Arriva darovala dva autobusy jako humanitární pomoc na Ukrajinu
Autobusy SOR NB 12, které věnovala Arriva dopravnímu podniku v ukrajinském Dnipru. Foto: Arriva
Autobusy jezdily v Chrudimi a Třinci.
Autobusy jezdily v Chrudimi a Třinci.
Proč neskončily SORky z DPP aktuálně šrotované v Berouně taktéž na Ukrajině?
Taky mě napadlo, že SOR je spíž za trest. Pak jsem si ale uvědomil, že lepší než nic, v Praze (a jinde v ČR) jich jezdí mnoho, takže když se z toho stane pravidlo, tak budou určitě na Ukrajině rádi. Bohužel mají nyní jiné starosti než řešit reputaci firmy SOR. Takže Ukrajině hlavně přeji, aby co nejdříve její šotouši mohli jako nosné téma řešit, jestli je SOR kvalitní nebo není!!!
Spíž je v kuchyní, takže spíš. Omlouvám se!
To jste napsal přesně – teď neřeší značku ani nijak moc pohodlí, ale jede to/nejede to. Spolužák se odtamtud před pár dny vrátil,jeho videa a fotky mně docela vzaly. Je potřeba říct, že jsou v Kyjevě už dost otrlí – je to přirozená obranná reakce lidského organismu. Takže pokud to údržba dokáže nějakou chvíli udržet v provozu – a na detaily se tam teď nehraje – je jakýkoliv darovaný bus cenný dárek.
levnější než je nechat sešrotovat je je darovat na ukrajinu
Šrotovat Sorku není nic moc, je tam víc laminátu, než železa, ale přesto se z toho něco vytěží. Takhle museli zaplatit naftu a řidiče.
Adamka je křestním Daniel, nikoliv Daniela…
Chvályhodný počin. Akorát vidím jeden zásadní problém – SOR je křáp už od výroby a obávám se, že v náročných ukrajinských podmínkách dlouho provozní nevydrží… Buď se rozpadne za jízdy nebo se brzy něco pokazí a náhradní díly nebudou.
Darovanému SORu….
Ze své podstaty nebudu darovat nejmodernější autobusy abych pak neměl čím jezdit…
Když vydrží jezdit 10, 15 let na tom českém tankodromu, tak vydrží i pár let na Ukrajině.
To slýchám od začátku výroby SORů. A mezitím spíš vidím SORky, který celý léta jezděj, vozej a bez GO…
Ukrajinské podmínky jsou náročné leda v tom, že SORku může trefit RPGčko. Případně něco podobného, což ale nepřežije žádný autobus.
Jinak nevím co s tím fur máte, že se to za pár roků rozpadne. Sice to není žádný pohodlný kočár, ale jezdily. Z páru byl tucet (12) a některé vydržely mandel (15) roků. Příklad:
https://seznam-autobusu.cz/seznam?iddopravce=12321&trakce=autobus&znacka=SOR&ntyp=BN
Myslím, že česko – ukrajinská spolupráce by mnohem spíš měla vypadat tak, že využijou v Čechách zkušené bývalé ukrajinské řidičky městské dopravy, například trolejbusů, místo toho, aby tady chodily uklízet nebo neměly práci.
Práci nemají jen ty, které ji nechtějí. A řídit jim nic nebrání, každá dopravní firma je uvítá, ale musí umět česky. Mnohem horší je to s inženýrkami s Kyjeva, ty neumí ani uklízet.
Nejhorší je to složité uznávání vzdělání. Máme tu spoustu vysokoškolsky vzdělaných Ukrajinek které dělají třeba pokladní, zatímco by mohly vytvářet daleko vyšší přidanou hodnotu.
Tím, že dělajíí to co je potřeba hodnotu nevytvářejí? Těch co se ohánějí vzděláním a nic pořádného nedělají máme dost i bez Ukrajinců. A řidiče (což byl začátek diskuse) si DP rády vyškolí, v tom žádný problém nění.
Ukrajinský vzdělávací systém je naprosto nekompaktibilní s naším, proto je potřeba dalších dorovnávacích zkoušek a navíc zkorumpovaný (koupené přijímačky, koupené zkoušky). Souhlasím, že tady během loňského roku mohlo vzniknout spousta svářeček, soustružnic nebo řidiček. Ale kam by se kdo honil, když nemusí.
To je pěkná „spolupráce“, když chcete nahánět válečné uprchlíky zpátky na Ukrajinu.
To je nějak moderní když vidím co se dosud dodalo na Ukrajinu. Ale tak aspoň mají hezké vozidla, ještě aby to slušně jezdilo, otázka je jak to bude s náhradními díly ale to je na delší povídání.
To bude asi docela vtipné toto udržovat. Tak daleko od náhradních dílů SOR a pouze v počtu 2 kusů…
Ale tak… Snaha se cení. 🙂
SOR je dobrá skládačka, jen kolik verzí interiéru mají Sorky u DPP.
Hele, nemaj tam problém s traktory západních značek, vč. amerických CASE, takže…
Tyto traktory tam ale ještě před rokem měli normální dstribuční a servisní síť, která doufám, pořád nějak funguje.