Antimonopolní úřad zrušil výsledek tendru na metro D. Má pochybnosti o zkušenostech vítěze

V dokumentaci podle úřadu nejsou doklady o zkušenostech personálu. DPP to odmítá a podá proti rozhodnutí rozklad.

72 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
JaŠ

Prostě selským rozumem – vítěz měl být ten, kdo nabídl nejnižší cenu, za kterou to postaví TEČKA
Ostatní jsou kecy.
Cenu, kterou nabídl byla skoro stejná, jako cena předpokládaná DPP.
DPP pak začne tvrdit, že je to moc levné? To je jak u blbejch.
Za ty miliardy, které chce DPP za každou cenu vyhodit navíc, by mohli koupit dalších 27 NOVÝCH TRAMVAJÍ 52T.
Normálnímu to hlava nebere.

Filip Jirsák

Jasně, takže když nějaké garážová firma nabídne, že to postaví za deset milionů, tak se to přiklepne jí. Pak se několik měsíců budou řešit odvolání, pak se ta firma do toho takzvaně pustí, nějakou dobu bude předstírat činnost – a pak se několik dalších měsíců bude řešit odstoupení od smlouvy. Takže uplynou dva tři roky, z veřejných rozpočtů bude možná vyplacena nějaká záloha, která bude nenávratně pryč – a celá stavba bude zpět na začátku, před vypsáním výběrového řízení. A v dalším výběrovém řízení se to celé bude opakovat. Takže se pořád dokola budou opakovat výběrová řízení, kde bude rozhodovat… Číst vice »

Jakub

Žádná stavební firma není bez viny, ale Porr jsou fakt banda sráčů. To už je několikátý veřejný výběrko, do kterýho házej vidle, přestože nemají šanci zakázku dostat.

Tomáš

Jak dlouhé zdržení stavby teď vznikne?

mex

Výstavba měla začít na podzim 2023. Můžete začít odpočítávat. V nejlepším případě to bude rok. V nejhorším případě, že se bude muset výběrové řízení opakovat to bude klidně 2 a více let.

Petr S.

Ať si to Metrostav vyžere až do dna

Robert Pražák

Vyžereme si to my, protože dostavba metra D bude zřejmě opožděna

Michal82

par kilometrů se tu bude stavet pres deset let. 🙁

Juraj

Eh… tak schválně:
– obyvatelé Libuše, Novodvorské, části Krče, Lhotky, Kunratic, Kamýku, Písnice, Cholupic, Točné a Modřan (díky tramvaji),
– personál, pacienti a návštěvníci FTN a IKEMu,
– cestující z vlaků jedoucích přes Prahu-Krč,
– lidé z regionálních autobusů, které nově nebudou muset zajíždět na Kačerov/Budějovickou,
– lidé z P+R v Písnici,
a časem
– cestující z céčka, pokud se bude muset opravovat Nuselský most,
– lidé z Nuslí a Vinohrad, kteří dojíždějí do kanceláří na Pankrác.

Málo?

Nepovim

Nic proti Decku, ale pragmaticky náklady jsou cca 100 mld, ta to by se dal postavit cely tramvajovy okruh a postavit planvane tramvajove trate. Jeho vyuzzitelnost je vyssi nez linky D.
Vyhody vyresenkapacity a pruchodnosti centra, propojeni cvrti, propojeno Prahy 6 a 8 atd…
A to vse s nizsimi naklady na provoz….

Dopredu rikam ze obq jsou potřeba, je to debqta jen o prioritizaci.

JaŠ

Souhlasím s vámi, že kdyby se ty peníze dali do tramvajové sítě, tak by Praha měla nejdokonalejší tramvajovou síť na zemi a pro lidi by to bylo úžasné.
1 km TT stojí bajvoko 333 milionů.
Za 100 miliard je bajvoko 300 kilometrů TT.
Tramvajová síť by mohla vést 20 kilometrů do Středočeského kraje na všechny strany a do Prahy by se jezdili dívat lidi z celého světa nejen, protože je nejkrásnější na světe, ale že má i nejkrásnější síť veřejné dopravy na zemi.

Petr

Tak jste trochu za pitomce. Co má metro D společného s Jižákem?

Ivan_pha

Očividně nejste z Prahy, že? Jižák je trochu jinde… a jeho obyvatele mají k dispozici linku C již nějaký ten pátek.

