Arriva vyjela poprvé ve Zlínském kraji se Stadlery GTW, start nabral mírné zpoždění

Jednotka Stadler GTW v barvách Arrivy. Foto: Jaroslav ŠašinkaJednotka Stadler GTW v barvách Arrivy. Foto: Jaroslav Šašinka

Letos vyjedou ve Zlínském kraji čtyři modernizované jednotky Stadler GTW, do konce roku 2021 dalších 8.

208 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jan

S tím tendrem, koronavirem a rizikem tržeb na straně kraje musel čunek udělat terno.

Axel

Těžko říct.

Nepřipadalo mi, že by ve vlaku jezdilo míň lidí než v zimě. Pokud jde o cestování autem, tak parkoviště subjektivně mi připadají prázdnější. Mluvím o Zálesí a Brodsku.

Jestli lidi celkově míň cestují? V zimě, jaře 2020/2021, až se projeví pokles ekonomiky, tak bych tipnul že holt lidi budou šetřit a z aut přesednou do veřejné dopravy. Z hlediska dodržení odstupu mezi cestujícími, mi připadá, že je lepší 845 nebo Lint ve srovnání s busy ČSAD Hradiště.

Aleš

To vypadá krásně. Už se nemůžu dočkat až se svezu. Ten žlutý hnus Regionova nebo jak se to jmenuje patří do železa ve výkupu

Axel

Nemyslím, že RegioNova je nepoužitelná. Akorát je hlučná a některé konkrétní vagony RegioNova poskakují, otřásají se. Tj. na kratší cestování = cca 15 minut je to OK.

Ale na cestování hodinu či dvě bych RegioNovou nejel. Radši autem. Nebo vagonem Lint

Jiří 24

Podívejte co ČD představili na RDŽ 2020 v Olomouci https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_646.php
S těmi novými potahy je to ale fešák 😏

Axel

Nevím co to je RDŽ 2020… Seděl jsem na těch „nově potažených“ sedačkách? Pokud jo, tak se na nich sedí?

Do r. 2022 by Stadler GTW měly jezdit Olomouc-Šternberk-Uničov-Šumperk, tj. cca 1,5 hodinovou jízdu. Tj. ve srovnání s RegioNovou jsou sedačky v modernizovaném Stadler GTW lepší či stejné či horší? Mluvím o sezení dospělého člověka.

Jiří 24

Je to Regionální den železnice 2020. Ne neseděl, ale každopádně jsem seděl na nově potažených sedadlech v regíně a potah byl velmi příjemný. Šumperk-Olomouc přes Šternberk nebudou jezdit moc dlouho, až dodělají elektrifikaci nasadí tam Pantery.

Axel

O potah až tak nejde. Vypadá že je textilní, nikoliv hladký, ale trochu na způsob koberce (příze vystupuje z úpletu). Tj. stačí, aby pár propocených/zmoklých lidí sedlo a špína z batohu, tašky se „vpyje“ do látky potahu = potah ztrací „hebkost“. S touto vlastností cestujících nikdo nic neudělá. Primárně jde o sedačku. Jak pohodlná je při delší jízdě. Příklad s téměř dvouhodinovou linkou do Šumperka přes Štěrnberk jsem dával pro ilustraci jak dlouho trvá jízda na kterou ČD posílají RegioNovy a kam budou posílat Stadler GTW. Pokud vím, tak cílem je aby od cca 2022 Stadler GTW jezdil např. z… Číst vice »

Radek

Už jste s tím zázrakem někdo jel? Podle fotek to vypada jako jizda ve skleníku, když sedíte tak vysoko, že je vidět i nohy. Musí to být zážitek jet hodinu a sedět na jižní stranu, když to celou dobu na vás peče. Proč jsou ta okna tak velká ví asi jenom dizajnér, ten ovšem takovým vlakem určitě nejezdí. Takže 👎

MajsterN

Oni tam ve svajcu meli klimu i v roce 2003 – to jen v cesku CD teprv objevuji.
Urcite to bude podobny jako FLIRT od leose, je to design ze stejne doby.

Jerry

Hromada vozů a motorových a El. jednotek klimatizací má ,tak nemel nesmysly.

Jiří 24

Hromada motorových jednotek=RegioSharky a RegioSpidery 😂

Petr

Všechny vagony Leo , RegioJet a ČD klimatizací mají . Leo aJančura tu obyčejnou a ČD většinou lepší , mexickou . Arriva na půl a Jihotrans nevím .

Radek

Ja ale o klime nepsal. Ale o sezeni jako ve vyloze. Viz obrazek c.4. Pokud tam nejsou ani zavesy ani roleta, tak klima muze byt sebelepsi, kdyz na vas takto otevrene sviti slunce….
Nerozumm tem minusum co jsem nasbiral.

Jiří Kocurek

Rekonstrukce Bdmtee je špatná, protože ne všechna sedadla jsou u okna. Správně má být každé sedadlo u okna.

Karel P.

Je zřejmé, že Zlínský kraj dělá co může, aby dosáhl ID. Nicméně ten současný KOVED je spíše překážkou, než pomocí..

Pan sdomácíomaci

Totok už vyjede v létě do kopce do Pitína bez přehřívání?

Petr

Zatím se to neotestuje, jelikož stejně jako loni je na této trati na měsíc výluka,( připadne mě že u Zlínského kraje je 5 výluk ročně naprostým standardem, ale když se po roce opět opravuje jedna a ta samá trať, tak mě to moc normální nepřijde), samozřejmě na rozdíl od např. JMK, přeprava kol u náhradní dopravy vyloučena u všech krajských spojů.

Axel

Pro Petr – nemyslím, že uzavírka té či oné železnice souvisí s rozhodováním Zlínského či Jihomoravského kraje.

Hledal bych na SŽDC. Viz ten šlendrián ohledně uzavírek na Jesenicku před pár lety https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/opravy-prejezdu-sprava-zeleznicni-dopravni-cesty-kritika-firem-objizdka-uzavirka-jesenicko.A150811_2183578_olomouc-zpravy_stk

Jožo

Naprosto souhlasím, doprava v tom kraji je jeden velký šlendrián už léta letoucí ať tam byli ptáci nebo jiný nýmamandi u korýtka, vždy to dopadlo stejně.

navratp

Čeká se na Anofert?

švestka

Kdyby na tom bylo logo ČD a platila v tom režijka, tak hned bude 20% výkonu navíc. Tak jste to myslel?

Jerry

Tak už si tu rezijku porid!

Vlastimil Kocurek

Tak si představuji vlak, jako je na obrázku. Tedy vzhledově, esteticky.

Karel

Vlak má lokomotivu a vagóny..

V. K.

Snad budou spolehlivější než Stadlery v Olomouci. Nevím jestli se tam o ně DKV neumí starat nebo co tam s nimi dělají, ale ta poruchovost je opravdu enormní.

