AKV startují na Vejprtsku s desetiletou smlouvou, nasadí SOR CN 12

SOR CN 12 společnosti Autobusy Karlovy Vary pro Vejprtsko. Foto: Autobusy Karlovy VarySOR CN 12 společnosti Autobusy Karlovy Vary pro Vejprtsko. Foto: Autobusy Karlovy Vary

Kraj zaplatí dopravci za jeden kilometr výrazně méně než své dopravní společnosti.

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zbyněk

To se máme na co těšit.
Akv je jediný dopravce, který nenechá nastoupit cestujícímu s lyzemi, ač je jejich přeprava bez vaku explicitně povolena v přepravních podmínkách duk.

Takový dopravce nemá v dotované dopravě co dělat.

kakov

Co stížnost k objednateli?

Pája

Pokud zůstanete s lyžemi na zastávce, tak dodatečná stížnost Vás nevytrhne.

kakov

Možná nevyžaduje, ale pokud si bude stěžovat víc lidí, bude se to muset řešit a jiným se to možná už nestane

Zbynek

Duk o tom ví, a tím to pro něj konci. Přitom si může mystety shoppingem sám dopravce otestovat…
Ale zdá se, jediným parametrem je vysoutezena cena a barva autobusu.

Zbynek

Kam Vám mohu odpověď objednatele přeposlat?

PetrN

A je to skutecne problem spolecnosti, nebo jednoho konkretniho ridice? 🤔

Zbynek

Problém společnosti. Že čtyř jízd mě třikrát nechtěli nechat nastoupit, jednou mě nechal na zastávce. Jednou řidič volal někam na akv, kde mu potvrdili, že ho pravidla duk nezajímají.

Pampeliška

Doporučuji každému, kdo bude zde obhajovat DSÚK s její cenou za km (přes 46Kč) aby nikdy nerozhodoval, jak má veřejná doprava vypadat.

Zbyněk

Bohužel, kraj nerozhoduje způsobem a ani nemůže jako moloch českého miliardáře, ve veřejné správně si náklady nemůžete převést jinam. DSÚK jednoznačně funguje, zaměstnanců má dostatek. Navíc nyní zde Vámi kýženou nízkou cenu podpoří i nákup ekonomicky výhodných vozů Otokar. Tuším jeden ks za cca. 3.mil Kč. Takže za mne, je zde jednoznačná snaha náklady hlídat a být řádný hospodář. Co jsem se tak v zahraničí dočetl, tak nové vozy mají problémové hlavně topení a elektronické panely, jinak s vozy u nás zkušenosti nikdo nemá. AKV dře lidi do úmoru, minimum volna a zjevný tlak na co nejnižší mzdy zaměstnanců.

rozinka

Jestliže nabízí nekonkurenceschopné mzdy, nesežene lidi, tečka.

xyz

… což by vedlo k velmi nežádoucímu jevu v podobě odřeknutých spojů. 🙁

Beny

Pokud je u AKV někdo nespokojen, proč pracuje u AKV?

Martin Hodek

Jo, tady narazíte. Tržnímu hospodářství se tady netleská. Naprostá neschopnost organizace vysoutěžit autobusy, která vede k tomu, že je drahá jak kráva, protože je musí pronajímat, tady není důvod k nespokojenosti, ale důvod k tomu to omlouvat. Prachy, které se nacpaly do tohoto molocha budou logicky chybět jinde. Ještě, že jsem z jiného kraje, kde se nic takového neděje.

martinek.k

A já bych alespoň trochu obhajoval. Protože si myslím, že cena za kilometr není jediné kritérium, podle kterého se dá měřit. Roli může hrát efektivita oběhů a další specifika daného provozního souboru, samozřejmě typ autobusu, potřebný počet řidičů apod. A nevím, jestli zrovna hrbaté autobusy SOR jsou to, co ve veřejné dopravě v roce 2022 chceme, ač jsou třeba nejlevnější…

V. K.

Všichni pořád kritizují DSÚK za ceny, aniž by vzali v úvahu to nejdůležitější, a to autobusy. Kdyby se je konečně podařilo vysoutěžit, aby si je nemusela pronajímat, tak by byly ceny jinde. Ale do toho pořád něco hází vidle.

MHD

A to druhé nejdůležitější a to jsou mzdy řidičů. Tím se AKV zrovna chlubit nemůže.

PetrN

Pokud ridici za tu cenu pracuji, tak se tim naopak chlubit muze, ne? 🙂

Horal

To že je neumí vysoutežit je výhradně problém DSÚK

M19

To že neumí ŘSD či SŽ něco vysoutěžit či získat příslušná povolení je výhradně jejich věcí. Předpokládám, že s tímto výrokem rozhodně souhlasíte.