve stoupání kde je víc než 25 promil to prostě bez písku nevyjedete!
I ČD vše netahaji do depa, třeba v MŠ kraji tam ani depo není ne?
MŠ kraj neznám, ale třeba MS kraj má depo v Bohumíně a Opavě.
Sorry, neuvědomil jsem si, že na železnici strojvedoucí není členem vlakové čety. V tramvajové dopravě je řidič naopak jejím vedoucím.
a u ARRIVA povoznictví je strojvedoucí jen řidič vlaku a vlaková četa, tedy průvodčí-tož vše je stevard jako v Boeigu 575
A kdo jsou jeho podřízení?
Zpravidla průvodčí, brzdaři a snad i poučené osoby zajišťující couvání. Zajímavé je to při sunutí, kde ten „jakobyřidič“ na čele vlaku je podřízen řidiči, který ho odněkud zezadu tlačí.
Bohužel, kolikrát to odnese vlakvedouci, bohužel a i co je o tom nejhorší tak i neví…. Většinou se
To odehraje mimo jeho působnost
Jane. Čtěte po sobě,co jste napsal než to vypustíte do světa. To jsou neskutečné bláboly, které nedávají smysl.
Další chytrej. Co do toho taháte četu, strojvedoucí taky nechodí kontrolovat jízdenky….a ono když nějakej popletenej manažer ten písek nezaplatí, tak ho vezmete kde?
Osoba, která cestujícím prodává pohlednice, hrnce nebo jízdenky, z tohoto titulu ještě není osobou zajišťující provoz vlaku. Strojvedoucí ano.
Zvláštní doba. Dneska je jednodušší sehnat autobus než písek. 🙂
Však on písek použitelný do lokomotiv není na každém pískovišti. Požadavky na jeho parametry jsou celkem přísné.
Autobus taky není na každém pískovišti. 🙂 To spíš dětská plastová tatrovka, ta tam bývá.
Netuším, jak je tomu někde u Jedlové, ale tady na Šumavě stojí v pohotovosti připravené autobusy v každé větší stanici trvale. Sehnat autobus tedy problém tuším opravdu nebude. Horší to ale bude se sháněním řidiče.
Kolik pak tato celá legrace stojí? Není lepší mít dostatek pořádných vozidel na kolejích?
Přesně, stejně tak kvalitní jako mají modrogumní. Aspoň mají připravené autobusy, což ČD raději řekne, počkejte si na další, autobusy nejsou čus, bus, ne-autobus. 🙂
Co to pořád meleš za nesmysly ?
Sebelepší vozidlo na kolejích ale nezabrání mimořádnostem, nehodám na přejezdech, padajícímu kamení, padajícím stromům, záplavám. Pak se ten autobus asi docela hodí. Navíc jsou samozřejmě všude časté výluky.
Letos se na Šumavě ty autobusy hodily často i k tomu, aby odvezly cestující, které vlak nepobral. Přemýšlím, zda si toho krajsští konšelé vůbec všimli, jak to tady „funguje“ 🙂
Přátelé, tak jsem si přečetl vaše komentáře, ale nějak je do teď nechápu,nebudu je komentovat jelikož nechci být sprostý, ale…. U silnic je za sjízdnost zodpovědný provozovatel, kdo je zodpovědný za sjízdnost železniční cesty? Jak správce železniční cesty zajišťuje sjízdnost? Je za sjízdnost železniční cesty zodpovědná CD? ARRIVA, LEO, REGIOJET?
Vím že lokomotiva má písek kterým si pomáhá… Ale…. Jsou úseky kde SZ musí fungovat.
Velký omyl, nebo snad chcete po silničářích, aby z povrchu vozovky odstraňovali listí a vodu z deště a mrholení?
Koleje nejsou zarostlé travou, tak co.
A v ustanovení legislativy stále je, obdobně jako řidič má přizpůsobit jízdu stavu a povaze vozovky, tak i strojvedoucí má předvídat sníženou míru adheze 🙂 Vím, je to krajní alibismus, ale jsme v Čechách
Ne to opravdu nechci, ovšem pokud budeme přizpůsobovat povahu koleji k povaze vozidla, tak si nemůžeme stěžovat na zpoždění dopravního prostředku
Osobně si to neberu, na zpoždění si nestěžuji. K podzimu to v takovém terénu patří, strojvedoucí zde má velkou odpovědnost.
Jenom zpoždění není totéž co odřeknutí vlaku a zavedení NAD.
Zpoždění, odřeknutí vlaku,… – při krátkém intervalu je pro cestujícího důsledek podobný.
Dojedu do svého cíle později, než podle jízdního řádu. Jestli ten Elefant jede moje číslo vlaku se zpožděním, předchozí vlak s ještě větším zpožděním nebo už je to následující vlak a jede přesně, to mě jako cestujícího nezajímá. (I když si toho jako šotouš většinou všimnu bez ohledu na účel cesty).
Na Moravě a ve Slezsku tak alibističtí nejsme? 🙂
Jak se ta naše kovidová republika jmenuje? Česká republika ne, takže ano, legislativní alibismus je i u Vás 🙂
Nechci rejpat, ale podle me v ČR je sjízdnost… Sjizdnost…ruci za to stát, ručí tak jedeme …. Tak co?
A sjízdnost také zajištěna byla, protože jí žádné překážky nebránily – že toho dopravce neuměl využít a nezajistil si patřičnou adhezi, je přece jeho problém!
