Airbus řeší dva výpadky motorů u A350. Spojuje je rozlitý nápoj v kokpitu
Airbus A350 společnosti Delta Air Lines. Foto: Delta Air Lines
Airbus a výrobce motorů Rolls-Royce vyšetřují dva nedávné incidenty s letadly A350-900, kdy během letu došlo k výpadku jednoho z
Nevyřešily by to dva obyčejné termohrnky pro piloty?
Takže jeden výrobce řeší, že místo pilotů tam byly cvičené opice, které nevytáhly letoun z průšvihu, když automat zblnul (max), a druhý by měl řešit, že zákazník posadí za knipl prasata…
Co to má za ochranu krytí? Míň než IP65 by nemělo být vůbec povoleno, zvlášť v letectví.
Nesmysl, je to vnitřní prostor, zakázat pití nápojů v kokpitu jedno z řešení.
Jsou tam 2 piloti, tzn. vždy se jeden může jít napít…
Nebo stevard tam bude stát a držet nápoje, a dá cucnout pilotovi, vždy v mezičase kdy se nestará o cestující. 🙂
Fakt je klika že vždy běžel jeden motor, kdyby ne, tak tu máme další nehody…
Kokpit je prostor uzamčený s kontrolovaným vstupem (courání na každý lok oslabuje bezpečnost) a lidi tam musí pracovat mnoho hodin v kuse, přičemž musí tak nějak jako sedět za řízením. Takže tam pití zakázat nelze.
Očekával bych, že předepíší nějaký typ pohárku s zajištěným víčkem.
Tak ono… https://www.airliners.net/photo/Qatar-Airways/Airbus-A350-941/2601144/L
V celé kráse…. https://i.pinimg.com/originals/29/8f/27/298f2752ae70bec2f61021bface28eeb.jpg , podobné jako moderní lokomotiva …
Někdy by to chtělo novináře poslat na rubání do štol. Napsat článek z dopravy o tom že servisní incidenty vznikly kvůli rozlité kávě v kokpitu. Tomů říkám vrchol novinářství.
to ze se cas od casu neco v kokpitu rozlije je bezna vec. U nas v luhans mame povetsinou kelimky s vickem a zastrcene primo ve stojanku na piti. Turbolence s tim nemaji nic spolecneho, to ze prijdou vime a podle toho se napoje nechaji odnest cabin crew a nebo je vypijeme
Myslím, že by mohli piloti od aerolinek vyfasoval nějaký hrníčky s víčkem a ty používat dokola…
A co kdyby piloti prostě v kokpitu nepili?
Třeba 10 hodin že by nepili?
On přece jasně píše, aby piloti v KOKPITU nepili, ne aby nepili vůbec! Mohou se napít jinde. Čurat chodí taky na WC, a ne v kokpitu do nočníku.
Děkuji.
Ta fakt vypadá komicky. Jednou za 15 minut se rozletí dveře kokpitu a jeden z pilotů si v přední galley dá loka a zase zapadne.
Ok, zkuste si třeba 8 hodit nepít ani nejíst a u toho vykonávat jednu z nejzodpovědnějších prací na světě 🙂 To není jako práce u pásu nebo v kanclu, víme ? 😉
Tu práci se jednou naučí a pak už většinu kroků dělají automaticky….
Takový chirurg nebo vojenský pilot to mají těžší.
Vím o čem mluvím, v letectví se pohybuji 10 let.
Důležitá je pokora, jeden spolužák se zabil v USA a druhý měl zákaz páč zavadil o dráty VN….
Jestli něco není pravda, tak že se něco jednou naučí… Musí se učit stále.
Pravda je, že v cruise mají obvykle celkem pohodu, ale oni jsou tam od toho, aby řešili situace, když pohodu cokoliv naruší. To je jedna z nejtěžších věcí, udržovat si připravenost na krizi.
Chirurg operuje x hodin v kuse a na rozdíl od glorifikovaných autobusáků to má bez autopilota a zvládne to bez chlemání a cpaní se při práci.
Jestli vy nejste naivka.
A to jako když poletí několik hodin tak budou celou dobu ,,sušit hubu“ ???
Řekněte si v duchu „Liberec!“. Zkuste během tohoto času:
a) položit pití
b) doběhnout do vedlejší místnosti a usadit se na židli. Dveře do vedlejší místnosti mějte před pokusem zavřené.
Když je potřeba na něco zareagovat rychle, tak rozlité pití v kabině je menší průser než pilot za dveřma.
A když jdou na WC, tak to je ošetřené jak? Plácáte blbosti.
Od toho je tam druhý pilot samozřejmě, ale musí místo něj jít do kokpitu letuška, aby nebyl pilot sám v kokpitu.
každopádně na záchod se nechodí tak často, na rozdíl od pití
Tak by umřeli žizňi a stejně by spadli.
