Alstom začne v Nizozemsku testovat samořiditelný vlak v běžném provozu
Lokomotivu pro testování poskytne dopravce Rotterdam Rail Feeding. Foto: RRF
Výrobce železničních vozidel Alstom začne letos testovat samořiditelný nákladní vlak v běžném provozu. Firma se už dohodla s nizozemským správcem
Proč ne? Každopádně jsem pro osobu strojvedoucího, byť jen v roli supervizora 🙂
To bude nebezpečné, jednak bude tendence u toho „chrápat“ a pokud pak přejde na podobný stroj ale jen s AVV, tak hrozí nebezpečí že se zapomene.
Lokomotivy bez strojvedoucího se testovaly v Nové Huti Ostrava již v polovině devadesátých let.
„Trať je zabezpečena systémem ERMTS na úrovni GoA level 2“
Není vhodné míchat do jedné věty způsob zabezpečení (ERTMS / ETCS) a do toho stupeň automatizace řízení (GOA). Stupeň řízení a úroveň zabezpečení jsou dvě odlišné věci.
Tohle není až tak výjimečné. Vždyť i v Čechách jsou úseky , které umožňují automatické vedení vlaku…
Ano, v režimu automatizační pomůcky pro strojvedoucího, nikoliv s ambicí „samoříditelného“ vlaku.
Michal:
A kolik toho zbývá k AVV dodat aby z toho byl autopilot? Kdybychom to měli přirovnat k levelům u automnosti u osobních aut, kolikátka takové AVV je?