Alibismus v Čechách? To jako že v jiných zemích nejezdí vlaky, nemají stoupání na trati a nemají listnaté stromy? Ale jděte…
Legislativní alibismus není o fyzikalním projevu, listí, stoupání, atd, ale o odpovědnosti za jeho důsledky a následky.
Například, opět, strojvedoucí má povinnost předpokladat sníženou míru adheze … . Adheze je zároveň neurčitý stav lpění kola na kolejnici, ovlivňuje jí řada věcí, nejen voda, sníh, listí, jehličí, prach, uhelný mour, ale také materiál, adhezní váha, stav styčných ploch, konstrukce vozidla, přenos výkonu a jeho regulace … .
Tak v tom je ten alibismus Davide
Přesně tak. Správa železnic si s tímto vůbec neláme hlavu, že na podzim se některé tratě stávají nesjízdnými. Takže vlaky nabírají zpoždění nejen do kopce ale i z kopce, protože strojvedoucí musí jet hodně opatrně, aby zastavil tam, kde je potřeba. Takže není výjimkou u ranního Sp Jeseník – Šumperk klidně 90 minut zpoždění.
Ale samozřejmě je v tomto období nezbytně nutné, aby HV mělo funkční pískování, což je starost dopravce.
V tuhle chvíli musím stanout netradičně na straně SŽ. Jako oni by mohly vykácet prostor klidně 15m od osy koleje na obě strany, ale kdo to v Čechách povolí?
Naši pradědci to jezdili na parních a umaštěných strojích, tak to zbladnem taky. I tenkrat docházelo k excesům.
A opakování je matkou moudrosti, jedeš opatrně ne kvůli SŽ, ale kvůli snížené adhezi, tam kromě listí, jehličí či prachu je podstatná i ta vlhkost, co s ní?
no, parní lokomotivy vážící mnohdy i více jak 100 tun, ale diesel lokomotiva SERGEJ – 116 tun, byly vybaveny a používaly pískovače nejen na rozjezd ale i do stoupání a táhly za sebou váhu možná dvaceti a více nějakých krabic od ARRIVA. např. takový rychlík měl v soupravě i dvanáct a více 50 tun. vagonů a náklady táhly 3000 a více tun a i ty někdy potřebovaly na rozjezd ze stanice nezavěšený postrk do kilometru, ale ten byl vždy připraven a k dispozici a LV měla vždy naplněny pískovače k použití
A kdo to povolí na Moravě? A kdo ve Slezsku? Zapeklité…
kdo to povolí na Moravě. Sloužil jsem jako výpravčí na Moravě a byly to právě Sergeje, které vozily písek, třebas 30 a více Sas vozů a byly stanice kde měly mít správně postrk, třebas jen do km ale mnohdy jej strojvedoucí během trasy odřekli, že to vyjedou sami a VYJELY!!! – viz Valtice-Valtice město anebo léto/zima dennodenně písky do Jihlavy na dálnici, léto/zima na Slovensko a do Ostravy ale nepamatuji, že by někde uvázly že třeba nemají písek. Ale pamatuji, že z BV vyjel Pn soukromníka s uhlákama směr Znojmo bez odjezdu proti Os dělňáku. Na trati byl zastaven díky… Číst vice »
U silnic musíte mít v zimě zimní pneumatiky a v mnoha horských oblastech řetězy. U vlaku stačí písek. Svádět vinu na SŽ, když to vlaku bez písku klouže, je jako svádět na silničáře, když se v lednu vybouráte s letními gumami.
S pískovačem je u autobusové dopravy srovnatelné použití vhodných pneumatik nebo ABS. A za to správa silnic být odpovědná nemůže.
Jen by mě zajímalo, jakým pískem se zbrojí lokomotivy (a tramvaje)? To je nějaký jemný sklářský písek? Z toho, co tam píšou o Doksech, to na mě skoro dělá dojem, jako že cestou v Jestřebí naberou provodínský písek. 🙂
Ano, provodinsky písek se také (mj) používá přímo do lokomotiv. Jen je třeba jej vysušit.
Myslím, že zvláštní nároky jsou na vodivost, aby zabezpečovací zařízení vnímalo vlaky i přes ten písek.
To je blbost 🙂 .To by pak byl nejlepší nějaký odpad z brusky.
Už jste někde viděl vodivý křemičitý písek? Ano přes písek se vlak umí ztratit z dohledu zabezpečovacího zařízení a to i ve stanici – strojvedoucího to stálo život, ano umí to způsobit chybnou funkci přejezdů, což ale umí i jen nános listí, byť postupem času se izolované úseky mění za indukční snímače a počitadla náprav.
Vodivost fakt nééé. 🙂 Spíš bych čekal požadavky na velikost zrn (kamínky asi pod kola sypat nechcou), podíl jílovité složky (než tam sypat jíl, to už raději nic) a Dopravak výše psal o vysušení (když navlhne a slepí se, tak se nebude moc sypat).
Tak pod koly by ty kamínky tolik nevadily, horší je, pokud se těmi kamínky zasekne ovládací mechanika.
Vlaky na rovinu v Německu pošlou do kopců v Česku. Němci z Arivy si možná myslí, že to čeští cestující na ten kopec dotlačí. Otázka je jestli to s tou adhezí brzdí z kopce.