Jinak turbulence se pilotnímu kokpitu nevyhýbají ani náhodou. To je dobrý důvod opustit pití ze šálku či pohárku a přejít na uzavřené kelímky s brčkem nebo na níže zmíněné vaky s hadičkou. Na šálky je čas doma s rodinou, do kokpitu současných strojů nepatří.
Spíš se divím, že se neprovádí certifikace na rozlití tekutiny do kokpitu.
Ještě jim tam dejte bažanty.
Vidím, že zdravý rozum některé piloty obchází velkým obloukem.
I některé diskutující…
Zdá se, že ty nové instrukce budou řešit i to, jak se má správně dýchat – protože tekutina není totéž co kapalina, jelikož tekutinou je i plyn a tedy i vzduch v kabině.
A ten panel uprostřed asi nebude kontrolní, ale řídicí (control) – tím spíš, že z něj motor dostává data schopná jej zastavit.
Hajnej, hlavně pozor na vylití vzduchem přeplněného hrnku 🙂
😂😂😂😂😂
Ježto jsme v 21. století, tak už to bez fly-by-wire nepůjde.
Na jednu stranu by problém vyřešil sportovecký vak s hadičkou místo kelímku, na druhou stranu by bylo bezpečnější pro všechny případy zvýšit stupeň ochrany ovládací elektroniky. Stát se může cokoli a kdyby to mělo zachránit už jen jeden lidský život, je investice do takové ochrany namístě.
Kdyby používali ty hnědé podšálky, tak se to nestane.
Nemůžou, protože je cestující rozkradli 😀
😀 😀 to je fakt, protože jestli to pijou z těch bílejch, to už je vážně síla 😀
Nepodáváme si kelímky středem, že chlapi?
A teď, kdo to tak nedělá?
Já tedy pracuju s přístrojema zlomkové ceny a (ne)bezpecnosti v porovnní s letadlem, ale abych si tam nalil kafe, na to si dávám fest pozor. Mě tehnle článek dost překvapil, že k něčemu takovému může dojít (ve smyslu chování oblsuhy, nikoliv ve smyslu reakce stroje na kapalinu v elektronice).
Jenomže kokpit není laboratoř nebo cokoli takového. V kanclu má taky člověk čaj nebo kafe na stole. Piloti tam musí sedět hodiny, mají potřeby, na stolcích v airbusech se normálně jí. Zejména na lowcostech s rychlýma otočkama je let v hladině jedinou příležitostí jak během třeba i dvanácti hodin alespoň párkrát kousnout do bagety, protože na zemi člověk nestíhá pomalu ani záchod, bez pití to nejde už vůbec. Jenomže normálně cokoli člověku spadne, skončí tak možná na kravatě, protože přístroje jsou vepředu a nad, ta středová konzole je jediná věc, do které se dá reálně něco nalít. Snad na airliners… Číst vice »
A dřív se to nestávalo? Nebo to nateklo jen mezi táhla a bowdeny a nemělo to bezprostřední vliv na funkci (jen možná časem na korozi)?
Určitě stávalo a na těch panelech je většina věcí dvakrát… Tak si třeba „odpravili“ rádia nebo něco – s čím se dá doletět. Ale když šikovně zblbnou motor, tak to vyjde draho. 🙂
Co brčko?
teply kafe brckem??? no nevim.. stacilo by proste nebryndat…
To se skvěle bude vyjímat v tom manuálu
Možná by stačilo nebej vůl ( na piloty) ne na vás
Ono jde jaksi o to, že pilot si nemůže jít dát kafe na 20 minut do kamrlíku. Takže drobí a manipulije s tekutinami na svém místě v kokpitu kde není moc místa. Jinak to nejde.
Brčko ne, ale kelímek s plastovým víčkem v němž je dírka na usrkávání je snad standard při servírování nápojů za pohybu už dávno. Odtud může kapalina taky vytéct, ale ne tak snadno a hlavně ne tak rychle. Co mě ale zaráží nejvíc, že v letadle za miliardu nejsou schopni spárovat velikost kelímku a příslušného držáku…
Plastové víčko? To se Greta pos.re 😀
Tak ať ji to hlavně nikdo neříká jinak zase bude na všechny řvát že ji zničili dětství.
Ono hlavně brcko je Z plastu takže dát ho do horkého kafe by byla opravdu ňamina. Myslím pít to kafe s roztavenym brčkem.
Tak existují brčka na horkou kávu, ne že ne… Pravda, nevyvíjeli je soudruzi v NDR.
http://www.luxurygreenlightescorts.co.uk/anself-disposable-coffee-straws-drinking-straw-two-holes-hot-drinks-stirring-rods-(500pcslot)-b00ubr9152.html
A jakou má výhodu, že je to paralelní dvojbrčko? Píšou něco o míchání, ale míchat snad jde i normálním brčkem.
Stačí to _plastové_ brčko na kafe vyrobit z téhož materiálu jako _plastový_ kelímek na kafe.
Teda když odhlédneme od toho, že pít pivo, víno nebo kafe brčkem je barbarství.