Alstom dodá na sever Itálie 31 jednotek Coradia Stream za pět miliard
Jednotky Alstom Coradia Stream pro Ferrovienord. Foto: ALSTOM
Společnost Alstom podepsala s italskou společností Ferrovienord smlouv na dodávku celkem 31 elektrických jednotek Coradia Stream pro regionální dopravu v
Aspoň byste si to po sobě mohl přečíst. Ty koncovky a obce, to vypadá, jako by to psal cizinec.
…vy snad nevíte, jak vypadá obec na 30 jednotek? 🙂 Vzhledem ke kapacitě jednotky 518 cestujících už by to mohlo být v našich poměrech slušné okresní město. Jen se tu nepíše, kde že to v té severní Itálii postaví… 🙂
Cca 160 mega za ctyrvozovy kus, srovná to někdo s tím co podepsalo IDS JMK?
JmK podepsal 37 jednotek (31 pro 310 sedících + 6 pro 140, celkem 10450 sedaček) za 6,7 miliardy včetně servisu na 30 let. Tedy v průměru 181M za 1 kus. Ovšem 4 vozový Panter je větší, než 4 vozový Alstom. Tady je 8153 sedaček za zhruba 5 miliard. Na sedačku cca 620k u Alstomu, 640k u Pantera. Otázka je, co vše je v servisu… Italové mají dle Google překladače „Je také součástí dohody plánovaná údržba první úrovně a opravná údržba pro vandalismus a náhodné události a dodávky technických zásob.“ JmK má „Údržbu na 30 let.“ Takže ve výsledku dost podobné,… Číst vice »
To srovnání bude trochu nesrovnatelné,protože italské jednotky budou stejnosměrné jednosystémové,Pantery dvojsystémové.U Panterú je rozdíl asi 10 milionů Kč mezi 440 a 640.
Pantery u JmK můžou být klidně jednosystémové na střídavinu…pokud je tedy Škoda umí.
Škoda by je uměla, ale náklady na jejich výrobu by byly prakticky stejné, jako u dvousystemovych.
Jo, umí. Vezme se dvousystémová jednotka a do provozního řádu se napíše provoz pod trolejí 3000 VDC zakázán. Něco jako letní automobil Škoda Fabia: Není dovoleno osadit zimní pneu.
Papírově OK, zkušenosti teprve budou. Odolnost ve sněhových kalamitách? Je to riziko, ale může vyjít.