Airbus získal velkou zakázku na 300 letadel do Číny. Obchod je větší, než se čekalo
Airbus A320neo. Foto: Airbus
Evropský výrobce letadel Airbus podepsal smlouvy na dodávky celkem 290 letadel Airbus A320 a 10 letadel A350 v ceníkových cenách
Možná se to zdá hodně, ale je to státní společnost, která dodává dále čínským aerolinkám.
Pro srovnání třeba Smartwings nakoupil jen pro sebe 39 ks B737 max.
Překvapuje mě, že nekupují ta letadla větší s ohledem na boom který tam panuje.
Oni ty letadla kupují větší. V Číně prakticky vúbec nelítají letadla pod 100 pasažerú. A320/B737 jsou to co tam ve větším množství provozují.
U dalkovych letadel se short haul lety prilis nevyplati – vysledkem je ne zrovna ekonomicky pomer cyklu a letovych hodin.
To je síce pravda, ale keď kapacita tlačí, tak to nie je vylúčené. Typický príklad: Japonsko a ich 777 Domestic a predtým aj 747-400D alebo objednávka A380 pre nebohý Skymark.
Jojo, japonsko a jejich extremy mam na pameti, ale umyslne jsem je nezminil, protoze ta praxe velkych letadel na short haulech je tam na ustupu a v podstate (v porovnani s minulosti) vymizela.
A321neo
Tady je jednoznačně vítězem Čína. Dá se předpokládat, že výrobní závod Airbusu v Tianjin bude v krátké době připraven i pro výrobu A320 NEO series, takže kromě několika subdodávek z Evropy bude většina prací probíhat v Číně. Čína opět získá práci pro svoje lidi a vyřeší si problém s vnitrostátní dopravou, protože bude mít čím létat. Evropští dělníci z toho nebudou mít téměř vůbec nic. Navíc cena za tento kontrakt je vysoká, protože Evropa bude muset dovážet ještě více čínského zboží. Jediný kdo si z toho namastí kapsu bude křivonosá rodina Rotschildů, která je opravdovým vlastníkem Airbusu. Aneb globalizace jede… Číst vice »
Airbus China v Tianjin je závod finální montáže, takže Toulouse v Čínském provedení. To znamená že subdodávat se tam bude vše do podledního šroubku! „Několik subdodávek z Evropy“ nezní příliš pravděpodobně.
Koukám, tady se to rozjelo… Tak si to trochu budeme muset rozebrat. Do Tianjin se vozí z Evropy lodí k finální montáži trupové díly. Poměrně velká část křídla se dělá přímo v Číně. V Tianjin samozřejmě probíhá finální montáž, stejně jako v Toulouse, Hamburgu a americkém Mobile. Motory a sedačky se „zatím“ berou od Západních výrobců. Ovšem všechny účetně nejdražší práce se provádějí v Tianjin. Jde o finální vystrojování letadel, výrobu interiérů a některé avionické systémy jsou vyráběné přímo v Číně. Pokud jde o komponenty, tak vlastně všechny (to je podobné jako rozdíl mezi Apple a Huawei – ohledně výroby… Číst vice »
Antisemita… a jeste paranoik :)) ktery vsude vidi Sorose.
Aha. 🙂 Pěkně rozvinutá paranoia.
Že ten francouzský Napoleonek hrozně rád mluví za celou Evropu je smutný fakt. Stejně jako skutečnost, Airbus na rozdíl od Boeingu transferuje čínským komoušům technologie, což je v dlouhodobém horizontu sebevražedné.
Vážený pane,
mohl byste, prosím, přestat s tím antisemitismem?
Nemyslím, že jde dát rovnítko mezi nelásku k Rotchieldům, Sorosovi, Albrightové, Trockému apod. a antisemitismem. Určitě je mnoho lidí, kteří někoho z uvedených nemilují, a přitom mají rádi třeba Miloše Formana, Alberta Einsteina nebo Franze Kafku. Mě spíš přijde, že problém vyrábíte vy.
…obchodní válka s USA v praxi.. jako první odstavili MAXe a teď obrovská objednávka konkurenci..
Tyhle konspirativní teorie jsou mimo. MAX se uzemnil sám díky dvěma haváriím, konkrétní důvody pádu nechme na vyšetřovacích orgánech. A to, že Airbus využil příležitosti je normální. Ono ani nelze nic jiného v dané kategorii vybírat (poměr kvalita, cena, technické parametry).
„Airbus využil příležitosti“
To si jako opravdu myslíte, že takovéhle obchody se dělají spontánně a pod tlakem nějakých emocí ze „ztráty důvěry“ v MAXe?
Panenkomarjá podsrpenská…
Takovej Luftjarda ty obchody moc nepromýšlel a k Číně má blízko, tak kdo ví.
Tak naivní zase nejsem (aspoň doufám). Jde o to, že o nákupu se referovalo a jednalo popravdě X měsíců dopředu, ale klíčová informace je ta, že objem měl být cca 2/3 objednaného množství za cca 18 mld. € (v ceníkových cenách). Takový skok na 30mld. € se dá částečně vysvětlit i haváriemi posledních měsíců.
Airbus vůbec nic nevyužil.
Obchody takového rozsahu se dělají měsíce a roky dopředu, takže k jeho uzavření by došlo, i kdyby MAXy nakrásně bez omezení létaly.
Obchodní oddělení Airbusu teď jede sice určitě naplno, nicméně „Ovoce“ současného průseru MAXů Airbus bude sklízet až za pár měsíců.
Těžko říct, možná je zrovna teď doba, kdy jsou Číňané přístupnější podepisovat smlouvy s neamerickými dodavateli. Současné USA proti nim vedou obchodní válku velmi nevybíravými prostředky, vzpomeňme třeba na šéfku Huawei, a na to, že to byla Čína, kdo poprvé uzemnil MAXka. Ano, umím si představit, že podpis smlouvy poslední události urychlily, a možná měly i vliv na objem dodávek.
Hlavní faktor u téhle zakázky je továrna Airbusu v Číně.
A ještě by možná stálo za zmínku, že podobnou obědnávku udělala Čína nedávno i u Boeingu 🙂
Obědnávku….