Arriva má jistotu provozu u tří rychlíkových linek až do roku 2027
Motorová jednotka 845 společnosti Arriva vlaky a pendolino Českých drah ve stanici Praha hlavní nádraží. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Žádný jiný dopravce neměl o provoz dieselových rychlíků zájem.
Arriva teď zajišťuje i výkony Regiojetu na Ústecký Střekov.😄
To se divím, že se nepřihlásily ČD s šukafóny….
Že jsem tak smělý – má Arriva oddíly 1. třídy? Na „mých“ linkách nejezdí, tak nevím. Z jejich webu mám pocit, že nemají.
Původní 1. třída funguje jako tichý oddíl, takže konstrukčně 1. třídu mají (je tam víc místa), ale tarifně ne.
Nemají, od té doby co jezdí Arriva, jezdím z Rybniště do Pardubic autem.
Slyšel sem, že Arriva se chce vzdát R Praha – C. Budějovice. Nevím co je na tom pravdy.
Ano, je to pravda. A zájem tuto linku provozovat, má dopravce GW Train regio.
Neověřený zdroj, viz. můj komentář níže.
České dráhy prý nemají vhodná vozidla ?!
Chtěla se vzdát i R Praha-Tanvald, ale byla s pistolí u hlavy donucena tam zůstat další čtyři roky.
Já fakt nechápu, proč je těm zvástům, co si nějaký zoufalý nádražák vymyslí u piva, pořád někdo schopný věřit.
Jo, uklízečka na hlavním mi říkala, že to bude jezdit Karel z Horní Dolní a nasadí na to úplně nová vozidla za stávající platby za kilometr od MD…
Ano je to tak lukrativní linka, že má zájem ji provozovat každý (aneb „v Budějovicích by chtěl žít každý“ 😀 )
Až se zadrátuje Písek město, tak stejně nebude mít význam jezdit dál než do Písku, protože bude smysluplnější přestup na R/Sp z města v elektrice
Slyšel jsem, že Arriva by ráda uhnula Švejky(R26) v Březnici přes Blatnou do Strakonic. Nevím jestli je to pravda, ale bylo by to jediné přímé vlakové spojení s Prahou. Sice je to o skoro hodinu delší než autobusem, ale spojení do Březnice a Příbrami je dnes trystní i autobusem. Když se budeme bavit o železničním spojení Strakonic a Prahy bylo by to nejrychlejší. Komentáře typu v Plzni jsou tři minuty na přestup z rychlíku do expresu a v Budějovicích taky neberu.
Je nejen trystní, ale i tragycké.
Tvrdě tragické
Dnes jsem jel 2x Arrivou, záchod smrděl tak silně, že bych neměl chuť cokoliv pozřít v té soupravě…
A to mám lhát a být neobjektivní? Navoněná bída…
Spíš asi tedy nasmraděná, ne? 😀
Skoro bych zapomněl, už jezdí třetí rok na R 26 letí to letí . Vzpomínám si na ty první dny co to přebrali, jak nebylo dostatek jednotek a pronajímali si staré vozy a mašiny ( 749 006, 750 111, 750 096 ). Tak kdo se toho ujme dál.
Zpívá se, že o linku R26 projevil zájem dopravce GWTrain regio. Mám to opravdu jenom z neověřeného zdroje. Manželce jsem už dal drobné, aby dala v kostele na modlitbu proti tomuto cirkusu na kolech.
Ale kraj i zákazník si zvykne i na jezdící akvárium bez poliček a područek a řetízkové cyklovozy.
V létě hřeje, v zimě chladí.
Přihlásil se jediný dopravce. A to bylo v modrém po..u (časopis Železničář) řečí jak to národní dopravce chce vyhrát zpátky… Tak zase nic no 🙂
hm…tak to teda máme radost…tak hold budu jezdit z práce dýl…
A proč? Ten rychlík by jel ve stejný čas s jakýmkoliv dopravcem.
Jestli to nemyslel tak, že bude jezdit později, když mu tam nebude platit režijka.
Tak ať su počká a neplatícího cestujího stejně dopravce nestojí.
Opět hňup, který do toho plete režijky. Ach jo.
Ty jejich zastaralé jednotky
Zaplaťte nové. Uvědomujete si, že nikdo = NIKDO na světě tam nebude dávat cokoliv novějšího = dražšího než to co si objednatel zaplatí. Tak to prostě funguje. Jestli máte pocit, že se ekonomicky vyplatí opak pak si kupte nové vlaky a pojďte nám to předvést jak Vám to ekonomicky vyjde, ministerstvo Vám za tokovou nabídku bude velmi vděčné (a vy nevydržíte ani měsíc). 😀
dost by mne zajímalo jak jednotky řady 845 budou fungovat v pražském uzlu, kolem Berouna atd., když má být od 2025 pod výhradním provozem ETCS.
nebo to už neplatí?
To jen SŽ si stále maluje, jak od 25 bude výhradní provoz pod ETCS, ale to úplně stejně prohlašovali, jak od roku 2020 nebude možný provoz na tratích s GSM-R, s HV, které GSM-R mít nebude, ani na vyjímky, dokonce k tomu vyšlo i opatření, no a skutek utek.
mně to tak taky připadá, ale pak je to blbnutí ČD s vybavováním ETCS, když SŽ dost možná opět nezvládne vybavit tratě zabezpečovačem…dost předčasné. a drahé…
dtto neustále se chystání na přepnutí….kde jsme? není ani první úsek….