A to zase asi jo! Jednotky 845 mají i magnety, to naše motorové jednotky obvykle nemají.
Brzdí to fakt dobře, to se tomu musí nechat. Horší je to s rozjezdy.
„Brzdí to fakt dobře, to se tomu musí nechat.“
Jistě – má to totiž i elektromagnetickou brzdu, která je dost účinná.
Možná i to může vést k přístupu, že strojvedoucí na těchto vozidlech podvědomě nevěnují patřičnou pozornost také dostatku písku v písečnících, protože při brzdění ten písek jakoby tolik nepotřebuje a pouhé uváznutí při jízdě do stoupání vlastně příliš nebezpečné není …
Zrovna při jakékoliv (tím více u neplánované) NAD přes Jedlovou je „drobný“ problém v tom, že žst. Jedlová není obsloužitelná autobusovou dopravou.
Žst Jedlová je prakticky nedostupná pro jakékoli silniční vozidlo. Myslím oficiálně.
Koukám na mapy.cz … myslím, že ta 4 vozidla z letecké mapy spíše měla zcela oficiální důvod a povolení, než že by to tam fungovalo zcela nadivoko.
Ano, dojet k nádraží je možné. Jenže cesta je opravdu hodně kamenitá, hrbolatá a sjízdná jen v nouzi. Rozhodně žádná asfaltka. A autobus by tam nejspíš nedojel vůbec.
Vít Jůza: Jistě – slouží tam dopravní personál, funguje tam výborná „nádražka“, asi tam stále ještě i někdo bydlí ve staniční budově a pracovně tam asi jezdí i nějací „lesáci“, takže nějaké „oficiální“ povolení pro použití lesních cest automobily nějací lidé jistě mají.
To vůbec nevadí, v místní nádražce se dá přečkat i několik dní 😂😂😂
Určitě by tam autobus mohl projet …. pokud by se s něčím nepotkal, případně nezůstala zavřená nějaká závora … ale je přirozeně jednodušší to řešit jinak.
Ta cesta k nádraží je natolik nerovná a kamenitá, že by se tam autobus nedostal ani náhodou.
Leda by Arriva použila na NAD Buchanku 🙂
Cha, cha
Hahahahaha.
Včera (26.10.) jsem jel z Krásné Lípy do České Lípy a zpět. První cesta R Arriva (845) a i ve směru od Rumburka bylo sakra znát, že to hodně klouže. Nicméně Jedlovou (Novou Huť) jsme překonali / překlouzali. Zpět Regionovou ČD a ve sklonově nejhorším úseku ze Svoru nahoru k Jedlové byl motoráček také rád, že vyjel.
Obě cesty jsme dojeli s malým zpožděním, ale dojeli.
To teď bude zdopravy reportovat každou provozní prkotinu, jen aby si kopnul? Takových nevyjetých stoupání a došlých / vůbec nevyzbrojených písků už bylo a ještě bude… u různých dopravců, ale tepat se holt bude ten „špatný“.
Otázkou je, zda je zásoba písku na vozidlech i po doplnění natolik dostatečná, aby vystačil na zamýšlený denní kilometrický oběh vozidla. Což zrovna na rameni z Bakova do Rumburka a nově z Liberce do Ústí či Pardubic bude, je, problém. Zde potřebujete písek nejen na trakci, ale i na brzdu. Jak rakve, tak jednotky Arrivy mají navíc kotoučovou brzdu, takže hladkou jízdní plochu, což zhoršuje už tak dosažitelnou hodnotu adheze. Rakev má ale výhodu v regulaci a rozložení výkonu a jeho přenosu oproti jednotce Arrivy, takže má větší šanci. Jinak je to i o konkrétních rukách strojvůdce, když kolikrát posloucháte… Číst vice »
845 se ochotně klouže i v létě,takže tam se to naučit dá
Když nemáte písek, tak ani nejšikovnější ruce + mozek stejně stačit nemusejí – a někdy to nemusí stačit ani s tím pískem …
Vy asi nevíte že byla spolupráce s Arrivou a panem Surým (už nevím jak přesně ale nějaký článek o něm v Arriva časopise) a co vím tak pan Surý má rád alternativní dopravce celkové
Ale je to jenom co jsem já pochytil
Pan Surý (exředitel SŽDC), nebo pan Sůra (jeden ze zakladatelů zdopravy.cz)?
Hodinky X holinky. 😉
Nezdá se mi, že by zdopravy bylo nějak stranické k některému nebo některým dopravcům, a jestli, tak jen neúmyslně maličko ve smyslu větší kritičnosti k ČD.
Rozhodně nejsem zastáncem dopravce Arriva vlaky. Ale musím ze své zkušenosti říct, že včerejší večer, dnešní noc a ráno se nejezdilo po kolejích, ale po kluzišti. Když se sejde pár rizikových faktorů, jako je mrholení a napadané listí na koleje, je řídit vlak v těchto podmínkách opravdový adrenalinový zážitek. A bez písku se prostě jezdit v těchto podmínkách nedá!
Pokud někdo zapomene písek doplnit v tomto období, zvážil bych znovuzavedení tělesných trestů 🙂
Nebo zkusit obecné ohrožení.
Mně se dělá špatně z motorové jednotky 845 jen když ji vidím na obrázku, jednou jsem tím jel a bylo to otřesné, to si z nás dělá Arriva prdel, prostě takové vlaky by kraje vůbec neměly nasmlouvat, a místo toho nasmlouvat autobusy a ještě by se ušetřilo.