Avlaky

Souhlas, samozdrejme režijkari to vidí jinak

milda

Tak u nás na ve Vých. Čechách už zaplat buh stadlery nejezdí. Jediná jejich výhoda byla klimatizace, ale zase to kolikrát chladilo až moc, jinak sedačky jak v autobuse hruza sotva se tam člověk nasoukal. Zlaté regíny sice bez klima, ale sedačky po 4 jsou super.

Axel

Pro Milda – Stadler GTW jezdil někdy ve Východních Čechách?

Pe.tr

Byl půjčen a vrátili ho . Prý je lepší ř 810 a myjí otevírací okna .

Lolookie

Vrátili ho, protože byl půjčen jen na 4 roky. O tom se přece vědělo už dopředu, že zapůjčení je jen krátkodobé (tj. na 4 roky)

Mýval

Oni ho ČD posílali na divné výkony. Já jsem toho štádlera potkával v Týništi nad Orlicí o půl osmé a bylo to jako s těmi klauny a autem.
Vždy když jsem to viděl, tak jsem nemohl uvěřit kolik lidí tam bylo nacpáno.

Teď je to nahrazeno několika regionovami. V tomto případě tedy regionova znamená paradoxně zlepšení.

Lolookie

Myslel tím motorové vozy řady 841 zapůjčené od Vogtlandbahn (dnešní Die Länderbahn).

Milda

Arriva byla ve Zlínském kraji určitě posun k lepšímu, sice ta vozidla nejsou nová, ale i tak mají téměř všechno, co si cestující může přát. Počáteční problémy, které se vzhledem ke krátkému času na přípravu daly očekávat, už jsou dle mého názoru vyřešeny a jako člověk, který tím jezdí téměř každý den, si nemůžu stěžovat.

Jerry

Zlepšení ? Arriva – děs zpoždění .personál buď chybí nebo je zmatený.jezdil osobní vlak Přerov – Střelná a letos je kde?

Milda

Zpoždění z drtivé většiny vzniká kvůli čekání na zpožděný Slovácký/Valašský expres nebo kvůli křižování z důvodu nesmyslně krátkých jízdních dob a pobytů ve stanicích a nemůže za něho Arriva. Personál je nesmírně přátelský a je jasné, že ještě není tak zkušený, jak byl u ČD, neboť zde jezdí stále jen necelý rok a ČD (respektive ČSD) zde jezdilo od vzniku tratě. A o kvalitě vozidel nemá cenu mluvit, neboť zde Arriva vyhrává na plné čáře.

Jerry

Z v.karlovic buď vlak nevyjel a nebo byl sekly několikrát.popky u arrivy ..co to je.ty šunky rady 845 jsou rady že jezdí.zlepseni rozdělením linky Přerov – Střelná se nekoná.

Milda

Řada 845 bude v ZK postupně nahrazena a pokud vím, tak Přerov – Vsetín jezdí ČD s řadou 460, odpad, a dále Linty a 845, které jsou určitě lepší než 50 let staré šroty, Tornáda.

Jerry

Tornádo 460 to má za sebou a půjde do šrotu dle jpp

Milda

Vím, i 560, už se těším až to konečně zmizí 🙂

Od lesa

Popky Arrivě dodává dceřiná společnost ČD, stejně jako samotným ČD, jaký máš tedy problém?
Dle tvých textů soudím, že psychický. Zkus vyhledat odbornou pomoc, leccos už se dnes dá řešit…

Alfa

Na tohle Jerry již nedokáže odpovědět. Jako na můj příspěvěk, kde ze sebe udělal vola.

Vlastimil Kocurek

Čekání na Valašský expres způsoboval medvěd brtník, který je tam hojný, procházel se rád po kolejích.

-mi-

staniční i vlakový rozhlas vždycky hlásí jen, že zpoždění vzniklo mimo území České republiky. O medvědovi nikdy žádná zmínka :/

Jiří Kocurek

Jasně, rozkopané Dluhonice, ale může za to Arriva. Rozbombardovaná Lhotka nad Bečvou, ale za zpoždění může Arriva. Jinak by ten Vsacan přece neměl zpoždění!

A z Přerova do Střelné (571 obyvatel) v jednotce 460? No paráda! A jak k tomu přišly Klobouky (4900 obyvatel), že neměly přímý spoj ani na Vsetín?

MlB

Už je možné dát znamení v zastávce na znamení, nebo stále platí že pokud nedorazí průvodčí, máte smůlu? 🙂

Vlastimil Kocurek

Ano znamení dát můžete. Ale jestli vám vlak zastaví je druhá věc.

Alfa

České dráhy a 646 = Pokrok vpřed, jezdí se v tom luxusně, parádní stroj!

Arriva a 646 = Německý šrot, vrak, pokrok vzad, atd…

Tak já nevím, jak tady někteří mají nastavenou laťku hodnocení a kritérium …

Avlaky

Asi jste to nepochopil kde o to kde platí režijka

Jerry

Zakomplexovaní blbci a když ji zavidite tak si ji pořiďte.

Alfa

Jerry slušně by to nešlo? Já jsem nic špatného nenapsal a o režijce už vůbec. Pouze píšu, že nechápu kritérium hodnocení, a tak bych byl rád, aby mi to někdo vysvětlil. Takže ty jsi zakomplexovaný nebo jak?

Od lesa

Je.

Od lesa

Neboj tydýte, Arriva ji má a platí i na autobusy. Jen někteří režijkáři od státních molochů mají pupínky, když musí zacálovat jízdné.

Avlaky

Tímto komentářem jste mi skvěle potvrdil, že tomu tak doopravdy je

Filemon44

Ono je otázka,co je lepší úhel pohledu..někdo to možná bere podle režijky,jiný zas podle toho že dobré je cokoliv mimo ČD.Rozdíl v tom popravdě zrovna nevidím.

Avlaky

CD se zlepšuje to mohu říci, railjety, nové vagóny, že chovu teď lokomotivy koupit

zaměstnanec soukromníka na dráze

646 jsou experte všechny Nemecky a nevím který debil v ČD si koupil 646 pro nástupiště s vyšší nástupní hranou

Jeden osloví člověka expertem a druhý blbcem, taky dobrý.

Máte pravdu. Mi jde jen o to, že stále nechápu, proč někteří hodnotí totožné soupravy, podle toho, u kterého dopravce jezdí. U jednoho luxus u druhého šrot.

Jiří Kocurek

Doublethink. Více ke studiu zde: https://cs.wikipedia.org/wiki/1984_(rom%C3%A1n)

Axel

Dotaz na redakci – uděláte prosím srovnávací test z pohledu cestujícího v čem je lepší provedení (modernizace/oprava) vagonu typu Stadler GTW jezdící pod ČD a týmž typem jezdícím pod Arrivou? Díky.