Klídek – automatické spřáhlo mělo být určitě(!) od roku 1985 , jižní tah – Košice – Plešivec – Zvolen – Šurany – Palárikovo – Brno – Jihlava – Plzeň měl být taky do roku 1985 plně dvoukolejný a elektrifikovaný střídavým proudem
Oprava: … nikoli Šurany – Palárikovo, ale – Kozárovce – Leopoldov – Trnava – Kúty….
Jsou tratě, kam nesmí lokomotiva s GSM-R (bez TRS). Nebylo by pokrytecké to opravdu dodržovat?
No docela rád bych viděl, u nás běžně provozovanou mašinu, která GSM-R má, ale TRS ne.
Tak oni mají být v provozu v tom roce 2025 jen některé úseky koridorů, ne celá síť.
takže to, že celé TEN-T má být v provozu neplatí?
to je nějaká novinka?
a pro jistotu nebude ani uzel Praha?
tak co bude? běchovice-kolín?
První a druhý komplet, třetí pak jen Přerov Třebová, čtvrtý od 12/26, Cheb Beroun 12/27, Beroun Praha 12/28.
první je přes uzel Praha a Kolín, tudíž zde jistá interference s linkami dotčenými je.
ano, může se to minimalizovat, Švejci budou odjíždět z odděleného nástupiště bez ETCS, na Rakovník se pojede z Buben nebo NAD a pak z Kladna, na Tanvald z Vysočan.
jen mi přijde půvabné, že s tím ETCS asi objednatel sám úplně nepočítá…
„na Tanvald z Vysočan“ Tak to bude geniální.
samozřejmě že šílenost
ale jak jinak byste to vedl z wilsoňáku či masaryčky, obě nejspíš plně pod ETCS….
Tipl bych si že výhradní ETCS se nebude týkat uzlu Praha, vzhledem k množství trati co jsou do něj zapojeny.
takže množství vyjímek bude takové, že to bude, jako obvykle u nás, bramboračka za šílené prachy….?
no, čemu se divím….však už tu žiju celkem dlouho.
naše řešení…ohejbák rovnáku na ohejbák….
On by byl zázrak, kdyby ten výhradní provoz byl na všech „koridorech“…
Na tratích typu Olomouc – Krnov – Opava by tak dorazilo nejdříve r. 2075 😜
Stále svým lenivým tempem…
Neboť žádný výhradní provoz pod ETCS nebude, natož r. 2025…
Mně by naprosto totéž zajímalo např. u vozů KŽC na jakémkoliv „motoráčku/rychlíku“ výchozím z Prahy. 🙂
KZC myslím je trochu jiná kategorie dopravy. obdobně se můžete ptát i na mikulášske jízdy prahou…se ctyrkolakem či co to vozí.
takže for dobry, ale jinak poněkud whataboutism
KŽC jsou pravidelné vlaky jedoucí i několikrát za týden.
Otázka je vzhledem k předpokládanému VÝHRADNÍMU provozu ETCS k roku 2025 plně legitimní, zejména když smlouva s KŽC platí do konce roku 2027, tzn. nad rámec roku 2025.
ale asi tu smlouvu neuzavřeli tento měsíc ne?
jinak předpokládám, že se bavíme o turistických vlacích středočeského kraje a motoráku do čakovic.
Dost by mě zajímalo jak jednotky řad 810 a 814 ČD budou fungovat v pražském uzlu, kolem Berouna atd., když má být od 2025 pod výhradním provozem ETCS?
to se už tyto dávno nedožijou.a nebo si kupte pořádný boty,bude se chodit pěšky
hezký pokus ve stylu…a vy zase bijete černochy, ale dost o ničem. téma k diskuzi by tu mělo být…smlouva MD s Arrivou, podepsaná nyní. ne čím budou jezdit ČD na úplně jiných výkonech jiného objednatele. jakkoliv to mi přijde jako průšvih rovněž….ale taky onoho objednatele, co to neřeší….a SŽ která opět nic neřeší…ale manekýn zůstává a 2025 se budou všichni strašně divit těch lokálek/vedlejších tratí končících na koridoru je hafo, jen tak zkusmo: – vlára (jak do Brna, tak na II TK) – znojmo – břeclav – kojetín – hulín – val mez – drahanovice – olomouc – litovel –… Číst vice »
Tak už by měli pomalu vypsat výběrové řízení na provoz od roku 2027. Já chci nové vlaky a ne staré křápy. Výroba nových vlaků trvá minimálně dva roky.
Zvláště důležité je to pro rychlíky R14 kde by se podstatně zkrátily jízdní doby.
Podstatně byste JD snížil rozvázáním přípojů, svižnější vozidla, zde zas tolik zázraků neudělají, vzhledem k tomu, že to je jednokolejka, a tedy nutnost křižovat, tedy alespoň rameno Pardubice – Liberec.
Dle Libereckého kraje lze zkrátit jízdní doby až o hodinu.