Já těmi jednotkami jezdím pravidelně (i když na krátkém téměř vodorovném úseku) a svezení je to příjemné. Hlavně mají nesrovnatelně lepší chodové vlastnosti oproti soupravám, které na stejné lince jezdily v éře ČD (žabí tlamy a regionovy). Ale mají akceleraci závodního šneka, takže mě ani moc nepřekvapuje, že větší kopec na podzim nevyjedou.
Mně se dělá špatně, když vidím Vaše jméno, a kdybych viděl Vás, tak se asi pozvracím.
Společnost ARRIVA se v Česku chová jako armáda spásy a přitom by měla vědět,že vozidla má nevyhovující!!! Ať si jde podnikat do rovin,když si její strojvůdci neporadí s podzimním počasím v podhůří. Jen mi pořád vrtá hlavou,za jaké všimné jim pracovníci z „vyšší dopravy“ přidělují výkony,o které si řeknou a potom neumí plnit podmínky( každodenní zpoždění,problém s nástupem tělesně postižených,návaznost na jiné přípoje- žádná, a nakonec ještě zkrácení trasy!) V minulých GVD ČD jezdily rychlíky z Kolína do Rumburka příp.do Šluknova pravidelně, protože se tamní obyvatelé na jinou dopravu nemohli spolehnout. Arriva si skončí v N.Boru nebo ve Svoru a… Číst vice »
Arriva jezdí takovou trasu, jaká u ní byla objednána. Rozumní obyvatelé z okolí Rumburku dávno jezdí autobusy. Samozřejmě k tomu se zaměstnanci ČD a SŽ nikdy nesníží, ale všude tou dráhou byli a od všeho co smrdí dráhou samozřejmě mají klíče.
Jezdím z Krásné Lípy do České Lípy (vlakem) cca 2× týdně k rodičům a je mi fakt fuk, co jede za dopravce. Autobusem je to blbost, protože přímý spoj není.
Když budu mít trambus Škoda 706 a sedlák si mě objedná abych jel naložen v Krkonoších na Kozí hřbety – tak tam asi pojedu??????? asi NEPOJEDU moulo – na to bych potřeboval pásového mazura, kterého bohužel nemám – – a to je celý případ např. Liberecký kraj versus Arriva!! potažmo hlupáci na MD
Změř si krevní tlak, ještě bude deník zdopravy obviněn z psychické újmy na zdraví.
Konečně nám to někdo vysvětlil, teď to musí pochopit každý.
Rozumní obyvatelé Rumburka už dávno jezdí auty, protože by se do ….dostali. Myslíte, že se ráno dostanete krátkým narvaným autobusem plným školáků k doktorovi, nebo tam narvete kočár?Jediné na co kraj myslí jsou turisti. Ne trvalí obyvatelé, co to tu drží.
Kdyby jenom dneska …..Problém má Arriva už několik dní …..
Jen Arriva?
Zatím jenom padá listí. Co se stane, až na R14 nasněží? 🙂
Asi nic. Železničním vozidlům vadí spíše to padající listí než sníh. Zatímco s padajícím listím si Správa železnic neví rady, tak sníh ještě z kolejiště většinou odklízí, aby se mohlo jezdit.
Až nasněží, obalí se kotouče brzdy sněhem, nebo natátou vodou, která zmrzne a bude tu problém, u ČD řešený, u Arrivy nevím, který končí obdobně, jako naposled v Liberci projetím šturcu soupravou 843 a 943, naštěstí bez zasadního zranění.
Takže až se jednotka volným pádem bude řítit z Křižan do Rynoltic, nebo ze Sychrova do Liberce, bude veselo 🙁
Tak snad přicucnou magnety ke kolejnicím. To by snad mohlo pomoct.
Předpokládám, že magnety nejsou jako například na desiru brzdou běžně provozní, ale nouzovou. Nevím jak na jednotkách Arrivy dochází k jejich aktivaci a jakou mají brzdící váhu, pokud je má, ale na desiru to lze ručně, ale z důvodu ovlivňování přejezdů je tato manipulace povolena opravdu jenom v nouzi. Když bude trámec magnetu obalený ledem a sněhem, tak jeho magnetická sací síla ke kolejnici také bude oslabena, a třeba vůbec nevznikne, zde je řešením opakovaný pokus o aktivaci = pokus o omlácení ledu. Nefunkčnost magnetů obalených jen ani ne 1,5 až 2 cm ledu a sněhu odzkoušena na jednotkách 471,… Číst vice »
Tzn. vím hovno, ale dokážu o tom napsat tři odstavce.
Těch ostud s brzděním měly 843 už daleko více než jen ten projetý šturc v Liberci…
Myslím, že jednotka 845 brzdí daleko lépe než 843 (+x43). Ona Mg brzda bude dělat své…
Já jsem neuváděl, že jde o jediný případ zimního selhání brzdy na 843/943, nebo celkově na kotoučové brzdě na vozidlech, jen jako jeden z posledních případů a zrovna na území, kde asi dojde ke střídání stráží.
Ano Mg brzda může, ale také nemusí pomoci, viz předchozí údaj o nabalení ledu a sněhu na trámec brzdy a snížení Mg síly, nebo relativně nízké rychlosti k její standardní aktivaci, či komplikaci s ŘJ systému na vozidle, kde její použití tento vyloučí, protože dostává od otáčkových čidel z náprav rozdílná data a tak vyhodnotí závadu a magnety dolů prostě nepadnou.
