Alstom získal velkou zakázku pro Norsko, dodá až 200 jednotek Coradia Nordic
Jednotky Coradia Nordic pro Norske Tog. Foto: Alstom
Nové vlaky nasadí dopravce na tratě kolem Osla.
Nové vlaky nasadí dopravce na tratě kolem Osla.
„Pro Alstom jde o další velkou zakázku na norské železnici, firma vybavuje celou železniční síť zabezpečovacím zařízením.“
Nie tak celkom.
Traťovú časť ETCS Level 2 dodáva Siemens (Trainguard 200 RBC), Alstom bol vybraný ako dodávateľ palubných jednotiek (Atlas) pre všetkých dopravcov, Thales dodáva riadiaci systém Aramis.
220M za jednotku je docela dost, nebo ne?
Interpantery stály 185 mil. Kč za kus, je to mix třívozových (4ks) a pětivozových (10ks). Tohle je šestivozové, takže cena je relativně nízká.
Je rozdíl mezi soupravama s Jakobsovýma podvozkama a klasickými.Např.Stadler LEO je pětivozový, ale má jen 90 metrů,kdežto třívozový Panter má délku 80 metrů.
Norske Tog nie je ani tak dopravca sam osebe, skor statny subjekt, ktory vlaky nakupuje a vlastni a potom prenajima vysutazenym dopravcom, ktori ich prevadzkuju. Neviem, ci ma nejake mesto alebo kraj v nasich koncinach obdobny model.
Tento model přichází pro elektrizované výkony do Jihomoravského kraje.
Co se týče MHD, tak mám dojem, že stav s komunálním vlastnictvím vozidel platí pro Teplice (které už ale avizovaly, že i provozování MHD svěří svému – tímto založenému – dopravnímu podniku namísto provozování soukromým subjektem).