Avlaky

Těžko se to srovnává protože CD jezdí bez rekonstrukce kterou chtěli

Filip Peter

Jedna z jednotek (ČD) již očekávanou modernizací prošla. Arriva pouze jednotku přetřela, tedy stačí se svést německou nebo ČD nerekonstruovanou a je to to stejné.

Axel

Pro Filip Peter – na které lince jezdí ten modernizovaný vagon Stadler GTW firmy ČD? Olomouc-Drahanovice?

Na webovce sledovani.55p.cz jsem nenašel uvedený typ vagonu (GTW = č. 646)

Flinta

Podle článku dostaly jednotky Arrivy nový interiér.

Axel

Pro Flinta – uvidíme za pár týdnů až začne jezdit první čtyři Stadler GTW firm Arrivy. Pro srovnání – podoba interiéru v jakém vyjely první Stadlery GTW firmy ČD https://www.youtube.com/watch?v=MQz-KTaL41M

Cyklista

Takže potahy původní, jako rychliky RJ

Avlaky

Co je špatného na potazich od RJ? (Krom lowcost vagonu)

Cyklista

Nic, jen konstatuji, že ČD jdou stejnu cestou

Vlastik

Super, tak to vypadá, že ve Zlínském kraji se blízká v drážní dopravě na lepší časy. Jednotky Lint, Stadler. To bude na co koukat na nádraží v UH. Jen dojem budou zatím kazit jednotky 854, 843 od ČD. Tam se zlepšení asi nedočkáme. Aspoň už tam člověk nevidí 810 nebo 814.

Jerry

Ve zlínském kraji motorové vozy r.843 nejezdí.ale jezdí tam motorové jednotky rád 844 .. regiosharky a to asi neznáte.

Jadris

Pan Vlastik myslel asi Kvatra, 842. Holt chybička se vloudí. Vzpomínám na dobu, kdy byly tak poruchové, že polovinu výkonů obstarala 742

Jerry

Tak poruchové nebyly to melete nesmysly..842 jsou velice spolehlivé ..a oblíbené stroje jak u dílny tak u firu

švestka

Opravdu? Vždyť 20 let prakticky nejezdily, než se udělala za těžký prachy z našich daní rekonstrukce…pravda je jenom, že 843 byly z výroby ještě větší šrot než 842 – poslední výkřik socialistického strojírenství.

Palo

Staré bmt byli Stokrat lepší se753nebo 163jkou.

Jerry

Kde nejezdily co to meleš?842 je jeden z nejlepších motoraku že Studénky.asi to nevíš ale sériová výroba byla 93-94.

švestka

Protože dobře řízené ČD na ně dřív neměli prachy, vyvinuté byly ještě za socíku.

Jojo, jedno z nejlepších vozidel a poznalo se to tak, že místo turnusované 842 přijelo všechno možné jen ne 842, asi se tou kvalitou vždycky nějak rozsypaly…

Tvarda

88-94, čili poslední výkřik socialistického strojírenství.

Cyklista

Vyráběné ano, ale vyvinuté a prototypované 88…

Vlastik

No jo nějaký rýpal se vždy najde. Jo nejsem znalec řad motorových vozidel. Hledal jsem to na wikipedii. Jak psal kolega níže je to řada 842. Na prvni pohled mi ale připadají 842 a 843 stejné. Co se týče Regioshark, tak ten jezdil přes Uherské Hradiště jediný, nějak kolem 8 večer, ale teď nevím zda tam ještě jezdi, nebo jestli to nebylo ještě v loňském jízdním řadu.

Jerry

Houby rypal máte Googl? Tak si to neumíte najít rozdíl mezi 842 a 843 i ve vzhledu je..a v použité technice taky.843 jezdil ve zlínském kraji na spěšném vlaku.

Vlastik

No jo, hlavně že si najdete důvod si do mě kopnout že? Napadá mě, že musíte být jeden ze zarytých fandů ČD a odpůrce jejich konkurence. Protože jsem si dovolil říct něco nelichotivého o ČD, tak jste se mi musel nějak mstít. Řekl jsem že nejsem žádný znalec, takže snad mám právo se taky zmýlit.

švestka

To dělá režijka…

Jerry

Si jo porid

Jerry

Mstít ? No to nemyslite vážně

švestka

Sp si platí kraj taky. A šrotem 843, který skoro nejezdil bych se neoháněl.

Jerry

Aha jak to není že západu tak je to šrot.dej si mokrý hadr na hlavu

Bram

Řada 843 je taková motorová lokomotiva nízkého výkonu s možností přepravy cestujících:-). Ale teď vážně: Už v době svého vzniku šlo o koncepčně zastaralé vozidlo, přičemž ta zastaralost byla zejména v myšlení tesilových strejců z ČD, kteří tam seděli již od dob ČSD a neměli šanci pochopit, že doba je již někde jinde a objednali toto vozidlo. Dalo se to přitom zachránit tak, že by místo řady 843 pokračovala výroba řady 842, kde by bylo odstraněno jedno stanoviště a vložený vůz 043 by byl nízkopodlažní, stejně tak by došlo k výrobě řídících vozů 943 s nízkopodlažní částí a hlavně by… Číst vice »

švestka

Která to byla ta 843, co pár měsíců po vyrobení chcípla a pak 5 let stála až z ní opršel nový kvalitní nátěr? 843.016?

Ale zas cestující byly z náhrad v podobě brejlovce + 2xBh nepochybně u vytržení. Věděli, že v depu stojí skoro nová 843.

Miloš

A stojí zmizení 810 a 814 za ty zmatky v jízdenkách ?

Honza

Jo

Axel

Pro Miloš – Jaké zmatky v jízdenkách jsou ve Zlínském kraji? Já jako cestující žádné zmatky nepozoruji.

Jan Mahdal

Ony ty zmatky opravdu jsou. Na vině je ovšem primárně stát, který zaspal s jednotnou jízdenkou a připustil liberalizaci dříve, takže si zkuste koupit jízdenku například z Bojkovic do Ostravy (ve většině případů budete potřebovat 3) a dále pokladní a vlakový personál ČD prodávající naspravný typ jízdenek (flexi), které by dopravci neměli uznávat, jelikož jim za uznávání to hrozí pokuta. Arriva, do které tu kopete, umí prodávat jízdné jen a pouze dle TZK a toto jízdné je jako jediné akceptováno na území celého kraje. Takže kdo pak tu dělá zmatek, když do vlaku nastoupí cestující s lístkem z Kyjova a… Číst vice »

Axel

Když jedu vlakem Brno-Kyjov-Veselí n.M.-Bojkovice, tak žádné zmatky v jízdenkách nezaznamenávám.