Mg brzdu na řadě 628 (845) lze spustit v jakékoli rychlosti i při stání vozidla.
Pak už zbývá uvést, jakou má brzdící váhu, respektive procento, aby jsme si dokázali představit, zda jednotka na tom spádu brzděná výhradně magnetem bude schopna alespoň rychlost nezvyšovat, nebo lépe, bude schopna opravdu zpomalovat, třeba tak, aby výhybky které má projet rychlostí 40Km/hod neprojela rychlostí 90Km/hod. A proč takto uvažuji, moderní třivozová jednotka Panter brzdí standardně cca 233% v režimu R+E+Mg, když je bržděná pouze v režimu R brzdí cca 212%. Je vidět, že schopnost Mg brzdy je, ale zase ne nijak extrémní a jen za předpokladu dobrého kontaktu kolejnicí, což drze komplikuje nábal ledu a sněhu, takže na listí… Číst vice »
Má 180% a nejdřív brzdí kotouči a až v krajní poloze se přidá magnet. Brzdit samotným magnetem je pěkná pitomost (ale ne, že by to nešlo).
Nedovedu si představit jak otevřít magnetem přejezd přede mnou. Prosím o objasnění.
No brzdit samotným magnetem je divné, ale když brzdíte klasicky a máte kola ve smyku = nebrzdíte, rychlost se bude i zvyšovat, tak dáte ten Váš maximální požadavek, spadne možná magnet a v tu chvíli vlastně skutečně brzdíte ve smyslu udržení rychlosti, snížení rychlosti a zastavení pouze magnetem, snad se chápeme. S těma přejezdama to vychází nějak z principu indukce a ovládání přejezdů přes indukční čidla… dobře je to vidět když to testnete u přejezdu s přejezdníkem a opakovacím přejezdníkem, ale to je jiná problematika zabezpečení…. Když má 180% to má v režimu brzdění is Mg brzdou, jaké procento má… Číst vice »
Ze Sychrova do Liberce je to do kopce.
Jako že ze Sychrova do Liberce je to do kopce? Ano vykloužete se do kopce, ale pak mažete z Jeřmanic a Pilínkov šupem dolů do Liberce ne? A když si vyplácáte písek na cestu do kopce a třeba z Pardubic do Turnova se může lehce stát, tak pak až budete potřebovat brzdit a zvýšit adhezi tam, budete mít už prázdní písečníky.
Jinak jsem toho názoru, že nevyjet stoupání, je stále menší zlo, než nezastavit na požadovaném místě.
Adheze: S tím volným pádem to trochu přeháníte, nemyslíte?
A propos: ze Sychrova do Liberce je to většinou trasy do kopce …
bude sranda v e l i k á
Jsem rád za tenhle článek.
Utvrzeje mně v tom, že stále žiju v demokratickém státě.
Přečtu si co by se v totalitním státu zamlčovalo, a přečtu si i názory ostatních, což by se ke mně taky nedostalo.
Vlakům zdar.(Dokud ještě jezdí)
No, kdyby se tohle stalo v SSSR za Stalina, tak druhý den by ty vlaky nevyjely vůbec, protože by je neměl kdo vypravit a řídit, jelikož by ti sabotéři čekali za mříží na vlak do Gulagu.
Prý se za Hitlera stalo, že v nějakém nečase v Praze tramvaje úplně nezvládaly a bylo podezření na sabotáž. Naštěstí někoho napadlo pro srovnání nechat zjistit, jak to bylo v Berlíně, kde bylo podobné počasí … a když zpráva z Berlína byla taková, že tam vůbec nevyjely, že se ani nepokoušely, tak bylo podezření z pražské sabotáže odloženo.
Prdlajs písek já to říkám pořád že ty popelnice do kopce jezdit neumějí…
A co teprve Máňa… Ta pořád říkala, že to není směroplatný (nicméně díky za názor…)
Jo jel jsem tudle regiovrakem na Špičák, za sucha a tepla +30 minut, max 20km/hod
Lepší důkaz toho, že všichni jsou v ČR jedna dráha ani být nemůže. Všichni mají v provozu stejnou sociální skupinu pracovníků, a tato skupina je schopná podělat stejné věci bez ohledu na to, pro jakého dopravce pracují. Je to u všech stejné, i když u Arrivy je to teď prostě zajímavější tím, že mají získat pěkný kšeft od prosince, který jim hodně lidí nepřeje. Inu, podělali to ve špatnou dobu. Všichni jsou jedna dráha, všichni jsou stejní a je zbytečné, že si hrají na barvičky – já jem modrý, já jsem tyrkysový, já jsem žlutý a já mám žlutou reginu,… Číst vice »
Koukám někdo je chytrý….Doktor sociologie vystudovaný nejspíš (sarkasmus).Nesnáším škatulkování tohoto typu ať se týká kohokoliv a snažím se být slušný ,takže :Nemáte pravdu a pokud nechcete urážet ,hluboce se mýlíte
Jediný kdo tu uráží jste bezpochyby vy. Jelikož zesměšňujete inteligenci diskutujícího. Nechci nikoho moralizovat, ale tím že budete urážet jiné, se sám chytřejším nestanete.
