Arriva končí s komerční linkou Šumperk – Ostrava. Kraj ji zadotuje ČSAD Vsetín
Autobus v barvách dopravce Arriva. Foto: Arriva
V autobusové dopravě v Moravskoslezském kraji nastal zajímavý vývoj kolem linky 930201 Šumperk – Bruntál – Opava – Ostrava. Tu
Jednoduchá matematika praví: 3 páry spojů denně tzn. 6 x 124 km je 744 km denně. Tedy měsíčně 744 x 30 = 22 320 km, za rok 267 840 km. Při ceně Arrivy 32,50 x 267 840 se jedná o částku 8 704 800,- Kč Při ceně vzešlé regulérní soutěží 37,01 x 267 840 se jedná o 9 912 758,- Kč Ročně je tedy rozdíl 1 207 958,- Kč, za deset let se již jedná o astronomických 12 000 000,- Kč. Bravo, je vidět, že na kraji sedí hodně úředníků, kteří dobře hospodaří s našimi penězi, ano penězi nás všech… Číst vice »
Co je,prosím, „astronomického“ na jednom a čtvrt milionu Kč ročně v miliardových rozpočtech krajů?
Já vím, „stokrát nic umořilo osla“ …
Když to podle Vás nic není, tak mi tu částku prosím pošlete. Předem děkuji.
A nebyl jste to třeba zrovna i vy, kdo tady v jiné debatě (o vykolejení u Mariánských Lázní) také horoval za to, že škoda 20 milionů je „prkotina“ a pomáhal jiným dělat ze mě pitomce, když jsem s tím nesouhlasil?
Jak říkal Bureš, všichni kradou a v kraji vládne právě jeho ANO.
Smlouva s ČSAD Vsetín je zatím do konce tohoto roku, během té doby se vyřeší právní a ekonomická podstata problému. Ale je pravdou, že jediná reálná cesta je rozšíření stávající smlouvy s ČSAD Vsetín.
Je to humus a prasárna. Arriva nabízela podstatně nižší cenu. Vaše pravda, pane Unucka, mě absolutně nezajímá. Pro mě osobně jste podvodník.
http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L902920_190901_236140.pdf
Tak oproti současnosti tam bude o jeden pár spojů v sobotu navíc.
Rozumím tomu správně, když se domnívám, že pokud kraj udělil nějakému dopravci licenci na provozování nějaké linky „na komerční riziko dopravce“, nemůže mu pak na tu linku poskytovat jakékoli finanční příspěvky po celou dobu trvání té licence? A je-li tomu tak, to nebylo možné tu vydanou licenci po vzájemné dohodě zrušit před termínem jejího „dočerpání“ a vydat stejnému dopravci jinou na provozování „dotované“ linky, nebo jen byl něčí vlivný zájem to takto neudělat? A kdo vlastně ty licence (původní i novou) vydal (resp. vydá), má-li linka „oficiální“ začátek v Šumperku?
Arriva požádala o zrušení licence k 19.8.
zajímavá „drobnost“ nová linka bude místo na ÚAN jezdit na nádraží Svinov
Dobrá zpráva, že toto spojení zůstane, ale i tak se jedná už o torzo linky. První omezení přišlo před Vánoci s ukončením provozu bruntálské Arrivy. Dnes zůstaly pouhé 3 páry spojů ve všední dny a dva o víkendu. Nevidím vůbec do jednání kraje s dopravci, ale už loni, když bylo jasné, že Arriva končí v kraji, muselo být zřejmé, že linka bude neudržitelná. Při otázce na zachování linky loni v prosinci mi bylo krajským úřadem odpovězeno, že to není dotovaná linka a nezajímá je to. Přitom pro mnoho obcí, které neleží na železnici, to bylo jediné kloudné spojení s krajským… Číst vice »
Zdeněk : 3 páry i o víkendu.
http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L930201_181209_222037.pdf
Tedy alespoň v neděli 🙂
A zamyslel se pan Sůra nad alternativou? Kdyby se takto nedomluvili, linka nebude půl roku jezdit kvůli 3 odvoláním a 3 opakováním VŘ. A určitě by se to neodrazilo na využívání linky… A pokrytecká transparentnost „když se to hodí“ mínění taky nedodává. 🙁
Omluva, výjimečně pan Šindelář.
