Alstom dodá až 50 lokomotiv Traxx belgickým dráhám
Lokomotiva Alstom Traxx MS3 pro belgické dráhy. Foto: Alstom
Lokomotivy na 200 km/h musí zvládnout jízdu pod čtyřmi napájecími systémy.
Lokomotivy na 200 km/h musí zvládnout jízdu pod čtyřmi napájecími systémy.
Kde jsou ty časy, ky jsme byli výrobci největšími el. lokomotiv-
Myslíte tehdy, jak nebyl toaleťák? A na pračku byl pořadník?
Když je zmínka o těch napěťových soustavách – Belgie nepředpokládá přepnutí konvenčních tratí z 3 kV ss na střídavinu s vyšší voltáží (ať už 15 či 25 kV)?
Některá tvrzení ve prospěch české konverze na střídavinu se tváří tak, že přepnutí je jednoznačně správná věc, tzn. předpokládal bych, že stejným směrem půjdou i další, takříkajíc pokrokovější země. 🙂
(O Nizozemsku s 1,5 kV ani nemluvě.)
Dobrá poznámka. Hádám že Nizozemcům těch 1,5 kV zase tolik nevadí, protože u nás je u 3 kV problém hlavně s výkonnými lokomotivami v nákladní dopravě a s expresy co zrychlují nad 120 km/h. Tyto jevy na nizozemské běžné síti (tedy všude kromě VRTek a Betuwelijn které jsou na 25 kV) prakticky neexistují.
Ta myšlenka krapet kulhá na obě nohy, protože třeba Itálie má extrémně hustou síť měníren a navíc trakční lano nad hlavními a předjízdnými kolejemi má kvůli omezení ztrát zdvojené – takže je nesmysl se bavit o 3 kV jako takových, ale je potřeba se naopak bavit o konkrétním použitém technickém řešení..to samé se týká i Nizozemska a i té Belgie:-))
vím, že tohle nepatří k tématu, ale potřeboval bych fotku (nejlépe velké kvality) stanoviště řady 100, neměl by někdo? (pro soukromé účely)
Technická poznámka. Označení MS3 je srozumitelné, ale výrobce dnes oficiálně používá označení TRAXX3 MS, namísto staršího TRAXX MSx, aby se zdůraznila modularita platformy a přenositelnost vlastností s TRAXX3 DC, která už jezdí v Polsku a Itálii. Je to tak v registru ERATV, jak píše Dušan dole…
Ono s tím označením je to vůbec zajímavé. X let Bombardier opakovaně prudil, že se má psát TRAXX, najednou je v tiskové zprávě Traxx:-)
…berme to jako nadějný náznak postupného polidšťování PR oddělení výrobce 🙂
Za 122m to nebude takový Lowcost jako máme u nás v CZ
Poprosil bych o ozřejmění jinotaje… 4-systémovka na 200 km/h od výrobce, který již také prodal nějaký ten kousek, za cca 120 mega se mi nejeví jako úplně okrádačská cenovka. Díky, O.
Vzhledem k tomu, že Regiojet údajně tyto lokomotivy nakupuje s cenou pod 100 milionů Kč tak je to trochu zarážející. Na druhou stranu v roce 2026 budou ceny jinde.
Opavdu kupuje totéž i se systémem pro 1500 V=?
Ten se musí akorát SW zapnout. Rozdíl je v podvozcích a v ATB+.
Záleží jak si dopravce nechá schválit.
V Německu jezdí Traxx2 AC i Traxx3 AC s Push-pull patráky jako IC2, také 160km/h.
Fakt je kupuje RJ na 200 km/h???
Asi belgické dráhy zaplatí vývoj lokomotivy na 200 km/hod. A pak je otázka, kolik stojí schválení v těchto zemí a jaký servis bude součástí smlouvy.
Kdo chce kam, pomozte mu tam.
Přesně, oproti vektronu bída…
Vectron v poslední verzi zklamal. Kterej vool vymyslel dispeje tak, jak vymyslel?
Právě že Belgie. A ÉRA jim to sežrala a schválila.
Mít prostřední displej výhradně na ETCS a nemožnost jej vypnout, to musí vymyslet a schválit jedině ten, kdo s tím nejezdí.
Nemyslím si, že MS3 je špatný stroj, jen to neprodávají jak Baťa cvičky (narozdíl od Vectronu). Já jim přeji naopak úspěch, každý potřebuje zdravou konkurenci, včetně Siemense.
Vectron se z počátku taky neprodával tak, jak dnes.
A jedna z prvních velkých objednávek Vectronů byla právě z Belgie.
Já jenom malou formální vsuvku: podle ERATV je správné označení typu TRAXX3 MS, TRAXX2e MS apod. Jako psát Traxx MS3 je celkem dneska asi zažité, ale de facto i de iure nesmysl:-))
Na Vectron jsem si zvykl velmi rychle a jsem s většinou věcí spokojen, u Traxxe to mám opačně…