Jo toto rádoby vyjádření jsem taky slyšel, jen dotyčný asi jaksi zapomněl, že je nutno křižovat, a vlaky mají pobyty kvůli přípojům.
Tak je jasné, že takové radikální zrychlení by si vyžádalo zcela novou koncepci jízdního řádu v celé oblasti.
Nicméně jezdit s novými vozidly rychlostí šneka, to taky není ideální.
Tak jasně, jen nesmí potkat protijedoucí vlak. Takže 4h takt, ale bude to rychlejší.
Tak se bude křižovat v jiné stanici a je to. V roce 2027 bude také dvokolejka na 160 z Hradce do Pardubic, tak tam asi nebudeme nechátav motory s Vmax 120 nebo 110, které tam donedávna dávali ČD.
ono těch 120 nebo 160 zas takový význam neudělá
reálná je půlhodina
reálné je víc, i rakev zvládla zajet v provozu trasu za 2:20 a to do každého stoupání měla do max traťové rychlosti hodně velké mezery, jen rozdíl Liberec-Jeřmanice byl 4minuty proti tomu co to zvládal zajet stadler..
Liberecký kraj je výzkumným ústavem v oborech matematika, fyzika, nebo železniční doprava?
hm,tak to aby vyrazili z pardubic a letěli až do liberce…pokud to vydrží
Předpokládá se křižování Dvůr a Turnov. V celém KHK dojde k nasazení Sharků, takže úpravy lze očekávat v celém regionu. Na Jizerskohorské železnici také v budoucnu byly naznačovány určité úpravy. Kterých neřešitelných přípojů by se to konkrétně týkalo?
O zkrácení jízdní doby na R14B směrem na Děčín nemůže být řeč, nejsou tam vůbec žádné časové rezervy vzhledem k traťové rychlosti. Nová vozidla v tom ohledu vůbec nic neřeší.
Na Děčín ne, tam se čeká na modernizaci, ale R14a.
Otazka je jake nove vlaky? Zivotnost takto objednavanych vozidel je 25 az 30 let a to se dostavame s konci zivotnosti k/za rok 2050. Tedy dieslova trakce asi to uz nebude, ale co jineho ted? Jste ve stejne situaci jako Liberecky kraj s objednavkou na provozni celek Frydlantsko. Elektifikace nula (a SZ nic neslibi, natoz zavazne), vodik je nesmysl (alespon pri soucasnem stavu technologii) a na diesel nejenze nedostanete ani 1Kc podpory, ale jeho budoucnost je ve hvezdach (hlavne co se tyka zdaneni paliva a emisi). Takze resenim je koncepce novych vozidel odsunout pripustenim moznosti ojetych vozidel, alespon snad s… Číst vice »
nechme to inženýrům nahoře..ti tam jsou od toho..ještě s tím se zatěžovat…ono to nějak dopadne
Když se v titulku vyskytne slovo Arriva, je naprosto jasný, že půlka diskuse bude zasrána stále stejnými nářky stále stejných zoufalců na téma „845 jsou šrot“ (z nichž půlka bude ještě tvrdit, že vrcholem hi-techu a komfortu je hydra).
Nu, alespoň nějaký jistoty má člověk v dnešním turbulentním světě…
A s IP adresami ČD:-)
tak já IP adresu ČD fakt nemám (pokud nejedu ve vlaku) a 845 mi moc nevadí, jsou celkem fajn (jakkoliv se mi vizuálně hydra líbí více), ale jak smlouva reflektuje ETCS v Praze a v úseku Beroun – Zdice bych chtěl vědět 🙂
Beroun Zdice bude etcs až od 12/27 tzn akorát od případně nové smlouvy.
A v úseku „Hrbatá“ a pak ze Zdic do Protivína bude ten výkřik od kdy?
nikdy?
Ono záleží z jakého úhlu se na to podíváte. Loajalita ke svému zaměstnavateli je jedna věc, jinou věcí je, zda účast na fóru není v pracovní době a konečně, zda diskuse je věcná. Nadávky typu 845 je šrot, soukromník je fuj (protože neuznává reží) tu loajalitu ke svému chlebodárci poněkud „deformuje).
V 845 neplatí režijka, nejhorší vozidlo na světě. Zlaté rakve.
A není snad? 😂
Podle mne kdyby se Arriva natáhla Desiro tak pohoda. Neříkám že to je zázrak ale je to pokrok proti hrůze od ČD a Regionovám a 810 už díky klimatizaci. 845 kdyby ji měly tak taky lidi uvítají a hanit nebudou ale tahat se vlaky dokonce bez klimy to považuji za nehoráznost. Osobně na Arrivu budu nadávat dokud jejich vlaky nebudou klimatizované všechny..
Do 845 se postupně klimatizace montují viz. 845.318-845.320
Pláčete na naprosto špatném hrobě. Arriva sem přitáhla přesně to, co ji podmínky dané objednateli umožnily a co jí jsou objednatelé ochotni zaplatit. Až tak strašně je to prosté.
