Alstom začne v Nizozemsku testovat samořiditelný vlak v běžném provozu

Lokomotivu pro testování poskytne dopravce Rotterdam Rail Feeding. Foto: RRFLokomotivu pro testování poskytne dopravce Rotterdam Rail Feeding. Foto: RRF

Výrobce železničních vozidel Alstom začne letos testovat samořiditelný nákladní vlak v běžném provozu. Firma se už dohodla s nizozemským správcem

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
vagonář

Proč ne? Každopádně jsem pro osobu strojvedoucího, byť jen v roli supervizora 🙂

K.S.

To bude nebezpečné, jednak bude tendence u toho „chrápat“ a pokud pak přejde na podobný stroj ale jen s AVV, tak hrozí nebezpečí že se zapomene.

Otmar

Lokomotivy bez strojvedoucího se testovaly v Nové Huti Ostrava již v polovině devadesátých let.

Petr Tříska

„Trať je zabezpečena systémem ERMTS na úrovni GoA level 2“

Není vhodné míchat do jedné věty způsob zabezpečení (ERTMS / ETCS) a do toho stupeň automatizace řízení (GOA). Stupeň řízení a úroveň zabezpečení jsou dvě odlišné věci.

Viktor Nárožný

Tohle není až tak výjimečné. Vždyť i v Čechách jsou úseky , které umožňují automatické vedení vlaku…

Michal

Ano, v režimu automatizační pomůcky pro strojvedoucího, nikoliv s ambicí „samoříditelného“ vlaku.

K.S.

Michal:
A kolik toho zbývá k AVV dodat aby z toho byl autopilot? Kdybychom to měli přirovnat k levelům u automnosti u osobních aut, kolikátka takové AVV je?