JaŠ

On asi nebude z JIŽNÍ Prahy, chce metro na sever, východ či západ.

maaaca

Vypadá to, že Metrostav ochutnal vlastní medicínu (D11 & Budimex) 😀

Vesper

Co by se stalo kdyby se Praha redp. DPP rozhodla rozhodnutí ÚOHS nerespektovat a smlouvu i tak uzavřít? Sice by asi byla nějaká pokuta, ale pravděpodobně mnohem menší než náklady vzniklé odkladem stavby.

Magu

A to je najväčší kameň úrazu. Pretože odkladom stavby sa už tá stavba ani náhodou nebude dať postaviť za peniaze, o ktoré sa súťažilo. Takže aj tak to nakoniec bude stáť viac ako ponúka Porr a kto to všetko zaplatí? Daňoví poplatníci.

Granja

…. jejichž kapsa je bezedná.

Peeetr

Poslední už skoro rok cena soutěžených staveb zase klesá.
A při letos se snižujících cenách elektřiny a potravin, bych se opravdu nebál, zasoutěžit si tento rok znovu, a tentokrát to přiklepnou opravdu nejlevnějšímu, co opravdu zcela splní podmínky.

Aileeen

A nebo naopak může cena klesnout…

Leštění

To by bylo jako podepsat smlouvu bez výběrového řízení. Takže spíš by si šli představitelé Prahy na chvíli odpočinout do chladku. Protože korupce.

mgr.pavel

Smlouva by byla neplatná a statutární zástupci Prahy podepsaní pod tou smlouvou by šli před soud a nejspíš do vězení?

Neznám přesnou skutkovou podstatu jejich hypotetického činu, ale uzavřít smlouvu o které dopředu vím že je nelegální, to je.. nelegální, neplatné a pro zástupce municipalit i trestné.

Juraj

Patrně se dostane ke slovu §256, odst. 2 TZ.

Jiří Kocurek

3 až 10 let, no nekup to! 🙂

V. K.

Hodně štěstí najít kohokoliv ochotného něco takového podepsat, protože by tím zároveň sobě podepsal delší trest odnětí svobody a hrazení škody ze svého majetku.
Obec v tomto (naštěstí) nemůže fungovat stejně jako soukromé společnosti, které si dělají co chtějí a jen si do rozpočtu započítají následnou pokutu.

Jiří Kocurek

Ty představy, jak majitel firmy bere úplatek, aby jeho firma zaplatina desetnásobek ve zvýšené ceně…

Peeetr

Majitel skoro nikdy ne, ale u akciovek a podobných, kde jsoumanžeři od majitelů už dost vzdáleni, se to stává každou chvíli.

Marian Kechlibar

No, to není zas tak neřešitelné, svého času takhle bezskrupulózní jedinci pročesávali onkologická oddělení a hledali pacoše se špatnou prognózou.

Jirka

Zde napadli jen určení vítěze, nikoliv samotné řízení. Tam jim to Mlsna zamítnul a potvrdil správnost zadání. Tj. neopakovalo by se celý řízení, jen by se určil jiný vítěz. Což by mohlo být pozitivní. Upřímně nemám pochybnosti a schopnostech Porru a Vinci postavit metro a CZK 2.5b neni malá suma.

Peeetr

Super.
Při té nižší ceně bude moci Praha (která si tak ohromně stěžuje jak na dopravu do budoucna nemá peníze) nakoupit třeba navíc nově 25 velkých tramvají, a to se už vyplatí.

q89

To že firma, která ani neumí udělat harmonogram prací, podsekne cenu při soutěži neznamená, že za tu podseknutou částku, to bude schopná postavit…

Petr

A jak víte, že je podseknutá?

Slávek

A Vy víte, že není?

Luboš Beneš

To vždy vyřeší vícenáklady, covid, inflace, válka na Ukrajině a jiné příležitosti….

mgr.pavel

Tak uživatel q89 psal „že za tu podseknutou částku,“, tedy své tvrzení by měl doložit.

Filip Jirsák

To už doložil DPP.

Petr

Co kde doložil?

Filip Jirsák

V odůvodnění, proč vyloučil Porr, doložil DPP, proč byla ta nabídková cena nepřiměřeně nízká.

M19

A další demagog. Když něco tvrdí, měl by to dokázat. Opačný postup je snaha zakrýt lež.

Slávek

Přečtěte si, laskavě, vyjádření pana ředitele M.B. Ten tvrdí, že ceny konkurence dobře zná, protože, ještě nedávno, jeho firma realizovala některé zakázky s konkurencí ve sdružení. Tehdy získali informace, a nyní, když už se jeho firma uchází o zakázky sama, bývá v soutěžích běžně o několik procent levnější než konkurence. Jsou-li ceny konkurence, údajně z důvodu získávání referencí, nazývány podseknutými, tak co jsou potom jejich ceny. Déčko je jen pokračováním nastoleného trendu.

