Arriva koupila nový elektrobus SOR pro bezplatnou linku na Brumlovce
Autobus SOR EBN 9,5 pro linku z Budějovické na Brumlovku. Foto: ČEZ
Dopravce překvapila životnost baterií, vydržely o dva roky déle, než výrobce uváděl.
„Úspěch a obliba elektrobusů u cestujících vedly ‚konsorcium‘ provozovatelů k náhradě třetího vozidla elektrobusem, a tím i k plné elektrifikaci kyvadlové dopravy na Brumlovce,“
Tak určitě plná elektrifikace 🙂 Jen zapomněl zmínit, že tam pořád zaskakuje naftová BN…
Je třeba uvést, že minimální rozdíl mezi zimou a létem je dán použitým naftovým topením.
Tak jedna věc je že někdo něco takového vyrobí, a druhá věc že někdo něco takového koupí. 🙂
Mě spíš fascinuje ten přesah před přední nápravu v kontrastu s tím přesahem vzadu.
Je to jasná DPRK škola designu!
http://www.kftrade.com.kp/index.php/topnews/detail/60?lang=en
To chce tedy extra porci fantazie.
Tak jsem si dohledal víc, abych si potvrdil, že se mi to nezdá. Ano, tenhle kousek cutting-edge-technology má vysokou podlahu. A ta jejich šalina taky…
V čem ten nádech podle vás spočívá?
No je to autobus. Když se podívám na některé ani ne moc staré Setry, tak také žádný skvost. Na to se nehraje.
A víte že severokorejci jen kopírují cizí? No, to chce hodně fantazie, aby to připomínalo čelo severokorejskeho double-deckeru. Tady by se taky dalo tvrdit něco o stylu Severní Korea.
https://autoline.cz/-/prodej/dvoupatrove-autobusy/MAN/A39-Lions-City-DD-ND-313–23080417023220206000
Nenasadili tam ten třetí elektrobus již v srpnu?
https://www.cs-dopravak.cz/plna-elektrifikace-prazskych-bb-linek-vyjel-dalsi-sor-ebn-95/
To bude asi hodně drahý špás. V běžné linkové dopravě nepoužitelné.
Tak to tedy moc baterie nevydržely, 150 tisíc km je dost bídné, tipoval bych, že baterie vydrží alespoň 400 tisíc km. Hlavně mi z toho vyplývá, že jeden autobus nenajede ani 100 km za 1 den.
Naivní optimismus. Tak snad jste si tak dezinformován už sám nekoupil elektrovůz.
DPmHK je u EBN 9,5 měnil po 260 tisících km (9 letech) a u EBN 11 se měnily letos na podzim po odhadem cca 320-330 tisících km (po 8 letech).
Nedivte se, je to velice krátká linka ve městě, poskakování po 1/4 kilometru.
V roce 2016 se ještě dělali běžně články s životností 500 cyklů. Tadytto vychází na cca 750. Navíc předpokládám, že to zejména na zacatku nabijeli na 100%.
Taky mi přijde 150 tis. km sakra málo – další silný argument, proč o EV neuvažuji
Standard, pro takové baterie v autoprůmyslu jsou záruky 8 let nebo 160 000 km.
Tak snad si to cílovou skupinu najde.
Tak ona životnost dnešních spalovacích motorů (tedy aspoň automobilových, nemluvím o autobusových dieselech) nijak citelně vyšší nejspíš nebude. Když připočtu opravy možné jen výměnou velkých celků (s cenou srovnatelnou s tou baterií, která i ve chvíli, kdy její poměr kapacita/hmotnost klesne tak, že už nebude použitelná do vozidla, může ještě posloužit ve statické aplikaci, kde hmotnost nerozhoduje) …
Nevím, čemu říkáte „dnešních“ spalovacích motorů. Můj Opel Astra (benzín 1.4; 2. majitel) šel v roce 2002 do šrotu s najetými 500.000 km. A do šrotu šel proto, že shnil. Na motor nebylo celou dobu sáhnuto.
Teď mám Opel Zafira (1.6 benzín) – zatím má najeto jen 300.000 a na motor se ještě nesáhlo a i emise procházím s velkou rezervou – teď už jezdím mnohem méně a kratší trasy, takže ten motor dostává více zabrat.
Pokud dnešními motory myslíte oturbené 3válce – tak tam souhlasím, tu porci, co se starými motory to nemůže vydržet
Krátký dvoudvéřový vůz, není to pro ty dojíždějící malé?
Jakože těch 5 minut z Budějárny na Brumlovku je problém? Ne není to malé, je to skvělá, rychlá, ekologická doprava od metra do kanceláře.
Ne, je to poskakování v zácpě v nesmyslně malém a narvaném buse. Nesrovnatelné s tramvají, která tam už dávno měla jezdit…
Pro tu část lidí dojíždějících MHD to postačuje.
Většina lidí do toho komplexu asi jezdí stejně auty, o čemž svědčí dlouhé ranní kolony na ulici 5. května ve směru od jižní spojky u sjezdu právě k tomuto kancelářskému komplexu. 🙁
Kolony na sjezdu z 5. května jsou kvůli semaforům směr budějovická. Tam je největší provoz. Odhadoval bych že max 10 % aut odbočuje doprava nebo jede rovně.
Neřekl bych že většina tam jezdí auty, garáže nejsou nafukovací (mají pořád méně pater než ty kanceláře), dělal jsem tam a třeba naše firma tam směla parkovat jen firemní auta. I tak občas někdo musel na zákaznické za 50 Kč/hod. Zaparkovat v okolí je problematické. Hodně lidí tam jezdí busem (proto se ostatně 118 a 124 mohutně posilovaly) nebo dojdou pěšky z Budějovické nebo Kačerova.
Přes týden jsou opravdu garáže na brumlovce plné a sehnat tam pronájem park místa není úplně snadné – pár míst je pod unicreditem a to je za celý areál vše.
Ono – kdo nemá ve středním managementu v korporátu služebak? Přeci těm lidem nebudou přidávat – auto vyjde lépe a ti co kvůli nestavěni v Praze bydlí někde v satelitu to i ocení.
To jsou tak trochu devadesátkové představy. Auta mají jen vyšší manažeři, nebo lidi, kteří se zčásti živí jako řidiči (=auto potřebují k výkonu práce).
auta maji samozrejme vsichni (pokud je chteji), nepracujete v korporatu abyste nemeli ani na auto, ale zdaleka ne vsichni je pouzivaji k dojizdeni do prace
Navíc je i zastávka Brumlovka pro páteřní 118 a SD 170. Nedoveze až ke vchodu, ale stejně se vždycky nachodíte.
Mělo tam zůstat fotbalové hřiště Slavoje Praha a byl by klid.