Airbus po dlouhé době získal objednávku na svůj dálkový „ležák“ A330-800, jeden míří do Grónska
A330-800 v barvách Air Greenland. Foto: A
Airbus získal nového zákazníka pro svůj zatím podle počtu objednávek bezkonkurenčně nejméně úspěšný model. Air Greenland se rozhodl pořídit jeden
Kolik procent dílů to má shodných s A330-900?
Pokud třeba 90 %, tak je v podstatě úplně jedno, jestli výrobní program „ukončí“ nebo „neukončí“.
Já si myslím že by si v nabidce mohli nechat i A330-800. Přece jenom to jde vyrobit aj na objednávku.
O tomto nic nevím, takže od mne žádný příspěvek.
Myslím, že to pro Airbus není tragický neúspěch. Letadlo je vyvinuté a je skoro stejné jako úspěšný A330-900 a tak si ho klidně můžou v nabídce pár let podržet, jestli se situace neotočí. Podobnou situaci už zažili, když A340 nebyl až tak úspěšný, ale A330 jim to vynahradil. Přitom vývoj i výroba obou letadel byla společná.
Dalším důvodem nezájmu o a330-800 muže v budoucnu být i levnější/úspornější? a321XLR, kde není zas tak výrazný kapacitní skok jako v porovnání s většími widebody než A330-800.
Rozdíl je ale např. v doletu…
rozdil v “typicke” konfiguraci pres 50 lidi, v “dobytcak” konfiguraci pres 150 neni zas tak maly 🙂
… muze tam bude kanibalizace -800 a -900. … 900 ma o neco (nijak dramaticky) vyssi kapacitu pax, stejnou mtow (= stejne poplatky na letistich) takze muze vyjit ekonomicteji
Jasně rozdíly tam jsou. Ale předtím byll a330-200/800 hádámasi nejlevnější dálkový stroj… Teď tu je ten a321xlr…
Nejde tyto typy srovnávat, lepší je A350-900 versus A330-900.
A350-900: US$317.4 million
A330neo-900: US$296.4 million
Slevy pro aerolinky jsou okolo 50 %, tzn. rozdíl v materiálech hliník versus kompozit, váha, náklady a cena A350 jen o 10 mil USD vyšší , jednoznačně vítězí A350-900.
Jedině že by Airbus dal vyšší slevu na A330-900 a dodání A330 by bylo o dost dříve.
Katalogová cena A321xlr je 142 mil. USD Poloviční oproti A330neo-900 , dolet 8.700 km a seat 220.
Tzn. Praha Bangkok v poho.
Že by hozená rukavice pro TVS 🙂
A321xlr bohužel nemá dolet na to, aby naložená zvládala pravidelně Praha-Bangkok bez mezipřistání. Možná, kdyby se lítalo přesně po přímce a nefoukal vítr…
Při stejném rozestupu sedaček (30″, jako má Ryanair) má A321 kapacitu 220 lidí, A330-800 406 lidí.
Resp. typ. konfigurace 257 / 287 A330 800 / 900.
A321xlr 180-220 seat.
Jak jsem psal cena A321xlr je poloviční.
A dolet 8700 versus 13-15.000 km.
Určeno pro úplně jiný segment aerolinek, zákazníků a destinací. 🙂
Já radši vždy poletim a A330 / A350 než A321xlr. I když si třeba 2-3.000 Kč připlatím 🙂