Aircraft Industries bude po 14 letech český. Výrobce L 410 koupil od ruských majitelů OMNIPOL

L 410 UVP-E20. Foto: Aircraft IndustriesL 410 UVP-E20. Foto: Aircraft Industries

OMNIPOL chce v Kunovicích zachovat výrobu a najít pro L410 nové zákazníky.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
JGR

Nepřátelské převzetí?

Pája

Z pohledu Putina a jeho sebranky jistě. Na druhou stranu je to záchrana výrobce z Moravy, který stále má co nabídnout. Tyhle letouny jsem mnohokrát pozoroval při zkouškách. Simulace výpadku jednoho motoru během startu, akrobatické kousky i schopnost přistát na ne úplně ideální ploše v ne úplně ideálním počasí jsou jen čajíček. Je to prostě „holka do nepohody“

Y.K.

To jsou takové urban legends domacího patriotismu. Nic proti L410, nostalgicky ji mám také rád, šikovné pěkné éro, ale že by ty výkony byly nevídané, nebo neobvyklé to zase ne. Většina těch věcí co říkáte dopravní letadla musí plnit z podstaty, aby vůbec mohla sloužit, bush letadla pak ten zbytek. 🙂

Zejména prodeje ukazují, když je něco opravdu výjimečně dobré.

Pražák

Nových bush planes této kategorie se ve světě prodá nižší desítky kusů. On je to celkem okrajový segment letectví.

Y.K.

To si nemyslím, to se nám může zdát v Evropě, ale jsou místa na světě, kde to nahrazuje infrastrukturu (tropická jižní Asie, Afrika, Jižní Amerika). Nicméně rozměr trhu nevím, to přiznám.

M19

Myslíte např. prodej nepálskému dopravci co léta na letiště v Lukle? Nejkratší dráha pro přistání u letadel stejné velikosti, je legenda? Prodeje vypovídají o zájmu zákazníků, což se s technickými výkony nemusí nutně krýt, to je jen taková legenda, že ano.

Y.K.

„Urban legends“ je fráze znamenající přehánění, nebo povídačky a glorifikace unikátnosti L410 je přesně tím. L410 je STOL letoun, což je obecná kategorie, kterou splňuje daleko více typů a takové typy můžou operovat v Lukle. Není na tom nic legendárního, to jsou úplně obyčejná pravidla. V Lukle toho létá daleko více, hned několik aerolinek, ne jen Goma Air se spoustou typů (skutečná legenda Twin Otter, Pilatus Turbo Porter nebo Dorniery Do 228, DHC-6). Společnost pěkná, o tom žádná. Mě taky potěší vidět L410 v Himálaji, ale nemám důvod tomu přikládat nějaké další extrémní vývody. Bohužel už tam taky dva Turbolety… Číst vice »

M19

Sice jste nic z mého tvrzení nevyvrátil a o legendách tu mluví jiní.. Mimochodem letadla tam zrušili i jiní a vaše srovnání připomíná srovnání Railjetu s RegioPanterem. Pro vás možná překvapení, ale i letadla stejného určení mohou mít různou kapacitu a různá jiná omezení.

jan v

Nabízí se otázka, zda-li není Omnipol pouze přestupní stanice k „bezpečnému“ zaparkování Letu v rukou maďarských bussinessmanů napojených na Rusko. (těch, kteří se „angažují“ i v projektu L39)

tom the second

Tak nevím, že by někdo tak rychle upekl deal? A má ruský majitel opci na nákup zpět až to politicky bude vhodné? Sice jen spekuluji ale nějak se mi to nezdá….

avijan

Vcelku logická transakce. Bezpochyby výjimečně vnímaví Rusové pochopili, že za dané situace a rýsujícími se nijak vřelými vztahy mezi ČR a Ruskem do budoucna nemá cenu podnik držet, protože trhy v Rusku, jako klíčovém odběrateli kunovických letadel, jsou prakticky ztraceny…

Air Traveller

Zajímavý vývoj….

Potěmkin

To je určitě dobrá zpráva a držím jim palce, ovšem tak trochu se obávám,že budou mít potíže sehnat zákazníky,přeci jen do Ruska šla naprostá většina produkce…No snad to nějak zvládnou

Kubrt

Omnipol snad ví, co se svými penězi dělá.

ABC

možná čuchá armádní zakázky

Y.K.

Snad najdou nové zákazníky. Ruský trh byl klíčový odběratel.

Petr Z.

Součástí prodeje byla i část firmy v Ruské federaci? Pamatuji, že rusové tvořili podmínky a prostory, aby mohli letadlo vyrábět v Rusku.

Pražák

Měli tam jen montážní linku, díly byly z ČR. Navíc to v RU nemělo s AI nic společného. Nebylo to součást firmy m

Ludvík

Uralský závod civilního letectví nepatří a nikdy nepatřil firmě Aircraft Industries. Oba podniky měly donedávna jen stejného ruského majitele (případně to bylo víc lidí se vzájemnými vazbami). Jednoduše řečeno, pokud máte více továren a některou prodáte, tak Vám ty ostatní zůstanou.