Alespoň jedna: Mašinku Serényi pro muzeum zrenovuje Railway Capital Jana Šatavy
Lokomotiva 210.001 Serenyi z roku 1905. Pramen: NTM
Vzácná lokomotiva z roku 1905 dlouho chátrala v Českých Velenicích
Vzácná lokomotiva z roku 1905 dlouho chátrala v Českých Velenicích
No, ta ,,degradace“ na vytápěcí kotel zachránila mašince život. Jinak by ji bolšáni přetavili třeba na T 34. Přeji jí dlouhý život a třeba se někdy najdou zlaťáky na zprovoznění.
Smazáno! Urážlivé a vulgární příspěvky tady nechceme. Redakce
Tady nechceme? Kdo my? My lordstvo? Co bylo konkrétně urážlivého?
To je nepříjemné překvapení! NTM odstoupilo od záměru zprovoznit Conrada Vorlaufa?! Ale v Jaroměři ho celou dobu opravovali s tím, že bude provozní!
Což se jim za „pouhých“ 25 let nepodařilo stihnout.
A tak to zachránilo NTM, kterým se jen za tři roky podařilo udělat dvě nabídky, po jejich neúspěchu rozhodnout, že se zprovozňovat nebude a udělat třetí, také neúspěšnou, nabídku.
„… Šlo už o druhý tendr, první v roce 2019 nevyšel pro nezájem dodavatelů (Ušatá) a nesplnění podmínek (Conrad Vorlauf)….
… O třetí nejstarší tuzemskou parní lokomotivu Conrad Vorlauf nebyl podle mluvčí muzea Jany Dobisíkové ve výběrovém řízení zájem vůbec, do soutěže o Ušatou přišla jedna nabídka. „Ta však nebyla pro zadavatele přijatelná pro zjištěný zásadní rozpor se stanovenými zadávacími podmínkami, neboť …“
(kopie z článku z 9:10 v neděli)
Tak jak to teda je?
Čemu na tom nerozumíte? Jedno zadávací řízení bylo rozdělené na více částí, to je běžná praxe. Nyní se soutěžilo podruhé. Opět se třemi částmi předmětu zakázky, u dvou se dodavatel nevybral, u jedné ano.
Ok, dík. Každý odstavec je o jiném (pokusu) tendru.
Asi nerozumí, stejně jako já, tomu že:
1. Ušatá nevyšla pro nezájem dodavatelů a Conrad pro nesplnění podmínek,
2. O Conrada podle mluvčí nebyl zájem vůbec a na Ušatou přišla jedna nabídka, která měla zásadní rozpor s podmínkami…
Tedy dva odstavce s úplně protichůdnými informacemi.
Pokud to teda má být o dvou různých tendrech s přesně opačným výsledkem, přijde mi to sděleno docela nejasně… Že by bylo lepší to více zdůraznit.
NTM je hrob provozních strojů.
Otázka je, kolik v muzeu najde uplatnění provozních strojů? Když většina je pouze vystavena. Jasně, že by bylo krásné mít lokomotivy Conrad Vorlauf či Serényi provozuschopné, ale e otázka na kolik to muzeum využije. Nehledě na to, že to nejsou úplně nejstarší kusy v muzeu.
Třeba taková 404.003 mohla jezdit díky norským fondům, ztroskotalo to na roční pojistce 0,5 mio, kterou by tanvaldští museli platit. Nechápu, co tam sedí v NTM za bafuňáře a žáby na prameni.
Ono to bude, hošani, všechno o penězích.
Přesněji spíše mauzoleum. To je ovšem jeho primární poslání.
V reálu spíš k pos.ání 🙁