Jinak teda, úplně nechápu ty nářky nad absencí klimatizace, respektive nechápu, proč to tak strašně vadí zrovna u Arrivy, když v tom rozhodně není sama. A taky obecně nechápu ty nářky nad 845 jako takovou. Běžně tu jezdíme šukafonama, honekrama a dalšíma podobnejma výkřikama východoevropskýho průmyslu z dob, kdy byl Brežněv ještě moloděc, tak opravdu nerozumím té mhohdy až patologické nenávisti ke standardnímu německému motoráku…
tak brežněv v době dodávky honeckeru byl už recyklovan u kremelské zdi…a když vznikl sukafon, tak mu už taky bylo celkem dost…
ona nenávist je sice trochu iracionální…na druhou stranu…to rozhodně není pokrokove vozidlo a trakcni vlastnosti to má poněkud pochybné. chodově ale dobre a pohodlnější než regina to je taky
….. a pohodlnější než regina je to taky….
Jo, zejména když v tlačenici sedíte vedle dámy kredenciózního typu.
tak si vedle ní sedněte v regině, šukafonu nebo honeckeru, tam ideálně naproti.
upřímně, spolucestující ve tvaru almary nevadí snad akorát v byznysu RJ (exOeBB), jinak všude
Ale to jo, jen ten honecker má ty sedačky nejužší, naproti to ještě dáte, ale vedle???.
Pasažér kredencózního typu zabere v Honeckeru celou čtyřku… 🙂
a nebo už dokonce v penálu..chacha
Brežněv už byl v té době dávno v důchodu!navíc Bymee byly náhodou fajn,navíc je potřeba rozlišovat DR a DB!
jenže u 845 je absence jak pořádných otvíraných oken, tak klimatizace, takže v tomhle ohledu je to nejhorší provozované vozidlo u nás, to je prostě holý fakt a v letních dnech volím jiné možnosti dopravy, protože to se nedá..za jízdy ještě dejme tomu, ale ono to má dost prostoje, nebo často jede na ty malý ventilačky pomalou rychlostí, v tomhle i šukafon, co má přezdívku i skleník, je prostě lepší, jenže srovnávat vozidla co tu jezdí 50-35 let a buď se vyřazují nebo rekonstruují, aby se co nejvíce neduhů odstranilo, a nebo vozidlo které se tu uvádí do provozu v… Číst vice »
Však Arriva by s nima jistě ráda jezdila, ale zaplatí to MD?
A nadáváte kromě Arrivy kvůli klimatizaci i na jiné dopravce, kteří jezdí bez klimatizace? A tím rozhodně nemyslím takovou klimatizaci, která jaro-léto-podzim-zima fouká pouze studený vzduch.
Nejlepší je klimatizace v 810, ta topí i v létě, poněvadž je potřeba chladit motor. A okno taky nejde otevřít (pořádně).
ale počítejte s tím,že tam budou muset zalígrovat ten zbytek oken,a až klimatizace náhodou nepůjde,lidi se tam v létě upečou!
Cože ČD o „Tanvaldy“ nezabojovaly? Berounský má plnou hubu keců o spiknutích z barů a nepřátelích železnice, odboráři v regionu si dodávají odvahy fabulacemi, jak Arriva krachuje a chce tu zakázku vrátit, pomalu si na R21 malují oběhy… a ono to je akorát jedna velká blamáž.
A čím by to jezdili?
Cit. z diskuze: „Rakev je nejen technicky mnohem vyspělejší vozidlo, ale i mnohem pohodlnější.“ Skoro zázrak na našich kolejích.
Nebo vy snad nevěříte na pohádky o technicky vyspělých rakvích v blanickém tunelu?
Kdo to řekl?
Ať se mu pod to můžu podepsat…
papoušek + bai?
Pronajmou si 845.
ČD o nic takového bohužel nebojují… a pokud ano, tak jen kecama a výmluvama.
No, v době, kdy se plánuje drátizace kde čeho, nezní kupování nových motoráků jako obchodně nejprozíravější kauf. Takže se ČD nedivím, že to nechtějí přehánět a soustředí se raději na ála-vectrony.
Tak proto mají rámcovku na 120x DMU120 alias Pesa Link II…
Každopádně už je pomalu čas vyhlásit výběrko, aby od roku 2027 opravdu mohl vyjet dopravce s vozidly odpovídajícími současné době.
Jojo, aby si na to sousedi stačili vyčlenit kapacity…
Takže až do roku 2027 tu budou jezdit šroty 845…to nejde na Arrivu vyvinout nějaký tlak, aby pořídila něco trochu na úrovni 21. století? Do Rakovníka jet tímto je skutečně utrpení.
A kdyby mě tu náhodou někdo chtěl osočovat z držení režijky, tak bych rád podotknul, že jsem s režijkou nikdy nic společného neměl a nemám ji.
845kou jsem jezdil ze Slovenska do Prahy. A že by to bylo utrpení se říct nedá. Vlak byl většinou solidně zaplněn. Nemyslíte, že kdyby to lidem vadilo, tak tento komerční spoj nevyužívají?
To jste nejel v červenci ,co? Na hlavním v Praze z vlaku vypadávali upocené , upečené osoby které přežili padesát stupňů vedra . Vlak , kde nelze otevřít okno ( ty výklopný okna jsou nedostatečný ) musí mít klimatizaci .A na koridoru kde se míjejí vlaky rychlosti větší než 200 km/ h pouze s klimou
Jel, loni třikrát červenec, čtyřikrát srpen. Nevím, na které koridorové trati jezdí 845 v závazku MDČR, vlak na Slovensko nejezdí přes dva roky. Myslíte koridor Liberec – Turnov?