Ve všech profesích jsou machři i motáci. Od kladečů lina až po ministry.
Ano, děkuji, vystihl jste to lépe. Na to jsem chtěl poukázat. Nedává my smysl hecování v diskusi, že jednomu to nevyjelo dnes… no druhému to jinde nevyjede zítra, protože se nepovede něco jiného. Tak to prostě je – motáci i machři jsou u všech, bez ohledu na barvičku vlaku.
Problém je v tom, že když je moták manažerem, tak si nasadí motáky všude pod sebou a slušné a schopné lidi vyštípe.
No, žádného ministra, kterého bych mohl považovat za machra, jsem si zatím nevšiml. Ale možná bych měl jíst víc mrkve. 🙂
je mi fuk co se stalo a kdo kolik utrpěl ztráty času. jen to poukazuje na to že tam kde mají jezdit busy jezdí vláčky…… naše žel. sít je zbytečně hustá a vlaky jezdí do každý prdele skoro…… hrůza…. lokálky mají jezdit min. 120 km/h mezi městy nad 10 taců se zastávkymi v nějaký řiti jen vyjímečně…. zbytek busy.
Nevím, kde jste přišel na to, že je naše síť zbytečně hustá, ono je snad někde napsáno, jaká má být její hustota? Autobus není plnohodnotná náhrada za vlak, ani náhodou (o čemž jsem se už poněkolikáté přesvědčil na vlastní zkušenost, např. tento víkend mezi Davlí a Zbraslaví při výluce a jizdě NAD). Zkuste navrhnout Šluknovskému výběžku, že jim vytrháte koleje a místo vlaků nasadíte autobusy…každý vás bude chtít ukamenovat.
Zkusili to třeba v Jiříkově – zavedli občanům/cestujícím místo vlaků busy… ty jezdí častěji, jezdí zástavbou = nikdo se nemusí trmácet na nádraží a světe div se jezdí plné. Kritiku jsem nezaslechl a na 810 si nikdo nevzpomene…
No jo, ale to neplatí všude, jsou místa a trasy, kde je vlak lepší.
Všude ne ale tam kde to smysl dávat bude tak optimalizovat min na rychlost 120 i za cenu vysokých nákladů a zbytek zrušit.
Tady se nejedná jen o Váš nesprávný názor na správné využití železniční a silniční dopravy, ale o naprostou nemístnost Vašeho příspěvku: zrovna tady se jedná z Kolína po Rumburk tedy i tady o rychlíky mezi městy přes deset tisíc obyvatel a nejedná se a snad ani nikdy nejednalo o místní dráhu.
Musím se přiznat, že Arrivu na dráze nevidím zrovna rád. Ale tohle se prostě může stát každému. Hlavní je, že zajistili náhradní dopravu. Častování slovy „ostuda“ a „šrot“ by bylo namístě teprve pokud by se dopravce na cestující vy**al úplně. Ač je to smutné, i s národním dopravcem se člověk kolikrát dočká ještě většího zpoždění.
I ČD se párkrát podařilo, že reginově došla nafta za jízdy 🙂
Pan náhodný vám to už vysvětlil, že u dráhy se může stát cokoliv, a je to v pořádku, tím spíše taková blbost, jako že dojde za jízdy nafta, strhnou se troleje, a srazí se vlaky, to je přeci podle něj všechno v pořádku. A všechno to jsou tzv. výjimečné situace.
Jestli dojde ke zranění nebo jen ke zpoždění, to je velký rozdíl.
Zrovna Arrivě došla nedávno nafta taky a náhoda tomu chtěla, opět v okolí Jedlové. A co myslíte, byla NAD?
to je to zaklínadlo, co tady slyšíme pořád dokola “ to se může stát každému“, kdykoliv, a cokoliv.
Objektivní by bylo třeba kolik % vypravených vlaků navyšuje zpoždění vinou dopravce a o kolik minut.
A u tohodle případu bych viděl viníky dva – Arriva nedoplňovala písek, SŽ neudržovala sjízdnost.
A ne snad?
Jen přemýšlím, co je rychlejší a pro cestující lepší. Zpoždění větší, přestupy, čekání, kostitřas autobus, nebo hodit do firemní dodávky pár pytlů s pískem a promptně vyrazit písek operativně doplnit do jednotky, krerá se mezitím tak či tak vrací do níže položené stanice.
Tak přemýšlejte, ale nezávisle na Vašem přemýšlení záleží na tom, co dopravce má víc po ruce, a co ho napadne.
To je přesné, „co dopravce napadne“ 🙂
Samozřejmě předpokládám, že to není první rok podzimního provozu Arrivy a tak někoho mohlo už dříve napadnout v detašovaném pracovišti pro tento případ nechat zásobu pytlovaného písku, stejně tak, jako jsou zásoby motorového oleje i v kanystrech na jednotkách.
Prosím znalé, na kolik Kg nebo litrů má jednotka Arrivy objem písečníků, aby jsme měli představu kolik písku má plně vyzbrojená jednotka oproti plánovanému kilometrickému proběhu
Ono se i toto musí vnímat v širších souvislostech. Železnice má nějaký vývoj, tradici. Pro údržbu strojů byla vybudovaná depa, jejich vybavení a náhradní díly je, zejména pro nová vozidla, extrémně drahé. Aby se toto vyplatilo musí být depo plně vytížené. Nyní páni uředníci řekli „nechť jezdí Arriva“. No a co se stane? Naftu zbrojí cisterna někde na poli, pro stračky jezdí WC servis někde na odstavonu kolej, písek doveze dodávka a zbrojí se ve stanici. Zatím co v depu se chlapci kopou do zadku… Konurence je jistě vhodná, ale toto (nejen toto) páni úředníci za 15 let, co se… Číst vice »
No ona ta depa už také skoro nejsou. Mezi Blatnou a Rakovníkem, nezbrojíte pouze v Lochovicích.
