Airbus po dlouhé době získal objednávku na svůj dálkový „ležák“ A330-800, jeden míří do Grónska

A330-800 v barvách Air Greenland. Foto: AA330-800 v barvách Air Greenland. Foto: A

Airbus získal nového zákazníka pro svůj zatím podle počtu objednávek bezkonkurenčně nejméně úspěšný model. Air Greenland se rozhodl pořídit jeden

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
czhunter

Kolik procent dílů to má shodných s A330-900?

Pokud třeba 90 %, tak je v podstatě úplně jedno, jestli výrobní program „ukončí“ nebo „neukončí“.

Roman0306

Já si myslím že by si v nabidce mohli nechat i A330-800. Přece jenom to jde vyrobit aj na objednávku.

Mirvald

O tomto nic nevím, takže od mne žádný příspěvek.

Martin V.

Myslím, že to pro Airbus není tragický neúspěch. Letadlo je vyvinuté a je skoro stejné jako úspěšný A330-900 a tak si ho klidně můžou v nabídce pár let podržet, jestli se situace neotočí. Podobnou situaci už zažili, když A340 nebyl až tak úspěšný, ale A330 jim to vynahradil. Přitom vývoj i výroba obou letadel byla společná.

Jan

Dalším důvodem nezájmu o a330-800 muže v budoucnu být i levnější/úspornější? a321XLR, kde není zas tak výrazný kapacitní skok jako v porovnání s většími widebody než A330-800.

Jakub

Rozdíl je ale např. v doletu…

Jen tak

rozdil v “typicke” konfiguraci pres 50 lidi, v “dobytcak” konfiguraci pres 150 neni zas tak maly 🙂

Jen tak

… muze tam bude kanibalizace -800 a -900. … 900 ma o neco (nijak dramaticky) vyssi kapacitu pax, stejnou mtow (= stejne poplatky na letistich) takze muze vyjit ekonomicteji

Jan

Jasně rozdíly tam jsou. Ale předtím byll a330-200/800 hádámasi nejlevnější dálkový stroj… Teď tu je ten a321xlr…

GPGP

Nejde tyto typy srovnávat, lepší je A350-900 versus A330-900.
A350-900: US$317.4 million
A330neo-900: US$296.4 million

Slevy pro aerolinky jsou okolo 50 %, tzn. rozdíl v materiálech hliník versus kompozit, váha, náklady a cena A350 jen o 10 mil USD vyšší , jednoznačně vítězí A350-900.
Jedině že by Airbus dal vyšší slevu na A330-900 a dodání A330 by bylo o dost dříve.

GPGP

Katalogová cena A321xlr je 142 mil. USD Poloviční oproti A330neo-900 , dolet 8.700 km a seat 220.
Tzn. Praha Bangkok v poho.
Že by hozená rukavice pro TVS 🙂

Janina

A321xlr bohužel nemá dolet na to, aby naložená zvládala pravidelně Praha-Bangkok bez mezipřistání. Možná, kdyby se lítalo přesně po přímce a nefoukal vítr…

EM*

Při stejném rozestupu sedaček (30″, jako má Ryanair) má A321 kapacitu 220 lidí, A330-800 406 lidí.

GPGP

Resp. typ. konfigurace 257 / 287 A330 800 / 900.
A321xlr 180-220 seat.
Jak jsem psal cena A321xlr je poloviční.
A dolet 8700 versus 13-15.000 km.
Určeno pro úplně jiný segment aerolinek, zákazníků a destinací. 🙂
Já radši vždy poletim a A330 / A350 než A321xlr. I když si třeba 2-3.000 Kč připlatím 🙂