Podobně nevím o žádném problému, když jedu vlakem Arrivy a poté ČD (a na zpáteční cestě naopak) při cestě Bojkovice-Staré Město (přestup)-Břeclav-Brno. Nebo Bojkovice-Staré Město-Olomouc a dál.

Jan Mahdal

V tom případě vám gratuluji, jste uvědomělý cestující, který je obeznámen se situací a víte o nutnosti pořídit dvě jízdenky.TZK a TJMK, popřípadě TZK a jízdenku ČD a nebo jste se setkal s podobně uvědomělými pracovníky národního dopravce. Věřte, že to není samozřejmost… Náhodný cestující toto neví.

Papaja501

Dobrý den, prosím, dokažte Vaše tvrzení, že cestující, kteří předložili jízdenku jiného dopravce a přihlásili se o další jízdenku, byli odbaveni s přirážkou….popřípadě, kde je to k dohledání…Kde jsou ty desítky případů?

Jan Mahdal

Já vám nepotřebuji nic dokazovat, pokud mi nevěříte, je to váš problém. Pracuji na dráze, vím o tom víc, než 99% zdejších diskutujících. Ale nebudu to házet na systémovou chybu. Je to o jedincích, kteří se takto chovají.

Alexandr Mikulka

Pracuješ na dráze znamená co?

Jan Mahdal

Jako strojvedoucí v osobní dopravě. Dres nebudu prozrazovat. Úplně nejlepší by bylo, kdyby zákazníci s přirážkou (pokud si na ní vlakový personál trvá) okamžitě po příjezdu do cílové stanice podali reklamaci na neoprávněnost postupu.

Od lesa

Jestli prodává pouze krajské jízdenky, tak poděkujte kraji a ne Arrivě. V libereckém je to stejně, protože si to dal kraj do podmínek smlouvy.

Jan Mahdal

A jaké by podle vás měla prodávat? Arriva je placená výhradně Zlínským krajem, prodává tedy jízdenky TZK platné ve všech spojích ve ZK.

Axel

Pro J. Mahdal – lepší by bylo zákazníkům nekomplikovat život a tržby Zlínského kraje (jízdenky po Zlínsku) a tržby ČD (jízdy z/do Zlínského kraje z jiných regionů) si vzájemně rozúčtovat. Jenže na příkladu Plzeňského kraje je vidět v čem je háček – existuje indicie, že při rozúčtování tržeb firma ČD švindovala (prý od krajů neoprávněně chtěla víc peněz). Cituji ze zdejšího rozhovoru s p. Bernardem – hejtmanem Plzeňského kraje z 5.10.2019: „ZDOPRAVY:Mluvíte o nepřehledném účtování slev v dopravě. Jak se to projevuje? BERNARD:S dopravci jsme měli domluveny výše kompenzačních plateb od kraje při existenci slev pro seniory 50% Nyní jim… Číst vice »

Cyklista

To by ale muselo fungovat nějaké clearingové centrum, které to účtování bude provádět…..

Axel

Clearingové centrum funguje už nyní, nebo ne? Přece ČD dostávali dotace od 14 různých veřejných objednatelů dopravy (13 krajů včetně Prahy plus Ministerstvo dopravy).

Akorát je háček v tom, že je nedůvěra, že firma správně rozpočítávala svoje tržby (=na lince Praha-OVA myslím nejsou dotace neboť se linka „uživí“ i bez dotací, ovšem na lince Bohumím-OVA-Břeclav dostává firma ČD dotaci na provoz linky).

Tj. není důvěra, že ČD vykazuje správné údaje.

Cyklista

vykazování a rozúčtování není to samé =)

hlavně ČD vybírala z více zdrojů pouze pro sebe. Nyní bude potřeba z mnoha více zdrojů (objednatelé, přepravci, prodejci) rozúčtovávat a přerozdělovat peníze více příjemcům a navíc zajistit transparentnost.

Axel

A v čem je rozdíl? Myslím praktický.

Přece když jedu z Prahy do Bojkovic např. na Kilometrickou banku nebo na flexi jízdenku (po slevě za IN25), tak někdo musí „rozdělit“ peníze které jsem dal za cestu. Část dostane ČD a část dostane Zlínský kraj.

A co když jedu na jízdenku za ČD Body?

Papaja501

Dobrý den…Žádné zmatky?….Tak zrovna včera patnáctiletá holčina mi nastoupila v Poděbradech do R s jízdenkou z automatu Arrivy za 27 do Prahy…Naše stojí 23….Byla zmatená, když sem ji vysvětlil, že u nás neplatí…..Můj průser, že sem ji vzal, ale už je mi těch lidí líto, páč to není ojedinělý případ…..Bordel nad bordel s jízdenkama. To, že si to přebere jeden, neznamená, že ten druhý to pochopí….Směju se, když tu v diskuzi čtu, jak někteří nadávají na ty, co byli ve vedení ČD v minulých letech a přitom si srovnám, kolik se jich přestěhovalo do managementu nynějších soukromníků. Já osobně si… Číst vice »

Axel

Pro Papaja – článek je o tom jak dobře/špatně funguje regionální vlaková doprava (vagony Stadler) ve ZLÍNSKÉM kraji. Nikoliv o STŘEDOČESKÉM kraji.

Papaja501

Uvedl jsem zkušenost z míst, kde mám tu čest…..V občance mám státní příslušnost ČR, nikoli krajskou, daně odvádím státu a ne kraji, proto to vnímám, .
jako celek, kde by měl být pořádek i v tarifu, odbavení a jízdenkách. Toď vše.

Axel

A máte něco k věci? Tj. o tom, jestli se díky modernějším/pohodlnějším vagonům Arrivy povede zastavit dlouholetý úbytek cestujících v regionálních vlacích v ZLK kvůli vagonovému skanzenu, který u nás do loňska provozovala firma ČD?

Viz stařičké vagony 460 a 854 vs. dnes jezdící vagony 845, Lint (a nově Stadler GTW) u nás v ZLK.

švestka

Neplatí tam režijka, je to zmatek.

Jiří Kocurek

Teď ještě nahradit Tornáda – řada 460 – něčím soudobým, dvousystémovým.

-TR-

To se nejspíš podaří až poté, co dojde k náhradě v Olomouckém kraji. 460 totiž jezdí převážně na vlacích mezi Olomouckým a Zlínským krajem.

Axel

Zlínský kraj odmítnul nabídku ČD na pokračování provozu vagonů typu 460. To, že pokračují každodenní jízdy 460 je kvůli rozhodnutí Olomouckého kraje.

Tím vůbec netvrdím, že vagon 460 nemůže sloužit jako záloha pro okamžitou náhradou za výjimečný výpadek modernějšího typu vagonu. Ale každodenní jízdy vagonem 460 je výsměch.

Miloš

460/560 narozdíl od 440/640 většinou dojedou.

