Alpha Trains kupuje dvanáct hybridních lokomotiv Stadler EURO9000 s dotací od Německa
Lokomotiva Stadler Euro9000. Foto: Stadler
Lokomotiva umožňuje jízdu po elektrifikovaných i neelektrifikovaných tratích.
Lokomotiva umožňuje jízdu po elektrifikovaných i neelektrifikovaných tratích.
Schválení pro Rakousko je bez omezení? Z počátku schvalování bylo možno číst nepříliš lichotivé zprávy o ochotě ÖBB Infra povolovat provoz bez omezení… Bližší info nemám.
A nedelaji loko o 4 napravach co by nahradilo Brejlovce?
A brejlovce potřebuje nahrazovat kdo?
Ono opravdu je prijemne pro cestujici kdyz cekaji nekde na preprah kvuli zmene trakce. A ze by treba nova masina mela vetsi vykon a treba by misto spalovani nafty pri jizde pod troleji mohla tu trolej k jizde vyuzit. Tak asi tak.
Namátkou cestující z Luhačovic, Zlína a předpokládám, že to nejsou jediné případy přepřahů v ČR.
Eurolight.
Před nedávnem jsem na jiném webu zachytil pohoršení nad tím, že baterie, která má 233 kWh, váží cca 1 tunu ( odhad, v příspěvku neuvedeno) stojí necelých 600 tisíc Kč ( po přepočtu z dolarové ceny ). Když si vezmu hmotnost dieselu a generátoru, opravdu má smysl tam dávat ten diesel?
Jakou vzdálenost tyto lokomotivy ujedou bez troleje v běžném provozu?
Co na to pan Šindel?
https://www.europeanlocpool.com/en/locomotives/euro9000-locomotives/
Možná blbě čtu, když tak mně prosím opravte, ať nešířím bludy – ale nabízí ji s trakční bateríí, dieselem nebo obojím, proto má prostor na 2 packy. Pokud je istalován diesel, lze na slabším vedení 3 000V použít diesel jako boost? Opravdu si nejsem jistý, budu rád za doplnění/opravení.
Ano, diesel může být použit jako booster. Myslím, že to uměl už Eurodual pod stejnosměrem.
Ano, potvrzuji.
Dá se použít i baterie jako booster?
Jako boost by se právě hodila víc ta baterka…
Kolik roku ta baterka vydrží? Kolik je v ní drahých kovů?
Ta baterka dá 8 – 10 let. Diesel má údržbové kroky kratší.
A sice asi v dieselu bude méně drahých kovů, ale více jemné drahé práce…
Baterka má výdrž dost závislou na způsobu používání a profilu nabíjecích a vybíjecích cyklů, blbě se to kvantifikuje.
Průmyslové baterie vydrží desetitisíce cyklů. Podle způsobu používání 5 – 10 let. Drahých kovů v ní pár kilo bude, těch opravdu vzácných na elektrody asi spíše gramy, odhaduji, ale zase nepotřebuje tisíce tun ropy, což také není úplně bezproblémová látka.