Alstom představil maketu nových jednotek Coradia Stream pro dánské dráhy
Maketa nové jednotky IC5 pro DSB. Foto: Alstom
Nové jednotky na 200 km/h postupně nahradí starší dieselové soupravy.
Nové jednotky na 200 km/h postupně nahradí starší dieselové soupravy.
Ten kravaťák ze čtvrté fotky bude také maketa. S hlavou z vosku. Jenom aby držela těžiště a nepřevrátila se dozadu.
Tak schválně kdo po těch starých skákne.
Část IC2 už je v Rumunsku, ale netuším, jak se jim daří. Od počátku to byly problematické vlaky (IC2/IC4). Naopak IC3 jsou spolehlivé a pohodlné, ale u nás už nejspíš mimo, jelikož jsou vysokopodlažní.
Tak zrovna z Liberce na Pardubice je důstojnější dálková jednotka, než něco nízkopodlažního, tím spíše, pokud by někdy někoho napadlo spojit i střední část země od spodu dolů Liberec/Pardubice-Jihlava-Znojmo/Břeclav/Hodonín.
Vždyť jsou to takové rychlejší osobáky, které stát platí i pro to, aby odvezly i hůře pohyblivé. Na nějaké hraní na důstojný Orient Express není prostor.
Rychlejší osobáky to budou hlavně proto, že to je jednokolejka, které stejně všude stojí a křižují. Důvod objednávání bude podle mě stejně jako u vlaků Most-Plzeň a rychlíků v odlehlejších částech Olomouckého kraje podpora mobility a spojení se světem těch nejodlehlejších a nejchudších míst ČR. Jiný důvod objednávání rychlíků na trasách, které vozí méně lidí, než jiné potencionální tratě, nevidím.
Naopak, tam patří vozidlo s nízkopodlažním nástupem, často to zastavuje a používají to i skupiny (cyklo)turistů, to je jedna z mála výhod vlaku v tomto regionu.
Tohle mohlo jezdit na Praha-HB-Brno.
a na R8 by to ČD nasadily taky 😀 😀
PS: Neumí to stejnosměr.
Tyto vlaky samozřejmě existují i jako dvousystémové.
Doplňuji, část těch nizozemských je vyráběna jako třísystémová, právě kvůli belgickým 3 kV, aby to mohlo jezdit i přes hranice.
Mimochodem, neví někdo proč spousta nizozemských ICNG postává v Německu? Myslím že minimálně Magdeburg a Braunschweig, tam z nich byly ploty.
Na Railcolornews se píše dost neurčitě o pomalém schvalovní a pomalém přejímání ze strany NS (NS took its time and is still very careful in bringing these new trains to the tracks.)
Díky, to bude ten nejpravděpodobnější důvod. Před rokem v Holandsku jsem si myslel že je tam už uvidím, což se nestalo, ale teď při cestě po Německu jsem jich viděl až dost. Myslím že některé byly i posprejované.
Nechat budoucí cestující osahat a osedět maketu a připomínky poté zapracovat do hotového výrobku je rozumné. Nebude docházet k modřinám a bolestivým kolenům od nevhodně tvarovaných košů na odpadky a podobně. Taky je mi docela sympatické, že je součástí hodnocení zrychlení a ne pouze maximální rychlost.