Axel

Pro Miloš … Jezdívám vlaky InterPanter (640) a sem tam i RegioPanter (440). Vždycky jsme dojeli. Vagony řady 460 a 560 odmítám jezdit vzhledem ke stařičkému interiéru (a nic moc pohodlnému nastupování)…. to raději jezdím tím vagonem ČD co zepředu vypadá jak „žaba“ prý se mu říká také jako „sysel“ (=z jedné strana vlaku lokolomotiva, z druhé strany vlaku je modernizovaný vagon který v čele má sedačku a volant pro řidiče celého vlaku) a tímto konkrétním vagonem mi cestování vcelku vyhovuje. V InterPanterech se mi líbí automat s vodou a sušenkami, háky na kolo a sedačky. Nelíbí se mi že… Číst vice »

Milda

Od roku 2023 by měly být konečně nahrazovány jednotkami o podobných parametrech jako třívozoví RegioPanteři 🙂

Cyklista

To znamená 2025 by mohla vyjet první jednotka =) =) =)

-TR-

Budou volby a Čunek s Botkem si potřebují napravit reputaci. Uvidíme, jestli se jim to takovým způsobem podaří…

Avlaky

Stadlery jsou v plánu už od podepsání smlouvy

Axel

Pro -TR- co myslíte tím „napravit reputaci“? Nabídka Arrivy byla výrazně levnější než nabídka ČD. Nechápu jak je to možné, protože ČD chtěli pokračovat v každodenních „retro“ linkách se stařičkými vagony typu 460 a 854 (plus RegioNovy). https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2019/01/Zlin_ceny.jpg Výběr Arrivy se povedl. A to píšu s vědomím, jaké trapné potíže provázely start Arrivy na začátku t.r. Ono totiž ČD úspěšně vyháněli cestující z regionálních linek u nás na Zlínsku. Vcelku by mě zajímalo loňské vytížení linek provozovaných ČD, pokud by se nepočítali cestující, kteří za jízdu neplatili (protože dostávali slevu od svého zaměstnavatele = režijní jízdenka). Tipuji tak okolo 10-15%… Číst vice »

-TR-

Ano, na ty potíže jsem narážel. Ony sice v menší míře pokračují, ale už to není tak strašné, jako to bylo.

Jinak s příchodem Arrivy skončila regionální doprava na Slovensko na trati Horní Lideč – Púchov, nedošlo k dohodě na podmínkách provozu se ŽSSK. Možná by vlaky mohly jezdit, pokud by Zlínský kraj vyčlenil mezinárodní vlaky do samostatného provozního souboru a projednal výběrové řízení na tento soubor předem se slovenskou stranou. Tak to dělá Královéhradecký kraj s vlaky do Polska, kde funguje odzkoušená spolupráce GWTR – KD.

Jadris

V aktualizovaném návrhu na GVD 2021 je alespoň obnovení spojení ve Vlárském Průsmyku. Tuším, že Arriva se nabídla, že vlaky do Púchova provozovat bude, ale ze Slovenské strany se nesetkali se souhlasem. (Arriva licenci na provoz na Slovensku má, viz AEx..)

-TR-

Jestli myslíte Arriva Express na trase Praha – Nitra, tak ten určitě nevyjede, není s čím. Nehledě na to, že se jedná o vlak na komerční riziko dopravce.

Aby byla záruka, že někde něco bude opravdu jezdit, musí být ten vlak objednáván orgánem veřejné správy.

Jadris

Díval jste se na nový návrh, kde je AEx integrován místo Sp 1279?

-TR-

Není problém, aby Arriva odřekla vlak v úseku Praha – Staré Město a Bylnice – Nitra, a odjezdila tak pouze tu část v objednávce Zlínského kraje.

-TR-

Doplnění: Královéhradecký kraj má s GWTR dvě smlouvy. Jedna je pro trať Trutnov – Svoboda nad Úpou, druhá je pro mezistátní vlaky do Polska. Takže opravdu, mezinárodní doprava je smluvně zcela oddělená.

Obdobně by mohla být samostatná smlouva pro tratě Horní Lideč – Púchov a Bylnice – Trenčianska Teplá (případně až do Trenčína). Pokud není možné, aby fungovala spolupráce mezi ŽSSK a Arrivou, bylo by možné klidně tento malinký provozní soubor zadat ČD, s tím, že by to fakticky jezdily ŽSSK svými vozidly a svým personálem.

Axel

Pro -TR- těžko se mi to srovnává. Protože za ČD jsem se regionálním vlakům u nás v ZLK vyhýbal jak jen to šlo. Nemluvím o dálkových vlacích, protože u nich ČD udělala slušný pokrok. Ono totiž z regionálních vlaků u nás dokázala ČD vyhnat skoro všechny platící cestující. A ani neznám nikoho kdo by pravidelně jezdil regionálními vlaky ČD – myslím loni či předloni. Všichni radši autem na dálkových vlak ČD či Leo (nebo ještě když jezdil RGJ ze Zlínského kraje do PHA před Brno a přes Olomouc). V každém případě za ty trapné chyby Arriva pěkně zaplatila na smluvních… Číst vice »

-TR-

Řekl bych, že trochu přeháníte. Alespoň já jsem teda nevnímal ČD ve Zlínském kraji při svých občasných cestách jako nějakou velkou tragédii. Možná je to tím, že hodně cestuji i v jiných regionech a tak třeba vím, jak to drhne např. v jižních Čechách nebo na Slovensku. Pak srovnávám a vyjde mi, že to, co se může někomu zdát jako průser, je ještě v pohodě.

Smluvní pokuty pro Arrivu byly správné. V tuto chvíli mě ale nenapadá žádný další konkrétní případ, u kterého bych si pamatoval datum a čas, a který by na tu smluvní pokutu byl.

Axel

Jak jsem řekl. Nabízené vagony ČD na regionálních linkách na jiho-východě Zlínského kraje mě osobně „vypudily“ z vlaku do auta. A neznám nikoho kdo by v našem kraji jezdil regionálními linkami ČD nějaké delší trasy.

Když si vezmete linku z (Kojetín)-Kroměříž-BpH, tak auto je sice silná konkurence (=když se člověk proplete Hulínem, ale RegioShark firmy ČD je docela slušný.

Nevím proč firma ČD chtěla pokračovat v provozování onoho skanzenu (vagony 460, 854) i dál.

Jiří Kocurek

Pokud se ZSSK nechcou domluvit, tak nepomůže ani nejnárodnější dopravce, ani svěcená voda.

-TR-

Problém byl mezi ŽSSK a Arrivou. Mezi ŽSSK a ČD by problém být nemusel, tam už spolupráce celkem funguje.

Erik

Axele a proč tedy jezdí většina lidí busem do Bojkovice, pokud mají možnost. Arriva tam posrala co mohla.