Beroun – Zdice?
To je dálka:)
Já jel jednou Nitra- Praha , stroj845-105 .venku 25C uvnitř 53C. Po koridoru přes Českou Třebovou. O závazků nebylo slovo zmíněno. Reagoval jsem na příspěvek viz výše. Už i vy? ……. A pak jsem si dal půl roku absenci od vlaků.
…tim jezdim každej druhej tejden do Hradiště, i v létě a dá se to vdržet…jenom se musí otevřít okna a umlčet partičky zadarmo jedoucích důchodců, na které táhne…
6 hodin jízdní doba?
z Prahy rychlejší než Slovácký Expres, páč AEx nestavil u každé vrby..
a až tam frknou tu klimatizaci,zalígrujou i ten poslední zbytek oken!to bude paráda.až bude klima v poruše,tak se upečou
Jaký „vyvinout tlak“? Arriva má s ministerstvem smlouvu a tu plní. Kdyby tam ministerstvo chtělo něco lepšího, tak si to může objednat a zaplatit. Zjevně nechce. Takže pokud na někoho tlačit, tak na ministerstvo dopravy.
Objednejte si, zaplaťte něco na úrovni 21. století (třeba brejlovce se třema, jak do Raka dřív jezdily ČD…) a bude to bez utrpení. Tlak se vyvíjí právě tou objednávkou, ne kecy na internetu.
P.S. Jet do Rakovníka vlakem bude utrpení vždycky.
Po modernizaci trati Praha – Kladno a po odstranění nejhorších záležitostí úseku Kladno – Rakovník tomu bude jinak. Na modernizaci trati Kladno – Praha by se mělo začít dělat příští rok a na zbytku se dělá průběžně. Takže přeložka mimo tunel u Rynholce a odstranění šíleného rychlostního propadu, dále modernizace stanice Rakovník. A pak by to ještě chtělo modernizaci stanice Lužná, ale tam se krom výměny zabezpečovacího zařízení zatím nic jiného bohužel nepřipravuje. Ovšem celé se to silně vleče…
Ano…tak nějak se to hrozně vleče…a ještě povleče…
Tak z modernizace Praha – Kladno:
1) Negrellák – hotovo (škoda, že jen dvoukolejka, ale jinak to asi nešlo)
2) Lepší zabezpečení na Semmeringu – hotovo
3) Praštěný projekt Praha-Bubny má začít letos, nepřijde mi, že by to už někdo ofiko odložil.
Když se bavíme o těch modernizacích. Trochu off topic. Je někdy v budoucnu něco v plánu na trati Jihlava – Veselí nad Lužnicí? Děkuji.
Slyšel jsem o tom, že by po dokončení VRT Praha – Brno, měla být trať Veselí – Jihlava přestavěna na 160 km/h jako přivaděc k VRT, ale bůh ví co je na tom pravdy.
Nebo 2x 844…kterými to dříve nebo později skončí…
Proč to jimi neskončilo dříve, třeba od 2023?
Nikomu nic nebránilo nabidnout lepší vozidla za nižší cenu. Ale dokud bude priorita cena, tak se bude jezdit v ojetinach. Ještě můžeme být rádi že vůbec někdo měl zájem 😉
Ale divím se že neměl zájem ten jediný správný celorakouskouhersky… Jemne nakrájený… Ehm národní Dopravce.
no asi jo, když se ČD s rakvema nepřihlásily….
Do Rakovníka s 845 je utrpení je chabý argument. Určitě by se dalo nasadit něco modernějšího, pokud by MD chtělo a zaplatilo. Co vím tak jediná konkurence na té trati je 814, alias Regionova, která je ze zákaznického i technického hlediska mnohem méně pohodlná než 845.
Vy jste určitě držitel IP adresy ČD s bydlištěm v Rakovníku 🙂
Není třeba vyvíjet tlak, stačí si ty lepší vozidla objednat. Nebo vy snad v hospodě vyvíjíte tlak na servírku, aby vám přinesla Plzeň místo zaplaceného a objednaného Braníku?
Moc děkuji za článek 🙂
já díky za upozornění na chybu:)
To není dobrá zpráva. Vydrží vůbec ty jednotky ještě pět let provozu ? Loni jsem s tím jel v létě a katastrofa. Málem jsem se uvařil… letos radši budu jezdit mezi Boleslaví a Novým Borem Desirem od Landerbahn… než Arrivou.
Tak máte na výběr 🙂
Proč by nevydržely? O 810 strach nemáte? Aha, ty jsou vlastně od toho správného dopravce co?
810 to je ta pravá poctivá kovářská práce.
No, já tedy o 810 určitě strach nemám… 😀
Jak je to s linkou R14? Co jsem koukal, tak zatím je stále zveřejněná pouze smlouva na 2 roky. Údajně se s prodloužením čekalo na verdikt antimonopolního úřadu.
