Airbus získal certifikáty pro A321LR. První zákazník mu ale zkrachoval
Airbus A321LR při svém prvním letu z Hamburku. Foto: Airbus
Výrobce letadel Airbus získal od evropských i amerických úřadů schválení pro běžný komerční provoz nového letadla A321LR pro provoz na
tohle letadlo spoleha na letani z bodu do bodu, nikoliv pres HUBy a prestupy.. napr. drive nebyla mensi letadla schopna letet pres Atlantik, takze z nejakeho mensiho mesta na vychode US se letelo do NY, kde se naplnilo velke letadlo a to pak letelo do Londyna.. toto letadlo pokryje poptavku presne pro potreby toho mensiho mesta, vynecha HUB, cimz usetri cas, vzletove/pristavaci poplatky apod…
navic muze opravdu byt lowcostove, kdyz nepotrebuje ani letet z hlavnich letist, protoze je proste male, nepotrebuje takovou drahu, gaty, stojanky.. navic i na provoz a udrzbu je proste mene nakladne, nez sirokotrupy..
Tento typ letadla neuletí 10.000 km což je vzdálenost Paris – Los Angeles, tzn. ideální pro linku Praha – New York, toto zase neřeší menší letiště v USA Je to ale konstrukčně starý typ letadla, možná přidali pár kompozitu do trupu, ale když aerolinka sníží cenu o 30%, což odpovídá nižší spotřebě paliva, tak bude mít převis poptávky a lidi přesednou sem, což asi není záměr aerolinky. Létání by mělo být o zážitku, tzn. doporučuji se proletět A 350 nebo B 787.větší okna, lepší pocit z letu. Levná letenka do USA sice super, ale USA jsou dost drahé. Když může… Číst vice »
nechápu smysl – předělávat letadlo na střední tratě na dlouhé, když už vyrábím už letadla pro dlouhé tratě a to dokonce více typů 🙂 chápu že má sice o něco málo menší kapacitu ale má to vůbec efekt..?
Na tom není co nechápat. Vznikne letadlo, které je ideální pro přímé spojení dvou destinací kam se nevyprodá velké letadlo.
240 pasažérů to je skoro velké letadlo – A330 má jen o 53 -95 více !
O 53-95 vice… To neni “jen”… to je setsakra velky rozdil.