Petr

Jo vy máte akorát vyjádření ředitele Metrostavu? Tak to pak ano, to musí být pravda

Slávek

Nedělejte ze sebe hlupce. Martin Borovka není a nikdy nebude ředitelem Metrostavu.

Petr

Ne, ale já reagoval na to sebevědomé prohlášení. Tohle bych si nedovolil tedy tvrdit

Frantík

To ne, ale to nadseknutí půjde z jejich peněz, ne Prahy.

Granja

Proč by něco měl někdo „nadsekávat“. když jsou tak populární vícepráce.

Juraj

No, jenže toto nejspíš spěje k novému výběrku, a to skoro určitě levněji nedopadne.

Magu

Ak Subterra nemá kvalifikovaný personál, tak Porr ho nemá dupľom. Stačí si pozrieť referencie na ich stránkach.

Ľubomir

PORR do tendru vstupuje včetne PORR Austria – porr je v rakousku největší stavební firma, staví a stavěli metro ve Vídni, staví železniční tunely pod Alpami. VINCI je největši stavebni konzorcium v Evropě. V konzorciu mají také švýcarský Marti, což je tamní expert na stavby alpských tunelů. To sdružení má násobně víc zkušeností se stavbou tunelů než li Metrostav.

Olin

Napadl mne, zda spíše není tím skutečným důvodem k této právní při (byť peníze se hodí snad na všechno) právě uražení se ve smyslu nevysloveného ponížení: „A kdo je zde lepším tunelářem…?!

Ľubomir

Ne, ten jediný důvod je ten, že tady máme několik silných náznaků obrovské korupce za nřkolik miliard Kč ze strany Metrostavu a DPP (nezapomeňme že Metrostav byl za korupci již 2x pravomocne odsouzen a jenom nedokonalé české zákony umožnují jeho dceřiným společnostem nadále stavět verejné zakazky) a konzorcium tři obrovských zahraničných firem, které staví tunuley v Rakousku, švycarsku běžne (porr, vinci, marti) se rozhodli že si to nenechají líbit. Tady naše zakalená česká scéna trochu potřebuje rozvířit. Jde o zakázku dekády, tak se tomu nemůžeme divit

Filip Jirsák

Co přesně jsou ty „silné náznaky“? (Kromě toho, že samotné to slovní spojení je nonsens.)

Ľubomir

Všechno to již intenzivně prošlo mediálním prostorem, nevím co na tom nechápete pane jazykovědče. Jenom námatkově -Pochybné vyloučení nejlevnejšího sdružení ze strany DPP (a to se bavíme o evropských firmách, které mají postaveno několikansobně víc tunelů než Metrostav nebo Subterra – přičemž reference Metrostavu by kvůli odsouzení za korupci neměli být pro veřejné zakázky vůbec použitelné),, dvojí metr od zadavatele ( na což se stežoval také strabag), pochybné reference v nabídce Subterry, 2 historické pravomocné odsouzení Metrostavu za korupci, několik korupčnich kauz na straně DPP, vystoupení Strabagu na poslední chvíli ze sdružení se Subterrou a podáni vlastní nabídky

Slávek

Po tom, co jsem se na jiných stránkách dočetl, že si zahraniční firma najala PR agenturu na očernění konkurence v očích veřejnosti, je Vaše sdělení: „Všechno to již intenzivně prošlo mediálním prostorem…“ důkazem, že agentura pracovala dobře.

Simon

Pan Ľubomír je dle té dikce a argumentace jasně osobně vymezený proti Metrostavu a Subteřře. Zášť ale může být způsobená různě – třeba expartnerky pomlouvají své bývalé, vyloučený uchazeč se najednou cítí mravokárcem…nebo i tím , že kdejaký gastarbeiter nebo náplava si myslí, že může rozdávat rozumy i když ho nikdo nežádal.

