cargo

Antimonopolní úřad zakázal ústeckému dopravnímu podniku nakoupit trolejbusy

Trolejbus 27Tr v Ústí nad Labem. Pramen: FB Dopravního podniku ÚnLTrolejbus 27Tr v Ústí nad Labem. Pramen: FB Dopravního podniku ÚnL

Antimonopolní úřad si nechává zpracovat odborné stanovisko k námitkám dvou možných dodavatelů.

Zpět na článek
22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dan

V Antimonopolnim urade jsou lide,kteří tomu vůbec nerozumí,nevím jak někdo může vůbec uvažovat o strojich SOR.

PetrJ

S ÚOHZ, částí pro VZ, mám rozpačité zkušenosti. většinou to posuzují lidé, kteří žádné VZ nikdy nepřipravovali a neřídili a o technice nemají zrovna moc přehledu. Kromě toho, dům na klíč si také nenecháte postavit od firmy, která ještě žádný nepostavila.

Chronosphere

Přirovnání dost kulhá,ten kdo si stěžuje už nějaké domy postavil,představte si.

Anonym ze severu

Teď už jen to výběrko definitivně zrušit a vypsat nové a pořádně, včetně požadavku na 2 hnané nápravy!!! Včera pršelo, dneska pršelo a 25, 27 a 28 (možná i 21, to nevím) Tr krásně klouzaly a lidi v nich krásně padali. 🙂 A to je (bohužel) fakt a realita.

PetrJ

To vypovídá o kvalitě použitých pneu.

Pája

I o koncepci, tak ono se do pořádného kopce i na Valašsku líp dostávaly „dvoumotoráky“ Sanos a 15Tr , pokud byly horší adhezní podmínky. Škoda, že ty dvě hnací nápravy nedávají standartně. Byla by to oproti autobusům další výhoda.

PvvS

Jestli klouzaly i 28Tr a možná 21Tr , ta k by Dp měl urychleně změnit pneumatiky, nebo přestat jezdit po ledových plochách.

Miroslav Zikmund

Možná – při znalosti délky schvalovacího procesu – nedávat schvalovací podmínku, ale stanovit požadovaný termín dodávky tak, že jej bude moci splnit „jen“ výrobce se schváleným vozidlem … Trvá-li schvalovací proces rok a „víme“, že výroba – z hlediska výrobních kapacit „plzeňského“ výrobce, s jehož vozidly „máme“ dobré zkušenosti – jak záruční servis, tak pozáruční dodávky ND – bude trvat 10 měsíců, tak tam dáme termín dodávky prvního vozidla 12 měsíců.
Tím reálně vyřešíme výrobce bez schváleného vozidla.

PvvS

Hmm a kdo to zaplatí ? Pokud se ukáže konkurence, tak cena jde dolů. Stačí se podívat na Brno, kde 31Tr stály přes 13 milionů kus a v pořádný soutěži se s 27Tr dostala Schadewerk na 12milionů kus. A to jsou ty 27Tr podstatně vybavenější. Když se pak podívám na Ústí, kde stejná 27Tr, jen s baterkou stojí přes 20 milionů, tak je asi něco špatně.

M H

Myslíte tu soutěž, která byla zrušena naštěstí až den po podepsání smlouvy? Tomu bych pořádná soutěž neříkal (to by ji nesměl chtít ÚOHS zaseknout)…to je především veliké štěstí, že se to takto stihlo a budeme mít v Brně čím jezdit.

PvvS

Spíš celkově. Kde se přihlásilo víc výrobců, tak cena šla podstatně dolů .

*h8*

IMHO pochopitelny pozadavek DP. O zkusenostech s objednavanim neschvalenych a prototypovych vozu by mohl vypravet treba nekdo z Pescary nebo Bologni.

Gwann

tak skacime sloupy a troleje a přejdeme na autobusy. a ať se škoda, sor a všichni jiný jdou vycpat?

prehanim, ale přál bych jim to. všechny (nebo skoro všechny) zakázky na trajfly konci takhle, takže asi nakaslat, blokování jste se navzájem, tak už nemáte kam dodávat.

Pája

Pokud nebudou kloubáky k dispozici – jedno jaké – budou nasazeny kloubové autobusy. Bohužel.

M H

V Brně už na některých trolejbusových kurzech kloubové Karosy B961 jezdí…naštěstí sloupy se ještě kácet nezačaly a podařilo se vyhaluzit dodávku 27Tr.

PvvS

Jo protože přechozí vedení podepsalo smlouvu výhodnou pro Schadewerk na 13T. A na zbytek trakcí nezbylo. Proto se 14/15Tr vraky udržely dodneška, 961 dostaly GO s kompletní novostavbou vleku, nový motory…

Martin Hodek

Příště se bude snad bude muset čekat ina to, až účastník postaví fabriku. Cože? Nemá schválený produkt a kvůli tomu musí cestující čekat na kvalitnější MDH? Neuvěřitelné.

PvvS

Stačí výběrko vypsat včas. A nepsat ho na míru jedinýmu dodavateli. Pak nebude problém.

MartinS.

Co je včas? Městské dopravní podniky jsou financovány městy, takže se nejdřív musí dozvědět, jestli od města něco přiteče. Navíc je to rámcovka na 8 let, takže čas v tomto případě nehraje významnou roli. A na míru jednomu dodavateli? Může DP za to, že výrobci nemají schválená vozidla? A co se stane, kdyby vysoutěžili neschválené vozidlo a schvalování se třeba na 2 roky zasekne?

M H

Z hlediska ÚOHS bude vše v pořádku. Výrobce může dostat pokutu od DP za pozdní dodání. Především ale reálně hrozí, že nebude čím jezdit. Takže v případě zrušení výběrka je jediné řešení vypsat nové s ještě kratší dodací lhůtou…tedy ještě více na míru tomu, kdo má volnou kapacitu a schválené vozidlo…čímž se leda tak dostaneme do začarovaného kruhu, ze kterého není cesty ven… Leda podepsat něco rychle před zrušením.

PvvS

Stačí se podívat do zahraničí, jaký jsou tam podmínky výběrek. Téměř každá dodávka je na míru danýmu městu, a schvaluje se jako novej typ. A výrobci mají v podmínkách takový penále za zpoždění, že si to hlídají. A někde bylo že v případě nedodání, nebo problémů šly za výrobcem i další náklady. Třebas za náhradní dopravu. Jenom tady se škodovce všichni bojí dát pořádný podmínky. Když moc, tak je v podmínkách dodání diagnostiky a pár dílů. Ale snad nikde jsem nečetl , že by se zadávala třebas doba na dodání ND, limit na dobu odstavení vozidla. Problém není v neschváleným… Číst vice »

Leinad

Včas je tehdy, když podmínky může splnit více výrobců.
DP může za to, že nechce něco již schváleného (co jezdí v jiných Evropských městech) a zároveň nedává čas na schválení.
Když vysoutěží a výrobce to nedodá včas, tak výrobce bude platit penále.