Alstom uspěl v soutěži na lokomotivy pro Rumunsko, kupuje je státní půjčovna

Lokomotiva Alstom Traxx MS3 pro belgické dráhy. Foto: AlstomLokomotiva Alstom Traxx MS3 pro belgické dráhy. Foto: Alstom

Lokomotivy budou nasazeny hlavně na dálkové vlaky.

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
zwi

Nepřejmenoval náhodou Alstom, už nějaký ten pátek zpátky, lokomotivy z Traxx MS3 na Traxx3 MS? A ve stejném stylu i ostatní verze?

Mates

Najskôr to bol TRAXX3 MS a teraz najnovšie je to už TRAXX Universal.

Mates

Zaujímalo by ma, odkiaľ sa vzala informácia o tom, že by to mali byť MS lokomotívy. V oficiálnych zdrojoch zatiaľ neboli nikde špecifikované tie mašiny a s ohľadom na to, že majú byť prenajímané dopravcovi/dopravcom na štyroch vnútrozemských linkách je MS verzia javiaca sa ako nezmysel.

Kubrt

MS3 na čistě střídavých výkonech? Důvodem bude těch 200 km/h, což verze AC3 neumožňuje. Možná to nakonec bude nějaký střídavý MS3.

zwi

To se opravdu nevyplatí certifikovat AC verzi na 200km/h?

Kubrt

To fakt nevím, byla to jen taková úvaha, ta zpráva je poněkud nejasná 🙂

Marcel Štancl

Už žádná hrdost Asea v licenci, ale vyráběli je i na export, ustoupí zas Trax MS3 a Vectron bude celá Evropa na jedno kopyto.

Škrpál

Spletl jste si byznys s fotbalem.

Xaver

a teď česky…

MichalF3CS

slovosled hodný kapitána Danka..

Danny

Já take nerozumet jazyku Vaseho kmene…

Josef Pešek

Marcel asi říkat, že mu vadit neobjednání produkce tamního výrobku – šestinápravové lokomotivy v licenci ASEA pro státní dráhu, která se vyráběla několik desítek let a v podstatě se vyrábí jako Transmontana dodnes.

Klabavátor

Díky za překlad.

Jiří Kocurek

Naštěstí tam lidé nemají povinoost kupovat Dacii 1100 z konce 60. let. Tak proč by kupovali lokomotivy vývojově z poloviny 60. let, pokud jste myslel tohle: https://en.wikipedia.org/wiki/CFR_Class_47

Obchodní/přepravní firma opravu není na světě proto, aby měli fotografové co fotit. Oni se chtějí uživit.

Tom

Koukám, že Rumuni se s těma nákupama taky poslední dobu nemažou.

Kubrt

Však taky mají co dohánět. CFR od změny režimu nekoupily jedinou novostavbu a rumunští soukromníci na tom nejsou o moc lépe.

Kubrt

Omyl, oprava: zapomněl jsem na 120 desir.

VTT

Ale rozdělení toku peněz do infra / do vozidel je záležitostí MD a zároveň pohlídat si to, co s nimi infrastrukturníci dělají, to by taky pan ministr mohl.
Jestli by se nešiknul tady na dopravním serveru nějaký kritický komentář k tomu, jak je panu ministrovi železnice naprosto ukradená?
(Pozor: tím, že kritizuji Kupku, tak to neznamená, že bych byl příznivcem jeho předchůdců – to opravdu ne. Teda pokud za Havlíčkova dvojministrování MD vůbec někdo řídil.)

VTT

Jo, ale když už to rozdělení takové je, tak by ministr mohl zatlačit na SŽ, aby se ty prachy dávaly do kolejí místo do baráků, ne?
Fakt nechci obhajovat šoumeny z ANO, ale Kupka mě teda o svých schopnostech nepřesvědčil.

Jiří Kocurek

Za 2 roky hotové územko+stavební povolení není ani na nejprioritnějších silničních stavbách. Ikdyby začal zadávat projekty 1. den ve funkci, tak se kopne nejdřív v posledním roce jeho vlády.

PS: Na reko budovy není potřeba územko ani EIA. A není v moci 1 člověka kontrolovat a koordinovat všechny dopravní projekty v ČR, ten nový úřad má cca 100? lidí.

VTT

Neplácejte nesmysly. Tady si SŽ jede ve svých zajetých kolejích, kdy dělá to, co je nejpohodlnější (třeba že na to není potřeba tolik papírů) a žádná změna není na obzoru.
Nikdo po Kupkovi nechce, aby udělal něco, co má dělat celý úřad, ale aby pomocí své funkce jemu podřízené úřady dotlačil k tomu, aby to dělaly.
A je nějaký tlak na to, aby SŽ přestala vylepšovat baráky na lokálkách (a to i domky u zastávek) a věnovala se třeba vypapírovávání něčeho, co dnešní dráha potřebuje víc? Aby se ty potřebné věci pak za další roky mohly postavit.

Jiří Kocurek

Jemu je tak ukradená, že Praha-Liberec nechat zařadit do TEN-T, aby měla snažší financování.

O jeho práíci víš tedy 00, hlavně že toho 00 pleteš bič.

vlachjan

Nejsem si jist, jak lze v rámci transevropské železniční sítě obháhjit pahýl v podobě Praha – Liberec.
Aby nedošlo k nedorozumění: Ta železnice je velmi potřebná a její vznik by měl být jednou z národních priorit. Rozhodně se ale nejedná o prioritu evropského významu. Českého určitě, evropského nikoliv. Měli bychom, jako stát, umět najít vlastní prostředky pro realizaci našich národních priorit, pro ty evropské pak používejme evropské peníze. (A hlavně, nevymlouvejme se že něco nejde, protože nám na to Brusel nedá peníze)