Filip Jirsák

To, že se ničím nepodložené spekulace šíří mediálním prostorem, nic neznamená. Vyloučení nejlevnější nabídky DPP odůvodnil. Jestli se to nezdá vám, který o tom vůbec nic nevíte, je celkem jedno, ale určitě to neznamená, že je to pochybné. Použitelnost referencí neposuzujete vy, ale zadavatel, případně ÚOHS, případně soud. Historické korupční kauzy nenaznačují také nic – za prvé se u mnohých kauz ukáže, že nejsou postavené na žádném reálném základu, za druhé s tímhle přístupem by byly už všechny zakázky DPP navždy silně podezřelé, protože by měl v historii korupční kauzy. Víte, kdo ve skutečnosti může za tristní stav veřejných zakázek… Číst vice »

Ľubomir

Hodne řečí, málo platné. Historické korupční kauzy se často ukázali jako plané? Proto má skupina Metrostav 2 pravomocné odsouzení za korupci ve veřejných tendrech. Má zákaz učasti na veřejných tendrech. Ano, jsem silně zaujat proti téhle skupine, včetně jejich 100% dceřiné společnosti. Ne proto, že by mně nejak osobně poškodili, ale práve proto že mne to štve jako občana. Ta skupina je prolezlá korupcí a zákaz veřejných zakázek, obzvlásť po druhém pravomocném odsouzení měl platit pro všechny jejich ovládane dceřiné společnosti. Nesmyslné kecy o tom že za špatný stav verejných zakázek mužou lidi jako ja si strčte do prdele, jste… Číst vice »

Filip Jirsák

Pokud vás to štve jako občana, měl byste přestat přispívat k náladě ve společnosti, která podvodům při veřejných zakázkách výrazně nepomáhá. Protože jak už jsem psal, pokud jsou všichni sprostí podezřelí, nikomu se nic nedokáže a nelze rozlišovat zakázky na ty provedené správně, ze kterých si mají brát příklad ostatní, a na ty špatné, za které bude někdo potrestán. Silné náznaky ničemu nepomůžou, právě naopak. Že je váš postoj (tím, že je mnoho podobně smýšlejících) hlavní příčinou současného stavu veřejných zakázek v ČR je fakt, ať se vám to líbí nebo ne. Vaše sprostá reakce na toto tvrzení je jen… Číst vice »

Slávek

V tom to asi nebude. Pan Š.I., kterého uvádí Subterra, stavěl tunely i na Islandu, ale podle ÚHOS je mu to houby platné.

mex

Zrovna Š.I. je jeden z nejzkušenějších a nejzodpovědnějších tunelářů, kteří jsou na našem trhu k dispozici. Má za sebou obrovské stavby, dnes staví největší a tunelářsky nejsložitější stanici, která u nás na metru kdy byla, stanici Pankrác. Shazovat jeho odbornou zkušenost je trochu komické.

Slávek

To nerozporuji.

Petr S.

Chcete říct, že konsorcium, které stavělo metro ve Vídni, tunely pod Alpami a železnice ve Švýcarsku, nebude umět postavit metro v Praze? 🤪

mgr.pavel

Určitě nebude, my jsme přece ten, jakseto.. jo.. specifický trh.

Máňa od mobilních operátorů řikala 🙂

kodl

Projevi se to eventuelne nejak na kauze D11 1109?

kodl

Jak dlouho se muze Metrostav v pripade 1109 vlastne odvolavat? Mam obavy, aby se i tento rok vubec zaclo se stavbou. Metrostav se proste jen muze chtit mstit.

Leštění

Vzhledem k tomu, že to nemá žádnou spojitost, tak ne.

Ivan_pha

Tak to vypadá, že budeme jezdit jen z Pankráce na Olbrachtovu. Mohly by tam nasadit historickou jednotku EČS, ať to má styl, retro je moderní 😉

David

Tak než se postaví D3, Seberovska spojka a P+T na konečný metra, tak snad i to metro taky postaví.

Lukáš Kníže

Pokud je to zakopaný směrem k Novým Dvorům, může to DPP zkusit alespoň na Mírák a přes hlavák dál na Nám.Rep. 😏
V našem státě plného odvolávání je možné, že se část na Mírák dostaví dřív. 🤦‍♂️😅

JaŠ

Přesně tak.
Když to nejde na jih, tak se bude stavět na sever na Náměstí Republiky.

MichaelP

A nebyla by to úplná rarita. Svého času tahle jezdila souprava v berlínském U-bahn na izolovaném úseku U55.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/U55_(Berlin_U-Bahn)

Roman Soudný

Shuttle linky mezi dvěma stanicemi nejsou tak vzácné jak by se mohlo zdát. Např. Grand Central — Times Square, Waterloo & City Line, Línea R, Aichi Loop Line,… Akorát se tím většinou spojují dvě vytížené stanice kde se z důvodu velké vzdálenosti nedá vytvořit pěší přestup.

Pan průvodčí

Jestli si dobře vybavuju, samotný provoz v NYC má takové linky tři.