Arriva modernizovala první jednotku Stadler GTW pro provoz na jihu Moravy
Jednotka Stadler GTW pro provoz v Jihomoravském kraji. Foto: Arriva vlaky
Jednotky budou nasazeny od prosince na tratích na jihu Moravy.
Jednotky budou nasazeny od prosince na tratích na jihu Moravy.
Jedna poznámka. Břeclav Znojmo pro mě jako turistu byla funkční linka.. Uvidíme jak tomu bude dál.
Za prvé už je druhá a za druhé ještě nezačali jezdit, tak nerozumím, co předvídáte?
Fuj tak i do znojma bude jezdit?
Proč zrovna Arriva? Má dieselové vlaky a u nás je dává Arriva tam kde by měli jezdit elektrické. Moc Arrivu nemusím. Je to horší než jednotky Moravia.
Co je to za kec? Arriva dá to, co si objednatel vysoušení ve smlouvě.
*vysoutĕží
Ptejte se na kraji, ten to objednal.
Ale Břeclav – Znojmo trolej nevede.
A na těch tratích kde mají jezdit, je budet tlačit ? Nebo něčím tahat ?
Škoda, že nejsou i fotky interiéru.
Jediné růžová to může být. No fuj
Je to tak hnusná růžová. Nevím proč kraje mají mít svoje barvy..mrhání peněz. Pardubický s Jihomoravský kraj.. nejhorší nátěry.zlaty Najbrt.
Do krajských barev se lakuje zejména při výrobě vozidel, nebo v rámci pravidelných obnov laku. U jednotek 471 se to zase spojilo s aplikací antivandal fólií. K žádnému „mrhání penězi“ fakt nedochází.
Někdo tu pic…. Vymyslel a dostal za to zaplaceno. A když ten vlak půjde z jednoho kraje do jiného prelakuje se to .. mrhání peněz. Lepší je na to akorát nalepit nějaký nápis ,logo jak to má Olomoucky a moravskoslezsky kraj.
Moravie do jiného kraje nepřejdou.
… naštěstí nemáme jednotné oblečení …
Tak Moravie… Ne a co ostatní. Oblečení je něco jiného než tupé barvy krajů
„Někdo to přece vymyslel a dostal za to zaplaceno“
… najednou neplatí?
Na jak dlouho je smlouva a jak dlouho vydrží lak ?
Většina smluv je momentálně na 10 let, což je stejně tak nějak interval pro obnovu laku, aby zůstal v nějakým vizuálně rozumným stavu. Životnost laku je sice delší, ale pak už blednou a jsou škaredý.
Přidám jednu starší, doba „na lak to nejezdí“ byla u konce a zbývaly z ní takovéhle kousky: https://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/141184.jpg
Můžeme jenom hádat, kolikrát se „ušetřilo“ na laku, aby se peníze použily na něco „smysluplnějšího“.
Fakt jsem rád, že tohle už je pryč.
Uvědomte si, že objednatel platí = poroučí. A když někdo poručí, že to bude růžový, dopravce to nalakuje do růžový, protože si to dopravce samozřejmě zohlední do nákladů pro objednatele. Pokud vozidlo zasmluvní jinde, opět si přelakování dá do nákladů pro dalšího objednatele. Ono ten lak je poměrně mrzký náklad, pokud se odepisuje po celou dobu kontraktu, vůbec u těchhle delších smluv. A dopravce by to v tomto případě lakoval po „bohemizaci“ tak jako tak… Dalším efektem je to co říkají zástupci jednoho kraje: Nám nevadí, když jezdí jako záložní vozidlo něco mimo naše barvy. Nám vadí, když vozidlo co… Číst vice »
Kraje to je dílo -objednavatel.. vymyslet blbosti a živit koordinátora dopravy ..ktery nic nekoordinuje .. peníze na dopravu nejsou ale na pic.. jsou .
Nnj, naštěstí už není modrá povinná. A dopravu si určují kraje, ne dopravce.
Když se Najbrt zaváděl: No fuj, to je modrej hnus! 😛
Ale bude se to líbit mobilnímu operátorovi velikému, převelikému.
Jakože to je spiknutí s Deutsche Telekom AG …
Tak to je načase odhalit letité spiknutí ČD a Intelu.
Má to nástupní hranu 550 nebo 760 mm nad TK?
550.
