cargo

Americký Lime zkusí uspět v Praze s e-koloběžkami. Odemknutí za 25 Kč, minuta jízdy za 2 Kč.

Elektrické koloběžky Lime. Foto: LimeElektrické koloběžky Lime. Foto: Lime

Pražané a návštěvníci mají novou možnost dopravy po hlavním městě. Do Prahy vstoupila americká společnost Lime s nabídkou půjčení elektrických

Zpět na článek
14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
železničář v důchodu

Při tak velké uvažované ceně za použití tomu velkou naději na dlouhou budoucnost nedávám: chápu, že ta vysoká „nástupní sazba“ asi souvisí především s náklady na komplikovaný systém dobíjení (když ta vozítka chtějí někam svážet a pak zase rozvážet), ale pak by měla být mnohem nižší (maximálně poloviční) sazba za minutu použití – jinak se asi příliš velkému počtu lidí nevyplatí se do toho vůbec zapojovat.

Jiří

nesouvisí, koloběžky dobíjí sami uživatelé formou malého přivýdělku. Lime bude stahovat z ulice pouze rozbité či ojeté koloběžky.

železničář v důchodu

V textu se ovšem píše něco zcela jiného, než o čem se nás tady snažíte přesvědčit = viz: „Koloběžky bude nabíjet přes noc, vždy v devět je Lime sveze na jedno místo a nabije, v půl sedmé budou už opět na stojanech.“ – ta Vaše varianta je tam uvedena pouze jako „Jinou možností je využití takzvaných Nabíječů“. Ale možná těch „Nabíječů“ bude nakonec dost – jenže pak by zase mohlo hrozit, že koloběžek nebude k dispozici na veřejných místech dost už ráno v potřebně časnou hodinu, protože „Nabíječi“ budou teprve doma vstávat a pak ještě pojedou sami na koloběžce do… Číst vice »

K

Revolt stojí 4 Kč/min ne za kilometr (viz jejich web).

babilon

Fungují na vlastní triko nebo je to jenom další vysavač městských dotací a ve skutečnosti dražší než taxík?

Petr 766

Otázka je jak dlouho, většina těchto projektů je postavena na tom, aby se později staly součástí dotovaného byznysu, protože komerčně 9 z 10 nedává absolutně smysl. Viz Rekola, aktuálně se Brno (Zelení) bude snažit je dotovat skrz dotace na MHD – mají geniální nápad, že by šalinkarta platila i na Rekola resp. sdílená kola. Čili by jim nějaký ten milionek přepustili na úkor dopravního podniku a/nebo rozpočtu města. Zelení zeleným…. jak uvedl jeden z nich, když přijedu trolejbusem do centra, tak abych pak pokračoval od zastávky na kole – v centru, které přejdu pěšky celé za 10 minut…. Podobně Velonet… Číst vice »

Martin Š.

Lepší než dotovat automobilovou dopravu, oproti které se na kola dávají opravdu jen desetiny procent.

Adam Bílek

Firma plánuje ve městě v rušnějších částech 50 – 60 hotspotů s výjimkou částí Prahy 1, kde aktuální platí zákaz jízdy na kole. – Ne, nic takového na Praze 1 už neplatí. Omezení bylo zrušeno soudem a omezující značky jsou zakryté.

Marek Turnovec

No mysleli to tak, že na Praze 1 zatím stále vládne stryko Fester a ten je obecně proti všem pohybujícícm se věcem, co nejsou právě autem (takže kola, tramvaje…). No uvidíme po volbách, co si tam případně občané Prahy 1 zvolí místo něj (nebo jestli ho zvolí zase).

Petr 766

Nelžete. Kola nikomu nevadí, ale nemají cyklisti jezdit jako zvířátka + k tomu hlavním problémem jsou ty turistické půjčovadla… Pokaždé když jsme v centru, tak nás neohrožují v centru auta, ale kolisti…
Ať si jezdí tam, kde to jde a necpou se do úzkých plných uliček v centru

VRT

Přijít s něčím takovým s podzimem? Zajímavý podnikatelský tah…

Petr

Firma je z Kalifornie, to leccos napovídá. 🙂