Airbus verze „dobytčák“. Cebu Pacific do A330neo vtěsná o polovinu více lidí než jiní
A330-900 v barvách Cebu Pacific. Foto: Airbus
Letecká společnost Cebu Pacific koupí od Airbusu celkem 16 letadel A330neo. Filipínský nízkonákladový dopravce se rozhodl výrazně potlačit komfort cestujících
Dobytcak nedobytcak, ale… 1) letenka Dubaj – Manila uz nyni takto muze stat jen 1000 Kc oneway a pri trose stesti i mene (za 10h let), za coz lze ledacos prezit 2) pokud clovek neleti vylozene v dobe leta/prazdnin na F. (duben-kveten), tak ma vetsinou 3 sedacky pro sebe a letadlo v teto konfiguraci byva poloprazdne (zkusenost z 20 letu s Cebu Pacific na teto trase nebo drive do Kuvajtu a Sydney) 3) subjektivne byly sedacky uzsi a min mista v A330-300 od Phillipine Airlines (na stejne trase), ktere je vzdy narvane, protoze maji v cene kufr a vsichni vezou… Číst vice »
SmartWings budou následovat…
Tak se mi mimoděk vybavil obrázek vlaku z Indie, který je obložený lidmi.
To přirovnání není od věci. Je potřeba vidět souvislosti – 105 mio většinou chudých lidí a desítky letišť různě na ostrovech, kde lodní spojení je velmi zdlouhavé a mnohdy ani není každý den. Ti lidé stejně na letenky za x tisíc nemají ani peníze. Lowcosty +/- za cenu lodního lístku tam můžou mít úspěch. Longhauly co Cebu létá (např. Dubaj) s tím ale bude docela masakr pokud tam to letadlo nasadí.
Letěl jsem s Cebu Dubaj-Manila-Sydney, a nebylo to špatné, když si člověk připlatí za místo vzadu při okně. Pro průmerného Filipince, který má odhadem 160 cm to bude fajn i v jiných částech letadla.
Tak, tak
Tak než A330 v konfiguraci 3-3-3, to už fakt radši ten A321XLR, tam si snad nikdo nedovolí nacpat třeba 3-4. Na délku to už je u lowcostů víceméně všude stejné, ale šířka sedadel ještě odolává. Ve stejné konfiguraci na šířku to mají i Air Asia X a pokud s tím jednou budou lítat do Prahy, tak půlka letadla poletí větší část cesty asi radši nastojáka 🙂
Neříkejte dvakrát. Přepravovat lidi na stojáka v letadle je sen každé společnosti. V blízké budoucnosti možná i realita…..
nonsens.
Vždyť už se to vyrábí, jen se čeká na prvního kupce 🙂 https://www.czechcrunch.cz/2019/04/nova-doba-v-levnem-cestovani-letadlem-italove-predstavili-sedacky-pripominajici-let-na-stojaka/
opet to zopakuju.
nonsens. na zadneho kupce to neceka. je to jen startupova iluze, v realnem provozu (nez dojde ke zmene predpisu) nerealizovatelna.
navic u rady letadel byste musel kvuli instalaci tohoto i menit konstrukci letadla, znovu ho schvalovat atd.
Je to opravdu nonsens. Více přepravovaných osob by znamenalo i nutnost více WC, o dodržení bezpečnostních předpisů nemluvě – muselo by být i více nouzových východů atd. Letadlo není tramvaj.
Bylo to myšleno tak, že než se přetlačovat rameny se sousedem, tak radši půjdou pajdat po uličce nebo galley
Cebu Pacific má už u současných A330-300 konfiguraci 3-3-3 místo běžné 2-4-2, takže u 330neo není vyšší kapacita překvapením 😀
No tak si lidi užijí stejný komfort jako v B737 no. A nebo jako v high density B777. Je to jen o aerolince.
Tato konfigurace by možná mohla zajímat Ryanair a spol.
Když se nebudeme dívat jen na cenu letenky, ale na samotný prostor u jedné sedačky, za kým Ryanair aktuálně nějak pokulhává co se economy třídy týče? Ty 737 co mají sky interior mi přijdou pro cestujícího o pár milimetrů prostornější, než třeba economy u British Airways v A320
Chcete říct, že ten trup nafoukli do šířky? B737 je až trapně úzká a díky tomu se o komfortu nedá mluvit.
Myslel jsem to čistě byznysově. Když letím Ryanairem s novou verzí sedaček jsem upřímně rád – jsou dobré.
To se to pěchuje, když Asiaté jsou v průměru o 5-10 cm menší, než Američané, a o 10-15 cm menší, než Evropané (zdroj: Wiki). To by mohli rovnou zavést variabilní rozteč řad, aby každý měl stejně málo místa na nohy…
Ono ale hlavně drtivá většina Asiatů netrpí nadváhou nebo obezitou…
tá je o šírke, môžete byť akokoľvek chudi ale s dvoma metrami sa s nohami do nizlonakladpviek ťažko poskladáte