Airbus poprvé vzlétl se svým novým letadlem A321XLR, cestující má vozit od roku 2024

První let A321XLR. Foto: Lutz Borck / AirbusPrvní let A321XLR. Foto: Lutz Borck / Airbus

První testovací letadlo vzlétlo z hamburského letiště Airbusu.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Sem nevěděl že letadlo vozí

Josef

Ano pane profesore. Tak už to víte. Já s tím nemám problém. A jinak něco zajímavého k A321xlr?

František Hučava

Komfort nikdy takový jako v širokotrupém stroji nebude, teda určitě ne s 180-220 cestujícími na palubě. To je prostě marketingový BS.

Václav

Uz jste nekdy letel se 777 v konfiguraci 3-4-3 uprostred? Ja bohuzel ano… A321xlr otevre mnoho novych non-stop tras, ktere jsou dneska s 1 prestupem. Ja osobne preferuji non-stop, a to klidne v narrow body, pokud je cena prijatelna. V narrow body 757 jsem letel 9h direct, z toho 7h non-stop, a spatne na to nevzpominam, narozdil od te 777 uprostred…

SYN

Tak, je fakt že widebody má větší volnost vnitřnho uspořádání, třeba 3-3-3 nebo dokonce 2-4-2, kdežto u narrowbody máte prakticky jen 3-3 nebo 2-2, ale jinak neexistuje fyz. zákon proč by nemohl být i narrowbody pohodlný… hodně záleží na objednateli.

Tom Matoo

Cenu za prvni prispevek o tom, narow body nebude nikdy tak pohodlne jako widebody dostava…

Co treba spis resit roztec mezi sedackami, typ sedacek, pocet WC, ale ne jadro pudla je v chybejici druhe ulicce…

Y.K.

Mě vždycky fascinuje ta snivá idea komfortu v širokotrupém letadle. Nějak si na nic takového ze svých cest nevzpomínám. Sice ty kolosy mám rád, ale že by to bylo nějak komfortní (na First ani bussines nemám, přiznávám).

Celé je to prostě o tom, jak prostornou máte sedačku. Můžete letět na gauči v trubičce byzjetu a bude to prima komfortní a nebo economy třeba v 777 bez slim sedaček a budete vyřízenej.

SYN

Plus ještě, přecejen ten celkový počet dohromady v tom šírokém éru bude minimálně psychicky působit jako „velký dav“ to prostě v tom menším éru bude „menší kolektiv“ o něco příjemnější i při jinak stejné hustotě…

Hasler

Já teda nevím, zažil jsem dost letů jak ve wide tak i narrow body a že bych pozoroval nějaký extra rozdíl. Stejně člověka zajímá kvalita sedadla, IFE, místo na nohy/sklopitelnost sedačky, palubní servis a popřípadě vzdálenost od kuchyňky (pokud se chcete vyspat). Ale nikdy mi nepřišlo že trojka u okna v narrow je úplná jiná jak ve wide. Pokud bude mít narrow body srovnatelné IFE, sedačky a servis tak absolutně nevidím problém proč bych nějakou kartší trasu neletěl přímo místo nuceného přestupu wide/narrow popřípadě narrow/wide/narrow.

winap

Airbus A380 společnosti British Airways (BA292) ve výšce 30 000 stop mělo problém s valící se vodou po schodech.
https://www.youtube.com/watch?v=ZtMXWoXpkZg

Honza D.

Nějak jsem nepochopil, co jste chtěl říct.

winap

To je přesně ono, prostě většina dá mínus, protože airbus vs boeing a co to tady dělá.
Já jen tuhle novinku našel, zaujala mě, co vše je možný v letadle zažít..a pokud to není jako článek, asi je to špatně, že?

Karel

Náhodou mě to video zaujalo. A asi bych na ně jinak nenarazil. Tohle v letadle prospikovane elektronikou v 30.000 FT nechcete zažít.

Ivan

Článek je o A321XLR, tudíž váš komentář je zcela mimo mísu.

winap

A kam jsem ho měl asi dát? Někam do rok starýho článku?

Ivan

Nikam sem. Od tohoto jsou různá diskuzní fóra, zde je diskuze o konkrétním článku.

SYN

Nebo aspoň připsat nějaký úvod jako „Toto se netýká probíraného tématu, jenom to sem vkládám náhodně“ jinak působíte jako makeš…