Alstom dodá až 50 lokomotiv Traxx belgickým dráhám

Lokomotiva Alstom Traxx MS3 pro belgické dráhy. Foto: AlstomLokomotiva Alstom Traxx MS3 pro belgické dráhy. Foto: Alstom

Lokomotivy na 200 km/h musí zvládnout jízdu pod čtyřmi napájecími systémy.

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
zdeněk

Kde jsou ty časy, ky jsme byli výrobci největšími el. lokomotiv-

Jiří Kocurek

Myslíte tehdy, jak nebyl toaleťák? A na pračku byl pořadník?

xyz

Když je zmínka o těch napěťových soustavách – Belgie nepředpokládá přepnutí konvenčních tratí z 3 kV ss na střídavinu s vyšší voltáží (ať už 15 či 25 kV)?

Některá tvrzení ve prospěch české konverze na střídavinu se tváří tak, že přepnutí je jednoznačně správná věc, tzn. předpokládal bych, že stejným směrem půjdou i další, takříkajíc pokrokovější země. 🙂

(O Nizozemsku s 1,5 kV ani nemluvě.)

Twix

Dobrá poznámka. Hádám že Nizozemcům těch 1,5 kV zase tolik nevadí, protože u nás je u 3 kV problém hlavně s výkonnými lokomotivami v nákladní dopravě a s expresy co zrychlují nad 120 km/h. Tyto jevy na nizozemské běžné síti (tedy všude kromě VRTek a Betuwelijn které jsou na 25 kV) prakticky neexistují.

Dušan

Ta myšlenka krapet kulhá na obě nohy, protože třeba Itálie má extrémně hustou síť měníren a navíc trakční lano nad hlavními a předjízdnými kolejemi má kvůli omezení ztrát zdvojené – takže je nesmysl se bavit o 3 kV jako takových, ale je potřeba se naopak bavit o konkrétním použitém technickém řešení..to samé se týká i Nizozemska a i té Belgie:-))

Pavel

vím, že tohle nepatří k tématu, ale potřeboval bych fotku (nejlépe velké kvality) stanoviště řady 100, neměl by někdo? (pro soukromé účely)

Leipaer

Technická poznámka. Označení MS3 je srozumitelné, ale výrobce dnes oficiálně používá označení TRAXX3 MS, namísto staršího TRAXX MSx, aby se zdůraznila modularita platformy a přenositelnost vlastností s TRAXX3 DC, která už jezdí v Polsku a Itálii. Je to tak v registru ERATV, jak píše Dušan dole…

Leipaer

…berme to jako nadějný náznak postupného polidšťování PR oddělení výrobce 🙂

Uuuu

Za 122m to nebude takový Lowcost jako máme u nás v CZ

Olin

Poprosil bych o ozřejmění jinotaje… 4-systémovka na 200 km/h od výrobce, který již také prodal nějaký ten kousek, za cca 120 mega se mi nejeví jako úplně okrádačská cenovka. Díky, O.

noerf

Vzhledem k tomu, že Regiojet údajně tyto lokomotivy nakupuje s cenou pod 100 milionů Kč tak je to trochu zarážející. Na druhou stranu v roce 2026 budou ceny jinde.

Jiří Kocurek

Opavdu kupuje totéž i se systémem pro 1500 V=?

A. Mikulka

Ten se musí akorát SW zapnout. Rozdíl je v podvozcích a v ATB+.

Potulný Wechtr

Záleží jak si dopravce nechá schválit.
V Německu jezdí Traxx2 AC i Traxx3 AC s Push-pull patráky jako IC2, také 160km/h.

A. Mikulka

Fakt je kupuje RJ na 200 km/h???

noerf

Asi belgické dráhy zaplatí vývoj lokomotivy na 200 km/hod. A pak je otázka, kolik stojí schválení v těchto zemí a jaký servis bude součástí smlouvy.

johnny cash

Kdo chce kam, pomozte mu tam.

Tom

Přesně, oproti vektronu bída…

johnny cash

Vectron v poslední verzi zklamal. Kterej vool vymyslel dispeje tak, jak vymyslel?

Potulný Wechtr

Právě že Belgie. A ÉRA jim to sežrala a schválila.
Mít prostřední displej výhradně na ETCS a nemožnost jej vypnout, to musí vymyslet a schválit jedině ten, kdo s tím nejezdí.

Martin K.

Nemyslím si, že MS3 je špatný stroj, jen to neprodávají jak Baťa cvičky (narozdíl od Vectronu). Já jim přeji naopak úspěch, každý potřebuje zdravou konkurenci, včetně Siemense.

Kubrt

Vectron se z počátku taky neprodával tak, jak dnes.

Twix

A jedna z prvních velkých objednávek Vectronů byla právě z Belgie.

Dušan

Já jenom malou formální vsuvku: podle ERATV je správné označení typu TRAXX3 MS, TRAXX2e MS apod. Jako psát Traxx MS3 je celkem dneska asi zažité, ale de facto i de iure nesmysl:-))

B.W.B.

Na Vectron jsem si zvykl velmi rychle a jsem s většinou věcí spokojen, u Traxxe to mám opačně…