Arriva má problémy na severu Anglie, ministr dopravy jí hrozí i odebráním koncese
Vlaky Arriva Rail North v Manchesteru. Foto: Geof Sheppard / Wikimedia Commons
Společnost Arriva Rail North ze skupiny Deutsche Bahn čelí kvůli častým zpožděním a rušením spojů velké kritice cestujících i politiků.
To tedy vypadá, že moje nedávná zkušenost s Nothern nebude nic vzácného. Na konci října jsem byl v Anglii a použil dva spoje Nothern. Jeden z nich byl předčasně ukončen před cílovou stanicí (Manchester Oxford Road místo letiště).
Zavistive modre gumy si uzivaji svou chvilku radosti… tak jim to doprejme. Arriva mozna selze, ale prijdou dalsi soukromnici a nekdo z nich urcite uspeje a podil silene predrazenych CD bude prirozene dal klesat. K radosti vsech normalnich danovych poplatniku neulitajich na modre barve a necerpajici sve jedine info z Obzoru.
Tato zpráva je vhodnou připomínkou všem co bohorovně tvrdí “co děláte, počkejte si, to si sedne”. Třeba jo, a třeba taky ne a problém je to systémový v těch firmách a prostředí ve kterém fungují. Já bych si přál “aby si to sedlo”, ale po zkušenosti s Alexem tady, a zprávami jak to vede Arriva jinde, se obávám že to nebude snadné… pokud vůbec možné.
pan Adamka řídí i britskou divizi?
Arriva jak to tak vypadá “ zřejmě dobrej oddíl “ 😀
U nás Arriva, v Británii Arriva a Abelio, v Německu Alex. Co mají tyto firmy společného? Jsou to dcery státy vlastněných pohrobků dříve unitárních národních železnic. To koneckonců byla i v Praze proslavená Grandi Stazioni. Jsou naprosto dokonalou ukázkou toho, jak neschopné jsou už jejich mateřské firmy. Obzvláště Arriva je DB vysávána na kompenzaci nehorázných ztrát, které matka produkuje. Státní železniční dopravce je nutno zlikvidovat. Jiná cesta neexistuje.
Tohle je samozřejmě extremistický názor. Nezáleží ani tak na tom, jestli je něco státního nebo ne, ale na tom, jaké to má vedení a pak na tom, jak vůbec funguje daný stát. Ja spousta soukromníků, kteří fungují mizerně a zkrachují a jsou státní podniky, které fungují dobře. Nelze paušalizovat. To je vždy zdrojem fundamentalismu.
Nesmysl. Veřejně vlastněné firmy nikdy nedokážou konkurovat těm v soukromém vlastnictví. To je jeden z těch nejzákladnějších ekonomických postulátů. Občas se vyskytne výjimka, tu ale rychle zlikvidují političtí trafikanti, kteří mají samozřejmě největší zájem o prosperující firmy.
Nejste vy student VŠE? V té době, dokud jsem ještě nepobral víc rozumu, jsem zastával stejně radikální názory a věřil a bezmezně a nekriticky věřil „ekonomickým postulátům“, které se kolikrát podobají náboženským nařízením. Nejsem žádný zastánce státního hospodaření, i dle mě by stát pokud možno neměl vůbec podnikat a i osobní dopravu přenechat na soukromých subjektech, nicméně si nemůžu nevšimnout prosté skutečnosti, že ta známá poučka o tom, že „státní firma nikdy nemůže konkurovat soukromé“ neplatí. Žádné nikdy totiž v realitě nefunguje. Nakonec sám jste si to vyvrátil zmínkou o výjimce. Jenže když existuje „výjimka“, pak neexistuje „nikdy“. To je… Číst vice »
Budvar je příkladem snad jenom protože na něj stát nemohl. Vyškrtl si ze zákonů někdy v 90. formu n.p. Budvar, skrz problémy s americkou konkurencí jím zůstal, tím byly pro stát, mimochodem, „zamčeny“ i jeho účty a nemohl z nich vyvádět peníze, což se před pár lety jaksi obešlo, takže do vedení nebyl schopný strkat politické trafikanty, takže ta firma funguje relativně „soukromě“. Samozřejmě tu máme ještě příklad ČEZu, který je státní asi ze 70%, ale na něm je vidět jak to dopadá když se začne používat k politickým cílům. Posledních pár let je možné sledovat jeho pomalou destrukci. Prodej… Číst vice »
„Posledních pár let je možné sledovat jeho pomalou destrukci.“
Jenže tu vaši „pomalou destrukci“ vatvářejí politici (parlamenty a zastupitelstva) ovlivňovaní zákulisně různými lobby, nikoli skutečné „prospolečenské“ orgány a struktury, a podle toho to následně (cíleně) dopadá.
Třeba u nás Budvar?
Mateřské firmy nejsou neschopné, oni mají dcery prostě jako jakousi brigádku na dividendy a prostě nemají zřejmě důvod do nich investovat prachy a úsilí.
Uklidněním může být, že Arriva není první ani poslední, která má „Problémy“ v GB. Nasrštvat cestující, zkrachovat, zavřít když to nevynáší tam stihlo více společností.
..Ale je to velmi podobné se zlínským krajem. Jak si přehazují chyby na druhého, třetího, tam je za tím oprava mostu (které se melo stihnout do 13.12 dle čunka), tam čekání na přípoj. A bude se pátrat rok.. Kdo.. Podle mě nikdo Arrivu nevyhodí.. Takové štěkání bezzubé.
