Airbus omezí výrobu A350, evropský výrobce podle očekávání propadl do velké ztráty
Výroba A350 v Toulouse. Foto: Airbus
Produkce A350 klesne na pět letadel za měsíc, o dálková letadla není zájem.
Produkce A350 klesne na pět letadel za měsíc, o dálková letadla není zájem.
Je to jedno z druhým……samozřejmě se musí točit ekonomika, to znamená, musí se vyrábět a prodávat.
Nejhorší je to potom s těmi lidmi co se musí propustit. Všichni chceme žít a mít normální život, ale bez peněz to nejde. Snad se situace zlepší, budeme doufat….
Nauč se pravopis
Aspoň nebudou ve stresu, že „nestíhají“… „Airbus nestíhá uspokojovat poptávku. Zvýšení produkce je složitější, než očekával“ zdroj: https://www.euro.cz/byznys/airbus-nemuze-vyrabet-tolik-letadel-jaka-je-poptavka-vyroba-je-prilis-slozita-1472139
Kdyby to byl skutečný problém, tak už tehdy snížili počet typů a dříve přestali vyrábět ty nejméně ziskové.
A taky existuje ještě úplně nejrychlejší ekonomické opatření při příliš velké poptávce, ZDRAŽIT.
Tak jednoduché to v tomto případě není.
Ale je. Při omezené kapacitě dělám ty nejziskovější zakázky, a ty méně ziskové či dokonce ztrátové přenechám konkurenci.
Speciálně u takového trhu jako je masový letecký, kde už zbývá jen málo výrobců, a antimonopolní orgány by mi stejně nedovolili o moc víc zvětšit podíl na trhu a vyřadit či v bankrotu koupit velkého konkurenta.
Očividně o letecké výrobě nic nevíte. Zvýšení taktu výroby A320 z 50 na 60 letadel měsíčně trvalo cca 3 roky. Letadlo jako jeden z nejsložitějších výrobků co člověk běžně vyrábí ani z daleka nevyrábí pouze výrobce, ale obrovský dodavatelský řetězec. Airbus včetně dodavatelů zaměstnává miliony pracovníků. Jakákoliv rychlá změna jak píšete je nemožná. Navíc vývoj a certifikace je extrémně drahá a časově náročná. Aerolinky a leasingové společnosti si objednávají letadla na roky dopředu. Takže představa, že přestanu vyrábět jeden typ protože na něm mám meší marži než na jiném je mírně řečeno velice naivní. Jenom návratnost počáteční investice trvá klidně… Číst vice »
Letos tu „rychlou“ změnu zvládli během pár měsíců nejen výrobci letadel, ale dokonce i ještě větší výrobci automobilů.
A já psal o okamžité zmeně jen prostřednictvím zdražení, kdy by se ještě navíc vyrovnávalo, že ti co potřebují letadla hned by skupovali kontrakty od těch, co je mají objednané a v termínu rychle nepotřebují, další změny mohli klidně natáhnout na 1-2 roky. Stejně se teď prokázalo, že veškeré to superpřesné plánování harvardských manažírků a zakázky na léta dopředu od korupčních obchoďáků, byly jen vzdušné zámky.
I kdyby stíhali, pro odběratele jsou tyhle „trable“ dost výhodné, převzít longhaul letoun pro to, aby mu seděl většinu času na zemi není příliš výhodné 🙂
Nevím jestli vám dochází, že to jsou úplně odlišné problémy. Že před covidem nestíhali vyrábět, což je v podstatě logisticko manažerský problém, z hlediska cashlow je to super, prodají ihned cokoliv z hangáru vyjede, nemusí se nikomu podbízet s výprodejovými cenami. Teď naopak mají přebytek kapacit, nainvestováno do rozpracovaných strojů a to není čím resp. kým zaplatit, takže propouštění, úspory, nic pěkného.