Jinak na R14a je Arriva docela bída – nedodržování smluvní kapacity souprav i u exponovaných spojů, neoznačené místenky…
A v Libereckém kraji též, Desira rozhodně nejsou standardem jak slibovali, na trati Ž. Brod – Tanvald jezdí prakticky jen ř. 845.
smlouva https://smlouvy.gov.cz/smlouva/14860042?backlink=zp3qz (4 roky + opce)
ÚOHS rozhodnuto: https://zdopravy.cz/vyber-arrivy-na-rychliky-z-liberce-byl-v-poradku-konstatoval-uohs-71810/
Jako občasný uživatel linky R14 děkuji ministerstvu dopravy, že nemusím jezdit tři hodiny do Pardubic rakví.
V čem je pro vás rakev horší oproti 845? Pokud mám z uživatelského pohledu porovnat tyto dva stroje, tak u mě tedy vyhrává rakev už jen kvůli možnosti otevření okna (což ve vozidle bez klimatizace je v letním období jediná možnost, jak „přežít“ cestu) a dále pak regulace osvětlení, kdy v noční době (v zimním období většina dne) je cesta 845 docela utrpení z důvodu přesvětleného interiéru…
Pohodlí, hluk, zásuvky.
Tak pohodlí – pokud sedím na „čtyřce“, pak to celkem ujde (ale zas docela překáží ten stolek uprostřed), ale na dvojce to je celkem utrpení (není kam dát nohy), hluk je v motorové části srovnatelný a pokud s ním má někdo problém, tak má obvykle možnost volby přípojný vůz (solo rakve na rychlících obvykle nejezdily) a zásuvky…tak bez té se dvě hoďky dokážu obejít, případně mám power banku…
Stolek nepřekáží, dá se na něm pracovat. Tvrdit, že hluk v motorové části 845 a 843 je srovnatelný považuji za nepříliš povedený vtip:)
Mohu jednoznačně potvrdit, řada 843 je neskutečný generátor kraválu, kdežto řada 845 je proti ní tichošlápek.
Hmm…tichý rozjezd nejen co do decibelů, jenže taky do m/s²…😩
motorový vůz 843 je šíleně hlučný stroj, ale přívěšák či řídící vůz je velmi, velmi fajn.
Jestli ste si nevšiml tak rakev má dva motory..proto je logicky hlucnejsi.
Pán psal, že hluk je srovnatelný. Díky za potvrzení, že není.
V odkazu je smlouva pouze na 2 roky.
Já jako občasný uživatel linky R14a nespatřuji podstatný rozdíl mezi vozy 845 a x43, oba mají své plusy a mínusy, v průměru jsou ale velmi podobné. Pokud by byla dodržována kapacita a nestávalo se, že třeba na nedělním R1073 jede jen jedna jednotka a místa s rezervací byla označena, tak by mě to bylo jedno.
Nenechte se zmást názvem souboru
Já teda nevím, ale ve článku 3 je uvedeno „Tato Smlouva pak končí dnem předcházejícím tomuto oznámenému termínu, nejdéle však
ke dni konce platnosti jízdního řádu pro období 2021/2022 (dále jen „Doba plnění“).“ Žádný dodatek o prodloužení platnosti jsem tam nenašel.
Pardon, je to tento odkaz: https://smlouvy.gov.cz/smlouva/16069903?backlink=5wlap
To už ano. Nějak se někdo nenamáhal vyplnit řádně titulek, takže je smlouva těžko dohledatelná.
Do konce tohoto roku se tedy musí rozhodnou, jestli bude na R14 Arriva v současné podobě 7 let nebo i s ohledem na ETCS jen 4 roky. Doufám, že realitou bude druhá možnost a bude letos vyhlášeno řádné VŘ min. na 10 let od GVD 2024.
Stačí zadat Ministerstvo dopravy a Arriva vlaky a najdete ji bez problémů.
Ale není z toho patrné, že se jedná o linku R14, to zjistíte pouze v detailu podle přílohy. U jiných linek to vyplněné mají.
Nefňukejte furt a buďte rád, že jsou ty dokumenty k dispozici.
Rakev je nejen technicky mnohem vyspělejší vozidlo, ale i mnohem pohodlnější. 845/628 je (spolu se 654) to nejhorší, co u nás po kolejích jezdí.
Rakev zde byla opravdu Hi Tech 🙂 . Naštěstí tu ten uřvaný krám už nejezdí , díky alespoň za tu 845
Vrchol pohodlí hned po 810, ze
810 jsou super, protože jezdí na lokálkách.
No vidíte, kdyby linku dostaly ČD tak by jste ani nemusel za chvíli jezdit starým šrotem ale moderním sharkem. A 845 je za mě nejhorší v obloucích. Celý to sebou mlátí a škube se.
Vážně? A proč tam nejezdily tedy 844 už dávno? A který tam chtěli nasadit, když nová smlouva je až nyní a většina jiných 844 je pod dotací přidělena na jiné tratě?
