Airbus vysílá do Japonska tým specialistů, pomůže s vyšetřováním nehody letu JAL516
Ohořelé torzo letounu Airbus A350-900 společnosti Japan Airlines na letišti Tokio Haneda. Zdroj: News18
Srážka Airbusu A350 Japan Airlines s letounem DHC-8 japonské pobřežní stráže si vyžádala pět obětí na životech, všechny byly z turbovrtulového stroje.
Je evidentni, kde se stala chyba, pouze se ceka na oficialni vysetrovani, nicmene kdo si poslechl zaznam ATC ma vlastni predstavu.
Palec nahoru pro Airbus, ze i v takovem pripade posila tym vysetrovatelu. Vzpomente si na MAXy a jak se chovalo vedeni Boeingu.
Diametralne odlisny pristup.
Prosím Vás, nevyprávějte pohádky. Boeing na nehodách normálně asistoval také, je to úplně normální typická kooperace v rámci incidentů a katastrof (vyšetřování se většinou vede národní vyšetřovací agentura, účastní se výrobce případně další zúčastněné strany, třeba podle země provozovatele letadla, pokud se nehoda stala na jiném území).
Vedení žádné firmy nic nevyšetřuje ani se neúčastní bezpečnostních procedur, maximálně může veřejně komentovat (což se tehdy Boeingu dost nepovedlo, ale stejně už nebylo kam manévrovat, prů…r byl dokonán).
Za to Vy byste rovnou mohl byt redaktor vseved tady …
Vševěd, to těžko. Mám to chápat, že lepší by bylo vědět prd? 😀
Ta formulace „zrušeno muselo být několik letů“ není úplně optimální u takového letiště. Určitě to byly stovky, jak indikuje i vámi citovaná ANA. Spíše mnoho letů. 🙂 K věci, AV Herald jako vždy jede na plno a má plno aktuálních informací. Výcuc: Záznamy komunikace s ATC indikují povolení přistát pro A350. Dash-8 naopak dostal povolení Hold short C5 (na vyčkávací čáru pojížděčky C5 před dráhou 34R), nic dalšího. Kapitán Dashe vypověděl, že je přesvědčen, že měli povolení na dráhu vjet. Střípek do skládačky také bude NOTAM zmiňující nefunkční světla „Stop bar“ na většině C pojížděček. Přímá příčina už asi bude… Číst vice »
Ano, podle mě to taky takto vypadá. Teď dojde na rozpletení přesného postupu jak k nehodě došlo a pak k navržení změn, aby k ní dojít už nemohlo. Otázka je co tady měnit, protože jako obvykle to vypadá na lidský faktor, takže povinné ADS-B?
Tak „nemohlo“, to se asi nepovede. Těch „runway incursions“ bylo v minulých letech po světě hned několik a několik opravdu „jen těsně od katastrofy“. Ale určitě to pobídne k nějaké systémové akci, protože to evidentně zvýšené riziko je.
ADS-B nevím jestli dokáží udělat povinné, ono není jednoduchá upgradovat starší typy, či jestli se navrhne pozemní vybavení pro detekci kolizní situace na dráze. Jsem zvědav jak si letectví poradí s tímto ne úplně snadno detekovatelným fenoménem (nápady jistě existují).