Airbus nepatrně snížil odhady počtu letadel za dvacet let. Flotila se má zdvojnásobit

Airbus A350 v barvách Air France v lakovně Airbusu v Toulouse. Foto: Air FranceAirbus A350 v barvách Air France v lakovně Airbusu v Toulouse. Foto: Air France

Společnost Airbus odhaduje, že během příštích dvaceti let bude po světě létat dvakrát více osobních a nákladních letadel než dosud.

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zdeněk

Už nyní jsou letecké koridory nad Evropou přetížené. Za dvacet let to bude nepředstavitelný mazec.

Y.K.

Růst především v Asii evropské nebe asi nijak zvlášť nepřetíží.

Jen tak

do pretizenosti ma evropa stale jeste docela daleko.

podivejte se na ameriku, tam je mnozstvi letu podstatne vyssi, nez v evrope .

az dojde k sjednoceni evropskeho nebe a ke spojeni narodnich vzdusnych prostoru, ve spojeni s rozsirenim free route airspace, nebudeme ompretizeni vubec moci mluvit

Janina

Tak v Evropě je spíš problém v nedostatku řídících než ve fyzické kapacitě „vzduchu“. Aerolinky protlačily zastropování poplatků za přelety, a tak se zastavil/zpomalil na několik let výcvik nových lidí, kteří teď místy zoufale chybí. A stačí se podívat, jak vypadá situace třeba v Maďarsku nebo Rakousku, mají sice free route airpace, ale zároveň brzdí půlku Evropy kvůli snižující se kapacitě. Takže osobně si od Single European Sky žádné viditelné zvýšení kapacity neslibuju, spíš to přivodí nové problémy.

Jen tak

aerolinky zadne zastropovani poplatku neprotlacily.

problem madarska a rakouska je o necem jinem

no, a tvrdit, ze single european sky prinese jenom problemy… to uz chce opravdu velkou odvahu 🙂

Janina

A kdo tedy loboval za snižování poplatků, když ne aerolinky skrz IATA? Německý DFS je kvůli tomu už v červených číslech a řešení nikde.
Kde je podle vás problém Maďarska a Rakouska? Podle mě mají nedostatek řídících a free route jim v tom nikterak nepomohl.
A neříkám, že Single European Sky přinese JENOM problémy, ale zatím si osobně myslím, že sice v něčem pomůže, a v něčem zase způsobí problémy, takže v reálu na konci to bude šul nul. Utopické představy některých lidí, že jeho zavedením zmizí kapacitní zpoždění v Evropě, je mimo realitu.

MildaIV

V americe lítá mnohem víc menších letadel.

Jen tak

Ono tam hlavne je mnohem hustsi normalni „aerolinkovy“ provoz.

a to, ze tam leta mbohem vic mensich letadel, je samozrejme pravda.. ale to vec jeste vic komplikuje, nikoli usnadnuje.

Y.K.

Ona je Amerika také mnohem větší. Ale souhlasím, že rezervy v Evropě jsou a snad se blíží celkové pokrytí Free route space.

Jiří Kocurek

Větší je, ale také jsou tam mnohem větší pustiny. Montana je jako Praha co do počtu obyvatel, k tomu Utah jako Brno + Olomouc. To obojí na ploše jako Francie, která má 67 mil. obyvatel.