Aircraft Industries se pouští do vývoje plovákové verze letadla L410 NG

Letadlo L 410 NG v provedení s plovákem (Seawader), vizualizace. Pramen: Aircraft IndustriesLetadlo L 410 NG v provedení s plovákem (Seawader), vizualizace. Pramen: Aircraft Industries

Letoun české provenience má zaplnit mezeru v regionech, které nemají dostatečně rozvinutou sít letišť.

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal Štěpán

Ne, v Rusku si to nemontují na černo, ale dle sjednané licence. U Jekatěrinburgu je ruský výrobní závod, který je ve vlastnictví stejného akcionáře, jako ten kunovický. Navíc letouny vyrobené v Rusku dle ruského typového osvědčení, které je v některých detailech odlišné od toho EASA, nelze zaregistrovat mimo území Ruské federace. Zatímco ty vyrobené v Kunovicích je možno exportovat téměř kamkoliv po světě (kde se uznává EASA typové osvědčení – typicky celá frankofonní Afrika). Ale zde se mluví o L 410NG. Ten ruský model vychází z L 410 UVP-E20.

Axel

Měl jsem pocit, že UGZA dodala L-410 z tamní výroby (na Uralu) do Kazachstánu… Nebo šlo o přeprodej dodaných z Kunovic? Jen doplním – ono je to malinko komplikovanější, kde se vyrábí: a) kompletně v Kunovicích b) předvyrobené v Kunovicích, poté zabalené do kokonu a dopravené po zemi do UGZA (… asi podobný model jako jsou Diamond DA-42 které produkuje UGZA ) c) kompletně vyrobené v UGZA – patrně jde o dodávky pro ruské ozbrojehé síly P.S. Od loňska už možná neplatí, že UGZA a kunovická Aircraft Industries má stejného vlastníka… Dle českého Obchodního rejstříku došlo k prodeji jiné firmě… Číst vice »

Vlasta Coufal

I v Kazachstánu platí certifikace MAK – Междугосударственный авиационный комитет.

Karel_x

V RF zatím nemontují kompletně letadla, ale pouze rozšiřují rozsah lokalizovýní výroby. Avionika, podvozky, chystají motory apod. Předpokládá se, že bude ruský podíl bude postupně narůstat a jejich produkce bude pro postsovětské republiky, a některé země třetího světa. Plováky a nové zesílené podvozky už v Rusku testovali tak před rokem.

Vývoj L-610 pokračuje, říkají mu také TVRS.

Axel

Můžu mít dotaz – je pravda, že čelní skla a části kabiny/avioniky v L-410NG jsou z RF?

Nechme stranou konstrukci draku, jde mi o interiér

Joe

Aircraft Industries se probudilo a zjistilo, že v Rusku už si to na černo montují, tak z toho taky něco chtějí mít?

Radek

Budou létat pomaleji a na kratší vzdálenost. Proto taky jen 17 cestujících – s klasickými 19 by neměl palivo ani pro krátký let kvůli nutným rezervám. Pro cestující to znamená víc místa.

Karel

Za pokus to stojí, L-410 má nejoběmnější trup ve své třídě a taková úprava jistě hodně ovlivní ovladatelnost ve všech režimech. Mnoho štěstí…

Axel

V úrovni podlahy je trup L-410 jen o chlup širší než je trup Cessny Caravan 208 (která je ovšem kratší=s nižší kapacitou). Za to v oblasti loktů sedících cestujících je L-410 opravdu výrazně širší, neboť průřez trupu má dokulatua. Caravan má průřez rovný = krabicoidní. Z praxe víme, že Caravany naprosto běžně létají s plovákovým podvozkem. Resp. větší verze Caravanu má pod pasažérskou podlahu ještě zespod trupu přidán zavazadlový prostor, který rozšiřuje průřez trupu. Otázkou je Cessna SkyCourier, průřez trupu zdá se, je také krabicoidní ale neznám srovnání s L-410… vzhledem k relativně vysoké avizované částce pasažérské verze SkyCourier (… Číst vice »

Jiří Kocurek

Twin Otter má konkurenci. Tohle bude ještě hodně zajímavé.

JMM

Twin Otter to bude pak „béčko“…

Rudolf Tuček

Vypadají docela monstrózní oproti těm na vizualizaci, letadlo bude s nimi mít slušný odpor vzduchu a tím i větší spotřebu.

Axel

L-410NG má poněkud jinou příď, svislou ocasní plochu, kryty motoru atd.

ale hlavně – vypadá to, že chtějí univerzalitu (viz kolečka na plovácích)

Uvidíme jak to bude/nebude fungovat v praxi, neboť L-410NG má výrazně vyšší MTOW.