Alstom dodá nové vlaky pro spojení na barcelonské letiště, město zkrátí interval na 15 minut

Nové jednotky Coradia Stream pro linku z Barcelony na letiště El Prat. Foto: AlstomNové jednotky Coradia Stream pro linku z Barcelony na letiště El Prat. Foto: Alstom

Dosud vlaky mezi letištěm a centrem jezdí po 30 minutách.

Zpět na článek
19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr S.

To se týká ciziny, jsem zvědav, kdy tu objevím zprávu, že se našel dodavatel elektřiny pro naše trakční vedení.

Al de Baran

FGC?
Znamená to tedy, že FGC expanduje na široký rozchod a přebírá výkony od Renfe..??

Michal

FGC (Rodalines) jezdí po iberském rozchodu a jsou částečně vlastněné RENFE.

woobob

Neni to pravda, vlaky cercanias, katalánsky nazývané rodallies jsou vlastněné RENFE a mají rozchod 1,668m. Ferrocarriles de la Genaralitat de Catalunya mají většinově rozchod 1,435 po připadě jeden metr. Tohle je zase týden až 10 dní stará zprava, špatně a neprofesionálně obšlehnuta z el pais, la vanguardia či el periodico. Jak je zvykem u zdejšiho odborného novinářského esa..

Pako

Takže Barcelona nové nízkopodlažní jednotky na 120 km/h. Hm. Napadá mne: Už v Praze začali natahovat ty špagáty pro trolejbus? Atrakce pro cizince.

SYN

Španělé se nebojí mít tam zároveň metro i vlak… takže u nás by neměl být problém (tr)bus + vlak…

tarten

Snad by neměl, i když s grýndýlem člověk neví. Ovšem Barcelona má 5,7 mil. obyvatel.

M S

Město Barcelona má 1,7 mil. obyvatel. Provincie Barcelona 5,7 mil. To byste k Praze taky musel připočítat celý Středočeský kraj – dohromady 2,5 mil.

Pako

Ohledně dopravního spojení Prahy s LVH mne napadá jediné slovo: OSTUDA. Jelikož se jedná o letiště mezinárodní, pak mezinárodní ostuda.

Jiří Kocurek

Nadávat ale nestačí. A když půjdete za projetkatntem a bbudete na něj řvát 6 hodin denně, tak druhý den nepřijde do práce a ne že bude pracovat 2x rychleji.

Pako

Proboha, to přeci není o projektantech. To jako byste nadával řidiči za to, že přijel starým autobusem na špinavou zastávku po rozbité silnici. My mastíme jeden projekt za druhým a snažíme se, co nejlépe umíme, jenže pak přijde nějaké to politické rozhodnutí nebo ekologický atak a další ze 156 variant jde nekompromisně do šuplíku či spíše do kanálu. Je to marný, je to marný, je to marný …

Daniel Jablonecký

Proč? Někdo si stěžoval?

vtvt

Alstom tvrdí, že nové vlaky budou na maximálku 120 km/h. zatím Alstrom C. Stream ICNG pro NS jezdí 200 km/h.

Můžu se zeptat těch 120 km/h jestli jde o kompromis s ohledem na tuhost konstrukce (širokánské dveře dvojmo v každém vagonu, zatímco v ICGN jsou dveře užší a jen po jednom)?

https://www.alstom.com/press-releases-news/2022/9/alstom-provide-10-coradia-stream-regional-trains-and-15-years

Vojtěch Suchan

Ne, pevnost skříně se od rychlosti neodvíjí. Jen kolizní odolnost, a pochybuju, že by alstom vyvíjel nová čela. Řekl bych, že se bude jednat hlavně o zpřevodování trakčních motorů pro nižší rychlosti, což je v příměstském provozu výhodnější.

zwi

Myslim si ze i prevod bude stejny. I to by se muselo znovu zkouset. Jen se to bude zkouset a certifikovat na nizsi rychlost. Coz snizi naklady a mozna i urychli nastup do provozu, jelikoz by certifikacni proces mohl byt o neco jednoduzsi, takze kratsi. 844 od Pesy na 120km/h maji stejnou prevodovku, jako verze na 160km/h (posledni prevod se snad radi az ve 115). Jen jim sundaly z podvozků magnety. Alstom taktez mozna sunda neco, co nebude na 120km/h potreba. Zalezi jestli cena za odstraneni nebo zmeny nejake komponenty (za levnejsi) a recertifikaci vyvazi snizeni nakladu na vyrobu.

SYN

No, to zas někdo ušetřil na dobrém místě, „sundali tomu magnety“… fuj. To že to není bezpodmínečně vyžadováno ještě neznamená že to není vhodné (pro rychlejší zastavení) a když už na to konstrukce je stejně připravena, je to šetření na nesprávném místě. Jako dát kvůli šetření na současný automobil bubnové brzdy (všude)… jistě, normy by to splnilo.

zwi

Tak magnety se na zastavení do zastávky či stanice nepoužívají. Je to jen nouzová brzda. 844 má brzdicich procent na 120km/h až až i bez magnetů.

Karel IV.

Řekl bych, že v této (pří)městské části není jak prostor pro rychlení na 200 km/h, tak to nejspíš nedovolí ani samotné koleje. A příp. se bude více hodit lepší zrychlení, tj. upravené zpřevodování více na sílu než na rychlost.

Jiří Kocurek

Při jízdní době 1:21 má linka R2N 17 stanic. A hrubým odměřením má nejdelší mezistaniční úsek 7 km, nejkratší snad jen 3 km. Traťová je max 160 km/h. Na nádraží Barcelona-Sants je to z letiště 3 zastávky a 20 minut, v tunelech pod městem je 70 až 90 km/h.

K čemu by jim ta dvoustovka byla?