Hlavně pochybuji, že ji zruší, když se dá to místo, kdy mají být dodány přeprodat. U ČSA má nějakou cenu (nevím jakou) značka a tehlo místo pro dodání A220 a 321xlr. To bude mít hodnotu i pokud dojde k likvidaci. Pokuk k ní dojde, tak pod novým majitelem, ČSA může klidně existovat, jako Swiss či Austrian. Ty patří snad pod Lufthansu. Je jen otázka, jestli má značka ČSA pro někoho cenu?
Likvidace je rozprodej movitého i nemovitého majetku, takže pokud na to máte, můžete klidně bez dluhu nakoupit obchodní značku ČSA a i pořadí na letadla a od Airbusu vzít ty A220 a A321xlr a začít znovu. Otázka, je kdo toto v téhle době koupi a bude toto chtít začít provozovat…
Je ale teoreticky možné v rámci likvidace obchodní společnosti ČSA skutečně prodat značku ČSA, tj. ochrannou známku a související práva, nikoliv společnost jako takovou. Podobně jako společnost HMD Global prodává telefony pod značkou Nokia, byť tam nešlo vyloženě o koupi ale jen licencování.
Samozřejmě je otázka, jakou má hodnotu ta značka, nicméně nemyslím si, že by se blížila k nule. Nijak astronomické číslo to asi nebude, ale desítky let zažitá značka rozhodně bez hodnoty není.
Pořád nechápu, kde se tu berou ty řeči o LHG? Co by s OK LHG dělali? Kousek MUC, z druhé strany VIE, navíc naprosto jiná aliance. Ve SkyTeamu (i geograficky) by to dávalo smysl s AFKLDLVSKQ, to je ale nesmysl. Značka jako taková bude mít cenu taky nulovou. Na historii se nehraje. Lidi z dob největších úspěchů OK už dneska moc nelítaj a zbytek na historii značky kašle. Budou rádi, když za to dostanou pár €m jako loni za Adrii…
Smysl to dává. Když se podíváme na mapu střední Evropy tak v Německu, Rakousku a Polsku máme v Lufthanse, Austrianu a LOTu členy Star Aliance a pokud by se ČSA dostali do skupiny Air France/KLM tak by si Sky Team ve střední Evropě upevnil pozici. Air France by teoreticky mohla dodat nějaké zánovní A320 či A330 a pokud by se ČSA povedlo získat zpět práva na lety do Ruska, tak… Realita je však bohužel jiná. I když jsem optimista a věřím, že soud ČSA reorganizaci povolí a, že aerolinie oslaví 100. narozeniny, tak to budou mít těžké. V okolních zemích… Číst vice »
Pan Petr to spíše myslel tak, že od začátku to bylo ze strany vlády prezentováno jako by v ČR existovala jen jedina firma podnikající v letectví (SW) a proto Vláda nebude dělat program jen pro jednu firmu.
Ale odlétat to přeci mohou i bez toho aby si komplikovali život další značkou. Austrian a Swiss jsou (byly) velké šajby s pěknou flotilou, tak to se Lufthanse hodilo, ale v čem by si polepšili s ČSA, to nevím.
Jediné v co zbývá doufat je, že věřitelský výbor najde shodu na restrukturalizaci a financování rozjezdu po covidu.
Proč Lufthansa jako vzor dokonalosti? Nechápu, jak v dnešní době můžou provozovat B 747 8i a A 340 300 místo pořizování (pronájmu) B 787, potažmo A 350. U MD 11 neříkám nic, cargo si na chleba vydělá.
přesně tak. stejně jako Slovinsko nejsme ostrov a leteckou dopravu nemusíme nutně dotovat. co se uživí, to si převezme konkurence, co ne, to skončí. navíc PRG není hlavní letiště pro většinu občanů ČR, takže ani není nutné předstírat nějakou bazální dopravní obslužnost…
Objednávka ČSA na nové Airbusy je stále platná nebo již zrušená?
Nevím, ale pochybuji, že by je rušili, protože by propadla záloha.
Hlavně pochybuji, že ji zruší, když se dá to místo, kdy mají být dodány přeprodat. U ČSA má nějakou cenu (nevím jakou) značka a tehlo místo pro dodání A220 a 321xlr. To bude mít hodnotu i pokud dojde k likvidaci. Pokuk k ní dojde, tak pod novým majitelem, ČSA může klidně existovat, jako Swiss či Austrian. Ty patří snad pod Lufthansu. Je jen otázka, jestli má značka ČSA pro někoho cenu?
cena značky „ČSA“ se limitně blíží nule.
a pro přípádnému zájemci nemá ČSA prakticky co nabídnout.
Pokud dojde k likvidaci, tak žádný nový majitel nebude – protože likvidace znamená, že ČSA přestane existovat.
