Alstom v Česku testuje polské pendolino, jezdí z Bohumína do Chocně
Jednotka ED 250 pro PKP InterCity. Foto: Alstom
Společnost Alstom začala s testováním své jednotky ED 250 pro provoz v Česku. Schválení jednotky pro provoz v Česku je
Kde najdu jizdni rad toho Polskeho Pendolina? Zajimalo by me v kolik to prijede do Chocne
Do Chocně v 11:13. Plánovaný.
Jsem zvědav jestli ho dnes uvidím. Dekuji za info.
Jezdi každý den?, předpokládám.
Tak dnes jsem ho konečně uviděl v Chocni mezi 15:04 – 15:20 hodinou a mám jej i nahrané. https://youtu.be/np0n59T0mUA
ED250 jezdí z Polska do Nedakonic a ne Říkovic každý den od 29.6.2020
Jak ED250 będzie jeździł do Wiednia/Pragi to EJ680 powinien w zamian do Warszawy, a z Wiednia railjet.
Kupé v PL pendolinu pro 4 lidi je u mě největší plus.
A proč vlastně nejezdí české Pendolíno do Varšavy? U nás by využilo naklápění a v Polsku může jet 200kmh. V současné době se při cestě do Varšavy jezdí bez naklápění a v Polsku lokomotiva nejede 200 kmh.
Nemáme Pendolína na rozdávání. Jedna souprava protočí za den až 3 vlaky SC Praha – Ostrava a opačně.
A na kolika km trati Praha-Ostrava využije naklápění? O kolik min se tím zkrátí jízdní doba proti klasické soupravě?
Ev. analogicky na kolika km trati Praha-Cheb-Františkovy Lázně/Praha-Ostrava-Košice využije naklápění? O kolik min se tím zkrátí jízdní doba proti klasické soupravě?
V úseku Praha – Plzeň – Cheb (– Františkovy Lázně) jezdí 680 spíš kvůli přímému spojení směrem na Ostravu. Časová úspora tam není v podstatě žádná (3 spoje ze 4 mají oproti normálním Západním expresům úsporu 1 – 3 minuty), protože se musí jezdit v časových polohách ostatních expresů.
Takže kvůli naklápění bude vozit vzduch? Jezdi Praha -Ova, protože tam jednoduše vydělá nejvíc peněz.
No, jako představa hezká, ale numím si tu cestu představit, když vezmu v potaz to neustálé učení celé jednotky. Při cestě z Košic do Olomouce Pendolínem jsem málem zatáhl za záchranou brzdu.
CO si pomatuji, tak polské pendolína to nehučí
Jančura taky nehučí.
ten jednom kvičí …. 🙂
Jel jste s Leošem to je na zatáhnutí brzdy. Neustálé přidávání a ubírání je fakt zážitek který nevykompenzuje ani jakákoliv super class v tomto vlaku. To raději inter pantera a pendolino. Pro mne zatím nejkultivovanější a nejrychlejšívlak na Pha-Olo
Já jsem si moc změn rychlosti nevšiml. Akorát zrychlení při rozjíždění z 0 😉
Za Pendolino jednoznačně palec nahoru, za InterPantera bych vám ho nejradši sebral. To se nedá srovnat. Na druhou stranu aspoň něco slušně moderního a třeba časem bude zas něco lepšího…
Chápu to dobře, že PKP chtělo vozidla schválená v XY zemích (v článku je Polsko, ČR, Rakousko, na Wiki je odkaz na vykolejení během zkoušek v Německu) a Alstom to řeší až cca 6 let po zahájení provozu v Polsku?
Buď v článku není řečeno vše (například, že původně to schválení nebylo požadováno) nebo na to Alstom dlabe ještě víc než Škodovka…
Podle podmínek EU grantu, přes který se jejich Pendolina kupovala, se prvních 10 let nesmí používat v provozu mimo Polsko.
Jo to by smysl dávalo 🙂 Ale stejně je zajímavé dělat ty zkoušky po 6 letech provozu – za stejnou věc byla (a oprávněně) kritizována ŠT – ke zkouškám, které měla zajistit, si půjčovala lokomotivy z provozu, kde musely být něčím jiným následně nahrazeny…
CD ale chteli skodovky na provoz do Berlina, nechteli je x let provozovat jen v CR…
Jussi
Jenomže ČD chtěli 380-tky provozovat od prvního dne v zahraničí, kdežto PKP mohou Pendolina provozovat v zahraničí až po deseti letech.
Stejně je to zajímavé. Dálkové vlaky a na dotace.
PKP IC Stadler Flirt3 je na dotace. PKP Pendolino je na dotace.
Proč si ČD, RegioJet nebo LeoExpress nepořídí dálkové vlaky na dotace?
Nebo snad Poláci dosáhnou na nějaké lepší (větší) dotace než ČR?
Jsou Čeští ůředníci v Bruselu horší vyjednávači/diplomaté než ti Polští?
Když to nenaklápí tak to není pendolino..
Je to parodie na pendolino.
A ještě k tomu si urazilo čumák při předváděčce.. chichi
Spíše neúplný klon. Lidé si ale rádi věci přibarvují, aby „to vypadalo jako“.
Uživatel samozřejmě dostane co si objedná a Pinďa se dodávà i bez naklápění. Poláci si to vyhodnotili, že by v jejich rovinaté krajinè klopení nevyužili, tak ho nemají. Horší je, že je skříň z důvodu naklápění směrem nahoru zúžená i když naklápění jednotka nemá (aby se nepřekročil průjezdný průřez u jednotek s naklápěním), takže s Pendolinem vždy nafasujete stísněný interiér.