Axel

Pro Erik: Můžu se zeptat na Vaše zdroje ze kterých vychází Vaše srovnání? Já na trase Bojkovice-Staré Město nejezdí busem. Pokud nejedu vlakem, tak autem. Takže Váš údaj nejsem schopen potvrdit či vyvrátit.

Tj. kdy konkrétně jste Vy jel regionálním vlakem a kdy regionálním busem z/do Bojkovic? A odkud? Díky.

P.S. Uvidíme co se změní ohledně zájmu cestujících, až skončí výluka.

Kosmik

Z čeho plyne váš názor že ČD někoho vyháněly z vlaků? Kraj objednává a stanovuje jízdní řád 15 let, nádraží převzala SŽ, ale hlavně ZK měl v představenstvu ČD svého člověka zodpovědného za regionální dopravu.Kde je chyba,že kraj nemá nová supr vozidla za výhodný peníz?

Axel

Ano, stojím si za názorem, že firma ČD na jihovýchodě Zlínského kraje „vyháněla“ cestující z regionálních vlaků. Já osobně přestal jezdit regionálním vlaky ČD (a postupně přestali jezdit i všichni moji známí, ti kteří v minulosti regionální vlaky u nás používali). Zkuste se mrknout na počet parkujících aut u nádraží ve Starém Městě na dálkové vlaky. Místní radnice krom parkoviště u nádru vybudovala i další 3 parkoviště a přesto bývají po ránu úplně zaplněné. Čím to, že lidé radši sedli do auto namísto do regionálního vlaku? Zopakuji – zatímco u nás se rapidně zvedla kvalita vagonů a chování k cestujícím… Číst vice »

-TR-

Ten systém nenaběhne. Už teď je známo, že pro přestupní jízdenku v rámci IDZK bude nutná čipová karta. Takže cestující bez karty budou mít smůlu.

Jožo

Naprosto souhlasím, že veřejná doprava v oblasti Bojkovska a spojení do světa je jedna velká tragédie a nějaký Kraj v gottwaldově na nás léta kálí.

Axel

Pro Jožo – na cestu z Bojkovic do světa (Brno, Olomouc, Praha) bych řekl že letos došlo k výraznému zlepšení. Čili nesouhlasím s Vaším názorem, pokud jde o současnost. Vlak z Bojkovic pro mne letos začal být použitelný. Tím nemyslím ty trapné chyby Arrivy ze začátku. Ale myslím nynější provoz Arrivy (před výlukou). Zatímco dřív jsme frčeli autem a pak trnuli strachy jestli ve Starém Městě budeme mít kde zaparkovat abysme stihli přestup na Brno, OLO či Prahu … tak dnes člověk se nějak dostane na bojkovský nádr a pak v klidu a relativním pohodlí si odpočívá ve vlaku. Když… Číst vice »

Jadris

Ano, dodržování smlouvy o dodání jednotek je součástí předvolební kampaně. V tomto ČD asi zaostávají, viz nasazení v Olomouckém kraji. I když možná jim to pomůže, pokrok od Regiošrotů..

Jerry

Článek o arrive ale na konci si Lipnem do ČD.takze modernizace asi možná ale na sedačky se nesáhlo ,takže jaká modernizace interiéru.a ty střepy řady 845 půjdou zas na rychlíky místo do hutí.

Jadris

V článku nevidím nic o jízdě Lipnem s Českými drahami 🤣

Jerry

Co to melete jaké Lipno?

Jadris

Si to po sobě neumíte ani přečíst? Bože…

Jerry

Jo promiňte tam mneli být kopnem

ABC

Pravda vyděsí

Axel

Pro Jerry – jel jste vagonem Stadler GTW, který jezdí v barvách ČD? A pokud máte tu možnost uděláte srovnání v čem je lepší/horší Stadler GTW jezdící v barvách Arrivy? Myslím z pohledu cestujícího.

Díky

Lektor

Srovnávat dvě stejné věci nedává smysl

Axel

Já mám pocit, že Stadlery GTW firmy ČD jezdící v Olomouckém kraji jsou zvenku natřené, ale jinak jsou v původním stavu. Zatímco Arriva chtěla modernizovat i interiér Stadlerů které mají 4x kusy jezdit ve Zlínském kraji (od 2022 má Arriva jezdit se všemi 12 Stadlery GTW). Pletu se?

Bram

Jenže ony stejné nejsou. Proto by samozvaný Lektor neměl nikomu dávat lekce:-). Minimálně je rozdíl ve výšce podlahy u nástupních dveří.

Axel

Aha, takže v ČR jezdí Stadler GTW ve dvou různých verzích ohledně výšky schodů? A chtěl byste obě verze srovnat pro nás laiky – Ideálně např. ve srovnání obou verzí Stadleru GTW s nastupováním do RegioNovy… myslím prostřední (nižší) i krajové (vyšší) dveře RN?

Díky.

Bram

Ano, jde o rozdílné výšky vstupů do vozidla pro nástupní hrany pro výšky 550 mm nad temenem kolejnice (Stadler GTW dopravce Arriva) a 750 mm nad temenem kolejnice (Stadler GTW dopravce ČD). Regionova to má jako Stadler GTW dopravce Arriva.

Axel

Díky za vysvětlení.

Bram

Není zač:-).

Když si porovnáme snímky Stadleru GTW Arriva v tomto článku a fotky Stadleru GTW ČD třeba zde: http://www.zeleznicni-magazin.cz/aktuality/zkusebni-jizdy-jednotky-gtw-2-6?utm_source=web&utm_medium=rss

…či zde:
http://www.zeleznicni-magazin.cz/aktuality/zbytek-gtw-2-6-v-cr?utm_source=web&utm_medium=rss

…tak jsou výše posazené nástupní prostory u Stadler GTW dopravce ČD patrné docela jasně:-).

Jerry

Stadlerem od ČD sem jel a parádní svezení ..od arrivy půjdu vyzkoušet.

Cyklista

Svezení bude stejné, jen nebudete muset při nastupování tak zvedat nohu =) Těch 20 cm rozdíl ve výšce nástupní hrany je znát.

Motorákem Arrivy jsem ještě nejel, ale měl by mít moderniozované i sedačky, což u ČD není. Tak dejte vědět.

David

Jen idiot si nevypne automatickou korekci textu, když ji neumí používat.

Radiátor

Palec nahoru. Tohle je vlak kterým se rád svezu.

Tom

Takže to je 12 jednotek u ČD, 12 u Arrivy a 16 stále ještě v Německu? Kdo myslíte, že získá ten zbytek? Jelikož chtě nechtě myslím bude vůle dopravců to sem dotáhnout.