Likvidace je rozprodej movitého i nemovitého majetku, takže pokud na to máte, můžete klidně bez dluhu nakoupit obchodní značku ČSA a i pořadí na letadla a od Airbusu vzít ty A220 a A321xlr a začít znovu. Otázka, je kdo toto v téhle době koupi a bude toto chtít začít provozovat…
ćsa už prakticky nikdo nezná,… bejvávalo, sejde z očí sejde z mysli jak se říká
No já myslím, že vzhledem k situaci poslední doby je známá víc než kdy jindy, a to po celém světě 🙂
Je ale teoreticky možné v rámci likvidace obchodní společnosti ČSA skutečně prodat značku ČSA, tj. ochrannou známku a související práva, nikoliv společnost jako takovou. Podobně jako společnost HMD Global prodává telefony pod značkou Nokia, byť tam nešlo vyloženě o koupi ale jen licencování.
Samozřejmě je otázka, jakou má hodnotu ta značka, nicméně nemyslím si, že by se blížila k nule. Nijak astronomické číslo to asi nebude, ale desítky let zažitá značka rozhodně bez hodnoty není.
hodnota csa jako znacky je zcela nulova.
dneska se uz davno na znacky nehraje (nemluve o tom, ze “renome” znacky csa je uzndavno zlikvidovano)
Žádný nový majitel nebude. Buď se ČSA z insolvence vyhrabou a nebo končí. Nikdo dnes nebude nakupovat dluhy.
V červnu budeme moudřejší. To se věřitelský výbor rozhodne, co dál. Zatím jsou všechny lety uskutečněné.
Pořád nechápu, kde se tu berou ty řeči o LHG? Co by s OK LHG dělali? Kousek MUC, z druhé strany VIE, navíc naprosto jiná aliance. Ve SkyTeamu (i geograficky) by to dávalo smysl s AFKLDLVSKQ, to je ale nesmysl. Značka jako taková bude mít cenu taky nulovou. Na historii se nehraje. Lidi z dob největších úspěchů OK už dneska moc nelítaj a zbytek na historii značky kašle. Budou rádi, když za to dostanou pár €m jako loni za Adrii…
Smysl to dává. Když se podíváme na mapu střední Evropy tak v Německu, Rakousku a Polsku máme v Lufthanse, Austrianu a LOTu členy Star Aliance a pokud by se ČSA dostali do skupiny Air France/KLM tak by si Sky Team ve střední Evropě upevnil pozici. Air France by teoreticky mohla dodat nějaké zánovní A320 či A330 a pokud by se ČSA povedlo získat zpět práva na lety do Ruska, tak… Realita je však bohužel jiná. I když jsem optimista a věřím, že soud ČSA reorganizaci povolí a, že aerolinie oslaví 100. narozeniny, tak to budou mít těžké. V okolních zemích… Číst vice »
Tak jasně, bez ČSA přeci skončí i ŘLP, letiště po republice a zejména Aero Vodochody 🙂
Pan Petr to spíše myslel tak, že od začátku to bylo ze strany vlády prezentováno jako by v ČR existovala jen jedina firma podnikající v letectví (SW) a proto Vláda nebude dělat program jen pro jednu firmu.
Ale odlétat to přeci mohou i bez toho aby si komplikovali život další značkou. Austrian a Swiss jsou (byly) velké šajby s pěknou flotilou, tak to se Lufthanse hodilo, ale v čem by si polepšili s ČSA, to nevím.
Jediné v co zbývá doufat je, že věřitelský výbor najde shodu na restrukturalizaci a financování rozjezdu po covidu.
Levný a plně kvalifikovaný zaměstnanci, další linky do Ruska.
ten prvni odstavec je zcela nesmyslny
Proč Lufthansa jako vzor dokonalosti? Nechápu, jak v dnešní době můžou provozovat B 747 8i a A 340 300 místo pořizování (pronájmu) B 787, potažmo A 350. U MD 11 neříkám nic, cargo si na chleba vydělá.
přesně tak. stejně jako Slovinsko nejsme ostrov a leteckou dopravu nemusíme nutně dotovat. co se uživí, to si převezme konkurence, co ne, to skončí. navíc PRG není hlavní letiště pro většinu občanů ČR, takže ani není nutné předstírat nějakou bazální dopravní obslužnost…
Někde se psalo, že se objednávka odložila na rok 2022. Ale nevím co je na tom pravdy.
Dodávky se odložily na rok 2022. Už tu (kdyby byl svět v normálu) měly dávno být a nahradit ATR.
Někdy teď měly přicházet poslední kusy. Celke bylo v plánu mít 6 ks – 4 ks v majetku ČSA + 2 ks od leasingovek.
Stejně by mě zajímalo, jakou část pořizovací ceny už 4x A220 + 3x A321XLR ČSA zaplatilo Airbusu.
Z účetní uzávěrky ČSA 2019 by se dalo z položky „Poskytnuté zálohy na dlouhodobý hmotný majetek“ odhadnout, že to bude někde kol 778 milionů korun.
Nevratná záloha (depozit) bývá někde kolem 5 – 10 % ceny, co se tak dalo vyčíst z různých materiálů.
Svět je plus mínus v normálu, Evropa ne. Se podívejte na letecký provoz v USA a v Číně.