Ale jedno je podstatné,. Fungovalo to do 14.12. (ps s tou zaklínanou nízkopodlažností?)
Nechybí vám uprostřed posledního odstavce kus textu?
CAF Class 331 od Northern/Arriva jel 26.1.2019 přes Prahu hl.n. Pěkný vlak je to.
https://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=1294677.jpg&httpref=28/319016
Nebyla to zajížďka?
Dear passangers, train at 4:50 from Paddington to Bristol will be detoured. Train will exceptionally stop at Praha Hlavni Nadrazi, Praha Branik and Benesov. We apologise for any inconveniences caused by delayed train.
Co byste si, Honzo, počal, kdyby neexistovala Arriva? 🤔 Zdá se mi, že jste jí v poslední době doslova posedlý… 🙄Takhle zpráva nemá z hlediska ČR žádný význam, nehledě na to, že podivných by se po celém světě jako víc… Všude se v dopravě něco nedaří. Tak už s tím bulvárem přestaňte, nebo budete za chvíli stejní, jako váš bývalý chlebodárce. Už je to opravdu trapné… 😒
Z mého pohledu zajímavý článek, který ukazuje jednoho z našich problémových dopravců v evropském kontextu. Nemyslím si, že by se tu kritizoval jeden dopravce více než druhý a arriva je momentálně ten nejproblémovější a tak se o něm často píše. I mí přátelé, kteří se nezajímají o dopravu, se dnes baví muzejními lůžkovými vozy ČSD, které arriva použila apod. Snad si to časem sedne, ale zatim stále nic moc. Navíc zjevně nerozumíte významu slova bulvár, dle Vašeho názoru může být článek lehce zaujatý nebo tendenční, ale s bulvárem to nemá nic společného.
Monitor zprávy z BBC je bulvár? Fajn:-)Tak přestaňte fňukat. Až zase budou tři články za sebou, že se nedaří ČD, bude zase příspěvek o tom, že jsem posedlý ČD?
Já nefňukám. 😉 Jen naprosto nechápu relevantnost tohoto článku. Jaká je tedy podle vás souvislost se zmíněnými problémy v severní Anglii s děním na železnici v ČR? Jak souvisí Arriva Rail North s Arriva vlaky? Arriva jako taková už ani není na burze, je to jen skořápka/značka, kterou vlastní DB. To už byste rovnou mohl napsat, že ty problémy v severní Anglii a v ČR mají DB…
Kde v textu uvádím jedinou souvislost s jejich problémy v ČR?
Nezlobte se, ale ať koukám, jak koukám, nikde souvislost tuzemských problémů Arrivy s obsahem nevidím.
„Monitor zprávy z BBC je bulvár?“ V podání, jaké zde autor uplatnil (a navíc v jakém kontextu), to rozhodně naprostý BULVÁR je – m.j. třeba proto, že není skutečnou (doslovně přeloženou) KOMPLETNÍ citací toho původního textu, ale pouze nějakými (a pro autora zjevně výhodně vybranými) větami vloženými do jeho vlastního (tradičně „lákavě“) sestaveného textu = v tomto pojetí nejde vůbec o objektivní zpravodajství, ale o hyenistickou snahu ukojit si vlastní ego s využitím „citací“ vět velmi pravděpodobně vytržených z kontextu. Samozřejmě nevěřím, že tento můj příspěvek tady vydrží příliš dlouho, a dokonce se obávám, že si budu muset vytvořit i… Číst vice »
Tolik nesmyslů v jednom příspěvku tu rád nechám, ať se čtenáři pobaví.
“ hyenistickou snahu ukojit si vlastní ego“
Spíš to vypadá, že máte velkou potřebu jinak vcelku objektivní článek o Arrivě si vykládat hodně útočně a neobjektivně.
Proč tomu tak je ponechám na vaší vlastní sebereflexi.
Ale v rozhovoru s BBC se o odebrání licence vůbec nemluví (tam je řeč o franšíze), nehledě na to, že ministr dopravy určitě nemá pravomoc odebrat dopravci licenci. Možná by to chtělo si ujasnit pojmy.
V rozhovoru se píše termín “strip the franchise“, což znamená zrušit povolení, jinými slovy zrušit licenci, ještě jinými slovy – Arrivě odeberou jeho tratě, jak se ostatně vysvětluje dále. Arriva totiž provozuje vlaky a tratě po Northern Rail, kterého vystřídala v roce 2016. Je to komplikovanější, samozřejmě, ale zjednodušené vysvětlení o zrušení licence na konkrétní tratě se de facto jedná.
Mě to nemusíte vysvětlovat, ale licence je v případě provozování drážní dopravy něco jiného. Arriva možná příjde o provozování dané franšízy, ale licence pro provozování drážní dopravy jí zůstane (i když ji třeba bude mít k ničemu).
Kdyby se to stalo, tak jim ybudou plonkovní vlaky, že? Jsou ty jejich jednotky uzpůsobitelné na naše podmínky?
Ne. Vlaky jako takové by uzpůsobené třeba i byly, ale lézt by se do nich muselo po žebříku.
Jinak spousta těchto operátorů v Anglii má vlaky jen půjčené.
Jen doufat, že ten stejný přístup nebude Arriva uplatňovat i u nás, ale divil bych se.
Všechno to záleží na vedení konkrétní Arrivy, ale asi všechny Arrivy mají hold něco společného. 🤔
Někdo jim vzdával hold?
Spíš měl tu možnost mluvit s pár lidmi z vedení několika Arriv.
Holt vyšel na haldu a tam holdoval ….Termiti