Tak to je dobře, že Arriva dostala další linky kolem Liberce, bude tam toho mít hodně a může se jí tam vyplatit pronajmout si tam nějaký větší zázemí.
Jo alternativní dopravci depa nepotrebuji
Až na to že Arriva zbrojí v depu Kolín, nevim jestli tam i odho*ňuje, ale vodu tam dobírá.
V Kolíně jezdí do depa jen pro naftu
Pepíku, jak je vidět, víš prd pro co všechno se jezdí v Kolíně do depa, tak se příště zdrž komentářů.
Blbost, dělá se tam i fekál. Víc zjišťování, míň keců.
Však proto např. volarské depo pronajaly/prodaly (teď si nejsem jist, která z verzí platí) ČD novému tamnímu dopravci GWTR.
Protože ČD tam teď to zařízení v podstatě už k ničemu nepotřebují …
a ČD nesmyslně drží depa, která nepotřebují… Zjevně jim to finančně vychází? Anebo jim to je tak nějak jedno, režii si rozpočítají do nákladů a ze státního rozpočtu se to „dosype“
Nesouhlasím, na Vsetíně ČD pronajalo depo Arrivě, a funguje dle mých zkušeností velice dobře. Tankovat se jezdí bez problémů na tankovačku ČD, taky bez problémů. Fekal je zařízený u manipulačních kolejí SŽ a taky funguje bez problémů. Mnozí víte totální h*vno o tom, jaká je situace a kydáte nesmysly.
On schází nějaký promyšlený systém, koncepce, znalost problematiky. A to na našich řídících místech – tedy na úřadech, ministerstvech, v politice strašně moc schází.
To byla myšlenka dne, otče Furo.
Na podzim tohle není nic mimořádného u všech dopravců, nejen u Arrivy 😉
Přesně tak. Mnohé tratě se stávají na podzim nesjízdnými a Správě železnic je to dlouhodobě jedno. Ono to není o tom jen kopec vyjet, ale hlavně z kopce zastavit. Už tu byly případy, kdy jela vozidla několik kilometrů smykem a nemohla zastavit. Asi se čeká až to bude mít tragické následky.
Jedlová leží v okrese Děčín, v ústeckém kraji, ne v libereckém.
Ale z Jedlové je to do Libereckého kraje co by kamenem dohodil…A ve směru od Svoru do žst. Jedlová je celé stoupání v Libereckém kraji.
Karle z Hodkovic, nebo od kud, to máte sice pravdu, ale pravdu mám také já, neboli Ústecký kraj, okres Děčín.
Vaše připomínka je pravdivá, ale mimo téma. Máte pravdu, co se týká územněprávního zařazení osady, kopce i železniční stanice Jedlová, ale ne, co se týká tématu článku – stoupání od Nového Boru a Svoru.
Mluvčí arrivy asi taky není znalý drahy- prý vlak nevyjel kopec.. když tak stoupání.a příště jim dojde nafta a řeknou ,že zrovna byla dráha.kdyz pitomá Regionova vyjede stoupání Štramberku do Veřovic 29 promile ..ať se na mne nikdo nezlobí ne
https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/vlak-zeleznice-ceske-drahy-nafta-mimoradnost-zdirec-nad-doubravou-vysocina-kuriozita.A191118_100336_jihlava-zpravy_mv
Já psal Arriva asi neumíš číst.kolik motorových vozů má v akci ČD a kolik Arriva?co??
Máš si přečíst co tam píše mluvčí „Podle Šťáhlavského se něco takového mimořádně stane u všech dopravců.“
Jerry, ty jsi taky jednobarevnej se správným logem, že
A kde se píše že ČD dneska exla 2x regina v Rudné dneska?
To se stane, však je to předělané, ze skoro padesátiletých vozidel. Podobně jako třicetileté 845, také mají nárok na občasnou závadu .
Že vlaku dojde nafta se občas stane i ČD. Osobně jsem jednou v takové 810 seděl.
V našich krajích zcela normální, viz třeba uváznutí osobního vlaku bez nafty mezi Berounem a Rakovníkem. 😀
Ostuda!
A tohle má nove jezdit na rychlicich Liberec – Pardubice a Liberec – Ústí nad Labem.
No tak si holt budete muset koupit jízdenku
No já si kupuji pořád, opravdu nejsem pracovník českých drah, ale sere mě, že si musím kupovat více jízdenek, ale tato změna dopravce má pro mě i výhodu z Kolína do Liberce pojedu jedním dopravcem, takže mi to přinese. Ale i přesto tu radši budu mít ČD než Arrivu, to už radši Jancuru.
Přinese levnější jízdné.
Jízdenka s tím přeci vůbec nesouvisí a popravdě, pokud narážíte na režijní výhodu, tak pokud přejde pod jednotnou jízdenku, jak je slibováno, bude tato platit bezvíhradně i u Arrivy v rámci toho tarifu 🙂
Jistě, bezvíhradně!
