Ani levné letenky nezabraly. V červenci spadl Ryanairu počet cestujících o 70 %
Boeing 737-800 společnosti Ryanair. Foto: Ryanair
Ani hlavní sezóna nepřinesla v letectví zotavení. Letadla Ryanairu byla v červenci plná jen ze 72 %, počet cestujících meziročně výrazně propadl.
Kdyby Irsko nevymyslelo naprosto nesmyslny zeleny seznam ,s kteho po prvnich 14 dnech misto pridani dalsich zemi odebrali 5 , tak by lidi litali vic ,ale pod hrozbou 14 ti denni karanteny nebo nejakeho testu si to lidi rozmysli nekam litat ,,za vsechno mohou vlady a hysterie a straseni lidi Cela EU by se mela otevrit bez omezeni a ne aby si jednotlive zeme vymyslely svoje semafory ,podle toho, kdo komu vic namasti kapsu,,,,, Druha vec je to ,ze by se mela prestat uznavat vymluva na Coronavir , protoze je jasne ,ze kdyz ma spolecnost v letadle par lidi radeji… Číst vice »
Dnešní článek na ihned: Nízkonákladové aerolinie vyhrávají boj o nebe .Ryanair je největší v Evropě. Umí totiž snížit náklady. Co vlastně autora článku zajímá? Jsem spokojen s relativně nízkými cenami letenek, a i že se někomu relativně na nebi daří.
No vy se na to díváte čistě pohledem zákazníka. Který je slepě pozitivní, je to levné, OK. Pohledem firmy je to průšvih a vy létáte levně na ztráty firmy (a zaměstnanců co dělají za snížené platy), což nebude trvat dlouho. Nejde létat zároveň levně, zároveň na průměrně 70 % vytíženým érem a zároveň dlouhodobě.
Kým bude cestovanie spojené s toľkou buzeráciou ako je teraz, tak to inak vyzerať nebude. Osobne by som sa hrozne rád vrátil k lietaniu, chcel by som ísť na svoju tradičnú letnú dovolenku do Škandinávie a dokonca mám aj peniaze ktoré môžem obratom naliať do leteckého biznisu, keďže vďaka covidovskému domasedeniu som niečo ušetril.
Ale predstava toho, že na letisku a v lietadle má čaká ešte mizernejší zážitok ako kedysi ma odradila a radšej som tie peniaze minul na tri týždne v Česku, kde verím že sa môžem spolahnúť na určitú mieru normálnosti a stability.
Člověk by strašně rád cestoval, aspoň po té EU. Ale vlády členských zemí mění podmínky vstupu jako ponožky a veškeré riziko nese zákazník. Francie mi naštěstí vyšla, teď mám ještě letenky na Kypr no a tam už musím řešit, jestli test, nebo to odpískat. Pokud se má cestovní ruch začít opravdu vzpamatovávat, tak je potřeba v rámci EU přestat hystericky zavírat hranice při každém menším výkyvu a zároveň je potřeba zákazníkům nabídnout určitou flexibilitu. Chápu, že vracet peníze se teď aerolinkám fakt nechce, ale třeba turecký Pegasus nabízí za poplatek 1 € možnost měnit termín cesty. To mi přijde jako… Číst vice »
Tak zrovna Ryanair nabízí bezplatnou změnu letu pro letenky zakoupené na srpen a září, což je pro cestující velká úleva. Pokud se v jedné zemi zavřou hranice, tak zákazník může letět do jiné destinace a zaplatit pouze cenový rozdíl nové letenky.
Z klasických dopravců má podobnou nabídku Qatar Airways, u letenek koupených v srpnu s platností do konce roku lze bezplatně změnit termín cesty až na dva roky dopředu. A za zrušený let vrací peníze, což není u aerolinek v době korony samozřejmé.
a pod tím reklama na jednosměrnou letenku od Smartwings za 2660 😀 😀 😀 To nemá chybu…
Jen pro srovnání v době hojnosti před rokem: „Obsazenost všech vlaků je 30 %“ zdroj: https://www.lidovky.cz/byznys/firmy-a-trhy/ceske-drahy-v-pololeti-zvysily-zisk-na-441-milionu-napomohla-mu-rostouci-trzba-z-nakladni-i-osobni-d.A190827_111505_firmy-trhy_ele
Len zabúdaš, že ČD v prevažnej miere prevádzkujú spoje vo verejnom záujme, ktorých účelom je zabezpečovať základnú dopravnú obslužnosť, čo zahŕňa aj prevádzkovanie menej vyťažených spojov.
Hlavně se s tím už naučte lítat holoto. Ať se nedivite, že musíte za něco platit na letišti a obtěžovat zaměstnance výmluvama atd
…a kolik je load faktor předraženého SW? Myslím, že daleko pod hranicí 70% za ty jejich ceny.
Ta obsazenost je ještě vykoupena podnákladovými cenami letenek. Takže ještě na každém letu prodělají (ale asi méně než kdyby letadlo stálo na zemi).
Me tedy obsazenost 72% prijde paradni, pokud beru v potaz soucasnou situaci. Ano, Ryanair mival kolem 90%, ale 72% pred Covidem meli nektere aerolinky bezne… a navyseni z 0,5M na 4,4M je rovnez velky skok! Prijde mi, ze autor clanku vec pohlizi prilis negativne.
Negativně?
Pokud bys měl 100 letadel po 100 místech (tedy 10 000 míst) a tvým standartem bylo prodat přes 9 000 (90%) letenek, tak bys při vzletu 40 letadel s obsazeností po 72 místech, tedy celkové vytíženosti flotily pod 29% nemluvil o pozitivitě. Autor se na článek dívá objektivně vzhledem k situaci v letectví.
Praveze vzhledem k situaci v letectvi jsou ty cisla vynokajici. Lidi se do letadel vrati velmi brzy. Delat zavery z prvniho mesice poobnoveni je brzo.
Ano, ma 72% obsazenost ale z 40% obnovenych linek. Zbylych 60% je na 0. Az bude mit tech 65-75% obnovenych linek, tak teprve se ukaze jak moc se cestuje. Urcite taky ma otevrene dulezite linky a ne ty “vedlejsi”.
Lenže biznis model Ryanairu nie je postavený tak, že môžu dlhodobo lietať pri obsadenosti okolo 72 percent. Vysoká vyťaženosť je kľúčom k jeho úspechu.
Netreba zabúdať že pred mesiac lietalo oveľa menej ľudí a veľa ľudí bolo v neistote či vôbec niekde ísť na dovolenku. Druhá vec je neboli žiadne letecké linky.
Jak víte, že levné letenky nezabraly? Bez nich by letělo stejně lidí?