Airbus nestíhá vyrábět. Nových letadel dodá zákazníkům méně, než plánoval
Airbus nedávno uvedl v Hamburku do provozu novou automatizovanou linku pro výrobu A320neo. Foto: Airbus
Výrobce letadel Airbus má sice letos jisté vítězství nad Boeingem v počtu dodaných letadel i objednávek, i jemu se ale
Měl bych dotaz k popisu úvodní fotky: Opravdu jsou to svařovací automaty? V článku Airbusu se stejnou fotkou se píše o 20 robotech, které umí přesně vrtat a nýtovat: https://www.airbus.com/newsroom/press-releases/en/2019/10/airbus-inaugurates-new-a320-structure-assembly-line-in-hamburg.html
Ví někdo, jak přesně se sestavují trupy současných hliníkových letadel? To se přeloží dva plechy, přes sebe a pak se svrtají a snýtují dohromady? Musí se to „podmáznout“ nějakým lepidlem, nebo to hermeticky drží nasucho jen přítlakem těch nýtů? Nýtuje se zastudena, nebo zatepla jako kdysi ocelové mosty a kotle parních lokomotiv?
Až bude zase někdy den otevřených dveří v Latecoere v Letňanech, tam by na takové otázky určitě znali odpověď.
Že je info jak to dělají ve výše zmiňovaném Latecoere u dveří
https://www.technickytydenik.cz/rubriky/archiv-technik/nova-linka-v-ceskem-latecoere-zvysi-produkci-na-dvojnasobek_42905.html
Díky oběma za tip i za odkaz. Koukám, že jsou v Letňanech velkovýrobci dveří do letadel!
Počet čistých objednávek letadel Airbusu za prvních 9 měsíců roku 2019 je pouze 127. I přes krizi Boeingu. Airbus má sice ještě přes 6000 objednaných nedodaných kusů, ale pokud by měla přijít delší celosvětová krize a část zákazníků mu zbankrotuje nebo stornuje objednávky, tak se otevírá otázka profitability/využití kapacity za pár let. Nějak nechápu, proč šla cena akcií Airbusu o 50% nahoru.
Lepší nestíhat poptávku než ji ztratit a nemít.
Jenže on se brzy vyřeší problém s Maxema a jen jak budou moct opět do vzduchu, bude okamžitě i poptávka, ono mít Max ve 2021 nebo A320neo ve 2023 když to dobře půjde bude jasná volba pro všechny, co budou potřebovat další letadla pro rozšíření svýho businessu. A to je třeba důvod, proč Ryanair zůstane dál u 737, dodací lhůta u A320. To co je teď pro Airbus plus se změní v jeho mínus a u Boeingu přesně naopak.
Toto je odpověď na časté dotazy proč Boeingu příliš nepadají akcie. Airbus nemá kapacity a ani mít nebude, Ruská letadla jsou výsměch a Číňanům to taky ještě chvíli potrvá než udělají plně konkurenceschopné letadlo.
Ten výsměch je průběžně dodáván aerolinkám, která takové jako jste vy by nikdy nezaměstnaly.
Ten výsměch je už dodáván jen aerolinkám, které by si ho bez politického příkazu dobrovolně neobjednaly.
Tak třeba Aeroflot je z SSJ docela nešťastný, že je musí kupovat. Poruchovost a dodání náhradních dílů v řádu týdnů je diskvalifikují z vážně míněného nasazení.