Airbus rozšiřuje výrobu A321XLR, v Hamburku otevřel nový hangár
Montáž A321XLR. Foto: Airbus
Zařízení poslouží k instalaci a montáži všech součástí zadních částí trupů letounů A321XLR.
Zařízení poslouží k instalaci a montáži všech součástí zadních částí trupů letounů A321XLR.
Airbus s ním chce proniknout na trh dálkových letů mezi městy, kde se dosud nevyplatí nasadit úzkotrupé letadlo. Místo úzkotrupé má být širokotrupe. Autor Očadlý si to zase po sobě nepřečetl
„75 vyrobených letadel rodiny A320 ročně“ – správně by mělo být měsíčně.
Kdyby taková high-tech továrna byla v Líních, bylo by to skvělé. I dráha tam je.
3, 2, 1… kolik aerolinek vybaví XLRko 239 sedačkami? 😂
Tak single class konfigurace je certifikována až na 244 sedaček
„Podle Airbusu budou mít zákazníci v letadle stejný komfort jako v širokotrupém stroji.“ – tomu lze celkem věřit vzhledem k tomu, jak se v širokotrupých letadlech snižuje zejména v Y komfort 😀 (budiž extrémním příkladem nejnovější refit Y v 777 u KLM)
Dobře pro ně. Držím palce, ať jsou letadla v plném provozu co nejdříve a přenesou, co si od toho všichni slibujeme.
Hlavně že vytírali ČSA…
Uvidíme, poněkud to drhne u certifikace trupové nádrže, zdá se, že požadavky na odolnost při přistání na břicho si vyžádají zesílení konstrukce centroplánu, nějakých +700 – 800 kg, což může snížit dolet o 200 mil. Žádná katastrofa, ale také celkem zásek do konceptu XLR. Uvodíme, jak se s tím Airbus vypořádá.