Zdravím,
“Pendolina pro PKP dosahují rychlosti až 250 kilometrů v hodině…”
Dosahují zatím pouze 200km/h. Max. provozní rychlost je 250km/h.
Díky za zprávu.
Oproti našemu skanzenu „modernizovaném“ na standard 80. let je to pořád paráda.
Skanzenu – modernizovanému. 🙂 Srovnávejte ale srovnatelné.
Pri testech umi i 300km/h…
To umí kde co.
460/560. 😉
Udělalo 291 km/h
No asi nejsmutnější na tom všem je, že Poláci budou schopny konečně plně využít parametry druhého tranzitního koridoru, dřív jak domácí dopravce, pokud by jejich pendolina byly nasazeny na relaci Varšava Vídeň
A já si říkal co jsem to dnes z dálky zahlédl projíždět dnes přes Otrokovice směr Břeclav a tak za hodinu zpátky.
Nejsem nádražák a nevím přesně kde ty koleje mají ale na Břeclav to povolení nemají . Leda že by nebrzdilo .
V článku se píše, že testují na SS trakci, takže dál než do Nedakonic nemůže.
Nedakonice jsou z Otrokovic směrem na Břeclav.
však nepíše, že jel do Břeclavi, styk AC/DC je mezi Otrokovicemi a Břeclaví, takže až po styk (tj. do Říkovic) může jezdit a jezdí 😉
styk je v Nedakonicích
Styk sice v Říkovicích bude, ale ješte není. Možná u někoho doma.
Já můžu mít styk i jinde, nejlepší to je v posteli. 😃
Pendolino je povinně místenkové a nejsem si jist, zda by se komerčně uživilo do Vídně… EC jsou v závazku a MD nechce místenky…
Klidně by mohlo být povinně místenkové tak, jako jsou ostatní dnešní dálkové vlaky do Polska – povinná rezervace pouze na území PL. Rakušáci by si asi taky povinnou rezervaci nepřáli, nikde jí nemají.
Povinná místenka není fyzikální vlastností Pendolina. U nás také naše řada 680 jezdí v úseku Praha – Cheb bez povinné rezervace a v závazku ZDO jako nekomerční spoj. Pokud ale nasazení polského Pendolina povede ke zkrácení cestovní doby mezi Varšavou a Ostravou vším na jih od Ostravy (kvůli rychlejší jízdě v Polsku), tak to zvýší atraktivitu spojení a do dnes již tak narvaných EC si v úseku Bohumín – Břeclav stejně bez místenky nesednete. Já tyto vlaky používám pro cesty mezi střední Moravou a vídeňským letištěm (pochopitelně s přestupem na Hbf) a pokud je to v létě, před Vánoci nebo… Číst vice »
Naprostý souhlas. Už jsem viděl na Polonce dokonce z 90% zamistenkovanou 1.tr. z Vídně.
Ještě bych dodal, že by se mi líbil celodenní 2h takt EC vlaků Vídeň – Ostrava v protikladu s 2h taktem Railjetů Vídeň – Praha. Ne nutně musí jezdit všechno dál do/z Polska. Když člověk do Vídně přiletí v blbý čas, tak tam pak musí moc dlouho čekat.
Bylo by fajn kdyby vlaky Warszawa-Wien jezdily každé 2h 🙂
S tím se nepočítá, linka Ex4 sice bude jezdit v budoucnu – dle uvažované koncepce sítě VRT v ČR – v celodenním taktu 60 minut, ale pouze v úseku Břeclav – Bohumín – Varšava, neboť mezi Břeclaví a Bratislavou/Vídní se předpokládá takt 120 minut a těch 60 minut bude tedy „prokladových“. Nicméně Ex3 má jezdit po 60 minutách celodenně, takže mezi Vídní a Břeclaví s přestupem to má být cirka po 30 minutách v dálkové vrstvě s rozštěpem 60 min. na Německo a 120 minut na Varšavu, což vůbec není špatné.
Jak nepočítá? A co když bude větší poptávka?
Tak si počkáte na další GVD, možná přidají posilový vlak. Hlavně tam nepouštět Jančuru, aby to nevyzobával, když se tam jezdí na stojíka.
pokud by byll v Břeclavi přípoj tak mi to nevadí, ale 2h takt na Ex4 bych uvítal již dnes
Když to nezajede do Vídně, je to k ničemu. Vždyť z Vídně do Bohumína a Varšavy to může jet v době, kdy jede EC z Břeclavi na Prahu.
Ty úseky, kde se testy provázejí, ale nejsou pod střídavým napětím. Ty jsou právě pod stejnosměrným.
Podle mluvčího Drážního úřadu Martina Nováka je zkušební provoz povolen bez cestujících v úseku Bohumín – Přerov – Nedakonice, Prosenice – Dluhonice a Přerov – Kolín.
Pendolino v Česku jezdí v rámci testů zatím jen pod střídavým napětím. Z Bohumína zajíždí do Říkovic, pak do Chocně a zpět do Bohumína.
Pokud se nepletu, tak zrovna v těchto úsecích je napětí pouze stejnosměrné 3000 V…
Nepletete se, moje chyba.
Tak stát se to může každýmu. Každopádně díky za Vaše noviny 😉
Ale v článku není ani slovo o provozu na střídavině ,tak v čem Vaše chyba?
Už je to opraveno 😉
Nehledě na to, že denní program jízd je rozsáhlejší, což teda chápu, že není třeba rozepisovat, tak stálo za to uvést aspoň, že jezdí až do Nedakonic, ne pouze do Říkovic.