Dovolím si zamyslet se za kolegu. Šlo udělat poptávkové řízení mimo režim zákona o zadávání veřejných zakázek (finančním objemem lze), takže by se nikdo neodvolával, protože by to nebylo možné. Na transparentnosti při nakládání s veřejnými penězi nevidím nic pokryteckého. Vy neplatíte daně nebo je vám jedno, jak se s penězi, které odevzdáte, nakládá?
Dobrý den, postup byl následující:
1. Byli osloveni všichni dopravci s licencí na území MSK, jestli chtějí jezdit linku na komerční riziko.
2. Nikdo se nepřihlásil
3. Byli osloveni všichni dopravci, kteří mají vysoutěženou závazkovou smlouvu na dotčenou oblast (Od Ostravy až po Rýmařov) a smlouva jim umožňuje linku jezdit
4. Byl vybrán nejlevnější z nich
5. Legální, transparentní a pro kraj nejvýhodnější.
A Arriva byla oslovena?
Umíte číst? Na komerční riziko se nikdo nepřihlásil. A arriva nemá vysoutěženou smlouvu na dotčenou oblast.
Umím. Ale vrtá mě hlavou to, proč nebyla oslovena. Zvláště, když se nejprve Arriva ptali, za kolik by to jezdila a pak ji neosloví. Kritérium oslovení firem se smlouvami v MSK neberu, jde o mezikrajskou linku. Co kraji bránilo oslovit jiné dopravce?
Proč bychom měli oslovovat někoho, kdo nám řekl, že to jezdit nechce a vrátil licenci?
Nechce jezdit komerčně bez dotací. Nebo máte jejich dopis, že to nechtějí jezdit v závazku?
Ale oni žádný závazek nemají! Dobrovolně odstoupili z jediné oblasti (Novojičínsko), kterou vyhráli. Neexistoval žádný způsob, jak to Arrivě legálně “přihodit”, kromě standardního výběrového řízení s délkou trvání cca 1,5 roku. Tady nás fakt pranýřujete neprávem. Buď se to mohlo zrušit, nebo to mohl jezdit ČSAD Vsetín nebo Transdev. A ten první je levnější.
Ok, teď už to chápu, díky za vysvětlení.
V rámci zachování nepřetržitého provozu, tedy do 31.8. Arriva a od 1.9. ČSAD Vsetín, bylo uchýleno k rychlejšímu řešení. To je opravdu skandální a mělo by se to okamžitě nahlásit na policii a ideálně ČSAD Vsetín zažalovat, protože cestující jsou přece podřízeni legislativě a klidně si těch sedm měsíců počkají, než se výběrko třikrát zruší kvůli odvolání.. 🙂
Nebylo nutné vypisovat standardní výběrové řízení, stačilo poptávkové, proti kterému není možnost se odvolávat. Podobně, jako v jiných krajích vybrali například železniční dopravce.
Způsob přímého zadání jak popisujete je možný ze zákona pouze u železniční
dopravy, nikoliv u autobusové.
Přesně. A další problém od ledna 2012. Zlínský kraj opakovaně odmítá dotovat měziměstské a dálkové autobusy s emisní normou EURO6 pro ČSAD VSETÍN. pro město MHD Valašské Meziříčí odmítá dotovat městské autobusy EURO6 a pro město MHD Vsetín jsou pouze 4 autobusy IVECO URBANWAY 12M. A v meziměstské jsou autobusy YUTONG euro 5 s nejvyšší maximální rychlostí 80 km/h místo dotování EURO6. Prostě staré křápy v provozovnách Valašské Meziříčí, Vsetín a ostatní provozovny.
Dobrá zpráva, že provoz této linky zůstane zachován.
To je přesně ve stylu: „Znám zkratku. Je to delší, za to horší cesta.“
Kdepak. To je přesně ve stylu: Vím o tom prd, ale v diskuzi se musím vyjádřit…