Protože nebudou pořizovat nové vlaky za x milionů, při tom počtu turnusové potřeby na všechny zmíněné linky možná i přes miliardu, pokud je smlouva na 3 roky. A ještě v té době (2019) se nevědělo, jak se bude pokračovat s ETCS, greendeal,… Tohle posralo ministerstvo, že nejsou výběrový řízení v čas, smlouvy jsou na krátký období, že se nevyplatí nakoupit nový vlaky, a také se kouká na cenu a rozhodují to lidi, co vlakem nejezdí, neví, co je vlak a jak to teď funguje, teda spíš nefunguje v provozu. Vážim si, že informujete veřejnost, cenim vaši pečlivou práci, a to… Číst vice »
Arriva není soukromník.
A ty Sharky by přišli dřív než Desiro do Kladna, nebo až po něm?
Ve stejném století. Příštím 🤣
Ta chvíle by trvala kolik let? Pět let? Pesa (a samozřejmě i ostatní výrobci) na objednávky nereaguje tak, že když dnes objednáme, zítra zaplatíme, tak pozítří se budeme moci vyfotit u nové jednotky.
Někdy se to taky musí vyrobit, doplnit nálepky, nahrát software…
Vždyť nemá ani kolejnicové brzdy. Co je na ní vyspělého technicky?
A má 845 EDB?
Rakví jste nemusel jezdit ani předtím, pokud nebyl přípojný vůz plně obsazen. Tím odpadl přinejmenším argument hluku.
Pohodlí, zásuvky dál zůstávají.
No v létě vyklápěčky místo stahovacích oken, to je opravdu výhra. Kdyby to alespoň mělo klimatizaci, tak neřeknu ani popel. Takto jsou, co se týče pohodlí, docela podobné, jediné co je teda plus u 845, je méně hluku.
Na druhou stranu, stačilo jít v 843 do druhého oddílu, či do přívěšáku a bylo to úplně v pohodě.
Zásuvky a WiFi? Mám vlastní data a mobil, či notebook, 2 hodiny vydrží na baterku.
Měl by někdo údaje o obsazenosti? To by dle mého o té pohodlnosti rozhodlo. Pokud to lidem nepřijde pohodlné, tak tím nejedou. Z mého laického pozorování- ČD tam jezdily standart 843+ 2x 043 = cca 150 sedících a jezdilo to slušně obsazené, ve špičku 2x 843+ 3x 043. Arriva dost částo jezdí jen s jednou jednotkou = 80 sedících, tudíž o polovinu méně. Ve špičku 2x 845 tudíž kapacita jako ČD mimo špičku. Z toho mi tak zhruba vychází ze Arrivou jezdí skoro o polovinu lidi méně. Navíc bych prosím přidal argument, že z ČD jsem měl mnohem profesionálnější dojem,… Číst vice »
Nevim kde berete pocty Arriva=80 mist,minimalni pocet mist je 3xx = 119 mist vcetne skopnych sedacek,u rady 1xx je to dokonce 137 mist,tudis razeni 3xx+1xx mi vychazi na bratru 256 mist coz je podobne jako u CD,takze snizeni kapacity jak popisujete asi neni na miste.
Má chyba, špatně jsem se podíval. Ať je to ta nebo ta verze stále se tedy jedna o snížení.
A co jsem jel teď naposledy, lidé z Pardubic stáli. To je to zmiňované pohodlí? To se u ČD taky stávalo?
Nemám nic proti otevřenému trhu a soutěžím, ale ať není jediným kritériem cena, jinak tady ta železnice dopadne pěkně tragicky. Toto muže byt příkladem
A vite o tom,ze je nyni zakazano ze strany SZ nsazovat 3×845 kvuli Pardubicim a Pardubice-Rosice. Myslim,ze az pomine covid a povoli to SZ,jednotky na nejvicw exponivane vlaky jezdit budou. A to uz se bavime o cca 375 mistech,coz nebylo nikdy ani u CD. Dokonce se tam i trojcleny testovali ale nyni to proste nejde.
Tak proč nejezdí alespoň 2x 845?
U ČD to bylo až jen cca 326 (pátky, neděle), a až 588 v úseku Pce – HK.
Jak chcete porovnávat obsazenost v době covidu a mimo covidu?
Když kapacita nestačí teď, nechci si představovat, jak by to vypadalo, kdyby COVID nebyl
ale ušetřilo se.
Tak bodejť, ubyli smradlaví rezijkari jezdíci tam a zpátky, když jim tam rezijka neplatí 😛
Ono těch míst s x43 bylo dokonce 203…
Ale zase když musíte jet s ukecanou tchyní, pak je nejlepší takový hluk, že neslyšíte vlastního slova…
Proč?
Na R27 je to celkem příjemné svezení…
A pokud by ten rychlíkový status byl brán doslova, a nezastavovalo se v dírách typu Lomnice u Rýmařova, nebylo by nač si stěžovat…
Obec Lomnice u Rýmařova platí nemalé peníze za to že rychlíky R27 zde zastavují. Je to pro cestující na obě strany jediná možnost vlak. spojení, taky ho využívají, vidím to poměrně často.
Ani na L3 nejezdí to co jezdit má a 845 není výjimkou, krom toho ani „červená“ desira nesplňují podmínky smlouvy
Na R26 jezdily ještě skoro po roce 628…
A ještě nejméně 3.února 2020 s „Nicht einsteigen“…
Nikdy jsem nepochopil, proč rychlíky Praha – Beroun – Písek – Č.Budějovice nejezdí jen v relaci Beroun – Č.Buděj. … Rudenskou trať to zasekává, podél vody pro ně není místo, z Prahy do Berouna to jezdí liduprázdné a hlavně Praha – Beroun je 30 minutový takt osobních vlaků plus 1x za hodinu rychlík. Přestupní vazba by byla v pohodě.
