Alstom představil maketu nových jednotek Coradia Stream pro dánské dráhy

Maketa nové jednotky IC5 pro DSB. Foto: AlstomMaketa nové jednotky IC5 pro DSB. Foto: Alstom

Nové jednotky na 200 km/h postupně nahradí starší dieselové soupravy.

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ondřej

Ten kravaťák ze čtvrté fotky bude také maketa. S hlavou z vosku. Jenom aby držela těžiště a nepřevrátila se dozadu.

Elb

Tak schválně kdo po těch starých skákne.

Kubrt

Část IC2 už je v Rumunsku, ale netuším, jak se jim daří. Od počátku to byly problematické vlaky (IC2/IC4). Naopak IC3 jsou spolehlivé a pohodlné, ale u nás už nejspíš mimo, jelikož jsou vysokopodlažní.

Elb

Tak zrovna z Liberce na Pardubice je důstojnější dálková jednotka, než něco nízkopodlažního, tím spíše, pokud by někdy někoho napadlo spojit i střední část země od spodu dolů Liberec/Pardubice-Jihlava-Znojmo/Břeclav/Hodonín.

Kubrt

Vždyť jsou to takové rychlejší osobáky, které stát platí i pro to, aby odvezly i hůře pohyblivé. Na nějaké hraní na důstojný Orient Express není prostor.

Elb

Rychlejší osobáky to budou hlavně proto, že to je jednokolejka, které stejně všude stojí a křižují. Důvod objednávání bude podle mě stejně jako u vlaků Most-Plzeň a rychlíků v odlehlejších částech Olomouckého kraje podpora mobility a spojení se světem těch nejodlehlejších a nejchudších míst ČR. Jiný důvod objednávání rychlíků na trasách, které vozí méně lidí, než jiné potencionální tratě, nevidím.

Twix

Naopak, tam patří vozidlo s nízkopodlažním nástupem, často to zastavuje a používají to i skupiny (cyklo)turistů, to je jedna z mála výhod vlaku v tomto regionu.

Michal82

Tohle mohlo jezdit na Praha-HB-Brno.

Jiří Kocurek

a na R8 by to ČD nasadily taky 😀 😀

PS: Neumí to stejnosměr.

Kubrt

Tyto vlaky samozřejmě existují i jako dvousystémové.

Twix

Doplňuji, část těch nizozemských je vyráběna jako třísystémová, právě kvůli belgickým 3 kV, aby to mohlo jezdit i přes hranice.
Mimochodem, neví někdo proč spousta nizozemských ICNG postává v Německu? Myslím že minimálně Magdeburg a Braunschweig, tam z nich byly ploty.

Kubrt

Na Railcolornews se píše dost neurčitě o pomalém schvalovní a pomalém přejímání ze strany NS (NS took its time and is still very careful in bringing these new trains to the tracks.)

Twix

Díky, to bude ten nejpravděpodobnější důvod. Před rokem v Holandsku jsem si myslel že je tam už uvidím, což se nestalo, ale teď při cestě po Německu jsem jich viděl až dost. Myslím že některé byly i posprejované.

Pája

Nechat budoucí cestující osahat a osedět maketu a připomínky poté zapracovat do hotového výrobku je rozumné. Nebude docházet k modřinám a bolestivým kolenům od nevhodně tvarovaných košů na odpadky a podobně. Taky je mi docela sympatické, že je součástí hodnocení zrychlení a ne pouze maximální rychlost.