Airbus zdvojnásobil zisk, výroba A350 se má letos dostat do plusu
A350-900 v barvách Japan Airlines. Foto: Airbus
Zatímco Boeing oznámil za první pololetí kvůli uzemnění letadel 737 MAX minulý týden rekordní ztrátu, evropský konkurent Airbus míří letos
A350: počet vyrobených je 290, ziskovost se očekává po cca 350 vyrobených kusech z momentálně 900 objednaných
B787: počet vyrobených je 870, ziskovost se před dvěma lety očekávala po cca 1200 vyrobených kusech z momentálně 1450 objednávek. A kdo ví, jestli vůbec, protože jdou hlasy, že objednávky z letošního roku od kauzy 737MAX jsou ještě více pod cenou, než ty minulé.
Jak kdysi prohlásil šéf Boeingu James McNerney, takový „moonshot“, jakým je projekt B787, už si Boeing nebude v budoucnosti moci dovolit…
No jenže Boeing dokázal výrobní náklady 787ky stlačit výrazně dolú a výhrává proti Airbusu 350 jednu zakázku za druhou. Už i samotný Airbus přiznal, že bude muset snížit výrobní naklady A350.
787 vyhrává proti A350 jediným způsobem – podnákladovými cenami. Což je to, co Airbus přesně nedělá; viz čísla, která jsem napsal. A jak jsem psal jinde; blbý by byl ten, kdo by za ty peníze 787 nekupoval, když je Boeing dává zadarmo…
Celý program 787 je dotován z prodeje 737 a s největší pravděpodobností ziskový nebude nikdy.
Jen aby se za „výzvou“ neschovávala hektická snaha dohnat ztracený čas a výnosy při rostoucí zmetkovitosti. O bezpečnost cestujících jde především.
Ty vaše komentáře jdou opravdu k jádru věci…