Antalya a Rhodos. Čedok chce příští rok v létě rozlétat českobudějovické letiště
Letiště České Budějovice, nový terminál. Autor: Letiště České Budějovice
Lety by zajistila společnost Smartwings s Boeingy 737. Čedok pro příští rok počítá s 16 odlety z Českých Budějovic.
To hejtman s majitelem cedoku vymysleli projekt, ktery je neudrzitelny z dlouhodobeho hlediska, akorat zadluzi kraj i letiste vic, nez kdyby to zustalo ladem, s minimalnim provozem pro sportovni a vyhlidkove lety.
16 letu za sezonu a spocitat naklady na odbaveni letadel… hmm…a jeste velke doprqvni letadla na letisti, ktere tezko splnuje parametry bez vetsi investice.
A na kolik prijde vedeni letiste, personal, letovy provoz….
Kdyby kraj radeji investoval do integrovane dopravy a jednotne jizdenky, nerusil zbytecne vlakove spoje, tak by to pribeslo vetsi uzitek cestujicim.
Majitelem Čedoku je polská Ithaka, takže to spíše bude aktivita lokální. Čistě teoreticky by odbavit takové letadlo měli zvládnout již dnes, protože letiště parametry splňuje, je v kategorii 4C, infrastruktura je na to dostatečná. A náklady na personál nebo vedení mají již dnes, takže není důvod, aby v souvislosti s tímto malým provozem narůstaly.
Klíčové bude pochopitelně to, zda si za to Čedok a QS nechají zaplatit, jako v KLV…
Preboha to je ale šaškarna.
Souhlas, děsná kokotina. Kdyby se peníze, které se nesmyslně cpou do mezinárodních letišť za každou druhou dědinou, raději použily na rychlé, pohodlné, kvalitní a kapacitní dopravní spojení na LKPR…
Za ty prachy by regulérně mohli každýmu cestujícímu zaplatit osobní taxík na jakékoliv jiné letiště a zpět a vyšlo by to levněji.
16 odletů do hodiny? Dobře, tak 16 denně. Aha, jako fakt šestnáct? 😀
prostě 16 letů. Co na tom nechápete? Prostě proběhne 16 letů,pak se zhasne a poté proběhne soutěž na demolici letiště.
Doufejme v to.
V kraji nefunguje integrovaná doprava, za to tu bude nějaké zbytečné letiště.
Ponekud se obavam, ze pokud by LKCS skutecne ozilo, tak tam RLP udela TMA velikosti LKTB a tim skonci vesekere letani do jiznich cech pro normalni smrtelniky ;(
jako ze normalni smrtelnik nemuze do tma?
jako chapu strach z rizenych prostoru u aeroklubaku, kterym dneska tahne na 70 … ale jinak? existence tma prexe neznamena, ze se tam neda litat 🙂
jako ze normalni smrtelnik nemuze do tma?
jako chapu strach z rizenych prostoru u aeroklubaku, kterym dneska tahne na 70 … ale jinak? existence tma prexe neznamena, ze se tam neda litat 🙂
Pokud budou lety Cargo opravy, tak zřejmě se malá letadla budou přesouvat na Hosín. Ale nemyslím si, že bude v Plané nějaký výrazný provoz.
proc by se kvuli nejakym par cargo letum mel maly provoz nekam presouvat?
Cekam ohlaseni primeho letu na Zanzibar a do Punta Cany z Budejic. Meli si tohle nechat na April.
To se nedočkáte,neboť širokotrupá letadla nemohou do CB
kdo tu něco psal o widebody?
.. a busy tam budou vozit pražáky z hlaváku 😀
Konečně!
Jestli by nebylo pro Čedok jednodušší poslat do Budějc obvyklý sběrný autobus z nějakého skutečného letiště, než organizovat přistání Boeingu na Zimolovo polním letišti.
Na ten autobus by asi nedostali dotaci z kraje. A mezipřistání to podle mého názoru nebude. Spíš tipuju směřování ve stylu Praha – Rhodes – České Budějovice – Rhodes – Praha. Podobně se obsluhující ty Vary a některé lety z Pardubic.
Akorát že jeden velký a zásadní rozdíl že žádný let z Pardubic není dotován! Z KV a ČB bez dotace na sedadlo neodleti ani jeden let!
neuverim, dokud tam to letadlo fakt nepristame 🙂
Zamestnani na takovem letisti bude prace snu. Dest mesicu nic a o prazdninach 4 letadla tydne.
Hlavně bude důležité, aby do té doby získalo letiště všechna potřebná provozní povolení a dotáhla se záležitost s ŘLP. I proto asi plánují ty lety na druhou polovinu prázdnin, pro jistotu.
Oproti tomuhle je vesmírná turistika vyloženě lacinej špás.
Původní reálný plán byl ten, že jako první vypraví z Budějovic svoje charterové lety do Bulharska CK Neckermann. Jenže pak krachla britská matka Thomas Cook a z plánu nezůstalo nic.
Rozlétat? Když vypraví 8 + 8 odletů za celé prázdniny + červen? To bude tak jeden odlet za týden v sobotu ve čtyři ráno.
Určitě to nebude bez dotace od JČ kraje. Za pokus, by redakci snad stálo, zjistit její výši, a tedy zda to ve finále nebude s podporou levnější než z Ruzyně.
To je asi to co je třeba ve skutečnosti ještě doladit. Ale osobně bych si tipnul tak 2 miliony – tedy 125000 za jeden let.
Pokud kraj má dostatek peněz a neví co s nimi, tak proč ne. „V Budějovicích chce bydlet každý.“ Sice do Prahy je cestovní čas po železnici stále kratší, ale jestliže jde o prestiž, – letí se z Budějc, pak tedy nuže dobrá. Skoro to bude připomínat sezónní provoz na lokálce…
Za mě by se měl kraj zaměřit na podporu VHD a rozvíjení integrovného systému než dotace pár výletníků letadlem. A kraj určitě peněz na rozhazování nemá. Spíš na dohazování kšeftů kmotrům.
Čedok se s nabídkou leteckých destinací na příští léto rozjel ve velkém. Aby nenarazili.
mluvili jsme nedavno s lidmi z jedne cestovky … a lidi se prej zblaznili … prej kupujou uplne ale uplne vsechno. into, co by se pred covidem vubec neprodalo.
Nejsem si úplně jistý, jestli to bude platit i příští rok, ale to mě asi moc trápit nemusí. Když už to letiště je a kraj jim něco dosype, tak to pro čedok může být i konkurenční výhoda.
No oni nakupují podle všeho dovolené už na příští rok. Berou to fakt hlava nehlava.
Tak to asi nebudou ti co si prý tolik půjčují na dovolené. Protože takoví lidé to budou splácet ještě nejmíň do Vánoc 🙂
Letos s tímhle musím souhlasit. Ovšem v případě příštího roku bych zaujmul s rozšiřováním služeb v takovém měřítku vyčkávací postoj. I když.. ČEDOK na tom vydělá tak jako tak kdyz ty lety budou pod dotacemi😀