Praha – Beroun to jezdí liduprázdné? 😅 A jel ste tím někdy? Mám tedy úplně jiné zkušenosti
Tak se zkuste podívat, na co by to v Berouně navazovalo. Provozovat rychlík, který pár kilometrů před cílem vyplivne lidi na osobák asi není ten nejlepší nápad.
To je asi stejná logika, jako že by rychlíky Brno – HavlBrod – Praha měly končit v Kolíně.
Na druhou stranu je také nikdo neposílá z Kolína do Prahy přes Nymburk:-).
Docela často ano, záleží jestli jsou zrovna víc rozkopané Čelákovice, Pečky nebo obojí 🙂
Rychlíků z Berouna jezdí už tak málo a EC tam už nestaví a tohle dobře slouží jako jejich posila..
Přestupy nejsou vhodné, odrazují cestující. Z hlediska problémů s propustností obou tratí Praha – Beroun by se nabízelo podstatně výhodnější řešení, a to vozba těchto rychlíků motorovou soupravou s klasickou šroubovkou s tím, že by se upravila poloha těchto vlaků tak, aby jezdily z Prahy do Zdic na závěsu klatovských rychlíků. Ty jezdí v hodinovém taktu se 4 nebo 5 vozy, ten závěs by se tam snadno vešel. A světe div se, bylo by to rychlejší. Přes Rudnou to trvá ze Smíchova do Berouna 42 min., přes Karlštejn jen 35 min. !!! Takže i když by se na „Berounkách“ musela… Číst vice »
Když nikdo jiný nemá zájem, bylo by dobré v zájmu cestujících do roku 2027 alespoň některé věci na těchto „rychlících“. Určitě posílení souprav ve špičkách. Nyní je to systémem eniky beniky. V pátek a neděli odpoledne by prostě měly jezdit vždy soupravy větší než standardní dvou vozové. Vylepšit místenkový systém. Celá souprava polepena expresní reservací. Nevíte kdo vás z místa vyhodí. Navíc mobilní aplikace Arriva často nefunkční. Některé soupravy mají jedno WC pro všechny.
Nedivil bych se, kdyby rýchlík Praha – Písek – České Budějovice přestalo MD objednávat úplně. Do Písku z Českých Budějovic budou jezdit panteři a dál nahoru k Berounu je poměrně slabá poptávka. Navíc spojení z Písku je doPrahy je výrazně rychlejší autobusem. A na trati stále zůstanou osobní vlaky z Protivína do Berouna.
Přesně tak, ony ty škrty dopadnou i na provoz, ať se to zdejším mínusářům líbí, nebo ne. A R26 je logicky první na ráně. Nechápu tu R24 – to je čistá regionálka, není důvod, aby to platilo ministerstvo. Jinde moc není, kde brát – R23 je pod novou smlouvou a na vlakodrom do Budějovic si asi nikdo na novém koridoru sáhnout nedovolí, obzvlášť když zřejmě od prosince skončí osobáky na České Sibiři.
R24 je totální úlet i pro příští roky vzhledem k chystané rekonstrukci trati do Kladna.
tak ale NAD Praha Bubny – Kladno, to bude fajn. zkombinované s rušením toho tunelu kdesi u Stochova.
Tunel u Stochova bude myslím uložen vzhledem k financím hodně hluboko v šuplíku:)
tak cenovka byla velmi vypečená, tudiž bych v to doufal taky
A ta rekonstrukce bude nějaká další nebo pořád ještě?
Osobáky z Berouna jezdí dnes spíš do Strakonic, R26 řeší taky spíš úsekové relace. Asi by to šlo obojí nahradit nějakou Sp linkou Beroun – Písek v hodinovém intervalu, ale to by chtělo nějaké zastávky zrušit. Současná R26 opravdu není ideální ale přidat přestup v Berouně i Písku by asi moc nepomohlo. Začal bych tím že R26, pokud se má zachovat, pojede opravdu každé 2 hodiny, tak jako zpočátku.
Moment – buď se omezí zastavování, aby se dalo mluvit o R, nebo se degraduje na Sp…😞
Kdysi jezdivalo několik přímých busu ze Šumavy do Prahy pres Blatnou. Teď uz jen jeden v půl šesté ráno. Takže nejrychlejší byl osobak do Březnice a Švejk do Prahy. Teď vymysleli přímý osobak až do berouna. Z něj je lepší presednout v Příbrami na bus. (ušetríte hodinu). Jinak vyjde nastejno jet oklikou přes nepomuk a Plzeň. Jak koukam na idos, tak je to o tom dostat se do Příbrami, Písku, nebo Strakonic (nebo stopem do Čimelic) a pak busem. A na ty Švejky od Blatné nic nenavazuje tak si je můžou strčit nekam….
Zapomněl jste na Příbram pane,do Prahy je sice alternativa bus ale kdo dojíždí na jih třeba do školy do Písku a CB tak musí jedině vlakem