Nevypadá to vůbec špatně, vždycky mě otravovalo nosit kolo do patra, tohle zní velmi lákavě. Snad tam bude dost míst na ty kola, v sezóně jich je potřeba hodně, zvlášť na ExP do Brna byla kapacita +-15 a často byly kola postavené i mezi sedačkama
7 kol max
Jsem si vždycky myslel, že jízdní kolo má sedátko a šlapátka,aby se na něm jezdilo.
A ono ne, to je proto, aby to zavazelo ve VHD.
Si pamatuju za svých mladých let, že jsem vždycky 60km ujel (30 tam a 30 zpět) abych se dalších 40 projel.
Za nás mohlo kolo max do vlaku a ještě to byl strašný problém.
Bistodappert. To budete kritizovat, že jezdí lidí vlakem s kolem? Co si ještě vymyslíte?
To bych teda v životě neřekl, že mi někdo bude tvrdit, že toho neujedu dost na kole. Tak vám teda přiblížím, jak tady na Moravě výletujeme. Ráno člověk vyrazí z Brna, 70 km někam okolo Bvi, tam navštíví nějaký sklep, a pak vlakem zurück. Nebo chcete, abychom zpátky jeli pod vlivem na kole?
“ Nebo chcete, abychom zpátky jeli pod vlivem na kole?“
A co na tom kole ten alkohol vynechat úplně?
Vynechám-li alkohol, můžu rovnou vynechat i ten vlak.
Vendelíne, Vendelíne, stačilo, žádný faktický argument proč by kolo němělo do vlaku jsem od vás neslyšel
I ten starý děda, když mu doktor vyčítal, že v jeho věku už nemůže všechno, tj. víno, ženy, zpěv, tak řekl že tedy vynechá ten zpěv.
Takže zapřahat autovůz? Samozřejmě se stojany na kola, jak jinak. Taková úprava je vratná, za pár kaček a prázdný má „jen“ 24 tun, o 15 tun lehčí než BDs.
https://www.atlasvozu.cz/rada/cd/102-DDm915.html
Bicyklů se do něj vedle dost možná i stovka s horním patrem.
Takže když budu z Prahy a budu se chtít projet po Pálavě na kole, tak na něm musím z té Prahy přijet? Tak to určitě. 😀
Když dostanu chuť na delší akci na kole, mohu ujet dvoustovku z Prahy buď ve stylu „někam a zpátky“, nebo to třeba zaklikatit kolem Bydžova, Hradce a Borohrádku do Č.Třebové a vrátit se vlakem. V druhém případě toho vidím víc a krajina je velmi pohledná. Netušil jsem, že přítomnost cyklisty ve vlaku překáží, ale umím být vstřícný. Už jsem se naučil ve vlaku si nesedat, protože jako pensista jezdím na slevu a spolucestující to nevidí rádi (nebo aspoň někteří). Takže když to někdo zakáže, do vlaku s kolem nepolezu a těch pár korun za občerstvovací kafe a pišingr utratím v… Číst vice »
Tož nezbývá než popřát ARR aby to fungovalo…
To barevné schéma IDS JMK vážně nechápu. Vedle ve Zlínském kraji to jezdí v barvách Arrivy a vypadá to mnohem líp.
Nechápu to nikde, proč si kraje hrají na vlastní schema. Asi je to jiné v případě jihomoravských jednotek, které kraj koupil, ale v případě vysoutěžení dopravce je to jenom barevný cirkus a vytahování politiků.
Přijde mi vcelku logické, že vozidla zařazená do nějakého systému, mají stejný design. Otázka spíš je, proč má ani ne 11milionová zemička 17 různých systémů…
17?
17. https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_integrovan%C3%BDch_dopravn%C3%ADch_syst%C3%A9m%C5%AF_v_%C4%8Cesku
Aha, po započítání MHD ve Zlíně a Otrokovicích zvlášť, také se zvlášním IDS provozovaným ČD s jedním zahraničním.
Před vznikem krajských IDS bylo nejméně 50 neintegrovaných systémů. Stát to sám nedokázal, tak se kraje postaraly samy.