Avlaky

Doufám že Arriva ta je za pár měsíců plnohodnotné sprovoznila, což se u ČD říct nedá

Jiří 24

Protože to narvala do Parsu, ale ČD musejí vypsal výběrko na to kdo se toho ujme, jelikož s tím nikdo neměl zkušenosti, nikdo to nechtěl dělat, teď když to dělal Pars, třeba se ujme i těch ČD co stojí taky v Šumperku 😅

Avlaky

Jo, ale mohli je upravit alespoň jak ty první 3 jednotky

Akorát mě zajímá jak jich vyjede všech 12 když jedna je zdrojem náhradních dílů

Jerry

Jednu jednotku mají ČD navíc ,právě na díly.

Jerry

ČD je taky zprovoznili ..depem v olomouci.tak to nehul.

Avlaky

DB jich má tedy kolik? 41? (Mělo než prodali ČD a arrive)

Avlaky

Ano ale jen 3 mohli i zbytek

Urban Transport Lover

Takže posun od 50 let starých vraků z německých drážních hřbitovů na 25-30 let stará Desira a to ještě s evidentně původními sedačkami jak je vidět na fotkách.. Ptám se – co interiér? Prošlo alespň ostění nějakou proměnou? Má to toaletu??
Máme tomu tleskat nebo jen povzdechnout „Zaplaťpámbu“…

Štěpán

Tohle nejsou Desira, stačí si přečíst článek, nebo alespoň nadpis.

Urban Transport Lover

Stadler nebo Desiro – v tom neni rozdíl..
Jsou to velmi obdobný ojetý krámy, který už v Německu nechtěj – tak DB pod značkou Arriva lifruje ve velkym k nám…
V Německy by ekologická likvidace stála obrovský peníze – levnější je to poslat na Východ…
Tam jsou za to rádi a ještě tomu ti pitomci v Boehmen jásavě tleskaj. Wunderbar!

Bram

Urban Transport Lover je prostě takový správný ubožáček. Co na to jiného říci… Desiro je přitom vozidlo, které koncepčně nezastaralo a po revitalizaci interiéru, což se zcela běžně děje u DB, se může (vyjma emisí a crashové odolnosti, samozřejmě) postavit po všech stránkách na stejnou úroveň, jako mají v současnosti vyráběná vozidla. Ostatně vozidla Desiro (a Talent samozřejmě) určily podobu dnešních vozidel a ta se nezměnila. Ani designově se to už téměř nikam neposunulo, ale to je hlavně dáno tím, že se tehdy (v devadesátých letech minulého století) v konstrukci kolejových vozidel začaly využívat 3D konstrukční programy a nebyl tedy… Číst vice »

Urban Transport Lover

Bram – Ubožáček ?? To mám za to že netleskám ojetinám a jinejm vrakům z Německa, který tam už nechtěj?? Znamená to tedy že když tomu – této tragédii tleskám – tak jsem ten správnej člověk? To si chlapče – jak se říká – vážně pleteš pojmy s dojmy!
Moje dopopručení: „Už se konečně prober!“ a Přestaň urážet!

V tomhle se opravdu neshodnem – já opravdu nejsem generace 90. let – abych slintal nad každym vrakem jenom proto, že ho sem dotáhly z Německa – to tedy opravdu NE!!!

Pražák

Bohužel jste, protože Stadler je pro Vás vrak, kdežto mnohem horší a starší modernizovaný šukafon tu adorujete. To je jako tvrdit, že Golf IV po GO je hnusný německý vrak, protože máme Š 120 též po GO. Jenže to pořád není ani stejný sport, natož liga.

Mýval

Nikdo tu šukafon neadoroval.
Prosím, zachovejte diskuzní slušnost a nic mu nepodsouvejte.
Klidně ho, ale kritizujte podle toho co píše… To je samozřejmě v pořádku.

Avlaky

Má to toaletu a nový informační systém , sedačky není třeba měnit protože na dnešní dobu jsou jedny z těch lepších

Jadris

Aneb režijkáři se nezavděčíš.. Objednávka byla od kraje, vozidla odpovídají. Národní nabídl regiošroty.. Hlavně, že GTW v Olomouckém kraji byla pokrok.. ale ty měly najbrt, co?…

Miloň

Tahle vozidla odpovídají akorát vybraným německým tratím s výškou nástupišť 750mm jinak to bezbariérové zase nebude…

Jadris

Nevím kdolik mm mají, ale podívejte se pozorně na ty v Olomouckém kraji. Ty mají podlahu ještě výš, vysouvací schodek..

Axel

Pro Jadris… Opravím to o nabídce ČD: Ve Zlínském kraji na linkách kde dnes jezdí Arriva byla nabídka ČD poněkud jiná. Krom RegioNov ČD chtěli jezdit i s vagony typu 460 a typu 854. Překvapivě byla nabídka ČD dražší než nabídka Arrivy s lepšími vagony.

https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2019/01/Zlin_ceny.jpg

Jadris

Díky za upozornění. 😉 I tak jsou Stadlery a Linty posun k lepšímu. Snad Arriva nezanedbá údržbu.

Axel

Naprostý souhlas. 854+ Linty a v budoucnu Stadler+Linty jsou jednoznačně lepší…. Proto jsem tak udivený, že s lepšími vagony byla nabídka Arrivy levnější než nabídka ČD s horšími vagony (horšími z pohledu cestujícího).

A to píšu s vědomím toho, že RegioNova na kratší vzdálenost (cca 15 minut) není špatná.

Urban Transport Lover

Regionova po opravě v modrém nátěru je opravdu na velmi krátké vzdálenosti do cca 1 hodiny cesty naprosto ideálním vláčkem. Z pohledu obyčejného cestujícího se jedná o prakticky nové vozidlo velmi příjemné k cestování! Byl jsem opravdu velmi příjemně překvapený když jsem s tím poprvéjel – doslova mi z toho klesla brada… (do té doby jsem byl taky proti..)

Hezky česky

Kostitřasy si strčte..modernizovat to je ostuda.

Axel

Pro Urban Transport Lover – nesouhlasím. IMHO RegioNova v podobě jakou znám je vhodná tak na 15-minutovou jízdu. Při delší jízdě se projevuje vysoká hlučnost.

P.S. Nevím čím konkrétně se liší RegioNova ve žluto-zeleném nátěru a v modrém nátěru.

Urban Transport Lover

Žlutou jsem nejel – jel jsem modrou v trase Praha-Vršovice – Praha-hl.n. a vážně to na mě udělalo dojem. To je perfektní moderní velmi tiché (jiný motor) a absolutně čisté a komplet přestavěné vozidlo – které se ani při velké fantazii nepodobá těm tragediím 810 co strašně vibrují a neuvěřitelně tam řve motor z Liazky.

Axel

Regionálními vlaky v Praze obvykle nejezdím a asi to tak bude i v budoucnu. Tak nevím. V každém případě díky za Vaše subjektivní dojmy z jízdy jakousi „modrou“ RegioNovou.

