Americký regulátor navrhl Boeingu pokutu 19,7 milionu dolarů za senzory na 737
Premiéra Boeingu 737 MAX 10. Foto: Boeing
V celkovém vyjádření škod, které utrpěl Boeing uzemněním letadel 737 MAX, přibude další položka. Americký Federální úřad pro letectví (FAA)
„výrobce nakonec senzory opožděně otestoval, jsou v pořádku“ –
Co se řeší? Pokud by v pořádku nebyly, jsem pro daleko větší flastr. Ale takhle to vidím jenom jako formalitu.
Nevíte o jaké senzory se jedná?
Píšu to dole, HGS jiné senzory, než senzory pro EVS nemá, takže asi toto. Údajně montovali na letadlo novou verzi HGS dřív, než byla ta verze schválená.
https://www.rockwellcollins.com/~/media/Files/Unsecure/Products/Product%20Brochures/Displays/Head%20up%20displays/HGS%20Data%20Sheet.aspx
Musím říci, že ta zpráva (originální FAA) je na hranici srozumielnosti. Tak trochu z toho nejsou zřejmé zásadní souvislosti. Takže problém byl tom, že v průhledových displejích Head-up Guidance System HGS jejich výrobce Rockwell Collins použil nějaké senzory co nebyly ověřeny a riskanalyzovány jako kompatibilní s HGS? A tento razítkový nedostatek Boeing nezjistil a zařízení instaloval? Nebo to znamená něco jiného? Ta věta je šílená: The FAA alleges that the guidance systems in these aircraft were equipped with sensors that had not been tested or approved as being compatible with those guidance systems. A pokuta není za to že je… Číst vice »
Česky head-up displej. Nic víc českého nemáme. Akorát nemůžu přijít na to, jaké senzory? Měl jsem za to, že HGS/HUD jenom jinak zobrazuje letadlu už známé informace. Vždyť mi to jenom promítne PFD před sklo.
Takže se pravděpodobně jedná o senzory Enhanced Vision System, jinak Boeing použil novou verzi celého systému, nebo Rockwell nebo kdo za to vlastně může, ale očividně „jenom“ montovali dřív než schvalovali.
vida, včera se mi k tomu nedařilo dogooglit souvislosti
první zálet TVS maxe se blíži 😉 už jenom pár dní….