Nebýt krajů, tak žádná integrace není, viz Slovensko: https://sk.wikipedia.org/wiki/Kateg%C3%B3ria:Integrovan%C3%A9_dopravn%C3%A9_syst%C3%A9my_na_Slovensku
No, už aby zanikl VYDIS a ZID, však jenom duplikují krajské systémy. IDS TA a JH doufám zmizí s rozšířením jihočeského
Přitom ZID je snad nejstarší integrace na území ČR, kdy v posledním a prvním vlaku Otrokovice-Zlín platily také jízdenky Zlínského DP už v 80. letech. Nechtěli to duplikovat trolejbusem jen kvůli rozdílnosti tarifů.
Vcelku by mne zajímalo, jak funguje Škoda Pars, když opravují pro ČD jsou problémy, když pro Arrivu, tak vypadá vše v pořádku, snad kromě nestihnutí opravy části jednotek řady 845 při zahájení provozu na rychlíkových linkách MD před lety.
Odpověď se skrývá v kvalitě Smlouvy o díle a v ní sjednaných sankcích…. 🙂
Akorát, že pro ČD se tyhle motoráky repasují na Slovensku ve Zvolenu a pro Arrivu v Šumperku
A v tom bude zakopán onen příslovečný pes.
Bláboly. Pars opravuje pro ČD a jezdí to. Problémy jsou se Slovenskem.
Pojem Zpras to znova znají všude.. Tady je nekvalita vyhlášená.
To bylo kdysi . dneska je pars jinde a dokonce kompletuje nové pantery.
A furt to nejni nic moc..
Tož pěkné, to tam vleze aji Franta Skočdopol s kolem i Maruna Ohnicova s husooo
diesel ibalgin
Mi tam chybí hrozen a název odrůdy….
Ibalgin Turbo 🙂
Zabírá rychle.
Litovel, večer chutná, ráno pomáhá.
Nevypadá špatně, ale to stáří 24 let mě trochu znervozňuje. Ne všechno přežije jadernou apokalypsu a furt to jezdí, jako např. Honeckery 😁
Oproti hydrám a regolonovám to i tak bude kulturní skok 🙂
Hydry měly cca 30 roků, když šly na modernizaci. Pak dalších 25 nalítaly. Jejich rám pamatuje nejenom Černobyl, ale také Three mile Island, Jaslovské Bohunice, Leningradskou elektrárnu (demoverze Černobylu) a některé i Jana Palacha.
Zrovna mechanická část prvogeneračních GTW by asi jadernou apokalypsu přežila. Bohužel nepřežila ŽOS Zvolen.
Proti těm střepům, co tam jezdí teď, tak je to skok o generace dopředu..
Jenže ty střepy vždy dojedou,nebo je vymění. Tohle se pokazí a vlak bude bez náhrady.A za 2 hodiny jede další,to uslyší spousta lidí. Další věc bude léto ,jestli se to do Velké neuvaří a v neposlední řadě bude těžká zkouška na podzim (listí)a už teď se vsadím,kolik souprav nezastaví v Louce ,ale až na viaduktu😀😀😀.No ale to už bude na Ibalginovi Turbo
Stadlery GTW jezdí i přes Ramzovske sedlo bez zvláštních problémů.
A teď tu pohádku o karkulce, ano ?
„nebo je vymění“
Pro tohle je zásadní počet záloh, nikoliv typ vozidla. Za jízdy ty 854 nevyměňují.
Jěště že vás neznepokojuje stáří 30, 40, 50 a více let u šrotů, které provozují ČD a konečně i jiní dopravci. 🙂
Co má aktuálně u ČD 50 a více let a jezdí? Jediné vozidlo vozí cestující a jemu 50… A to právě řada 854. Na ní to cestující nepozná, po modernizaci před 25 lety je totiž historie k nerozeznání (například proti krámům řady 843).
A pak loko 150/1 ale ta cestujícího trápit fakt nemusí….
Honekráky byly taky stavěný na přežití jaderný apokalypsy. Škoda, že je nestavěli na přepravu lidí…
No uvidíme jaká bude spolehlivost.
Tohle přece dávno jezdí v okolí Olo… oh wait…
Bude sranda až se ukáže, že s jednotkama vlastně nic špatně nebylo
S těma jednotkama ne, ale se Zvolenem kde to ČD nechaly opravovat, resp. musely nechat opravovat (v tom měl prsty Bednárik).
V okolí Olo… to má o 21 cm vyšší nástupní prostor.
Tzn. když už, tak v příslušné „arrivácké“ části Zlínského kraje.
To mají i Stadlery LE a Siriusy, co si původně LE objednal.