Airbus předělává kvůli rozlité kávě kokpit v A350
Kokpit v A350. Foto: Airbus
Dvakrát rozlitý nápoj v kokpitu vedl k nouzovému přistání nejmodernějších letadel.
Dvakrát rozlitý nápoj v kokpitu vedl k nouzovému přistání nejmodernějších letadel.
Už jste si někdy polili klávesnici colou? Já
to viděl, kolega musel koupit novou, i když ji rozebral a pokusil se vyčistil… To nejde.
Jak oni to dělaj kosmonauti, že se jim tohle nestane…
Do doby vyřešení, tzn. nový středový panel, bych zakázal konzumaci nápojů v pil. kabině.
Přeci jenom, aby docházelo k vypnutí motoru při rozlití kávy, je trochu silná káva 🙂
A ten clanek, ve kterem je napsano, ze prave takhle to ted funguje, jste cetl?
Asi si nechám patentovat kelímky z víčkem… Jo počkat… to už vlastně existuje…
a vis o tom, ze v tom vicku je dira , kterym to vytece? 🙂
Vim o o viccich, ktery netecou, dokud nevyvines urcity podtlak. 😉
Myslíte ty nádoby, co mají samice savců? 🙂
👍😂
U ruských vzdušných korábů toto nehrozilo, protože současná letecká technika je doslova prošpikovaná kabeláží a milionem spojů.
Tak nějak bych čekal, že se s podobnou příhodou na pilotní kabině bude počítat. Vyhánět pilota z kokpitu jen kvůli tomu, že si chce dát kafe nebo čaj… Nemluvě o tom, že v autě už jsem si párkrát polil kapličku nebo středový panel minerálkou a přístroje bez problémů fungovaly dál. Uznávám, že kdybych pil slazené nápoje, tak mi nejspíš zalepí tlačítka, ale právě proto v autě a nad počítačem zásadně nápoje bez cukru. Když to není problém v autě, fakt je tak obtížné udělat v mnohanásobně dražším letadle vodotěsné aspoň ty ovládací panely a displeje, kde je riziko polití největší?
Ty si chytrej jak vemeno
Ano, jsem laik, to píšu předem. Nicméně se divím, že je pití v kokpitu vůbec dovoleno. Většinou není problém se jít napít, navíc se pilot i protáhne.
A to co už nechápu vůbec, že pilot, který v tom letadle sám letí a asi není sebevrah, nepředpokládá neopatrnost nebo častěji turbulenci, kdy mu musí být jasné, že rozlití tekutiny do panelu přístrojů, může mít i fatální následky.
Dokonce i Homer Simpson ví, že když se mu rozlije pití na jeho kontrolní pult tekutina, tak je průser, a to je prosím Homer!
V kokpitech jsou dokonce držáky na kelímek. Co se týká turbulence, jsou situace, kdy se opravdu turbulence nepředpokládá. A v kritických fázích letu (pod 10000 ft) je jídlo a pití beztak zakázané (sterile cockpit rule).
Promiň, ale je omluvou například nedání předností v jízdě, protože na vesnici o 10ti obyvatelích se nepředpokládá, že by ve 3 ráno, tam jel jeětě někdo jiný? Ano může se to, ale to se může spousta jiných věcí. Já mám taky na přechodu pro chodce přednost, ale nevlezu před auto, u kterého vidím, že je reálné, že mne moje přednost – neprodnednost přejede a zabije. Proto se divím pilotům, že nemají strach, když v tom sami sedí, že jim místo „vypnutí“ jednoho motoru, nedojde i k vypnutí druhého motoru, a ačkoliv jsme laik, tak bez motorů se to prý fakt… Číst vice »
No pokud bych měl výskyt turbulence ve vysoké letové hladině, v oblasti bez proudění a bez provozu okolo, přirovnávat k silničnímu provozu, tak spíš mě napadá vylitý olej na dálnici. Když budu předpokládat i něco takového, tak tam možná nepojedu ani dvacet.
Víš kolik kafí bylo rozlito v officech do klávesnic….a to tam žádná turbulence není, max zemětřesení….
A i v metru… https://metroweb.cz/metro/historky/historky7.htm
Kafe a čaj se všeobecně pije přímo na pracovišti / u pracovního stolu.
Tak nějak mi přijde logičtější počítat s tím a s možností eventuálního rozlití.
Ale je fakt že i my v dopravní kanceláří máme stanoveno, že jsou místa, kde pití mít nesmíme ( obvykle v blízkosti ovládacího panelu zabezpečovacího zařízení ) a odkládáme kafe třeba na stůl vedle.
Stejně tak jsem se domnival že jsou v letadle vyhrazena místa s drzaky kelimků aby to piloti nepokládali kde je napadne.