Jako nemůžu za to, že telefon si koriguje kde co, a s každou aktualizací je lepší a lepší :). Je to stále jenom diskusní fórum, ne diplomka.
Bezvýhradně, předpona VY, jasně
Ten posledni odstavec… Mno asi bych ho nahradil nejakym nazorem odbornika na hnaci vozidla nebo adhezi nez nazorem fanousku nebo spise nefanousku…
Samozrejme, piste si co chcete, ale myslim ze takovy odstavec opravdu nemate zapotrebi. Pusobi to trapne nez odborne „z dopravy“
Ok, jde to pryč
845 je šrot.
Na to nase mr- … popojizdeni … 🙂
Ano Česko je popelnice do popelnice jen šrot stejně tak 843 nebo než přišla Arriva tak se snažily koupit si u ňákého výrobce novější motorové HV?
No, největší šrotiště jsou ČD. Je tristní vidět, jak může náš Národní dopravce stále provozovat takové vykopávky, jako jsou vozy B, 810, 460 atd atp, a ještě za tak nehorázné ceny za km. To je naprostá apatie vůči všemu. Pak je samozřejmě kdejaký alternativec strčí do kapsy i s takovou 845. Protože i ta ja kvalitativně úplně někde jinde, než to, co tam jezdilo doposud. Taková je realita. Jenomže to modří nedokážou posoudit, protože tím oni „nemůžou“. Museli by zaplatit jízdenku a to je problém. Jinak by hleděli jako puk…
Je to podobné tomu co se dělo na silnicích, každý dovezený „šrot“ , byl o třídu lepší. Naštěstí jsme se z toho dostali. Teď je prostě po silnici čas na železnici.
Další dutohlav..ČD mají zastaralý vozový park a pokud kraj nepřidá peníze tak bude pořád.je to částečně i důsledek slavných 90tych let ,kdy se neinvestovalo do vozového parku.845 nestačí do kapsy nic ,nic nevyjde krap z raichu.
ČD se postavily proti půjčovně vlaků. To by pak mohly jezdit jak ČD, tak cestující něčím lepším.
Vy byste ještě chtěl přidávat peníze? Za co? Takový velký podnik se 150 letou tradicí už mě mít za ty prachy dávno všechno v novém. Jenomže ona je to pouze ta příslovečná díra na peníze… Pak i ten sebevětší šrot odkudkoliv je lepší, než ta zoufalost v podání Drah… Dráhy by jen navšechno chtěly přidávat peníze, ale bez žádného efektu. Alternativní dopravci stále ukazují, že jde zvednout kvalita služby a za méně peněz. Já ty dopravce vyzkoušel, takže to mohu posoudit, nevidím jen jednobarevně, režijku nemám….
Ano alternativní dopravci nedovezli nic nového jen šrot..proto jsou levnější.jo a rezijku nemám.
A ČD ani nic nemusely dovézt (koupit) a jsou dražší. To jsou počty. 😀
No zrovna ta 810 ale úsek trati se Svoru na Jedlovou vyjela vždy, respektive nechcípla tam na adhezi a to má technické řešení a pohon jaký má, popřípadě se písek sypal rucně, když zatuhl v pískovacím zařízení.
Navíc se vozila i zásoba písku navíc v kýblu, protože se znal pojížděný terén a situace opakující se každý rok 🙂
810 je na tom adhezne mnohem lépe, polovina hnanych náprav a lepší přenos výkonu, 845 je na úrovni 814,hnana 1/4 a hnanej podvozek není dostatečně zatížen,protože to má motor pod podlahou, v tomhle i souprava 854+954 měla o dost navrch, ačkoli poměr hnanych náprav byl stejný,tak motor s převodovka tam je přímo nás hnanym podvozkem
Mě to nevysvětlujte, jenom jsem reagoval na haněnou 810, s tím, že sice konfort není na současné úrovni, ale adhezně, v tomto parametru, na tom není ve srovnání s německou jednotkou špatně 🙂
Souprava 854+954 měla ještě obrovskou výhodu ve špalíkové brzdě = hrubší povrch dvojkolí = lepší hodnoty adheze, ale zase třeba dávkování brzdného účinku je tam dost specifické i díky vlivu velkých vůlí v mechanismu brzdy.
Alespoň 843 má 600 kW a BoBo, šrot Arrivy 420 kW 2A 2. A a to v kopcích jde.
Je to 2B+22, ale v zásadě s vámi souhlasím, tento pojezd se na sklonove náročné tratě nehodí, tak jako Regina s A1+11, coz je tedy ještě horší, pokud hnany podvozek jede první.
Technicky opravdu hodně slabá 843 má v kopci co dělat, aby se nerozpadla. Na jízdu z Liberce do Pardubic jsem se nikdy netěšil. To plížení do sebemenšího kopce za řevu motoru a drnčení všeho možného byl opravdu zážitek… Jen z Liberce do Jeřmanic než se to vyplazilo, to byla věčnost. A jestli tohle je považováno za „moderní“ vozidlo parku ČD, tak to ani omylem. To už zlatá 845….
Ona ta 843 taky tahá vůz a řídicí vůz ,aby byla splněna kapacita ..843 už mají 15 let provozu za sebou…vše si jde najít.845 v ničem není lepší.
A kolikpak že máte s 845/628 naježděno?