Luboš Beneš

No to si děláte srandu…..opravdu jste tím jel?

Urban Transport Lover

– modrou ano – na jedničku
– žlutou ještě ne – nemůžu posoudit
– 810 a jejich rádoby kosmetické úpravy – ano – ale pořád je to tragédie

Cyklista

nevím o tom, že by byly nějaké rozdíly mezi 814 v žluté a modré barvě, ale v Praze jezdí i 813 (modro bílo červená), což je obdobná rekonstrukce 810, ale dělána na Slovensku a ta by opravdu měla být tišší než 814

Jiří 24

Opravdu jsou všechny v modrém nátěru ve vynikajícím stavu? Dovolím si oponovat! Před pár týdny jsem jel na Os 13005 Regínou 814 010. Byl to strašnej šrot! Na rovné trati to házelo jako kdyby se jelo v oblouku, nebylo slyšet vlastního slova, a pořád tam byly původní špinavé potahy! Upřímě, byl jsem rád, že jsem v Zábřehu vystoupil 😥

Alfa

Jadris, přesně. Co je modré a ještě k tomu to má správné logo = nejmodernější, nejlepší, nejkomfortnější vozidlo na kolejích ČR. 🙂

Urban Transport Lover

Jardis – ty do mě vůbec nepruď – já nemám s ČD nic společnýho a nikdy jsem neměl!!!!
Nicméně čistě z pohledu cestujícího – tak jednotky GTW Stadler i Desiro jsou na stejný úrovni jako Regionova v modrých barvách – velmi pěkný nový interér, nový velmi tichý motor…

Jadris

Bububu, už se bojím. Nevím pane, že bychom si potykali. To prvně. Ale pokud napíšete to, co jste napsal – a totiž, že Regionova je na stejné úrovni jako Stadler nebo Desiro.. V tom případě jste buď s jednotkami nikdy nejel, nebo máte zálibu v upřednostňování jednotky, která se uspořádáním náprav, sedadly, chybějící klimou, absencí WiFi nemůže ani v nejmenším rovnat rekonstrukci 50 let starých 810..

Urban Transport Lover

Jardis – jel jsem všema třema – u 3 různejch přepravců – nevidim tam nic, čim by ty šroty z Německa převyšovaly ty modrý Regionovy – zdůrazňuju modrý..
Jseš patrně z generace těch, co bezmyšlenkovitě baží po všem z Německa bez ohledu na reálnej stav věci – vzhled, kvalita, pohodlí, servis – tedy celkový dojem..

Axel

Pro Urban Transport Lover – zažil jsem jízdy žluto-zelenou RegioNovou na delší vzdálenost (Bojkovice – Staré Město u UH). A přestal jsem jezdit vlakem na této regionální lince.

S vagony Arrivy jsem opět začal využívat regionální vlakovou dopravu. Tož tak.

Urban Transport Lover

No nevim jak tam u Vás – ale v Praze jezdí normální modrá Regionova po generální přestavbě – a té NENÍ co vytknout – jak je na tom žlutá Regionova netuším – nejel jsem tím ještě.
To je tak „když jeden mluví vo voze a druhej vo koze“ – základem textu v mojim komentu je MODRÁ Regionova – a tady většina argumentuje ŽLUTOU Regionovou nebo rádoby úpravama v 810 …. To je pak těžký, když má komentující reagující na můj koment opravdu probmlém s porozuměním základnímu jednoduchému textu… Tak ještě jednou MODRÁ REGIONOVA !

Axel

Pro Urban TL … asi jste si spletl článek. neboť tento článek je o provozu Stadlerů GTW ve Zlínském kraji. Proto je logické že diskuze je k vagonům firem Arriva, ČD, Leo jezdícím v tomto regionu. RegioNova jezdí ve Zlínském kraji, např. na lince Otrokovice-Zlín-Vizovice. Nevšiml jsem, že by na jezdili nějaké jiné RegioNovy než ty které znám. Jakési mýtické „modré“ RegioNovy, ve kterých mě jako cestujícího při delší jízdě nebolí hlava, jsem totiž nepotkal u nás ve Zlínském kraji. A když se člověk podívá např. http://www.atlasvozu.cz/rada/cd/245-814.0.html tak většina vagonů RegioNova je uváděna jako žlutá. Tj. RegioNovu znám ve žluté… Číst vice »

Pražák

Vy jste vážně připad pro psychiatra. Lehce opravená regionova (ta Vaše modrá) je pořád jen regionova, tedy beznadějně zastaralý krám koncepčně ze 70. let. To se s GTW, Desirem či Lintem nendá vůbec srovnat, už jen kvůli podvozku či době vzniku. Plácáte a absolutně nevíte o čem.

Luboš Beneš

Svezl jsem se všemi třemi, Desirem i v reichu, ale Regiošrot se s tím opravdu, ale opravdu srovnávat nedá, to je zcela jiná kategorie……tuším peklo?

Mirek

😂😂😂……..50 let……😂😂😂
Chlape, Vy jste komik!!! 😂😂😂

Jiří Kocurek

Nejstarší Desiro je z roku 1999 … umíte počítat?

Ajo vlasně, křivé obvinění je taky důkaz, důležité je seřezat psa.

Martin

Vidíte, já Vás upozorňoval už u dvou příspěvků u jiných článků, kdy jako osel neustále hýkáte Vaši mantru: „šrot“ a „50 let“.

Nyní, zcela nezávisle na mně, si Vás kvůli tomu dobírají jiní diskutující.

Je mi líto, že jste se nevyvaroval toho, abyste se historicky umožnil.

Urban Transport Lover

To nic nemění na tom, že v Německu so toho zbavili a tady u nás se najde velká skupina idi-tů, kteří nasazování těch 50 let starých šrotů naprosto bezmozkoidně tleská…
Co k tomu víc dodat…
Vyléčit se to nedá – musí se počkat až to vymře…
Do pár let se to samo vyřeší – jsem optimista ..

Jackub

To hodláte odejít už tak brzy??! 😱

Luboš Beneš

Myslíte těch Regionov? Ty jsou starší ne?

Bram

Tak doufám, že Urban Transport Lover (pravděpodobně nějaký zapšklý a na život nasraný šotouš) už to tady brzy zabalí.

Urban Transport Lover

Nikoliv – mladý, perspektivní, zcestovalý člověk s širokým rozhledem a s univerzitním vzděláním s velmi širokým okruhem zájmů.

Pražák

A teď tu o červené karkulce! Bram Vás vystihl přesně.

Chronosphere

Mladý, perspektivní padesátník, -já opravdu nejsem generace 90 let-, že jo,😁 a hlavně prolhaný magor zralý na BAN.

Alfa

Vy jste taky slušný oddíl. 🙂 Koukám, že co nepatří modré armádě, tak je vše špatně.